40 en net zwanger

22-11-2016 18:46 996 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

Ik ben er net achter gekomen zwanger te zijn. Het is allemaal nog heel erg pril en ben er heel blij mee. Maar ben afgelopen maand 40 geworden, dus niet meer de jongste. Dit wordt mijn tweede kindje, als het dus goed gaat. Heb een jaar geleden een miskraam gehad en hierdoor ben ik ook niet geheel onbezorgd en best bang dat het weer mis gaat. Vraag me af of er meer in dezelfde situatie zitten waar ik even mee kan kletsen.
Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik was zwanger van mijn dochter op mijn 38ste (via de natuurlijke weg). Dit is allemaal prima gegaan en nu is ze 14 maanden en zijn we aan het proberen voor een tweede. Ben intussen ook al 40, maar we gaan er gewoon voor. Zitten nu in ronde 4. Ben heel benieuwd wanneer het deze keer raak is.
Ik ga dit topic volgen. Leuk om te lezen over zwangerschappen van leeftijdsgenoten

@EJC, heel veel succes vanmiddag. Hopelijk zit alles op de goede plek.
reckless, officieel datum is 4 januari. Aangezien ik al 2 december kinderen heb lijkt dat me ook wel fijn dat ik januari haal hoor. Maar qua duur van zwangerschap mag het in principe nu al...ben 38+2 dagen vandaag
Swinta, is het vanwege de vermoeidheid dat je rustig aan moet doen? Idd lastig jezelf bezig te houden zonder echt iets te doen.

Arpeggio welkom! Hopelijk ben je snel zwanger!

Kletskous dat is wel heel dichtbij, spannend!
OH EJC, je weet het antwoord nu!
Slapen is hier drama. al een paar weken. Daarom ben ik ook niet knuffelig. Ik kan slecht tegen slaapgebrek en ik lig nu telkens tot na 1 uur wakker :( Word ik erg labiel van. Bah. En bozig.

Arpeggio, welkom!
Het liep erg uit in het ziekenhuis en ik was al veel te vroeg pfffff zenuwslopend echt dat wachten. Maar alles is goed, ik heb zijn hartje zelfs zien kloppen. Ik ben super blij :-) :-) :-) :-) :-) Allemaal bedankt voor jullie steun, echt zo lief xxxx Ik ga mijn hondjes nu lekker veel aandacht geven, ze hebben me erg gemist en ik hun :-)

Vervelend dat je je zo moe voelt Joost, ik hoop dat je snel beter kan slapen. Normaal zou ik als advies geven neem wat melatonine in, maar dat is niet verstandig nu je zwanger bent. Normaal gesproken neem ik het namelijk ook erg vaak in en het helpt.

Hopelijk ben je snel zwanger Arpeggio, dat zou toch helemaal geweldig zijn. Leuk dat je ook in de groep bent!
Heerlijk nieuws EJC, enjoy!!
Wat fijn EJC! Wat een geruststelling he. Geniet ervan meid.

Arpeggio, spannend hoor voor een tweede gaan. Hoop dat je snel zwanger zal zijn. Welkom trouwens.

Kletskous, spannend hoor, jij gaat bijna bevallen. Liep je bij je andere zwangerschappen overtijd of niet? Tussen mijn tweede en derde zit 7 jaar en ik vond dat heel erg fijn. Kon ik lekker tutten met de baby. Nu zit er straks zelfs 10 jaar verschil. (en 17 en 20, maar daar hebben wij het nu niet over )

Reckless, is inderdaad vanwege die vermoeidheid. ik loop bij de therapeute vanwege de burnout. Ik krijg tips hoe om te gaan met het piekeren (wat al een stuk verminderd is) en krijg ik begeleiding hoe ik mijn 'batterij moet opladen'. Volgens haar heb ik teveel pieken en dalen en dat moet wat meer rechtgetrokken worden. Mijn energieverdeling klopt dus niet. Dus op de goede dagen nog minder doen en op mijn slechte dagen veel gaan slapen.

Joost, ik leef helemaal met je mee. Als je het niet meer trekt, moet je echt aan jezelf gaan denken hoor en even tijdelijk de ziektewet in.
ja Swinta, bij de andere kids was ik inderdaad beide bevallen met 41 weken en 2 dagen. Mijn jongste is nu pas 11 geworden en de oudste 14. Met deze kan ik dus idd lekker omtutten
Super EJC!!!! Ben heel erg blij voor je. Wat een opluchting.
Wil even jullie mening horen. Ben vandaag 8 weken zwanger, volgens meting van het vruchtje door VK bij de laatste echo. Komt ongeveer overeen met de meting van laatste menstruatie. Klopt op een paar dagen na. Ik heb 12 januari eerste termijnecho. Ben dan op 1 dag na 11 weken zwanger. Wil graag testen laten doen op afwijkingen. Is die termijnecho dan niet vreselijk laat? Bedoel, als ik door wil testen, weet ik pas in week 14 ofzo de uitslag. hoe doen jullie dat? Laten jullie je testen en zo ja hoe en met hoeveel weken?

Loop weer vreselijk op de zaken vooruit, eerst maar even de komende weken doorkomen. Maar het houdt me toch al de hele dag bezig. Ga volgende week nog is de VK erover bellen. Las namelijk dat je al vanaf week 10 die nipt kunt doen in België. Je zou denken hoe eerder hoe beter toch?
Eefje, ik heb de combinatietest laten doen. Met 10+3 weken heb ik mijn bloed laten prikken. Dit werd gedaan bij de termijnecho. Twee weken later heb ik de nekplooimeting gehad. Aan de hand van de berekening zou ik wel/niet de nipt laten doen.

Mijn uitslag was:

Down 1:210 (risico voor verder onderzoek is bij mijn leeftijd 1:19)

Edwards 1:2800 (risico 1:48)

Patau 1:5000 (risico 1:140)

Al mijn waardes waren zo mooi dat verder onderzoek niet nodig was. Kans op down is natuurlijk aanwezig, al was de nekplooimeting heel mooi (1,8 mm) en bij de 20-wekenecho zag alles er ook goed uit.

Ik kreeg trouwens de uitslag 1 dag na de nekplooimeting, omdat het bloed al twee weken daarvoor al naar het lab gestuurd was.
Ik heb hetzelfde. NIPT kan vanaf week 10, 11-13 is het beste. En hoe eerder een uitslag, hoe beter. Al vind ik het nu al lastig wat ik zou doen. morgen meer!
de volgende ochtend...

Heb na een nachtje slapen besloten me even niet bezig te houden met die testen. Loop dan, zoals ik al eerder zei, op de zaken vooruit. Moet eerst maar is zien of ik de komende weken doorkom en beeb überhaupt de cruciale 12 weken gaat halen.

Werd namelijk vanochtend wakker en lag op m'n buik. En dit deed helemaal geen pijn. Terwijl ik de afgelopen twee weken echt niet op m'n buik kon liggen omdat dit zo'n zeer deed aan m'n borsten. Bij die miskraam begon het er ook mee dat borsten niet meer zeer deden. Moet me niet gek laten maken, i know. Misschien dat ze vanmiddag of morgen weer in volle glorie pijn doen, of dat het erbij kan horen dat ze niet meer zo'n enorme zeer doen. Bah, word gek van mezelf met al dat gepieker.
Hee meiden, mijn combinatie test staat ingepland bij 12.4. Heb verder niet nagedacht over of dit te laat is ofzo.

Ik ben nu ruim 10 weken zwanger en over 5 dagen de termijnecho. Ik vind het erg spannend en ben nog steeds bang dat het mis is net als Eefje. Ik ben al een week nauwelijks misselijk en mijn borsten voelen ook weer een stuk minder beurs. Maar Eefje ik hou me toch voor dat het door de miskramen is en blijf moed houden jij ook toch!? Het zit gewoon goed en als we een tijdje verder zijn kunnen we gaan genieten..
Oh wat snel al Reckless, jouw termijnecho!

Ik ook al ruim een week niet meer misselijk, sterker nog, ben alleen maar aan het bunkeren de hele dag. Maar was bij m'n zoon ook niet misselijk.

Ja ik weet het, het meemaken van een miskraam doet ervoor zorgen dat je nooit meer onbezorgd zwanger kunt zijn. Althans, voor een piekeraar zoals ik. En door al die hormonen lijkt het wel alsof het piekeren ook nog is heftiger is. Ik moet vertrouwen hebben in het beebje in m'n buik. Die doet z'n best om te groeien. Gaat de ene dat beter dan de andere dag.

Maar zie je Reckless, jij hebt ook je termijnecho tegen de 11 weken aan. Zal dus wel normaal zijn.
Ja mijn termijnecho had ook eerder gekund maar was planningstechnisch ivm feestdagen niet mogelijk.

Ik eet ook niet maar ik vreet! En bij mijn goede zw schap was ik nu al 4 kg aangekomen en nu nog nauwelijks. Zelfs daar maak ik me druk over. Zou het niet goed zijn? Ben ik niet te mager om mijn zw schap gezond te houden? Pff. Maar ik realiseer me wel dat mijn miskramen me niet in de koude kleren zijn gaan zitten en dat dit een grote rol speelt nu. Toch maar even de tijd uitzitten!
Ik heb destijds de combinatietest gedaan, maar deze uitslag was zo mooi dat verder onderzoek niet nodig was.
Wat fijn dat alles goed was EJC, zo heerlijk om dat hartje te zien kloppen he?

Dat zou ik graag nog een keer meemaken. En ook het zwanger zijn. Ik vond het heel bijzonder allemaal.

Maar al die zorgen kun je idd missen als kiespijn. Die eerste periode is zo onzeker. Hopelijk heb je wat afleiding en kun je je zinnen wat verzetten.

Wij zijn best laat begonnen aan kinderen. Er zat altijd wat twijfel bij mij. Zou ik wel een goede moeder zijn? Toen toch de knoop doorgehakt en ervoor gegaan. Was ik in no time zwanger. En nu kan ik me niet meer voorstellen dat ik ooit twijfelde. We hebben zo'n lief meisje gekregen En ik voel me zo op en top moeder. Echt geweldig.

Daarom willen we het nog een keer proberen. Ik zou zo graag een broertje of zusje willen voor haar.

M'n leeftijd zit me soms wel wat dwars. Maar ik voel me nog helemaal geen 40 (had ook best wat moeite met mijn verjaardag). En het feit dat ik op mijn 38ste snel zwanger was geeft me ook vertrouwen. Zoals iemand al zei, je wordt gewoon onzeker gemaakt door artsen, vk's, als je op deze leeftijd nog zwanger wil worden. Alsof je al afgeschreven bent.

Vandaag een mooie streep op de ovulatietest. Vorige maand mezelf helemaal gek gemaakt met die testen, kreeg maar geen donkere streep. Daarna andere, iets gevoeligere, testen besteld. En deze werken wel bij mij. Spannende tijden altijd
quote:JoostIsAndersGeaard schreef op 15 december 2016 @ 23:15:

Verloskundige zag graag dames boven de 40, die gaan verstandiger met een zwangerschap om
Kunnen jullie niet gelijk kiezen voor de NIPT (als je meer zekerheid wil). Mijn verloskundige zei dat als je een combinatietest doet, er gezien onze leeftijd zowieso een ongunstigere kans uit komt maar dat wil niks zeggen over jouw kindje. Daarna wil je dan misschien als nog de NIPT doen en dan kan je beter die 150 euro uitsparen en gelijk de NIPT doen. Ik heb bij 12 weken een termijnecho gehad en die was goed, zo op het oog waren erg geen verdikkingen of andere tekenen van Down oid te zien. Ook hebben ik toen bloed laten afnemen voor de NIPT en dat is naar Belgie gestuurd. Na 2 weken uitslag en toen hoorde we dat alles goed was en dan hoor je ook gelijk het geslacht. Je hebt dan in ieder geval veel meer zekerheid dan alleen bij de combinatietest. En een vlokkentest of vruchtwaterpunctie leek mij niks gezien de risico's en het feit dat je dit pas veel later in de zwangerschap doet en dan de beslissing zwaarder is lijkt me (in ons geval zouden we het weg laten halen bij Down of andere ernstige afwijking).

Nou hoorde ik wel dat Gendia omstreden was ivm privacy schending en dat het misschien nu niet meer kan om doorverwezen te worden.

Fijn EJC dat bij jou ook alles goed is! Gelukkig hier dus alleen maar positieve zwangerschappen tot nu toe!

Wat raar dat sommige van jullie de vraag krijgen of het geen ongelukje/niet gepland was oid. Hier vindt niemand het raar dat wij na 6 jaar nog een 2e krijgen op mijn leeftijd. Vind het ook een beetje rare opmerking waar bemoeien mensen zich mee!
La vie est belle!
Wat leuk voor de zwangeren in dit topic. Zou graag mee willen schrijven. Dat deed ik eerst in een ander topic over oudere dames, maar die zijn nu zwanger... Ik ben bijna 39, al een kind van 5 en we willen zo graag een tweede. De afgelopen anderhalf jaar twee miskramen gehad en nog vermoedelijk vaker zwanger geweest met dan iets overtijd een menstruatie. Mijn omgeving gaat er geloof ik al vanuit dat er geen tweede komt, maar we zijn dus hard bezig. Nog geen medische hulp ingeschakeld, afgezien van een baarmoeder foto, bloedtesten en zaadonderzoek. Alles is goed. Dat het niet lukt gooi ik dan ook met name op leeftijd. Ik vind het leuk om verhalen te lezen van vrouwen van mijn leeftijd. Geeft mij hoop
Ik moest even twee keer je nick goed lezen elninjaa, ik dacht eerst dat je elninjoo was.

Hoop voor je dat je snel zwanger wordt.
quote:Swinta schreef op 24 december 2016 @ 18:39:

Ik moest even twee keer je nick goed lezen elninjaa, ik dacht eerst dat je elninjoo was.

Hoop voor je dat je snel zwanger wordt.Dat was humor geweest. Helaas is ze ziek en hier nog weinig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven