Al langer in de MMM

11-11-2018 13:06 1336 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,

Eerder schreef ik in een topic met andere dames die in de MMM molen zitten. In die topics zitten ook vaak dames die pas aan het begin van een traject zitten, of er binnenkort mee starten. Inmiddels zijn wij dik 2,5 jaar onderweg en ik zou het fijn vinden om in een klein groepje te praten met andere dames die al wat langer bezig zijn met hun kinderwens. Ik merk dat ik na 2.5 jaar dingen anders ervaar dan aan het begin van een traject. Zelf ben ik vrij nuchter, maar vind het fijn ervaringen te delen en soms wat te kunnen (na)vragen.

Wie schrijven er mee:
NaamLeeftijdKindjeBezig sindsDoet nuWacht op
Botanietje35-34108-2014Ovulatie Inductie (letrozol)-
ArcticFox27-371?Ovulatie Inductie-
DaisyLiz28-29eerste kindje overleden12-2014IVF-
Pergamon34-41104-2016Ovulatie Inductie-
Saartje2628-33103-2016ICSI-
Redcurlz34-3719-2016IUI-

Tijdelijk uit de tabel gehaald i.v.m. lang niet meeschrijven. Dames, laat het gerust weten als jullie wel weer willen meeschrijven! Van harte welkom!
Irish_W_W36-43110-20163x IUI-
pergamon wijzigde dit bericht op 28-03-2019 10:48
48.31% gewijzigd
Was vanochtend in het ziekenhuis met mijn partner voor een onderzoek (voor hem eens, deze keer!). Ik moest wachten in de wachtkamer (een hele nieuwe belevenis haha) en daar waren mensen toch aan het zeuren! te lang uitloop, te veel spanning, de koffie was niet lekker, te dit, te dat.

Merkte echt dat wij inmiddels al zo'n beetje 'immuun' zijn en een veeeeel hogere tolerantiegrens hebben. Gek om dat opeens zo te zien. Werd er wel vreselijk chagrijnig van, dat negatieve gezeur dus ben lekker elders gaan zitten ;-)
Tot gisteren nog best wat hoop gehad. Zeer gevoelige borsten en menstruatiepijn (aanhoudend sinds maandag), heb gisteren zelfs heel even door m'n hoofd laten schieten dat het wel eens raak zou kunnen zijn. Maar vanochtend wakker geworden en alles is weg. Borsten niet meer gevoelig en wat slapper, geen menstruatiepijn meer. Dus ik verwacht nu op maandag toch echt mijn menstruatie. Ben er toch echt even verdrietig van.
Pergamon schreef:
23-03-2019 10:45
Tot gisteren nog best wat hoop gehad. Zeer gevoelige borsten en menstruatiepijn (aanhoudend sinds maandag), heb gisteren zelfs heel even door m'n hoofd laten schieten dat het wel eens raak zou kunnen zijn. Maar vanochtend wakker geworden en alles is weg. Borsten niet meer gevoelig en wat slapper, geen menstruatiepijn meer. Dus ik verwacht nu op maandag toch echt mijn menstruatie. Ben er toch echt even verdrietig van.
He verdorie meid :cry:
Jeetje Pergamon wat een k*t gevoel is dat.
Echt balen pergamon. En jammer genoeg heel herkenbaar

Ik ben sinds gisteren weer opgehoogd naar 75 eenheden.. laatst boost voor deze vreemde cyclus anders gaan we deze ronde maandag et medicatie afbreken. Daar zie ik wel een beetje tegenop
Pergamon schreef:
22-03-2019 13:37
Was vanochtend in het ziekenhuis met mijn partner voor een onderzoek (voor hem eens, deze keer!). Ik moest wachten in de wachtkamer (een hele nieuwe belevenis haha) en daar waren mensen toch aan het zeuren! te lang uitloop, te veel spanning, de koffie was niet lekker, te dit, te dat.
Merkte echt dat wij inmiddels al zo'n beetje 'immuun' zijn en een veeeeel hogere tolerantiegrens hebben. Gek om dat opeens zo te zien. Werd er wel vreselijk chagrijnig van, dat negatieve gezeur dus ben lekker elders gaan zitten ;-)

Haha, groentjes zijn het! Niks gewend. ;-) Hoe is het nu met je partner?
Pergamon schreef:
23-03-2019 10:45

Rot is dat. :hug: Vind het ook wel eens lastig als ik het al aan zie komen en dan nog de rest van de cyclus moet 'uitzitten', als je begrijpt wat ik bedoel.

Arcticfox1 schreef:
22-03-2019 13:36

Reisje was echt heel leuk. Veel gedaan en gezien. Ook nog eens goed weer gehad
Vandaag weer voor controle geweest bij de fertiliteit. Rechts zit nu toch een follikel van 14 mm. En mijn slijmvlies was ook weer dikker geworden
Ik had de keuze om mijn menstruatie op te wekken of toch nog te kijken wat het over het weekend of doet en doorspuiten
Ik kies voor het laatste en dan kan ik maandag alsnog voor de afbreking kiezen

Ah, dus er is nog hoop voor deze ronde! Volgens mij lopen we een beetje gelijk op deze cyclus: ik zat gisteren op 15 mm (dag 23). Duimen dat hij maandag weer verder gegroeid is. En fijn dat je reis zo leuk was. Toch belangrijk, leuke dingen doen.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
@botanietje dan lopen we inderdaad bijna gelijk. Vandaag is voor mij dag 23
Leuk dat jullie zo gelijk lopen!

Hopelijk is het maandag toch weer gegroeid Arctic!

Mijn cyclus is eindeloos. In februari kreeg ik geen terugplaatsing omdat het vol zat, dus werd ik op de lijst van maart gezet. Maar ik ben nog steeds niet ongesteld dus het wordt op z’n vroegst april. Ik word er niet goed van. Rond dag 60 nu.
Pergamon wat voor onderzoek op fetiliteitsgebied kreeg jou partner? Mijn man heeft voor de start van de icsi nog een echo van de balzak gehad, dat was voor hem ook best ongemakkelijk maar ik mocht er wel bij blijven.
Wat balen dat al je “kwaaltjes” ineens weg zijn zeg.. hoe gaat het nu?

Arcticfox en botanietje jullie lopen gelijk, spannend! Hopelijk vandaag voor jullie goed nieuws! Lastig dat je cyclus zo vreemd verloopt arctic.

Daisyliz jeetje 60 dagen. Kan me voorstellen dat je daar echt moedeloos van word.. Dan is het wel extra rot als je steeds een maand moet wachten..

Redcurls hoe gaat het met jou?

Hier heb ik nu wel geaccepteerd dat die rustmaand gewoon moet. Het is niet anders, dus we pakken de positiviteit weer een beetje op. Ben eindelijk weer aan het werk en dat gaat ook goed en is fijn.
Ik ga deze maand gewoon mega hard duimen voor jullie allemaal!
Saartje26 schreef:
25-03-2019 08:25

Redcurls hoe gaat het met jou?

Hier heb ik nu wel geaccepteerd dat die rustmaand gewoon moet. Het is niet anders, dus we pakken de positiviteit weer een beetje op. Ben eindelijk weer aan het werk en dat gaat ook goed en is fijn.
Ik ga deze maand gewoon mega hard duimen voor jullie allemaal!
Hier gaat het ok, kom net van follikelmeting vandaan, was nog even spannend ze zagen er zaterdag drie, maar mijn man wilt absoluut geen behandeling met 3. Maar nu waren er nog 2 alleen niet rijp nog. Wel gek soms kunnen ze mn linker eierstok niet vinden, doet best zeer dan. Nu even wachten en zo door naar psycholoog.

Heel knap dat je het rust kan geven voor deze maand en het even zo laat, blijf het soms maar ingewikkeld vinden al die emoties eromheen, wel lekker als je even de rust en positiviteit weet te vinden, al mag je best er ook af en toe van balen.

Pergamon ik moet steeds aan je denken, hoop dat alles goed is met je.
DaisyLiz schreef:
23-03-2019 16:22

Mijn cyclus is eindeloos. In februari kreeg ik geen terugplaatsing omdat het vol zat, dus werd ik op de lijst van maart gezet. Maar ik ben nog steeds niet ongesteld dus het wordt op z’n vroegst april. Ik word er niet goed van. Rond dag 60 nu.
Jeetje wat een geduld moet je hebben dan, kan mij voorstellen dat je er van baalt.
Er lijkt hier iets van voortgang in te zitten. Slijmvlies is nog steeds mooi dik en er was links een follikel van ruim 15 mm te zien. We zijn er dus nog steeds niet voor deze ronde, maar deze groei is veelbelovend voor toch nog een ovulatie.
Woensdag weer terug
botanietje schreef:
23-03-2019 13:59
Haha, groentjes zijn het! Niks gewend. ;-) Hoe is het nu met je partner?

Rot is dat. :hug: Vind het ook wel eens lastig als ik het al aan zie komen en dan nog de rest van de cyclus moet 'uitzitten', als je begrijpt wat ik bedoel.

Ah, dus er is nog hoop voor deze ronde! Volgens mij lopen we een beetje gelijk op deze cyclus: ik zat gisteren op 15 mm (dag 23). Duimen dat hij maandag weer verder gegroeid is. En fijn dat je reis zo leuk was. Toch belangrijk, leuke dingen doen.

Met partner alles goed. Bleek iets heel simpels te zijn dat met medicatie op te lossen is. Fijn! Hij heeft het hele weekend gedweept met zijn "ziekenhuis opname" (onderzoek van 30 minuutjes met een roesje) en daarna even bijkomen) dus ik heb keurig alle wensen laten aanrukken en vertroeteld.

DaisyLiz schreef:

Ondanks de troep die Provera heet: is dat nog een optie? Want 60 dagen... Blegh wat naar!

Saartje26 schreef:
25-03-2019 08:25
Pergamon wat voor onderzoek op fetiliteitsgebied kreeg jou partner? Mijn man heeft voor de start van de icsi nog een echo van de balzak gehad, dat was voor hem ook best ongemakkelijk maar ik mocht er wel bij blijven.
Wat balen dat al je “kwaaltjes” ineens weg zijn zeg.. hoe gaat het nu?

Hij heeft alleen een semen onderzoek gehad. Daaruit kwam een VCM (? Geloof dat het zo heet?) van 42 uit dus gewoon netjes. Maar, hier alleen nog maar OI. Wellicht dat hij in een later stadium verder wordt doorgelicht?

Arcticfox1 schreef:
25-03-2019 14:43
Er lijkt hier iets van voortgang in te zitten. Slijmvlies is nog steeds mooi dik en er was links een follikel van ruim 15 mm te zien. We zijn er dus nog steeds niet voor deze ronde, maar deze groei is veelbelovend voor toch nog een ovulatie.
Woensdag weer terug

:cheer2: eindelijk wat positiever nieuws voor jou!

@RedCurls, bij mij weet ik pas zeker dat een eiblaasje "meedoet" na iets van 14mm. Daarvoor komen er steeds weer blaasjes blij of gaan er af. Fijn dat er in elk geval schot in zit!

Hier nog geen menstruatie gezien. Gisterenavond wel mijn "pre menstruatie vreetkick" en vanochtend menstruatiepijn, dus had 't inmiddels wel verwacht. Zal je net zien dat juist vandaag het pas heel laat op gang komt... Zit er echt nerveus op te wachten merk ik. Was voor het allereerst in al die jaren dat ik echt dacht "dit zou het wel eens kunnen zijn". (buiten de gebruikelijke "loempia kraam" achtige symptomen) Ben dat 'dit zou het wel eens kunnen zijn' gevoel weliswaar kwijt, maar merk dat deze menstruatie wel wat spannender is dan die hiervoor.

Overigens een heerlijk weekend gehad. Een vriendin nam me zaterdag mee naar een leuke tent waar we zo lang hebben zitten kletsen dat we er uit werden gegooid, op zondag samen met mijn vriend geklust en vandaag gestart met Pilates (nu al spierpijn!).
Pergamon schreef:
25-03-2019 15:48
Met partner alles goed. Bleek iets heel simpels te zijn dat met medicatie op te lossen is. Fijn! Hij heeft het hele weekend gedweept met zijn "ziekenhuis opname" (onderzoek van 30 minuutjes met een roesje) en daarna even bijkomen) dus ik heb keurig alle wensen laten aanrukken en vertroeteld.
:lol:
Pergamon schreef:
25-03-2019 15:48
Hier nog geen menstruatie gezien. Gisterenavond wel mijn "pre menstruatie vreetkick" en vanochtend menstruatiepijn, dus had 't inmiddels wel verwacht. Zal je net zien dat juist vandaag het pas heel laat op gang komt... Zit er echt nerveus op te wachten merk ik. Was voor het allereerst in al die jaren dat ik echt dacht "dit zou het wel eens kunnen zijn". (buiten de gebruikelijke "loempia kraam" achtige symptomen) Ben dat 'dit zou het wel eens kunnen zijn' gevoel weliswaar kwijt, maar merk dat deze menstruatie wel wat spannender is dan die hiervoor.

Overigens een heerlijk weekend gehad. Een vriendin nam me zaterdag mee naar een leuke tent waar we zo lang hebben zitten kletsen dat we er uit werden gegooid, op zondag samen met mijn vriend geklust en vandaag gestart met Pilates (nu al spierpijn!).
Oh, dus het is nog spannend ... Keep us posted! Kan me de zenuwen goed voorstellen, als je technisch gezien toch vijf uur overtijd was toen je je bericht plaatste. :D Elke (halve) dag is er weer een die hoop geeft. Duim-duim-duim.

Arcticfox1 schreef:
25-03-2019 14:43
Woensdag weer terug

Wat fijn! Hopelijk is de follikel woensdag mooi gegroeid. Ik mag morgenochtend weer voor de echo.

DaisyLiz schreef:

Echt klote! Ik had dezelfde gedachte als Pergamon: is Provera helemaal geen optie? Ik bedoel, ik werd ook zo ellendig als de pest van dat spul, maar de onzekerheid wanneer deze cyclus nou eens voorbij is, lijkt me ook enorm rot. Of anders vragen of ze er toch eens een echo tegenaan willen gooien waar je precies staat qua cyclus?
Pergamon mijn man heeft ook alleen semenonderzoek gehad hoor. En als dat goed is, is er voor de rest ook geen reden voor verdere onderzoeken, volgens mij. Klinkt inderdaad als een heerlijk weekend pergamon, wat fijn! Ben je inmiddels al ongesteld geworden? Zo nee, wanneer zou je besluiten om een testje te wagen?

Arctic wat fijn dat het toch nog wat lijkt te worden! Hopelijk morgen is er morgen mooie progressie te zien.

Redcurls wanneer moet jij weer terug op controle? Wat vervelend dat ze je eierstok soms niet kunnen vinden en het daardoor zeer doet. Ik heb dat wel eens vaker gelezen, dan gaan ze echt op je buik drukken toch? Hier gelukkig in de 3,5 jaar medische molen nog nooit last van gehad. Dat is één van de weinige dingen die soepel loopt bij mij.

Saartje fijn dat je je weer beter voelt. Hopelijk is de maand snel voorbij voor je!

Botanietje hoe is het nu verder met jou?

Hier: ik heb gisteren het ziekenhuis gebeld, want ik was het zat. Een kuurtje primolut (een soort provera) gekregen, maar voor de zekerheid eerst bloed laten prikken. Ben vanochtend gebeld dat ik (nog) geen eisprong heb gehad, dus ik ga maar beginnen met het kuurtje. Ik heb altijd wel lange cycli door de PCOS, maar na 60 dagen nog geen eisprong is wel een nieuw dieptepunt. Echt balen, maar het is niet anders.
Gatver DaisyLiz! Dat is inderdaad wel een enorm dieptepunt. Hopelijk is primolut minder heftig dan provera. Maar: gelukkig is de eindstreep van deze cyclus nu in zicht.

Hier nog geen menstruatie, terwijl ik vanochtend echt dikke menstruatiekramp had. testen wacht ik nog even mee. Verwacht nog steeds ongesteld te worden en ik hoop mezelf zo voor (extra) teleurstelling te behoeden. Heb niet eens testen in huis trouwens :$ (ook hier: teleurstelling voorkomen)
Pergamon schreef:
26-03-2019 13:02
Gatver DaisyLiz! Dat is inderdaad wel een enorm dieptepunt. Hopelijk is primolut minder heftig dan provera. Maar: gelukkig is de eindstreep van deze cyclus nu in zicht.

Hier nog geen menstruatie, terwijl ik vanochtend echt dikke menstruatiekramp had. testen wacht ik nog even mee. Verwacht nog steeds ongesteld te worden en ik hoop mezelf zo voor (extra) teleurstelling te behoeden. Heb niet eens testen in huis trouwens :$ (ook hier: teleurstelling voorkomen)
Jeetje wat spannend. Hoelang ben je nu 'over tijd?' Hoe regelmatig is je cyclus? En hoe zeker ben je van je eisprong?
DaisyLiz schreef:
26-03-2019 12:53
Botanietje hoe is het nu verder met jou?

Hier: ik heb gisteren het ziekenhuis gebeld, want ik was het zat. Een kuurtje primolut (een soort provera) gekregen, maar voor de zekerheid eerst bloed laten prikken. Ben vanochtend gebeld dat ik (nog) geen eisprong heb gehad, dus ik ga maar beginnen met het kuurtje. Ik heb altijd wel lange cycli door de PCOS, maar na 60 dagen nog geen eisprong is wel een nieuw dieptepunt. Echt balen, maar het is niet anders.

Wat goed dat je gebeld hebt. Kan begrijpen dat je de balen hebt, maar fijn dat er straks een eind aan het wachten op die ovulatie/menstruatie komt. Kun je dan in april terecht voor de terugplaatsing?
Pergamon schreef:
26-03-2019 13:02

Oeh, wat spannend nog steeds. Ik kwam toch wel even gluren om te zien of er nog nieuws was. :$ Snap de angst voor teleurstelling helemaal hoor. Als je geen test in huis hebt, scheelt dat wel in de hoeveelheid benodigde zelfbeheersing. ;-)

Hier: vanmorgen controle-echo gehad en eisprong is geweest! Dat idee had ik zelf al afgelopen weekend.
Echoscopiste: 'Mijn collega heeft vrijdag toch wel gezegd dat jullie het gezellig moesten maken dit weekend? Mooi, dan hebben jullie het goed benut.'
Ik: 'Dus nu mogen we weer gaan Netflixen?'
(een beetje geinen af en toe moet kunnen ;-) )
DaisyLiz schreef:
26-03-2019 13:13
Jeetje wat spannend. Hoelang ben je nu 'over tijd?' Hoe regelmatig is je cyclus? En hoe zeker ben je van je eisprong?

Mijn cyclus is net zo onregelmatige als de Brexit-onderhandelingen, maar mijn lutale fase is eigenlijk altijd hetzelfde (ook zonder medicatie): 14 dagen. Kan eens een dagje schelen (13 dagen of 15 dagen). Mijn vorige lutale fase met Gonal F was 13 dagen (of eigenlijk: dag 12 maar heel laat in de avond, dus die dag mocht ik niet tellen). Ben daar nu weer van uit gegaan, want ja... je moet toch wat.

Dagen zitten nu zo:
22-2 start cyclus
10-3 Ovitrelle
nacht van 11 op 12-3 Eisprong (op basis van Ovitrelle 36-40 uur)

Ziekenhuis zegt: 14 dagen na Ovitrelle mag je testen, maar dat vind ik zelf te vlot (zou al afgelopen zondag (24ste) zijn!) Vandaag is precies 14 dagen na eisprong en ik zit in totaal op dag 33.

Ik reken dus nog nergens op ;-)

botanietje schreef:
26-03-2019 13:48
Oeh, wat spannend nog steeds. Ik kwam toch wel even gluren om te zien of er nog nieuws was. :$ Snap de angst voor teleurstelling helemaal hoor. Als je geen test in huis hebt, scheelt dat wel in de hoeveelheid benodigde zelfbeheersing. ;-)

Hier: vanmorgen controle-echo gehad en eisprong is geweest! Dat idee had ik zelf al afgelopen weekend.
Echoscopiste: 'Mijn collega heeft vrijdag toch wel gezegd dat jullie het gezellig moesten maken dit weekend? Mooi, dan hebben jullie het goed benut.'
Ik: 'Dus nu mogen we weer gaan Netflixen?'
(een beetje geinen af en toe moet kunnen ;-) )

Haha zodra ik wat weet post ik het hoor! Of wil je een update elke keer nadat ik naar de WC ben geweest? :proud: (Moet toegeven dat ik wel net wat vaker ga dan normaal.... :$ )

En :cheer2: voor een geslaagd weekend! Ik ga weer duimen hoor!! De grapjes ken ik ook. Een klein jaar geleden bij een controle zei de gyn "je bent erg vruchtbaar"waarop ik eruit flapte 'nou daar heb ik nog weinig van gemerkt". Fijn als dat ook kan, dan zit er op je plek bij die mensen. (Ook al had ik liever gehad dat we er niet heen hoefde, in de situatie zoals 'ie is, is het fijn als er gegrapt kan worden)
Update voor Botanietje: nog altijd rustig hier.

(getver, ik wordt er hoopvol van. Dan vind ik het altijd extra balen als het toch doorbreekt)
Jeetje daisyliz das wel heel rot, wel goed dat je gebeld hebt. Soms drukken ze op m'n buik maar soms drukken ze ook met het apparaat door en dat doet wel echt zeer. Morgen heb ik weer een meting.

Pergamon! Duimen draaien hier
Redcurls schreef:
26-03-2019 17:20
Jeetje daisyliz das wel heel rot, wel goed dat je gebeld hebt. Soms drukken ze op m'n buik maar soms drukken ze ook met het apparaat door en dat doet wel echt zeer. Morgen heb ik weer een meting.

Pergamon! Duimen draaien hier
Dat heb ik ook met de wat "minder geoefende echoscopistes", de dames die het al decennia doen werken (bij mij) altijd pijnvrij. Volgens mij draaien die de probe meer, dan dat ze 'm bedienen als een soort inwendige joystick. (dat laatste kan pijnlijk zijn)
Pergamon schreef:
26-03-2019 17:16

(getver, ik wordt er hoopvol van. Dan vind ik het altijd extra balen als het toch doorbreekt)
Ik begrijp dat heel goed hoor.. technisch gezien ben je morgen écht overtijd? Jeetje wat spannend...
Pergamon schreef:
26-03-2019 17:16

Ah bedankt! :-D (zit ik hier niet voor niets te gluren he). Hoop en zelfbescherming, ze gaan niet altijd goed samen. Maar man man, ik zit een partij mee te hopen hier!
DaisyLiz schreef:
26-03-2019 18:16
Ik begrijp dat heel goed hoor.. technisch gezien ben je morgen écht overtijd? Jeetje wat spannend...

Ja morgen echt echt! Menstruatiekramprn zijn wel weer begonnen trouwens.

botanietje schreef:
26-03-2019 18:22
Ah bedankt! :-D (zit ik hier niet voor niets te gluren he). Hoop en zelfbescherming, ze gaan niet altijd goed samen. Maar man man, ik zit een partij mee te hopen hier!

Ik hoop inmiddels ook enorm :$ Elk uur is er weer 1 (nog steeds niks, het is maar goed dat ik geen testen in huis heb)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven