Al langer in de MMM

11-11-2018 13:06 1336 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,

Eerder schreef ik in een topic met andere dames die in de MMM molen zitten. In die topics zitten ook vaak dames die pas aan het begin van een traject zitten, of er binnenkort mee starten. Inmiddels zijn wij dik 2,5 jaar onderweg en ik zou het fijn vinden om in een klein groepje te praten met andere dames die al wat langer bezig zijn met hun kinderwens. Ik merk dat ik na 2.5 jaar dingen anders ervaar dan aan het begin van een traject. Zelf ben ik vrij nuchter, maar vind het fijn ervaringen te delen en soms wat te kunnen (na)vragen.

Wie schrijven er mee:
NaamLeeftijdKindjeBezig sindsDoet nuWacht op
Botanietje35-34108-2014Ovulatie Inductie (letrozol)-
ArcticFox27-371?Ovulatie Inductie-
DaisyLiz28-29eerste kindje overleden12-2014IVF-
Pergamon34-41104-2016Ovulatie Inductie-
Saartje2628-33103-2016ICSI-
Redcurlz34-3719-2016IUI-

Tijdelijk uit de tabel gehaald i.v.m. lang niet meeschrijven. Dames, laat het gerust weten als jullie wel weer willen meeschrijven! Van harte welkom!
Irish_W_W36-43110-20163x IUI-
pergamon wijzigde dit bericht op 28-03-2019 10:48
48.31% gewijzigd
Balen blijft het zeker, maar dat geld hier helaas voor ons allemaal.
Ik ga nu in ieder geval met een wits gerust gevoel op vakantie voor doe paar dagen en dan zie ik het vrijdag wel.
Beetje loslaten en genieten is de bedoeling.

In een ander topic waar ik mee schrijf roepen een aantal dames dat ze zich in mijn schoenen niet aan het veilig vrijen advies zouden houden.
Was is jullie kijk hierop?
Arcticfox1 schreef:
16-03-2019 14:51
Balen blijft het zeker, maar dat geld hier helaas voor ons allemaal.
Ik ga nu in ieder geval met een wits gerust gevoel op vakantie voor doe paar dagen en dan zie ik het vrijdag wel.
Beetje loslaten en genieten is de bedoeling.

In een ander topic waar ik mee schrijf roepen een aantal dames dat ze zich in mijn schoenen niet aan het veilig vrijen advies zouden houden.
Ik heb niet zoveel tijd, dus reageer later uitgebreid. Maar waarom zou je veilig moeten vrijen?
DaisyLiz schreef:
16-03-2019 15:05
Ik heb niet zoveel tijd, dus reageer later uitgebreid. Maar waarom zou je veilig moeten vrijen?
Omdat ik nu de huidige dosis doorspuit zonder controles en dus niet kunnen monitoren of ik opeens te veel eitjes heb
Die kans is heel klein
Heb je al een x veels te veel gehad? Lijkt mij als je steeds beetje hetzelfde aan eitjes hebt dat, dat nu dan ook zo zou zijn. Kan mij wel voorstellen dat sommige denken doeiiii doe het lekker toch. Gelijk heb je dat je lekker de ontspanning opzoekt.
Redcurls schreef:
16-03-2019 15:53
Heb je al een x veels te veel gehad? Lijkt mij als je steeds beetje hetzelfde aan eitjes hebt dat, dat nu dan ook zo zou zijn. Kan mij wel voorstellen dat sommige denken doeiiii doe het lekker toch. Gelijk heb je dat je lekker de ontspanning opzoekt.
Nog nooit te veel.
Ik heb elke keer een follikel gehad en een ronde had ik er twee. That's it
Arcticfox1 schreef:
16-03-2019 16:20
Nog nooit te veel.
Ik heb elke keer een follikel gehad en een ronde had ik er twee. That's it
Dan zou ik het wel weten... maar goed, na 4,5 jaar vind ik het allemaal niet meer zo spannend. Zo vruchtbaar ben ik niet😅.
Ik zou het dan ook gewoon verder zo doen artic
Arcticfox wat balen.. ik zou me ook niet aan het veilig vrijen advies houden eerlijk gezegd..
Arcticfox1 schreef:
16-03-2019 14:51

Mijn duit in het zakje: Ik zou er ook voor gaan.
Een beetje cynisch gedacht misschien, maar is het mogelijk dat het ziekenhuis dat advies voor de zekerheid wel moet afgeven? Zodat, als jij op vakantie toch zwanger raakt van een zesling, ze altijd kunnen zeggen: 'Wij hebben je gewaarschuwd, zoals goede medici plachten te doen! Kom ons niet aanklagen.' ;-)
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Ik heb al bruin rode afscheiding..
Had al geen goed gevoel meer, maar toch komt het hard aan..
Saartje26 schreef:
17-03-2019 19:32
Potver Saartje wat is dat moeilijk zeg, verschrikkelijk rot gevoel geeft dat. Hele dikke knuffel, kan mij heel goed je verdriet voorstellen en hoe heftig teleurstellend dit voelt.
Arctic, ik zou het wel weten. Dikke doei met veilig vrijen. We zijn nou niet bepaald hyper vruchtbaar, dus die vijfling zal er vast niet komen. Enige keer dat ik me er wel aan heb gehouden was toen ik 4 eiblaasjes van 20mm+ had en enkele nog wat kleinere. Dat risico vond ik wel echt te groot.

Saartje, zwaar klote weer!!

Ook hier vanochtend wakker geworden met een halve cupmaat minder, dus ook ik voel de bui wel hangen. Nog 8 dagen wachten.
Arcticfox1 schreef:
11-03-2019 17:38
Nog meer goed nieuws vandaag
Ik ben aangenomen als pedagogisch medewerker bij het bedrijf dat mijn voorkeur had

Dit vind ik dan wel weer heel fijnvoor je :cheer2:!

Arcticfox1 schreef:
13-03-2019 12:47
Vooral of na werktijd is geen optie. Ik ga drie dagen van negen uur werken waarvan twee op een vaste dag en de ander flexibel. En eventueel nog flexibel inzetbaar voor de vierde dag

Ik kan de controles soms schuiven zodat ze niet op een werkdag vallen. Ik vraag er dan wel heel brutaal naar. Verder kan ik ook om 8u een controle krijgen. Dan sjees ik daarna door en dan zit ik (weliswaar een beetje buiten adem ;-) ) strak op 9u op mijn plek. Zou zoiets voor jou ook kunnen lukken?

Saartje26 schreef:

:hug: hoe is het nu met je?

Ik heb net weer acupunctuur gehad en een gesprek met de maatschappelijk werker. Ben even helemaal zen. Vanmiddag nog even naar Pilates en dan kan ik morgen weer ‘fris’ starten met werk.
Ik weet niet wat ik heb vandaag. Ben heel erg onrustig en vlieg van boos naar verdrietig naar onzekerheid en weer terug. Constant kwaaltjes checken. Zooo irritant deze fase! Hebben jullie daar ook last van? Voel me echt niet mezelf (normaal vrij stabiel en optimistisch) en wil het liefst even heel hard huilen. Maarja, zit de hele dag op mijn werk dus dat is niet ideaal voor een potje zelfmedelijden.
Pergamon schreef:
19-03-2019 08:50
Ik weet niet wat ik heb vandaag. Ben heel erg onrustig en vlieg van boos naar verdrietig naar onzekerheid en weer terug. Constant kwaaltjes checken. Zooo irritant deze fase! Hebben jullie daar ook last van? Voel me echt niet mezelf (normaal vrij stabiel en optimistisch) en wil het liefst even heel hard huilen. Maarja, zit de hele dag op mijn werk dus dat is niet ideaal voor een potje zelfmedelijden.
Ah ja heel herkenbaar hoor Pergamon. Het is ook een grote mindfuck. Op welke dag zit je nu? Ik hoop dat de dag snel voorbij gaat voor je :hug:

Ik heb het ook echt gehad. Dag 53 nu. Ik word er zo zo zo moedeloos van. Altijd maar dat wachten. Bah.
Pergamon schreef:

Oh, enorm herkenbaar. Het liefst wil ik in die fase alles controleren, tien x per dag temperaturen, in de cups porren en over iedere mogelijke test plassen. Moment van streng toespreken: foei, Botanietje, af, laat het los!, afgewisseld door de 'het heeft allemaal geen zihin!'-momenten, die zich niet altijd goed uit laten zetten omdat ik toevallig ook nog ergens werknemer ben. Ja, sommige weken herken ik die snotterende obsessieveling in de spiegel niet helemaal. Maar ik weet (meestal achteraf) dat het erbij hoort.

Saartje26 schreef:
He Saartje, wat ontzettend balen. Is het doorgezet, hoe is het nu met je?

DaisyLiz schreef:
19-03-2019 09:00

Ik heb het ook echt gehad. Dag 53 nu. Ik word er zo zo zo moedeloos van. Altijd maar dat wachten. Bah.
Bah, wat naar. :-( Ik voel met je mee.

Hier net voortgangsecho gehad, dag 20. Echoscopiste kreeg de boel vandaag niet zo goed in beeld: één follikel van 11 mm en misschien een van 16, maar misschien ook niet. Vrijdag mag ik terugkomen. Het loopt nog geen storm dus, maar morgen ga ik het lekker allemaal van me af laten glijden met een sessie acupunctuur.
Menstruatie is flink doorgebroken, stond vannacht om 04.30 onder de douche omdat ik er echt compleet onder zat.. vanmorgen ziekenhuis gebeld en mag geen terugplaatsing komende maand omdat mijn lichaam rust nodig heeft na de heftige punctie.. Baal zo ontzettend..
Saartje26 schreef:
19-03-2019 13:30
Menstruatie is flink doorgebroken, stond vannacht om 04.30 onder de douche omdat ik er echt compleet onder zat.. vanmorgen ziekenhuis gebeld en mag geen terugplaatsing komende maand omdat mijn lichaam rust nodig heeft na de heftige punctie.. Baal zo ontzettend..
Ach wat rot dat het niet gelukt is Saartje. Het zit ons niet mee in dit topic zeg... En een wachtmaand is zo rot. Dat is overigens wel standaard na een punctie, in mijn ziekenhuis ook. Dikke knuffel :hug:
Pergamon schreef:
Heel herkenbaar, elke wc beurt in spanning en dan opgelucht als dr niks is en dat continu de hele dag.
Rot dat je, je zo voelt meis, het is en blijft ook gewoon rot.
Saartje26 schreef:
Ahhh meid wat balen en wat rot, voelt nog is als een extra straf dan he helemaal onder zitten. Wat balen dat je ook nog eens een maand moet overslaan :there:
DaisyLiz schreef:
19-03-2019 09:00
Ah ja heel herkenbaar hoor Pergamon. Het is ook een grote mindfuck. Op welke dag zit je nu? Ik hoop dat de dag snel voorbij gaat voor je :hug:

Dag 26. Nog 6 dagen te gaan. Maar over een paar dagen weet ik het denk ik wel. Vind het met Ovitrelle lastiger, omdat er nu andere hormonen bij komen kijken.

botanietje schreef:
19-03-2019 10:48
Oh, enorm herkenbaar. Het liefst wil ik in die fase alles controleren, tien x per dag temperaturen, in de cups porren en over iedere mogelijke test plassen. Moment van streng toespreken: foei, Botanietje, af, laat het los!, afgewisseld door de 'het heeft allemaal geen zihin!'-momenten, die zich niet altijd goed uit laten zetten omdat ik toevallig ook nog ergens werknemer ben. Ja, sommige weken herken ik die snotterende obsessieveling in de spiegel niet helemaal. Maar ik weet (meestal achteraf) dat het erbij hoort.

Hier net voortgangsecho gehad, dag 20. Echoscopiste kreeg de boel vandaag niet zo goed in beeld: één follikel van 11 mm en misschien een van 16, maar misschien ook niet. Vrijdag mag ik terugkomen. Het loopt nog geen storm dus, maar morgen ga ik het lekker allemaal van me af laten glijden met een sessie acupunctuur.

Over testen plassen kan ik me gelukkig heel goed in bedwingen, maar de rest niet. Ziet con-stant aan m'n tieten of ze niet alweer een millimetertje gegroeid zijn ja of nee. (nee) Wordt altijd heel moedeloos van deze fase....

Hopelijk zet acupunctuur bij jou zoden aan de dijk en gaan de follikels nu lekker groeien!

Saartje26 schreef:

Ahhhh gatver dat is driedubbel ontzettend rot!!! :hug:
Stomme hormonen. Heb in plaats van twee borsten gevoelsmatig twee blauwe plekken. Zou bijna blij zijn als ik weer ongesteld ben.
Pergamon schreef:
20-03-2019 14:13
Stomme hormonen. Heb in plaats van twee borsten gevoelsmatig twee blauwe plekken. Zou bijna blij zijn als ik weer ongesteld ben.

Bijna. ;-) Wel irritant, die hormonen die kwaaltjes nabootsen. Ik bedacht me ineens: gaat het trouwens wel beter met je haren dan voor je medicatie spoot? Jij had met Clomid toch ook last van uitval?
Haha ja! Het liefst heb ik 9 maanden twee blauwe plekken ipv twee borsten!

Met m'n haar gaat het goed! Vorige maand dacht ik opeens 'huh, wat een gekke sprietjes!', maar mijn haar groeit gewoon terug. Gelukkig heb ik een enorme bos, dus niemand die het ziet of het wat meer of minder is/was. Voor mezelf leek het alleen wel een hanenkam ;-)

Net klaar met werken en zo lekker ontspannen bij yoga, heeeeerlijk. Hopelijk draagt het nog ergens aan bij, want ik ben de laatste dagen wel een beetje moedeloos als ik eerlijk ben.
Ik ben weer terug van onze stedentrip. Ga jullie zo even terug lezen

Reisje was echt heel leuk. Veel gedaan en gezien. Ook nog eens goed weer gehad
Vandaag weer voor controle geweest bij de fertiliteit. Rechts zit nu toch een follikel van 14 mm. En mijn slijmvlies was ook weer dikker geworden
Ik had de keuze om mijn menstruatie op te wekken of toch nog te kijken wat het over het weekend of doet en doorspuiten
Ik kies voor het laatste en dan kan ik maandag alsnog voor de afbreking kiezen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven