Al langer in de MMM
zondag 11 november 2018 om 13:06
Hoi Allemaal,
Eerder schreef ik in een topic met andere dames die in de MMM molen zitten. In die topics zitten ook vaak dames die pas aan het begin van een traject zitten, of er binnenkort mee starten. Inmiddels zijn wij dik 2,5 jaar onderweg en ik zou het fijn vinden om in een klein groepje te praten met andere dames die al wat langer bezig zijn met hun kinderwens. Ik merk dat ik na 2.5 jaar dingen anders ervaar dan aan het begin van een traject. Zelf ben ik vrij nuchter, maar vind het fijn ervaringen te delen en soms wat te kunnen (na)vragen.
Wie schrijven er mee:
Tijdelijk uit de tabel gehaald i.v.m. lang niet meeschrijven. Dames, laat het gerust weten als jullie wel weer willen meeschrijven! Van harte welkom!
Eerder schreef ik in een topic met andere dames die in de MMM molen zitten. In die topics zitten ook vaak dames die pas aan het begin van een traject zitten, of er binnenkort mee starten. Inmiddels zijn wij dik 2,5 jaar onderweg en ik zou het fijn vinden om in een klein groepje te praten met andere dames die al wat langer bezig zijn met hun kinderwens. Ik merk dat ik na 2.5 jaar dingen anders ervaar dan aan het begin van een traject. Zelf ben ik vrij nuchter, maar vind het fijn ervaringen te delen en soms wat te kunnen (na)vragen.
Wie schrijven er mee:
Naam | Leeftijd | Kindje | Bezig sinds | Doet nu | Wacht op |
---|---|---|---|---|---|
Botanietje | 35-34 | 1 | 08-2014 | Ovulatie Inductie (letrozol) | - |
ArcticFox | 27-37 | 1 | ? | Ovulatie Inductie | - |
DaisyLiz | 28-29 | eerste kindje overleden | 12-2014 | IVF | - |
Pergamon | 34-41 | 1 | 04-2016 | Ovulatie Inductie | - |
Saartje26 | 28-33 | 1 | 03-2016 | ICSI | - |
Redcurlz | 34-37 | 1 | 9-2016 | IUI | - |
Tijdelijk uit de tabel gehaald i.v.m. lang niet meeschrijven. Dames, laat het gerust weten als jullie wel weer willen meeschrijven! Van harte welkom!
Irish_W_W | 36-43 | 1 | 10-2016 | 3x IUI | - |
pergamon wijzigde dit bericht op 28-03-2019 10:48
48.31% gewijzigd

vrijdag 8 maart 2019 om 11:35
Pergamon ik hoop dat ze die tweede toch ook in beeld kunnen krijgen komende dagen. Fijn om te weten waar je aan toe bent. En begrijpelijke gedachte hoor! Ik heb bij een gecancelde IUI met 5 eitjes vorig jaar gewoon seks gehad... Ik geloofde het wel. Ik was toen al 3,5 jaar bezig en ik durfde de gok te nemen. Bij de zwangerschap van mijn zoontje had ik ook 2 eitjes. Sterker nog, als het zou mogen, zou ik denk ik ook wel twee embryo's laten terugplaatsen...
vrijdag 8 maart 2019 om 12:18
We gaan zondag op vakantie, dus morgen is de laatste 'check'. Ovitrelle en Gonal-F gaan indien nodig mee in het vliegtuig. Een meerlingzwangerschap is zwaarder en risicovoller, maar inmiddels denk ik ook 'ik geloof het allemaal wel'. Dubbele kansen zijn er sowieso met twee eitjes, dus wij gaan vrolijk seksend de vakantie in en hopen op het beste (en dat is in eerste instantie: een positieve test).
Arctic, ik begrijp je bezwaar bij een nieuwe baan heel goed, maar laat je er niet door leiden. Een fijne baan waar je plezier in hebt is heel goed voor je gemoedstoestand en daarmee kan je de rest dan ook makkelijker aan. Als ze zwangere dames aannemen (ik heb er 1 in mijn omgeving die zwanger en wel een nieuwe baan kreeg) dan moet dat met jou ook geen probleem zijn. Al voelt het wel als een probleem, dat snap ik heel goed
Arctic, ik begrijp je bezwaar bij een nieuwe baan heel goed, maar laat je er niet door leiden. Een fijne baan waar je plezier in hebt is heel goed voor je gemoedstoestand en daarmee kan je de rest dan ook makkelijker aan. Als ze zwangere dames aannemen (ik heb er 1 in mijn omgeving die zwanger en wel een nieuwe baan kreeg) dan moet dat met jou ook geen probleem zijn. Al voelt het wel als een probleem, dat snap ik heel goed

vrijdag 8 maart 2019 om 17:52
vrijdag 8 maart 2019 om 18:27
Pergamon, hopelijk kunnen ze die tweede ook nog in beeld krijgen! Lekker dat jullie op vakantie gaan, heel veel plezier, lekker van genieten!
Arcticfox, ik snap je bezwaar om nu een nieuwe baan aan te nemen zo goed. Het traject is voor mij namelijk precies de reden dat ik niet aan het solliciteren ben.
Ik kan alleen maar zeggen, je moet vooral doen waar jij je goed bij voelt!
Daisyliz wat ontzettend naar dat jou cyclus zo lang duurt zeg.
Wat de adviezen betreft, ik lees indd op freya dat je gewoon “alles” mag na de terugplaatsing. Gek die verschillen per ziekenhuis. Ik heb je een privébericht gestuurd ivm herkenbaarheid!
Wat betreft die meerlingen, stiekem hoop ik daarop. Als ik 2 embryo’s mocht laten terugplaatsen deed ik het ook!
Thnx voor jullie lieve berichtjes allemaal!
Botanietje hoe gaat het met jou?
Arcticfox, ik snap je bezwaar om nu een nieuwe baan aan te nemen zo goed. Het traject is voor mij namelijk precies de reden dat ik niet aan het solliciteren ben.
Ik kan alleen maar zeggen, je moet vooral doen waar jij je goed bij voelt!
Daisyliz wat ontzettend naar dat jou cyclus zo lang duurt zeg.
Wat de adviezen betreft, ik lees indd op freya dat je gewoon “alles” mag na de terugplaatsing. Gek die verschillen per ziekenhuis. Ik heb je een privébericht gestuurd ivm herkenbaarheid!
Wat betreft die meerlingen, stiekem hoop ik daarop. Als ik 2 embryo’s mocht laten terugplaatsen deed ik het ook!
Thnx voor jullie lieve berichtjes allemaal!
Botanietje hoe gaat het met jou?
zaterdag 9 maart 2019 om 11:11
Zo gelachen vanochtend. Had een gynaecoloog deze keer. Het was even flop flop draai en toen had ze ze allebei binnen 30 seconden in beeld. Ik helemaal 'huh???!!' en zij moest ook wle lachen. Appeltje eitje was het. Twee eiblaasjes, 1 van 15 en 1 van 17. Morgen ovitrelle spuiten. Ze doen allebei mee volgens de gyn. Fingers crossed! Hopelijk doet bewegen in de buitenlucht (we doen altijd actieve vakanties) mee in de positiviteit rondom de innesteling.

zondag 10 maart 2019 om 00:34
Geniet van je vakantie pergamon
Wij gaan niet aankomende maar de week erna voer daagjes weg. Ik hoop dat ik dan klaar ben met gonal f en ovitrelle spuiten, want ik neem alleen handbagage mee in het vliegtuig. Geen idee of dat dan mee kan
Ben al een paar dagen niet fit. Rugpijn, last van mijn maag en keel. Heeft hopelijk niet te veel negatieve invloed op de follikelgroei
Wij gaan niet aankomende maar de week erna voer daagjes weg. Ik hoop dat ik dan klaar ben met gonal f en ovitrelle spuiten, want ik neem alleen handbagage mee in het vliegtuig. Geen idee of dat dan mee kan
Ben al een paar dagen niet fit. Rugpijn, last van mijn maag en keel. Heeft hopelijk niet te veel negatieve invloed op de follikelgroei
zondag 10 maart 2019 om 05:58
Arctic, ik sta nu op Schiphol achter de douane met Gonal F en gekoelde (!) Ovitrelle. Er zijn speciale koeltasjes voor medicatie met gel verpakkingen. Ik heb al eerder gevlogen met naalden en het is nooit een probleem geweest. Wel ene medicijnpaspoort (draait de apotheek zo voor je uit) en een standaard brief van je arts mee (bij mijn ziekenhuis liggen die standaard bij de receptie, die tekenen en 2 seconden later sta je buiten. Ik heb dan alles samen in dat tasje (zitten meerdere vakken in) en zeg bij de bagage check even dat er medicatie in dat tasje zit. Ik heb ook de 'labels' uit de verpakking geknipt (die sticker met je naam zeg maar). Maar dat doe ik eigenlijk altijd, dat gebruik ik (achterkant) als notitie hoeveel eenheden ik al heb gehad. Dat tasje (overigens nergens transparant) leg je naast je zakje vloeistoffen en je tablet en het zwiert zo door de controle. Ben er nog niet 1x uitgepakt op deze manier in elk geval. Voor die tasjes mogen de gelverpakkingrn ook groter zijn dan 100 ml, al moet je het natuurlijk niet overdrijven. Ik heb bewust gekozen voor een tasje met een merk want 1) ik wil wel graag dat het echt werkt en 2) ik hoop dat zo'n bekend merk ook een beetje 'vertrouwen' wekt.
Medicatie moet in je handbagage voor een aantal redenen. Het ruim is te koud voor medicatie en als je ruimbagage kwijt raakt of de vlucht uren vertraging heeft net als jij moet spuiten zit jij met de gebakken peren. Nou gaan wij er niet dood aan, maar denk aan insuline of epi-pennen en dan weet je dat er veel vaker wordt gevlogen met injectienaalden. Voor ons even heel bijzonder, voor hen dagelijkse kost. Gewoon doen dus!
Medicatie moet in je handbagage voor een aantal redenen. Het ruim is te koud voor medicatie en als je ruimbagage kwijt raakt of de vlucht uren vertraging heeft net als jij moet spuiten zit jij met de gebakken peren. Nou gaan wij er niet dood aan, maar denk aan insuline of epi-pennen en dan weet je dat er veel vaker wordt gevlogen met injectienaalden. Voor ons even heel bijzonder, voor hen dagelijkse kost. Gewoon doen dus!

zondag 10 maart 2019 om 10:46
Pergamon hopelijk heb je beter weer dan hier in nl.
Artic wel even fijn denk om naar uit te kijken? Balen dat je niet fit bent er heerst ook wel wat.
Gisteren weer zwangerschap nieuws gekregen, ik merk dat het mij gelijk weer down brengt, ben verdrietig en merk ook gewoon boos op alles. Bang voor de confrontaties rondom deze zwangerschap, ik wil het liefst mn spullen pakken en heeeel ver weg gaan. Ik vind knap hoe sommige anderen met dit soort dingen om gaan, ik vind het zo ontzettend confronterend het doet gewoon zeer in mijn hele lijf.
Artic wel even fijn denk om naar uit te kijken? Balen dat je niet fit bent er heerst ook wel wat.
Gisteren weer zwangerschap nieuws gekregen, ik merk dat het mij gelijk weer down brengt, ben verdrietig en merk ook gewoon boos op alles. Bang voor de confrontaties rondom deze zwangerschap, ik wil het liefst mn spullen pakken en heeeel ver weg gaan. Ik vind knap hoe sommige anderen met dit soort dingen om gaan, ik vind het zo ontzettend confronterend het doet gewoon zeer in mijn hele lijf.

zondag 10 maart 2019 om 13:25
Arcticfox1 schreef: ↑10-03-2019 10:52Bedankt voor de tip pergamon
Is (en hoe) dat allemaal nog te regelen binnen een week? Ik ga maandagochtend vroeg weg
Heel makkelijk! Brieven liggen standaard klaar bij de balie van de afdeling (althans bij ons), medicijnpaspoort kan direct worden uitgedraaid bij apotheek en zo'n tasje kan je kopen bij de apotheek of bestellen op bol. Com (en dan heb je het morgen binnen)

zondag 10 maart 2019 om 13:38
Thanks, ik ga het morgen even vragen als het nog nodig is
maandag 11 maart 2019 om 10:03
Redcurls schreef: ↑10-03-2019 10:46
Zulk soort nieuws is altijd confronterend, rot is dat. Maar wees vooral lief voor jezelf.

Hoe voel je je nu? Hoop dat je vandaag goed nieuws krijgt wat betreft de baan! Dat zou pas leuk vakantie vieren zijn.Arcticfox1 schreef: ↑10-03-2019 00:34
Wij gaan niet aankomende maar de week erna voer daagjes weg.
@Saartje: hoe gaat het bij jou, kom je de wachttijd een beetje door?
@Daisyliz: Ik hoop dat het einde van je cyclus nu eens in zicht komt en dat je snel voor de volgende terugplaatsing kunt. Dat wachten is ook maar niks. Hoe ben je er nu onder?
@Pergamon: hopelijk heb je een fijne vakantie en lees je dit helemaal niet omdat je het zo druk hebt met weg zijn en die twee follikels benutten.

Hier: weer opgeknapt na de voedselvergiftiging, maar het hakte er wel in zeg! Conditie was even helemaal weg, als ik de trap opliep stond ik na te hijgen als een astmatisch paard. Wel handig dat het samenviel met de nieuwe kuur, daar word ik vaak moe van en nu lag ik toch al uitgeteld op de bank. Dag 12 vandaag, dus ik verwacht dat het nog minstens een week duurt tot de eisprong.
Je moet niet alles geloven wat je denkt

maandag 11 maart 2019 om 13:31
Zelf vandaag een follikelmeting gehad op cyclusdag elf. Aan de linkerkant heb ik twee follikels van 11mm en aan de rechterkant een van 12 mm.
Woensdag weer terug om te kijken hoe het er dan voorstaat
Ik was echt heel verbaasd. Ik heb een keer twee follikels gehad, maar eigenlijk is er altijd maar een je de race. Nu misschien wel drie
Woensdag weer terug om te kijken hoe het er dan voorstaat
Ik was echt heel verbaasd. Ik heb een keer twee follikels gehad, maar eigenlijk is er altijd maar een je de race. Nu misschien wel drie

maandag 11 maart 2019 om 20:55
Ah, wat tof! Goed gedaan, gefeliciteerd.Arcticfox1 schreef: ↑11-03-2019 17:38Nog meer goed nieuws vandaag
Ik ben aangenomen als pedagogisch medewerker bij het bedrijf dat mijn voorkeur had

Ik hoop dat je het er heel erg naar je zin gaat krijgen. Mag je snel beginnen?

maandag 11 maart 2019 om 22:23
Dat moet ik ivm mijn huidige werkgever nog overleggenbotanietje schreef: ↑11-03-2019 20:55Ah, wat tof! Goed gedaan, gefeliciteerd.
![]()
Ik hoop dat je het er heel erg naar je zin gaat krijgen. Mag je snel beginnen?
dinsdag 12 maart 2019 om 07:52
Botanietje, fijn dat je weer opgeknapt bent! Eisprong komt dus in zicht, ik ga alvast weer voor je duimen!!
Arcticfox, wauw gefeliciteerd!!!! Heb je je nieuwe werkgever verteld van het traject? En gewoon 3 follikels, zou fijn zijn als ze alledrie doorgroeien dan heb je 3 dubbele kansen!! Spannend woensdag!
Pergamon, hopelijk ben jij heerlijk van je vakantie aan het genieten!
Daisyliz, hoe gaat het met jou? Hopelijk ben je inmiddels ongesteld geworden, kan me voorstellen dat je graag verder wil zeg.
Hier duurt het wachten echt veel te lang. Het liefste zou ik nu al testen maar weet ook wel dat het geen zin heeft haha. Verder voel ik me wel steeds beter, dus dat is wel heel fijn! Heerlijk om even van die dosis hormonen af te zijn!
Arcticfox, wauw gefeliciteerd!!!! Heb je je nieuwe werkgever verteld van het traject? En gewoon 3 follikels, zou fijn zijn als ze alledrie doorgroeien dan heb je 3 dubbele kansen!! Spannend woensdag!
Pergamon, hopelijk ben jij heerlijk van je vakantie aan het genieten!
Daisyliz, hoe gaat het met jou? Hopelijk ben je inmiddels ongesteld geworden, kan me voorstellen dat je graag verder wil zeg.
Hier duurt het wachten echt veel te lang. Het liefste zou ik nu al testen maar weet ook wel dat het geen zin heeft haha. Verder voel ik me wel steeds beter, dus dat is wel heel fijn! Heerlijk om even van die dosis hormonen af te zijn!

dinsdag 12 maart 2019 om 10:00
Arcticfox1 schreef: ↑12-03-2019 08:04Ik heb mijn nieuwe werkgever nog niet verteld over mijn traject.
Ik vraag mij kok af of en dan wanneer ik dat moet aankaarten
Snap dat je je dat afvraagt, maar komt tijd komt raad! Misschien hoef je helemaal niets aan te kaarten behalve dat je over een aantal maanden met verlof gaat, dat kan ook nog. En je kunt gewoon een goede werknemer zijn, al zit je in een traject. Je was op twee plekken eerste keus tenslotte, dat is vast niet voor niets.
dinsdag 12 maart 2019 om 16:17
Arctic wat goed! Gefeliciteerd met je nieuwe baan! En wat een fijn nieuws over je follikels!
Pergamon waarschijnlijk lees je dit niet meer, maar fijne vakantie! Geniet!
Botanietje fijn dat je weer bent opgeknapt. Hopelijk komt je ei lekker op tijd!
Saartje wat lang kan wachten duren he...
Hier: niks veranderd, wacht nog steeds op menstruatie..
Pergamon waarschijnlijk lees je dit niet meer, maar fijne vakantie! Geniet!
Botanietje fijn dat je weer bent opgeknapt. Hopelijk komt je ei lekker op tijd!
Saartje wat lang kan wachten duren he...
Hier: niks veranderd, wacht nog steeds op menstruatie..
woensdag 13 maart 2019 om 07:56
Arcticfox ik snap wel dat je het niet meteen gezegd hebt hoor, was gewoon benieuwd!
Daisyliz jeeeeetje wat naar dat je nog steeds aan het wachten bent op je menstruatie zeg.. Hopelijk komt het nu toch echt snel zeg, dan kan je ook weer verder.
Ik heb sinds gisteren menstruatiekramp in buik en rug.. wel vroeg toch? Omdat ik afgelopen donderdag de terugplaatsing heb gehad, maar ben bang dat het geen goed teken is..
Daisyliz jeeeeetje wat naar dat je nog steeds aan het wachten bent op je menstruatie zeg.. Hopelijk komt het nu toch echt snel zeg, dan kan je ook weer verder.
Ik heb sinds gisteren menstruatiekramp in buik en rug.. wel vroeg toch? Omdat ik afgelopen donderdag de terugplaatsing heb gehad, maar ben bang dat het geen goed teken is..