Af en toe bloedingen

30-12-2016 12:16 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey,

Kort even het verhaal:

Vriendin is nu 14 weken ver. Maar op week 8 heeft ze een bloeding gehad. Helderroodbloed, daarna niets meer. Naar de gen en na enkele spannende dagen bleek alles in orde. Wel zou er nog bloed moeten afkomen. Dit is gebeurd hele tijd bruinverlies. Dan de echo op 12 weken alles lijkt in orde, goede nekplooi en bloedresultaten. Nipttest is genomen maar zijn aan het wachten op het resultaat. Wel kreeg vriendin Utrogestan. Sinds deze week is ze mogen minderen naar 3x1 per dag. Nu heeft vriendin deze nacht weer een bloeding gehad. Een kleinere dan vorige keer maar toch...

Straks gaan we via de spoed...

Sorry ik moest mijn verhaal even kwijt.

Heeft er iemand dit ook meegemaakt? Hoe gingen jullie daarmee om?
Ik heb beide zwangerschappen veel gebloed.

Bij mij knapte steeds een ader in de baarmoedermond en ik heb ook een bloeding gehad omdat er bloed onder de placenta was gekomen en dat er langzaam onderuit kwam maar dat was donker.

Heel veel sterkte!!!!
Ik ken via via wel iemand die de hele zwangerschap bloedingen heeft gehad. Is bij haar een gezond babymeisje geworden en nu een half jaar oud. Het zegt allemaal niet zo veel. Sterkte!
Ja hoor, heel veel gehad zelfs. Bij al mijn zwangerschappen.

Bij de oudste meer dan 20 keer. Bij de tweede ook een keer of 15.

Oorzaak nooit gevonden.

Hopelijk blijft het hierbij voor jullie!
Als je alles van tevoren weet, ga je liggen voordat je valt.
Kunnen miskramen nog voorkomen na de 12 weken? Er was een zeer bewegelijke en goed groeiende foetus... bedankt voor jullie ervaringen.

Hoe ging jij met de bloedingen om? Was dit altijd veel?
quote:orleander schreef op 30 december 2016 @ 12:29:

Ik heb beide zwangerschappen veel gebloed.

Bij mij knapte steeds een ader in de baarmoedermond en ik heb ook een bloeding gehad omdat er bloed onder de placenta was gekomen en dat er langzaam onderuit kwam maar dat was donker.

Heel veel sterkte!!!!

Hadden ze dit direct gezien met een echo?

Hoe gingen jullie ermee om?
quote:mlsc schreef op 30 december 2016 @ 12:40:

Kunnen miskramen nog voorkomen na de 12 weken? Er was een zeer bewegelijke en goed groeiende foetus... bedankt voor jullie ervaringen.Wil je vast niet horen, maar kan altijd nog gebeuren. Maar de kans op miskraam is veel kleiner als er al goede echo's geweest zijn.
Dank je voor je eerlijk antwoord.

Ik dacht dat we ba de 12 weken uit de gevarenzone waren...
Als het nu nog heel goed gaat met het kindje lijkt mij dat wel een goed teken.
Als je alles van tevoren weet, ga je liggen voordat je valt.
Uit de gevarenzone ben je nooit, wel wordt de kans dat het misgaat kleiner na de eerste drie maanden.
Vanavond weten we meer. Vorige maandag was alles nog perfect hoe het moest...
Ze verloor net weer bloed
Ik heb zelf ooit een miskraam gehad en voelde op een gegeven moment wel aan dat het mis was, toen ik er menstruatie-achtige krampen bij kreeg.

Ik ben er trouwens nog mee naar de huisartsenpost geweest (was weekend) toen ik begon te bloeden, ze konden er daar niet zo veel aan doen/ over zeggen. Kort gezegd was de boodschap: 'als het een miskraam wordt, kunnen we die niet stoppen, wacht maar af'. Enige troost was, dat het waarschijnlijk vanaf het begin al niet goed was. De vruchtzak leek me leeg. Ik had ook nog geen echo gehad.

Als het tot kort geleden allemaal nog goed zat en je vriendin heeft geen krampen, dan hoeft er niet direct iets ernstigs aan de hand te zijn, zoals ook blijkt uit bovenstaande verhalen.
Alles bleek goed te zijn. Zou bloed zijn dat nog afkomstig is van het hematoom. Hopelijk gaat het bloeden nu wat minderen. We zijn heel opgelucht. Maar vinden het zo erg dat dit de zwangerschap overschaduwt. Hopen dat dit rap verleden tijd is.
Wat fijn TO! Hopelijk is het bloeden inderdaad snel voorbij
quote:mlsc schreef op 30 december 2016 @ 12:41:

[...]

Hadden ze dit direct gezien met een echo?

Hoe gingen jullie ermee om?

Sorry voor de late reactie en fijn dat het er nu goed uit ziet.

het bloed onder de placenta zagen ze heel met een echo. Dat van die ader duurde heel lang.

Dat was heel zwaar. Het overschaduwt je zwangerschap wel. We probeerden het zoveel mogelijk naast ons te leggen.

Ik hoop dat het bloeden afneemt probeer er toch nog van te genieten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven