36 weken zwanger en vriend naar Canada voor begrafenis?
vrijdag 12 oktober 2018 om 19:14
Hi allemaal,
Een beetje een lang verhaal, maar ik kan jullie advies goed gebruiken!
Inmiddels ben ik 36 weken zwanger van ons meisje, en hebben we net heel vervelend nieuws gehad. De tante van mijn vriend is heel plotseling overleden. Ze woonde in Canada zal daar volgende week ook begraven worden. Het is het zusje en beste vriendin van mijn schoonmoeder, en zij en mijn schoonvader gaan er ook heen voor de begrafenis. Mijn vriend kon goed met haar, maar heeft verder geen speciale band.
Nu twijfelt hij/wij of hij ook zal gaan. Als ik niet zwanger was, was hij sowieso gegaan. Maar de begrafenis is de dag voordat ik 37 weken ben, en ondanks dat de kans klein is dat onze schat eerder komt (ik heb een normale/gezonde zwangerschap), zou hij de geboorte kunnen missen mocht ze zich wel eerder melden. Maar aan de andere kant: voor hem en zijn familie is het wel heel fijn als hij gaat, en ik wil ook niet dat hij achteraf spijt heeft dat hij thuis is gebleven als de baby gewoon rond de uitgerekende datum komt...
Hormonale ik neig er toch naar om hem te vragen thuis te blijven, maar daar voel ik me ook meteen schuldig over. Wat zouden jullie doen in deze situatie?
Een beetje een lang verhaal, maar ik kan jullie advies goed gebruiken!
Inmiddels ben ik 36 weken zwanger van ons meisje, en hebben we net heel vervelend nieuws gehad. De tante van mijn vriend is heel plotseling overleden. Ze woonde in Canada zal daar volgende week ook begraven worden. Het is het zusje en beste vriendin van mijn schoonmoeder, en zij en mijn schoonvader gaan er ook heen voor de begrafenis. Mijn vriend kon goed met haar, maar heeft verder geen speciale band.
Nu twijfelt hij/wij of hij ook zal gaan. Als ik niet zwanger was, was hij sowieso gegaan. Maar de begrafenis is de dag voordat ik 37 weken ben, en ondanks dat de kans klein is dat onze schat eerder komt (ik heb een normale/gezonde zwangerschap), zou hij de geboorte kunnen missen mocht ze zich wel eerder melden. Maar aan de andere kant: voor hem en zijn familie is het wel heel fijn als hij gaat, en ik wil ook niet dat hij achteraf spijt heeft dat hij thuis is gebleven als de baby gewoon rond de uitgerekende datum komt...
Hormonale ik neig er toch naar om hem te vragen thuis te blijven, maar daar voel ik me ook meteen schuldig over. Wat zouden jullie doen in deze situatie?
zaterdag 13 oktober 2018 om 08:19
Klinkt misschien raar, maar je bent op het einde vaak wat kwetsbaarder en alles voelt ook wat spannender. Vanaf week 37 moet je alles gereed hebben staan.
En ik heb ook wel een mening over mannen die ‘liever niet bij de bevalling zijn’. Alsof vrouwen daar voor de lol al die pijn en ellende doorstaan zeg. Het is ook die man zijn kind dus steun geven hoort er wel bij hoor. Je kan ook aan het hoofdeind blijven zitten als je het te spannend vindt.
En ik heb ook wel een mening over mannen die ‘liever niet bij de bevalling zijn’. Alsof vrouwen daar voor de lol al die pijn en ellende doorstaan zeg. Het is ook die man zijn kind dus steun geven hoort er wel bij hoor. Je kan ook aan het hoofdeind blijven zitten als je het te spannend vindt.
Stressed is just desserts spelled backwards
zaterdag 13 oktober 2018 om 09:05
Doe het niet!
Ervaringsdeskundige hier. Mijn man was met 36 weken in België. Op nog geen drie uurtjes rijden.
Eindstand hier: Man heeft op de carkit moeten horen dat zijn kindje geboren is.
Ik ben in minder dan twee uur bevallen met 36 weken.
En oja, een hele gewone zwangerschap waarbij geen enkel teken zou zijn dat baby eerder zou komen.
Ervaringsdeskundige hier. Mijn man was met 36 weken in België. Op nog geen drie uurtjes rijden.
En oja, een hele gewone zwangerschap waarbij geen enkel teken zou zijn dat baby eerder zou komen.
zaterdag 13 oktober 2018 om 09:13
ik heb nog nergens gelezen dat schoonouders van TO er opstaan dat vriend mee gaan, maar verlicht heb ik dat gemist ?
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
zaterdag 13 oktober 2018 om 09:14
Dat is heel vervelend voor jullie. Maar met zo'n korte bevallingsduur wordt het voor heel veel mannen lastig om er op tijd bij te zijn.pantoffeldiertje schreef: ↑13-10-2018 09:05Doe het niet!
Naar Canada zou mijn vriend denk ik niet meer gegaan zijn met die termijn.
zaterdag 13 oktober 2018 om 09:16
zaterdag 13 oktober 2018 om 09:17
Er valt volwassen mensen niet zo veel te verplichten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zaterdag 13 oktober 2018 om 09:24
Ik denk dat niet bij de bevalling zijn verdrietig is, maar overkomelijk. Maar die eerste seconden, minuten, uren van je kind missen?
Er vanuitgaande dat alles goed gaat, is dit al zo speciaal en zó anders dan een kind dat al frisgewassen en urenoud aangekleed is. Eerste blik missen, verkreukte hoofdje missen, ik zou het er niet op wagen.
Je man is hoogstwaarschijnlijk niet op tijd. Vlucht, reis naar vliegveld, inchecktijd, reistijd van Schiphol naar joi. Het kost minimaal 14-15 uur als je onmiddellijk een vlucht hebt.
Wat een risico voor een tante die hij zelden zag.
Er vanuitgaande dat alles goed gaat, is dit al zo speciaal en zó anders dan een kind dat al frisgewassen en urenoud aangekleed is. Eerste blik missen, verkreukte hoofdje missen, ik zou het er niet op wagen.
Je man is hoogstwaarschijnlijk niet op tijd. Vlucht, reis naar vliegveld, inchecktijd, reistijd van Schiphol naar joi. Het kost minimaal 14-15 uur als je onmiddellijk een vlucht hebt.
Wat een risico voor een tante die hij zelden zag.
zaterdag 13 oktober 2018 om 09:32
zaterdag 13 oktober 2018 om 09:40
Niet gaan. Ik dacht ook wel overtijd te gaan net als iedereen in mijn omgeving etc. Maar dochter kwam 2 weken te vroeg na een bevalling van 3 uur. De kans is klein natuurlijk, maar ik zou het echt heel erg vinden als mijn man er niet bij was geweest wegen begrafenis van een tante waar hij niet super close mee is. Zou het ook redelijk irritant vinden als man zelf niet expliciet aan zou geven dat hij ook inziet dat het hele slechte timing is en geen prioriteit. Maar dat ben ik
Succes!
zaterdag 13 oktober 2018 om 09:46
Mijn vader was altijd heel duidelijk over zijn zus in Canada: " mijn zus heeft er voor gekozen om daar t e gaan wonen en dat betekent dat haar familie er niet altijd kan zijn in moeilijke tijden maar ook bij leuke momenten".
Als het kan dan ga ik, lukt dat niet dan beleef ik het op een andere manier mee.
Als het kan dan ga ik, lukt dat niet dan beleef ik het op een andere manier mee.
zaterdag 13 oktober 2018 om 09:48
Als jij dat wil dan geef je dat aan en ik zou het raar vinden als hij dán zou gaan!
Livestream is toch ook een optie?
Wij hadden ook familie in het buitenland zitten bij de begrafenis van mijn moeder. Mijn neef (ze was ook zijn tante dus) heeft de uitvaart live kunnen volgen.
En dan was er niet eens een bevalling in het spel!
zaterdag 13 oktober 2018 om 09:53
zaterdag 13 oktober 2018 om 10:01
Als je met 37 weken bevalt, is dat vroeg, maar valt het nog binnen het normale en het zou helemaal niet uitzonderlijk zijn als jullie kind dan geboren wordt. Daarom zou ik zeker niet willen dat man zo ver weg zou zijn als het te vermijden is - en dat is het in dit geval.
Ik had bij mijn tweede wél een uitzonderlijke bevalling. Die ging enorm snel en onze baby is geboren toen ik alleen thuis was, terwijl mijn man van zijn werk (op een uur afstand) naar huis racete. De verloskundige was er zo'n tien minuten na de geboorte, en hij nog tien minuten later.
Ik vond het jammer, maar niet vreselijk dat hij er niet bij was - maar dit was niet te voorzien en het ging zo snel dat ik niet eens gemerkt zou hebben wie er wel of niet was en heb dus geen steun nodig gehad tijdens de bevalling. Maar mijn man was er dus wel binnen twintig minuten. Hij heeft wel de eerste foto's gemaakt en onze versgeperste zoon vastgehouden, hij heeft de grootouders en andere familieleden gebeld, hij heeft beschuit met muisjes gesmeerd... Dat kan allemaal niet als de bevalling zich aandient en je man zit in Canada.
Ik had bij mijn tweede wél een uitzonderlijke bevalling. Die ging enorm snel en onze baby is geboren toen ik alleen thuis was, terwijl mijn man van zijn werk (op een uur afstand) naar huis racete. De verloskundige was er zo'n tien minuten na de geboorte, en hij nog tien minuten later.
Ik vond het jammer, maar niet vreselijk dat hij er niet bij was - maar dit was niet te voorzien en het ging zo snel dat ik niet eens gemerkt zou hebben wie er wel of niet was en heb dus geen steun nodig gehad tijdens de bevalling. Maar mijn man was er dus wel binnen twintig minuten. Hij heeft wel de eerste foto's gemaakt en onze versgeperste zoon vastgehouden, hij heeft de grootouders en andere familieleden gebeld, hij heeft beschuit met muisjes gesmeerd... Dat kan allemaal niet als de bevalling zich aandient en je man zit in Canada.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
zaterdag 13 oktober 2018 om 10:02
Via internet die begrafenis volgen is natuurlijk heel wat anders dan wat er nu voor hem in 't vooruitzicht staat. Die begrafenis zelf zal niet het belangrijkste zijn, want je bent er voor/met je familie en wellicht betalen zijn ouders voor hem dat snoepreisje naar Canada? Nog even 'n paar dagen genieten, bijkletsen met familie en qualitytime met z'n ouders.
zaterdag 13 oktober 2018 om 10:08
Iedereen hoopt en verwacht natuurlijk dat man naar uitvaart in Canada kan gaan en op tijd terug zal zijn voor de bevalling, maar het kan op twee manieren anders lopen:
1 Man blijft thuis omdat vrouw hoogzwanger is en baby wordt in die tijd niet geboren en hij mist de uitvaart.
2 Man gaat naar uitvaart in Canada en vrouw maakt zonder hem de bevalling door en baby wordt geboren terwijl hij daar of onderweg naar huis is.
Het lijkt mij wel duidelijk wat erger is.
1 Man blijft thuis omdat vrouw hoogzwanger is en baby wordt in die tijd niet geboren en hij mist de uitvaart.
2 Man gaat naar uitvaart in Canada en vrouw maakt zonder hem de bevalling door en baby wordt geboren terwijl hij daar of onderweg naar huis is.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
zaterdag 13 oktober 2018 om 10:09
Maar je vrouw bijstaan bij de bevalling doe je ook niet even via Facetime.redbulletje schreef: ↑13-10-2018 10:02Via internet die begrafenis volgen is natuurlijk heel wat anders dan wat er nu voor hem in 't vooruitzicht staat. Die begrafenis zelf zal niet het belangrijkste zijn, want je bent er voor/met je familie en wellicht betalen zijn ouders voor hem dat snoepreisje naar Canada? Nog even 'n paar dagen genieten, bijkletsen met familie en qualitytime met z'n ouders.
zaterdag 13 oktober 2018 om 10:09
Juist!DG2015 schreef: ↑13-10-2018 10:08Iedereen hoopt en verwacht natuurlijk dat man naar uitvaart in Canada kan gaan en op tijd terug zal zijn voor de bevalling, maar het kan op twee manieren anders lopen:
Plus dat je een uitvaart kunt bijwonen via livestream. Een bevalling kan ook maar dat eerste contact, het intieme moment, kun je nooit meer overdoen.
zaterdag 13 oktober 2018 om 10:10
redbulletje schreef: ↑13-10-2018 10:02Via internet die begrafenis volgen is natuurlijk heel wat anders dan wat er nu voor hem in 't vooruitzicht staat. Die begrafenis zelf zal niet het belangrijkste zijn, want je bent er voor/met je familie en wellicht betalen zijn ouders voor hem dat snoepreisje naar Canada? Nog even 'n paar dagen genieten, bijkletsen met familie en qualitytime met z'n ouders.
Red bulletje, die gedachte was ook al door mijn hoofd gegaan. Maar ik ging voor de gedachte dat hij zijn familie en ouders tot steun wilde zijn....
zaterdag 13 oktober 2018 om 10:13
Het zal je misschien verbazen maar er zijn ook echt mannen, jawel ze bestaan, die hun prioriteit hebben liggen bij hun eigen gezin.redbulletje schreef: ↑13-10-2018 10:02Via internet die begrafenis volgen is natuurlijk heel wat anders dan wat er nu voor hem in 't vooruitzicht staat. Die begrafenis zelf zal niet het belangrijkste zijn, want je bent er voor/met je familie en wellicht betalen zijn ouders voor hem dat snoepreisje naar Canada? Nog even 'n paar dagen genieten, bijkletsen met familie en qualitytime met z'n ouders.
Lekker genieten ook bij een uitvaart.
Stressed is just desserts spelled backwards
zaterdag 13 oktober 2018 om 10:14
Dat ben je automatisch als je meegaat en deze herinneringen samen maakt. Het is toch 'n momentje dat je samen als gezin beseft dat jullie nog compleet zijn. Dat vond ik altijd het beste gevoel aan begrafenissen bij ooms/tantes; de extra waardering die ik dan voelde dat ik mijn beide ouders nog had.
zaterdag 13 oktober 2018 om 10:16
Ik zou het niet oké vinden, maar heb dan ook twee ervaringen van bevallen in week 37. En beide bevallingen duurden korter dan een vliegreis Canada - Nederland.
En ik vind dat we samen voor een kind hebben gekozen en dus samen ook verplichtingen hebben tijdens de bevalling/geboorte. Al is die van hem slechts aanwezig zijn.
En ik vind dat we samen voor een kind hebben gekozen en dus samen ook verplichtingen hebben tijdens de bevalling/geboorte. Al is die van hem slechts aanwezig zijn.
zaterdag 13 oktober 2018 om 10:18
En wat als zijn ouders in het buitenland hadden gezeten en één van hen was daar in 't ziekenhuis beland? Zou je dan nog zeggen dat ie bij de bevalling moest blijven of zou je dan beseffen dat zijn ouders belangrijker zijn dan 'n kind wat ie ook na 'n paar dagen/weken wel kan zien (zoals bijv militairen die op uitzending zijn ook geboortes missen)?Nijntje* schreef: ↑13-10-2018 10:16Ik zou het niet oké vinden, maar heb dan ook twee ervaringen van bevallen in week 37. En beide bevallingen duurden korter dan een vliegreis Canada - Nederland.