Abortus ervaringsdeskundigen
maandag 12 maart 2018 om 16:14
Hoi,
Niet zeker wetend of ik het goede subforum heb gekozen, want dit is toch echt voor zwangeren is en ik juist van mijn vruchtje af wil...Aangezien ik binnenkort helaas een abortus ga laten uitvoeren, ben ik op zoek naar contact met mensen die ook eerder abortus hebben laten plegen. Ik zou graag horen hoe hun ervaringen zijn geweest, wat ik echt kan verwachten, hoe het daarna is gegaan (emotioneel, lichamelijk, of ze weer gewoon zwanger zijn geworden enzovoort). Ik zou graag gewoon praten met mensen die hetzelfde doormaken/hebben doorgemaakt.
Ik heb geen mensen met ervaring uit mijn omgeving. Een pb-tje is welkom, evenals tips om met ''lotgenoten'' in contact te komen.
Niet zeker wetend of ik het goede subforum heb gekozen, want dit is toch echt voor zwangeren is en ik juist van mijn vruchtje af wil...Aangezien ik binnenkort helaas een abortus ga laten uitvoeren, ben ik op zoek naar contact met mensen die ook eerder abortus hebben laten plegen. Ik zou graag horen hoe hun ervaringen zijn geweest, wat ik echt kan verwachten, hoe het daarna is gegaan (emotioneel, lichamelijk, of ze weer gewoon zwanger zijn geworden enzovoort). Ik zou graag gewoon praten met mensen die hetzelfde doormaken/hebben doorgemaakt.
Ik heb geen mensen met ervaring uit mijn omgeving. Een pb-tje is welkom, evenals tips om met ''lotgenoten'' in contact te komen.
maandag 12 maart 2018 om 16:45
Ik ben nou eenmaal tegen abortus en mijn nare reactie is ook gewoon de waarheid die jullie niet onder ogen willen zien.
maandag 12 maart 2018 om 16:48
Je mag best tegen abortus zijn, maar je kan je mening ook op een aardigere manier geven. Dit is gewoon ongepast en een mes in iemands rug steken. Straks is to zwanger van haar verkrachter, weet jij veel!
maandag 12 maart 2018 om 16:49
Ik heb je niet gestaft hoor.
Mijn reactie op jou heb ik weggehaald, omdat je gestaft was.
En die nare reactie is JOUW perceptie op de waarheid en ronduit schandalig dat je er iemand zo mee om de oren slaat. Heeft ook niks met waarheid te maken, maar met fatsoen. Wat je duidelijk mist. Dát is wel een feit overigens.
maandag 12 maart 2018 om 16:51
Je mag best tegen abortus zijn, maar dit is niet het topic om de mening door te drukken. Dan ga je maar naar een discussie topic toe.
Lieve TO, maak je alsjeblieft niet druk om deze reacties van ikje86. Ik neem aan dat je er hard over hebt nagedacht en je dit niet zomaar doet.
maandag 12 maart 2018 om 16:55
Hai wie je ook mag zijn,
Mag ik je verzoeken op te houden met het plaatsen van reacties van deze aard in mijn topic?
We wonen in een vrij land, je mening mag je hebben, daar vind ik niks van. Het helpt echter geenszins
en het voegt ook niks toe.
Bij voorbaat dank!
maandag 12 maart 2018 om 16:55
Heb in 1997 een abortus gehad, het was eigenlijk meer een overtijdbehandeling, daar ik 4 weken zwanger was.
De behandeling was wel pijnlijk ondanks de verdoving, en erna was het net alsof ik 10 menstruaties tegelijk had.
Heb er nooit spijt van gehad, denk er wel aan, van zo oud zou ze (in mijn gedachte was het een meisje) nu zijn.
Heb erna geen kinderen gekregen omdat ik ze niet wilde heb me zelfs laten steriliseren zodat me het bovenstaande nooit meer zou gebeuren.
Ik wens je heel veel sterkte
De behandeling was wel pijnlijk ondanks de verdoving, en erna was het net alsof ik 10 menstruaties tegelijk had.
Heb er nooit spijt van gehad, denk er wel aan, van zo oud zou ze (in mijn gedachte was het een meisje) nu zijn.
Heb erna geen kinderen gekregen omdat ik ze niet wilde heb me zelfs laten steriliseren zodat me het bovenstaande nooit meer zou gebeuren.
Ik wens je heel veel sterkte
maandag 12 maart 2018 om 16:58
En al doe je het wel zomaar, het gaat buitenstaanders geen reet aan om welke redenen iemand abortus pleegt.Falathiel schreef: ↑12-03-2018 16:51Je mag best tegen abortus zijn, maar dit is niet het topic om de mening door te drukken. Dan ga je maar naar een discussie topic toe.
Lieve TO, maak je alsjeblieft niet druk om deze reacties van ikje86. Ik neem aan dat je er hard over hebt nagedacht en je dit niet zomaar doet.
maandag 12 maart 2018 om 17:00
Ik heb persoonlijke ervaring. Het viel mij erg mee. Weet je hoe lang je zwanger bent?
In de kliniek waar ik was ( in Amsterdam ) waren ze ontzettend lief. Als je het vraagt kun je ook een echofoto meekrijgen, sommige vrouwen vinden dat fijn om te hebben als herinnering.
Ik heb zelf gekozen voor een roesje, kortwerkende narcose, dan ben je helemaal weg als het gebeurt. Qua pijn moet je denken aan een zware ongesteldheid.
Vond het toen best heftig maar nu denk ik er eigenlijk nooit meer aan.
Sterkte!
In de kliniek waar ik was ( in Amsterdam ) waren ze ontzettend lief. Als je het vraagt kun je ook een echofoto meekrijgen, sommige vrouwen vinden dat fijn om te hebben als herinnering.
Ik heb zelf gekozen voor een roesje, kortwerkende narcose, dan ben je helemaal weg als het gebeurt. Qua pijn moet je denken aan een zware ongesteldheid.
Sterkte!
maandag 12 maart 2018 om 17:01
Dankje voor je reactie!syvon schreef: ↑12-03-2018 17:00Ik heb persoonlijke ervaring. Het viel mij erg mee. Weet je hoe lang je zwanger bent?
Sterkte!
maandag 12 maart 2018 om 17:39
Dankje voor je woorden. Ik twijfel niet. Ik ben alleen bang afgestraft te worden, in die zin dat ik in de toekomstAna_Isabel2 schreef: ↑12-03-2018 17:05Omring je met mensen die er net zo in staan als jij, zodat je niet een schuldgevoel wordt aangepraat of alsnog gaat twijfelen.
En houd dat gevoel vast wat net overkwam in die reactie nav die nare post.
geen kinderen meer kan krijg o.i.d., maar zoals ik het lees in voorlichtingsmateriaal is dat risico vrij laag...