Afwijking echo

30-04-2015 02:15 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi beste mensen,

Ik ben een vrouw van 28 jaar en 19 weken zwanger van mijn eerste kindje. Met 10 weken kreeg in mijn eerste echo en de echoscopist zag een redelijk verdikte nekplooi. Dezelfde dag ben ik naar het ziekenhuis gegaan om de echo opnieuw te laten doen door een gyn. Ook daar uit kwam hetzelfde naar voren.

Bezorgd en verdrietig dat ik was, kreeg ik verschillende onderzoeken aangeboden. Ik bleef positief en heb toen van geen enkel onderzoek gebruik gemaakt.

Met 16 weken kreeg ik nog een echo. Geschrokken vertelde de gyn dat de armen en benen (van zowel onder als boven) veel en veel te kort zijn. Met spoed ben ik naar het LUMC doorgestuurd en ook daar kwam uit de echo dat de armen, benen en ook de ribben te kort zijn. Mijn kindje zou een ernstige skeletafwijking hebben, met de kans het niet te overleven in de baarmoeder of als hij geboren is. ook was een naar achter getrokken kin te zien en naar binnen wijzende voetjes (klompvoeten). Deze informatie is gebaseerd op wat er op de echos gezien is.

Verslagen en in tranen heb ik de vwp laten doen. Niet omdat ik overweegde mijn kindje weg te doen, maar om te zien welke hulp en behandeling hij nodig heeft na de geboorte. Hoewel ik hoop blijf hebben op een gezond kindje dat een lang en gelukkig leven gaat leiden, ben ik ook heel erg bezorgd. Ik houd nu al zoveel van mijn mannetje en wil er niet aan denken om van hem zo snel afscheid te nemen.

Is er iemand wie hetzelfde overkomen is? Deze zeldzame ziekte bij babies kent? Ik hoop diep van binnen dat iemand zal reageren bij wie hetzelfde was geconstateerd, maar na de geboorte alles in orde bleek te zijn.
Niet om heel lullig te zijn Starfish maar dit is het topic van een ander..
quote:divarg schreef op 06 mei 2015 @ 12:56:

Niet om heel lullig te zijn Starfish maar dit is het topic van een ander..Het werd aan haar gevraagd, dan neem ik aan dat ze erop mag antwoorden.
If you can dream it, you can do it.
niet gepast, sorrie.
TO, heb je de uitslag al?

voor al die meiden die dit moeten meemaken.
quote:jules schreef op 06 mei 2015 @ 14:33:

Divarg, waarschijnlijk heb je het niet in de gaten, maar jouw avatar is ook niet echt prettig in dit topic. (En ik heb getwijfeld om het neer te zetten en nu weer om het weg te halen, want ik kan me voorstellen dat je hier absoluut niets lulligs mee bedoelt).Ohja tuurlijk, ik heb deze speciaal genomen om mensen hier de ogen uit te steken! Doe normaal.
quote:jules schreef op 06 mei 2015 @ 14:33:

Divarg, waarschijnlijk heb je het niet in de gaten, maar jouw avatar is ook niet echt prettig in dit topic. (En ik heb getwijfeld om het neer te zetten en nu weer om het weg te halen, want ik kan me voorstellen dat je hier absoluut niets lulligs mee bedoelt).Ohja tuurlijk, ik heb deze speciaal genomen om mensen hier de ogen uit te steken! Doe normaal en overdrijf niet zo schromelijk.
niet gepast, sorrie.
Het enige wat ik bedoelde was dat mensen moeten oppassen dat ze het topic niet overnemen met hun eigen verhalen, tips en ervaringen zijn goed maar ik zou het persoonlijk niet prettig vinden als al het wel en wee uitgestort zou worden in mijn topic, het is al heftig genoeg voor ts. Waarom niet een eigen draadje aanmaken?

Edit, en dat heeft natuurlijk geen klap met mijn avatar te maken he, beetje onzinnig om dat te vergelijken.
niet gepast, sorrie.
Dan vind ik jouw avatar ook kwetsend want bloemen associeer ik met een begravenis en ik heb gister net mn tante begraven, bijzonder ongepast van je

Ik heb al eerder in dit topic gereageerd hoor. Maargoed, deze discussie verpest het topic alleen maar, ik weet niet hoe ts erover denkt maar ik kan me voorstellen dat de drempel hoger wordt om haar eigen verhaal nog neer te zetten als anderen het topic gaan overnemen en dat vind ik ongepast, dat heeft niks te maken met een ander een rotgevoel bezorgen want UITERAARD is dat niet de bedoeling, juist niet.
Misschien vindt TO het wel fijn om de verhalen en ervaringen van anderen te lezen. Dit nutteloze gekibbel voegt iig helemaal niks toe aan TO's topic. In elk geval: veel sterkte iedereen die hiermee te maken heeft.
Live and let live ♧
Je hebt gelijk, we stoppen ermee. Jammer dat je mijn eerste bericht zo opvatte. Als je goed hmgelezen had, dan had je gezien dat ik er juist nog iets aan toegevoegd had om duidelijk te maken dat ik me kon voorstellen dat je het niet in de gaten had. Dan had de rest vd discussie niet gehoeven.

Is wel lullig. TO vraagt om verhalen en ervaringen.

Sterkte Lievemas en Starfish!
TO is er al meer bekend?
Al nieuws?

Dit is dus wel heel lullig van je!

Lieve TO, wat een nachtmerrie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven