Al langer in de MMM

11-11-2018 13:06 1336 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,

Eerder schreef ik in een topic met andere dames die in de MMM molen zitten. In die topics zitten ook vaak dames die pas aan het begin van een traject zitten, of er binnenkort mee starten. Inmiddels zijn wij dik 2,5 jaar onderweg en ik zou het fijn vinden om in een klein groepje te praten met andere dames die al wat langer bezig zijn met hun kinderwens. Ik merk dat ik na 2.5 jaar dingen anders ervaar dan aan het begin van een traject. Zelf ben ik vrij nuchter, maar vind het fijn ervaringen te delen en soms wat te kunnen (na)vragen.

Wie schrijven er mee:
NaamLeeftijdKindjeBezig sindsDoet nuWacht op
Botanietje35-34108-2014Ovulatie Inductie (letrozol)-
ArcticFox27-371?Ovulatie Inductie-
DaisyLiz28-29eerste kindje overleden12-2014IVF-
Pergamon34-41104-2016Ovulatie Inductie-
Saartje2628-33103-2016ICSI-
Redcurlz34-3719-2016IUI-

Tijdelijk uit de tabel gehaald i.v.m. lang niet meeschrijven. Dames, laat het gerust weten als jullie wel weer willen meeschrijven! Van harte welkom!
Irish_W_W36-43110-20163x IUI-
pergamon wijzigde dit bericht op 28-03-2019 10:48
48.31% gewijzigd
Pergamon schreef:
26-03-2019 20:45
Ja morgen echt echt! Menstruatiekramprn zijn wel weer begonnen trouwens.

Ik hoop inmiddels ook enorm :$ Elk uur is er weer 1 (nog steeds niks, het is maar goed dat ik geen testen in huis heb)
Ik had bij allebei mijn zwangerschappen menstruatiekrampen. Ah meis ik hoop het zo voor je. Dit topic kan wel eens goed nieuws gebruiken!
Pergamon, ik had toen ik zwanger was ook menstruatiekrampen! Kom hier elke ochtend even kijken of er nieuws van je is! Hoop het zo erg voor je!!
Pergamon wat spannend. Ik zit ook mee te hopen
Nog steeds niks. Al voel ik me nog steeds helemaal niet zwanger, maar eerder alsof ik elk moment ongesteld kan worden.

Overweeg toch te gaan testen, al is het alleen maar om die nagelbijtende onzekerheid er af te halen. Nadeel is dat ik nu in de trein naar werk zit en dienst heb tot 20.00u. De laatste 2 uur zijn meestal rustig, maar kans bestaat dat het niet rustig is. Aansluitend heb ik yoga en dan ben ik pas om 22u thuis. Dus ik weet nog even niet wanneer dat dan zou moeten zijn. Nouja, wellicht is het ook helemaal niet nodig en word ik in de loop van de ochtend alsnog ongesteld.
Pergamon schreef:
27-03-2019 08:50
Nog steeds niks. Al voel ik me nog steeds helemaal niet zwanger, maar eerder alsof ik elk moment ongesteld kan worden.

Overweeg toch te gaan testen, al is het alleen maar om die nagelbijtende onzekerheid er af te halen. Nadeel is dat ik nu in de trein naar werk zit en dienst heb tot 20.00u. De laatste 2 uur zijn meestal rustig, maar kans bestaat dat het niet rustig is. Aansluitend heb ik yoga en dan ben ik pas om 22u thuis. Dus ik weet nog even niet wanneer dat dan zou moeten zijn. Nouja, wellicht is het ook helemaal niet nodig en word ik in de loop van de ochtend alsnog ongesteld.
Hoe zou je je moeten voelen als je zwanger bent dan lieverd? Ik voelde me namelijk ook precies alsof ik ongesteld ging worden. Heel spannend dit voor je...
Ja, dat is wel een goeie. Ik had gedacht dat ik het zou 'weten', net zoals ik 'wist' dat mijn zusje zwanger was. En dat m'n tieten uit m'n BH zouden springen. Maar dat heb ik eigenlijk helemaal niet.
Ohhh Pergamon wat spannend, ik zit al steeds te loeren hier. In principe ben je dus vandaag officieel overtijd? Ik ken dat idee wel dat je wat zou moeteb voelen als je zwanger bent, maar zoveel mensen die dat niet voelen. Hoop het echt enorm voor je (geeft mij ook weer hoop)

Ik heb vrijdag de behandeling, in ieder geval 1 ei, de ander is grote kans dat deze mee springt en anders volgende dag :cheer2:
Pergamon schreef:
27-03-2019 10:49
Ja, dat is wel een goeie. Ik had gedacht dat ik het zou 'weten', net zoals ik 'wist' dat mijn zusje zwanger was. En dat m'n tieten uit m'n BH zouden springen. Maar dat heb ik eigenlijk helemaal niet.
Ja, dat ´weten´had ik bij mezelf ook verwacht (een beetje zoals ik weet of iemand een jongen of meisje krijgt, klopt vrijwel altijd). Maar nee, het kwam dan toch als een volslagen verrassing. Pas achteraf kon ik dat ´randje´ aan mijn humeur duiden, ik weet niet hoe ik het anders uit moet leggen. En de tietenplofferij kwam bij mij of later, of niet.

Ik blijf spieken vandaag hoor (niemand tegen mijn werkgever zeggen, oke?), ik hoop zo ontzettend dat goed nieuws krijgt.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Maar eigenlijk is het ook gek, rondom ongesteldheid voelen we veel kwaaltjes die overeen komen met zwanger zijn. Gevoelige borsten, misselijk, humeurig hoe moet je eigenlijk dan weten als je echt zwanger bent. Ik zeg niks botanietje, ik blijf ook gluren wordt dr helemaal enthousiast van, zo spannend.
Ik kreeg ook pas kwaaltjes als pijnlijke borsten met een week of 6. Het enige dat ik direct had, was menstruatiepijn. Maarja, dat had ik ook als ik ongesteld werd dus dat zegt niks.

En botanietje, ik was overtuigd van een meisje en het was een jongen... hahaha
Hallo allemaal, hebben jullie nog ruimte voor een meeschrijfster die ook al een paar jaar meeloopt in de MMM?

Ons verhaal in het "kort. We zitten sinds 2016 in een vruchtbaarheidstraject. In 2017 zijn we na ovulatie inductie zwanger geraakt, en ons kindje verloren na 13 weken zwangerschap vanwege hygroma colli. Er was bij de termijnecho teveel vocht rond de nek, en dit nam alleen maar toe. Uit de vlokkentest is niets uitgekomen. Een paar dagen na de vlokkentest klopte het hartje niet meer.
En in 2018 raakte ik zwanger in een pauze van ons traject, een groot wonder. We hebben de 20 weken GUO gehad, was allemaal goed en één dag later zijn we ons kindje plotseling verloren. Er is geen oorzaak voor gevonden, een ontzettend groot verlies.

De wens om terug zwanger te raken is groot, maar de angst is ook heel erg aanwezig.
Nu gaan we waarschijnlijk in mei weer verder met het traject.
C'est la vie
UPDATE: nog steeds niks. Het lijkt na 17u rustig te worden op werk (nu aan het wachten op een afspraak die te laat is) dus ik ren in de koffiepauze later vanmiddag maar even naar de kruitvat voor een test. Als het na 17u rustig is durf ik dat wel hier op werk te doen. Zijn jullie ook van de onzekerheid af ;-)

@SusieFlower, welkom! Wat hebben jullie al een hoop meegemaakt...
Pergamon duim duim duim!

SusieFlower welkom hier. Natuurlijk is er ruimte om mee te schrijven!

Wat ontzettend heftig wat je hebt meegemaakt. Ik ben zelf een zoontje verloren rond 19 weken, ik weet hoe groot het verlies is. :hug: Spannend dat jullie bijna weer gaan beginnen. Doen jullie dan weer ovulatie inductie?
Pergamon schreef:
27-03-2019 13:53
UPDATE: nog steeds niks. Het lijkt na 17u rustig te worden op werk (nu aan het wachten op een afspraak die te laat is) dus ik ren in de koffiepauze later vanmiddag maar even naar de kruitvat voor een test. Als het na 17u rustig is durf ik dat wel hier op werk te doen. Zijn jullie ook van de onzekerheid af ;-)
Ja doe dat, want voor ons is het natuurlijk vre-se-lijk, al die onzekerheid. :-D Hoe staat Pergaman er eigenlijk in? Is hij net zo erg als wij, erger, of mag je van hem wel gewoon je werkdag afmaken? ;-)

@ Susieflower: welkom in het topic. Zo te lezen hebben jullie het nogal voor de kiezen gekregen. :hug: Hopelijk brengt het traject jullie iets heel moois. Ga je verder met ovulatie-inductie?
botanietje schreef:
27-03-2019 16:29
Ja doe dat, want voor ons is het natuurlijk vre-se-lijk, al die onzekerheid. :-D Hoe staat Pergaman er eigenlijk in? Is hij net zo erg als wij, erger, of mag je van hem wel gewoon je werkdag afmaken? ;-)

@ Susieflower: welkom in het topic. Zo te lezen hebben jullie het nogal voor de kiezen gekregen. :hug: Hopelijk brengt het traject jullie iets heel moois. Ga je verder met ovulatie-inductie?

Pergaman weet van niks :$ :$ :$ Die vroeg maandag wel 'zou je niet ongesteld moeten worden? Ik dacht dat dat gisteren al was, je was zo chagerijnig!' (in my defense: hij maakte me op zondagochtend 7.30 uur wakker door een of ander achterlijk sportprogramma te gaan kijken en toen heb ik een kussen naar zijn hoofd gegooid) , maar heeft toch vooral nog mijn zeeeeeer onregelmatige cyclus in zijn hoofd zitten en wat minder dat mijn lutale fase ("de Wat?" aldus Pergaman) gewoon eigenlijk wel regelmatig is. Die kijkt niet meer op of om van een paar dagen "over tijd". Hij kan dingen soms alleen wel groter maken dan ze zijn. Om het allemaal een beetje te downplayen heb ik het niemand verteld, behalve jullie.

Net naar de Kruidvat gesjeesd in mijn pauze. Loop ik zo nonchalant mogelijk die winkel in, staan er twee collega's die vandaag vrij zijn :facepalm: Dus ik in een mooie 180 graden draai richting de Etos alwaar ik de eerste de beste test uit het rek heb gegrist. Ik kijk as we speak de collega's van de afdeling af en zodra de kust veilig is ga ik testen. Gewoon op mijn werk :$
SusieFlower welkom, wat een ellende hebben jullie al meten meemaken zeg

Pergamon. Ik ben zo benieuwd voor jou.
Kan jij mijn partner zijn leeftijd in de tabel aanpassen naar 37?

Hier vanmiddag een follikel van 19 en en dan 15 gezien. Toch blij dat ik even ben doorgegaan met spuiten ondanks de vakantie. Vandaag mag ik dus ovitrelle spuiten
@Arctic, Misschien stiekem morgen pas Ovitrelle spuiten? Dan doet die van 15mm ook nog net mee!!

Ik ga NU testen. Wish me luck.
I wish you luck!!!!
Lorem Ipsum
OMFG.

:woa:

Er staat 'zwanger' in het schermpje. Ik ben helemaal sprakeloos.
YAAAYYYYYYY O_O :blob: gefeliciteeeerd!!

nu ga ik maar weer terug naar mijn mmm

(Mysterieuze MeeleesModus)
Lorem Ipsum
Ik.. ik... voel me zo onwijs schuldig naar jullie. Ik ben echt helemaal van slag.
Pergamon schreef:
27-03-2019 17:30
OMFG.

Ik dacht het al!!!! Wat megafijn! Eindelijk goed nieuws hier! Gefeliciteerd lieverd! :cheer2:
Pergamon schreef:
27-03-2019 17:25
@Arctic, Misschien stiekem morgen pas Ovitrelle spuiten? Dan doet die van 15mm ook nog net mee!!

Ik ga NU testen. Wish me luck.
Arctic ja inderdaad! Zou ik misschien ook doen als je nog gonal f hebt!
Ik kom ook uit dezelfde mmm als turquasi even hier iets posten. :hello:

Wat een &^%%$ spanning zeg (mijn F5-toets is lam), en wat een geweldig mooi nieuws!!!!! Je kent me niet, maar ik heb ook heel lang in de MMM (dit keer niet die van turquasi, maar die wordt bedoeld met de titel van dit topic) gezeten en las vanaf het begin stiekem mee met jouw topic. Ook ik had, net als jij, zoveel moeite met die &^&*%&^ injecties. Mijn man deed het ook altijd en ik kon jou zo goed snappen toen je uit wanhoop hierover postte op dit forum. Maar holy shit, het is gewoon niet voor niets geweest! Wat ben ik blij voor je en wat is het je gegund! :cheer:

Ik ga nu weer naast turquasi zitten in stilte. :byee:
Pergamon schreef:
27-03-2019 17:30
OMFG.

JAAAAAAAAAAAAAAAA! Hoera! Wat geweldig Pergamon!
:cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2:

Ik ben zo blij voor je (maar echt, heel heel blij, en blij dat ik blij ben ook nog!)!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven