Acupunctuur icm ICSI

08-07-2019 16:35 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, zijn er vrouwen met ervaring met acupunctuur rondom een ivf-ICSI-traject? Ik heb een afspraak ingepland op de dag van de terugplaatsing, onder het motto baat het niet dan schaadt het niet. Toch ben ik er niet helemaal zeker over. Heeft iemand hier een advies over?
anoniem_366288 wijzigde dit bericht op 08-07-2019 16:52
0.18% gewijzigd
swannie12 schreef:
08-07-2019 17:03
Ze erkennen ook fibromyalgie, wat een onzindiagnose is.
Jij bent af!
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Ja gedaan en zwanger. Niet de kruiden meer genomen geloof ik na de terugplaatsing. Dat vond ik eng.of het geholpen heeft geen idee. Ik wilde alles doen om zwanger te raken. Zo ging ik wel aardig uitgeput de zwangerschap in. En daar ben ik niet beter van geworden..
Rilena schreef:
08-07-2019 19:57
Ja gedaan en zwanger. Niet de kruiden meer genomen geloof ik na de terugplaatsing. Dat vond ik eng.of het geholpen heeft geen idee. Ik wilde alles doen om zwanger te raken. Zo ging ik wel aardig uitgeput de zwangerschap in. En daar ben ik niet beter van geworden..
Kruiden?
Moest dat ook nog?
Wat voor kruiden precies, tijm, peterselie enz, zullen het wel niet geweest zijn.
swannie12 schreef:
08-07-2019 20:22
Kruiden?
Moest dat ook nog?
Wat voor kruiden precies, tijm, peterselie enz, zullen het wel niet geweest zijn.

Moet dit nu het hele topic door? Dat jij het niks vindt is je goed recht, maar anderen vinden het wel prettig om er mee bezig te zijn. Je mening heb je gegeven, laat het voor nu daar dan ook bij. (ja, vrijheid van meningsuiting en forum enzo, helemaal waar, maar je kan soms ook gewoon stoppen ipv blijven zuigen.)
Misschien heb je weleens meegelezen op het wachtbankje topic? Acupuctuur wordt ingezet bij verschillende trajecten. Op wachtbankje veel succes verhalen, ook na herhaalde miskramen. Bij mij zelf helaas toch een miskraam maar wel zwanger de tweede maand na start.
Het ligt er wel echt aan naar welke praktijk je gaat.
Check eens de site van Gilles Stoop. Heel veel succes met je terugplaatsing.
Bedankt voor alle reacties! Heb het voorgelegd aan de arts en die vindt het een prima idee. Ik ga ervoor.
Pergamon schreef:
08-07-2019 20:38
Moet dit nu het hele topic door? Dat jij het niks vindt is je goed recht, maar anderen vinden het wel prettig om er mee bezig te zijn. Je mening heb je gegeven, laat het voor nu daar dan ook bij. (ja, vrijheid van meningsuiting en forum enzo, helemaal waar, maar je kan soms ook gewoon stoppen ipv blijven zuigen.)
Ik hoop, dat door o.a. mijn berichtjes, iemand afziet van het hele idee.
L-A schreef:
09-07-2019 10:58
Bedankt voor alle reacties! Heb het voorgelegd aan de arts en die vindt het een prima idee. Ik ga ervoor.
Waarom vindt die arts het een prima idee?
swannie12 schreef:
09-07-2019 12:00
Ik hoop, dat door o.a. mijn berichtjes, iemand afziet van het hele idee.

Het is storend, je berichtjes. Je zuigt i.p.v. dat je probeert te helpen. Iemand gaat door een moeilijke tijd i.v.m. fertiliteitstraject. Dat is een intensief traject, zowel fysiek als mentaal. Iedereen vind daar een eigen weg in. Mijn weg, is niet de weg van TO en niet jouw weg. Jouw weg, is niet mijn weg, en niet de weg van TO. iedereen maakt eigen keuzes daarin, waarbij het belangrijk is dat iemand doet wat goed voelt. Ook als is het placebo. So. Fucking. What. Niet jouw geld, niet jouw lijf. Láát iemand gewoon doen wat die persoon graag wil doen in een lastige situatie. Daar mag je best je mening over geven, maar blijven zuigen en niet constructief en niet empathisch blijven reageren is gewoon storend.

En laten we wel wezen: TO gaat geen terroristische aanslag plegen en ook geen enorme belastingfraude, moord of anderszins vreselijks.
haha mooi verwoord Pergamon. Ik dacht het maar kon het niet zo goed verwoorden.

Succes L-A! Ik ben benieuwd hoe je het ervaart.
Hier (nog) geen ICSI/IVF maar IUI. Ik heb (nog) geen ervaring, maar mijn fertiliteitsarts zei dat het wel degelijk effect kan hebben: ze kende twee vrouwen die geen cyclus hadden en door acupunctuur dat wel hebben. Acupunctuur is geen bezwaar, het nemen van kruiden moet je naar eigen inzicht doen.

Ze weet ook niet waarom het werkt bij sommige vrouwen, maar baadt het niet dan schaadt het ook niet.

Wij zitten nu in ronde 3, als het nu niet lukt ga ik de volgende drie pogingen wel acupunctuur proberen.
Hier in de UK wordt het vaak aangeraden. Ik heb het nooit gedaan gedurende mijn ICSI behandelingen, maar het wordt zeker niet afgeraden zoals Swannie hier wil suggereren.

Overigens: met de kruiden moet je wel even oppassen en ook navragen bij je arts icm met de stim. medicatie.

TO: heel veel succes met je behandeling! Hopelijk het begin van iets moois..!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Baggal schreef:
09-07-2019 14:52
Hier in de UK wordt het vaak aangeraden. Ik heb het nooit gedaan gedurende mijn ICSI behandelingen, maar het wordt zeker niet afgeraden zoals Swannie hier wil suggereren.

Overigens: met de kruiden moet je wel even oppassen en ook navragen bij je arts icm met de stim. medicatie.

TO: heel veel succes met je behandeling! Hopelijk het begin van iets moois..!
Regulier opgeleide artsen en verloskundigen zouden beter moeten weten.
En afraden?
Als iemand perse een placebo behandeling wil ondergaan die geen kwaad kan, moet hij/zij dat vooral doen.
Ik wil TO ook veel succes wensen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven