40 en net zwanger

22-11-2016 18:46 996 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

Ik ben er net achter gekomen zwanger te zijn. Het is allemaal nog heel erg pril en ben er heel blij mee. Maar ben afgelopen maand 40 geworden, dus niet meer de jongste. Dit wordt mijn tweede kindje, als het dus goed gaat. Heb een jaar geleden een miskraam gehad en hierdoor ben ik ook niet geheel onbezorgd en best bang dat het weer mis gaat. Vraag me af of er meer in dezelfde situatie zitten waar ik even mee kan kletsen.
Lieve Eefje, Hoe is de afspraak gegaan?
Ladies

Ik geloof het nog steeds niet, maar de echo was goed! Heb een mooi kloppend gezien

Wat dan die bloeding was

En die rare buikkrampen

Maar VK kon geen bloed in baarmoeder vinden. Alles leek dus goed
hier een stille meelezer; gefeliciteerd!!! Eefje :cheer2

Je baarmoeder is nu toch aan veranderingen onderhevig,dus misschien was dat het.
Ik ben ook een stille meelezer en wat ben ik blij voor je!!! Je bent niet uit men gedachten geweest! Geniet ervan!
Ohhhh wat een geweldig nieuws :-) Ik ben zo blij voor je joeeeehoeeeeeeee :-) echt fantastisch!
Yeah!!!!
Wat fijn Eefje!
Oh wat lief zeg al die reacties van jullie! Super lief dat jullie zo meeleven. Zelfs de stille meelezers hihi. Dat doet me goed!!!

Valt echt een last van m'n schouders. Nu duimen dat het hartje blijft kloppen en ik over 4 weken een mooie termijnecho heb. Maar ik was ervan overtuigd dat het mis was, dus dit is helemaal geweldig!

EJC, jij meer water gedronken vandaag? (-;
Ja dit is toch helemaal fantastisch, ik vind het helemaal geweldig voor je! Nu heb je wat meer rust en hoef je je geen zorgen meer te maken.

En ja ik heb meer gedronken, water met een halve citroen, soya banaan, soya macchiato, soya naturel, amandeldrink, chocomel met slagroom en ik heb geen hoofdpijn meer.
Nog een meelezer. Wat een heerlijk nieuws Eefje!
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Goed zo EJC! Trots op je
Eefje! Wat fijn!

En goed EJC!

Wij vandaag intake gehad. Duurde anderhalf uur! Al hebben we stiekem nog snel een echo gedaan.

Verloskundige zag graag dames boven de 40, die gaan verstandiger met een zwangerschap om
Ik was gewoon bang om dit te openen Eefje. Wat fijn dat het goed is.
Wat fijn Joost dat je een afspraak hebt gehad voor de baby en dat het alles goed is!

Dat is toch leuk om zoiets positiefs te horen dat als je boven de 40 bent dat je dan verstandiger om gaat met een zwangerschap. Wel lang trouwens 1,5 uur, maar goed de volgende keer zal het vast hooguit 30 min. duren. Aan de andere kant is het ook wel weer fijn als ze de tijd voor je nemen.

Fantastisch om te lezen dat het met iedereen zo goed gaat!
Fijn Joost dat bij jouw ook alles er goed uit zag!

Ik ben vandaag weer voor controle bij de vk geweest. Weer helemaal goed gekeurd gelukkig! Nog een keer om de 4 weken en dan alweer om de 3 weken.
Eefje, wat een goed nieuws! Kun je een beetje meer ademhalen.

Hoe lang zijn jullie zwanger trouwens? Ik ben zondag 22 weken. Ging het de eerste drie maanden toch best wel langzaam voorbij, nu vind ik het wel weer snel gaan. Ik voel mn meisje lekker trappelen in mijn buik, vooral aan de onderkant. Zo lief gevoel.

Joost, dat is een fijne vlos. Mijn therapeute zei tegen mij: " Hoe haal je het in je hoofd om op deze leeftijd zwanger te worden. Helemaal met wat jij de afgelopen jaren hebt meegemaakt. Niet slim." Nou, dat was even slikken hoor. En waarom vragen de meeste mensen aan mij of het gepland was of niet. Maakt toch niets uit?

Wauw Ejc, dat allemaal drinken op een dag? Ik moet ook bewust drinken, al lukt mij dat niet zo goed. En vanwege de vermoeidheid krijg ik snel last van hoofdpijn. Misschien toch ook maar meer gaan drinken.....
Wat een gezelligheid dames!

Fijn dat het bij iedereen goed gaat bij de verloskundige. Ik ben vandaag 9 weken zwanger. Swinta, bij jou schiet het al best op!

Wat een belachelijke reactie van jouw therapeut, wat verwacht iemand te bereiken met zon opmerking vraag ik me dan af..

Mijn moeder en schoonmoeder vertellen dat vrouwen vroeger tot achterin de veertig kinderen kregen, je ging gewoon door tot de natuur er een stokje voor stak.
Ja dat krijg je als je onze leeftijd hebt: opmerkingen en meningen van iedereen. Zal mij ook wel gaan gebeuren zodra bekend is dat ik zwanger ben. Maar van een therapeute vind ik het wel kwalijk hoor.

Ik ben morgen 7 weken zwanger. Dacht een halve week langer te zijn, maar vlos heeft boontje opgemeten en daar kwam gisteren 6.5 uit. Maar kan nog veranderen. Is nu zo klein.

Swinta, kan niet wachten totdat ik ook dat getrappel weer mag voelen! Lekker dat jij het wel al voelt. Zo bijzonder

Ik had dus gister ook intake die zowat 1,5 uur duurde. Willen echt alles van je weten. Beter dat jouw echo er ook weer mooi uitzag Joost!
Ja, ik was ook verbaasd over die anderhalf uur. Mogelijkheid is ook dat ik antistolling krijg na de bevalling. Dat was een verrassing. De longembolie van mijn broer is daar de aanleiding voor.

Geen verrassing was de pop-poli, vanwege mijn ad. Verlos was optimistisch, die was blij dat ik mijn dosering al een deel had afgebouwd. Huisarts was pessimistisch. Gelukkig gaat hij nu zelf met de verlos bellen. Allemaal verschillende behandelaars is niet handig.

Swinta, wat een typische reactie van je therapeute. Het is niet aan haar om een oordeel te vellen, maar jou te ondersteunen hoe je het wél gaat redden.

Ik heb ook al de vraag gehad of het gepland was, oa van mijn schoonouders...
Het is een fijne vrouw die geen blad voor haar mond neemt. Ze heeft het ook in perspectief gezet hoor (zoon heeft autisme, dochter is depressief en nog een dochter met opvoedmoeilijkheden. Plus nare scheiding en mijzelf veel weggecijferd de laatste jaren. Waarom dan weer aan een baby beginnen??), dus vandaar dat ze het zo zei. Ik was heel verbaasd en ook wel verdrietig. Maar ik ben heel blij met ons wurmpje, dus ze kan mij wat.
Natuurlijk kan ze je wat Swinta, hoewel je genoeg voor je kiezen hebt gehad is het heel mooi dat er nieuw leven in je groeit.

Hoe is het met jullie dames?

Ik was de afgelopen dagen nauwelijks misselijk en merk dat ik daardoor weer twijfels krijg of alles wel goed zit. Om gek van te worden!

Verder moeten man en ik komende week de knoop doorhakken vwb combinatie-test. Hoe gaan jullie hiermee om? Ik denk dat we standaard in een hogere kans op komen gezien onze leeftijd..
Goedemorgen Eefje303,

Wat gaaf zeg, van harte gefeliciteerd! En 40 is echt niet oud, het is maar hoe jij je voelt!

geniet van deze zwangerschap. heel veel liefs
Dank je Kathyln! Kreeg vandaag nog te horen: wow, ben jij 40? Zou je niet zeggen, had je jonger geschat. Tof om te horen in ieder geval. Dat geeft deze ouwe moer moed, haha

Maar voelde me vandaag wel oud zeg heej. De kwalen zijn er in alle hevigheid bij mij. Reckless, maak je geen zorgen om die misselijkheid. Ik was bijna twee weken niet misselijk. Maar is sinds gisteren weer terug. Vanochtend kwartier boven de pot gehangen. En hele dag net niet kotsmisselijk, maar ertegenaan. Maar m'n ergste kwaal: een heel, heel, heel kort lontje. Word echt knettergek van mezelf. Normaal kan ik de dingen vrij goed relativeren en erom lachen. Nu neem ik alles zo serieus en hap bij iedere opmerking. Trek me alles zo persoonlijk aan. Vooral als ik moe ben. En dat ben ik dus 65 % van de dag. Dus je begrijpt. M'n omgeving wordt zo nu en dan knettergek van me. Mezelf dus incluis. En als ik het nu zo opschrijf neem ik mezelf voor om me de volgende keer niet zo te laten gaan, maar kan er niets aan doen. Hormonen zijn zulke debiele dingen. Haha, geef gewoon heerlijk die hormonen de schuld.
quote:Eefje303 schreef op 19 december 2016 @ 21:38:

Dank je Kathyln! Kreeg vandaag nog te horen: wow, ben jij 40? Zou je niet zeggen, had je jonger geschat. Tof om te horen in ieder geval. Dat geeft deze ouwe moer moed, haha

Maar voelde me vandaag wel oud zeg heej. De kwalen zijn er in alle hevigheid bij mij. Reckless, maak je geen zorgen om die misselijkheid. Ik was bijna twee weken niet misselijk. Maar is sinds gisteren weer terug. Vanochtend kwartier boven de pot gehangen. En hele dag net niet kotsmisselijk, maar ertegenaan. Maar m'n ergste kwaal: een heel, heel, heel kort lontje. Word echt knettergek van mezelf. Normaal kan ik de dingen vrij goed relativeren en erom lachen. Nu neem ik alles zo serieus en hap bij iedere opmerking. Trek me alles zo persoonlijk aan. Vooral als ik moe ben. En dat ben ik dus 65 % van de dag. Dus je begrijpt. M'n omgeving wordt zo nu en dan knettergek van me. Mezelf dus incluis. En als ik het nu zo opschrijf neem ik mezelf voor om me de volgende keer niet zo te laten gaan, maar kan er niets aan doen. Hormonen zijn zulke debiele dingen. Haha, geef gewoon heerlijk die hormonen de schuld.

Ow herkenbaar. Ik ben in een vingerknip laaiend . Niet handig. Vooral man moet het ontgelden. Ik moet ook niets aan mijn lijf hebben en geen zoenen want ik vind alles vies ruiken. Dat maakt het voor hem nog lastiger.

Ik ben ook bang dat ik er met kerst van alles uitflap. Ik irriteer me enorm overal aan.

Dat spugen lijkt me niet fijn. Iig hormonen genoeg in omloop!
Ik ben ook niet te genieten, zeker als ik moe ben. Vandaag superlange werkdag gehad, dan moet man het ontgelden en word ik weer erg misselijk (voel me ook weer erg zwanger daardoor).

Buikje begint ook echt te komen, bij jullie ook?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven