Al langer in de MMM

11-11-2018 13:06 1336 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,

Eerder schreef ik in een topic met andere dames die in de MMM molen zitten. In die topics zitten ook vaak dames die pas aan het begin van een traject zitten, of er binnenkort mee starten. Inmiddels zijn wij dik 2,5 jaar onderweg en ik zou het fijn vinden om in een klein groepje te praten met andere dames die al wat langer bezig zijn met hun kinderwens. Ik merk dat ik na 2.5 jaar dingen anders ervaar dan aan het begin van een traject. Zelf ben ik vrij nuchter, maar vind het fijn ervaringen te delen en soms wat te kunnen (na)vragen.

Wie schrijven er mee:
NaamLeeftijdKindjeBezig sindsDoet nuWacht op
Botanietje35-34108-2014Ovulatie Inductie (letrozol)-
ArcticFox27-371?Ovulatie Inductie-
DaisyLiz28-29eerste kindje overleden12-2014IVF-
Pergamon34-41104-2016Ovulatie Inductie-
Saartje2628-33103-2016ICSI-
Redcurlz34-3719-2016IUI-

Tijdelijk uit de tabel gehaald i.v.m. lang niet meeschrijven. Dames, laat het gerust weten als jullie wel weer willen meeschrijven! Van harte welkom!
Irish_W_W36-43110-20163x IUI-
pergamon wijzigde dit bericht op 28-03-2019 10:48
48.31% gewijzigd
Pergamon schreef:
27-03-2019 17:33
Ik.. ik... voel me zo onwijs schuldig naar jullie. Ik ben echt helemaal van slag.

He, eentje moet de eerste zijn he. En het van slag zijn ken ik hoor. Overdonderd na zolang wachten, helemaal niet gek.
Oke, ik doe het nog een keertje:

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! :cheer2:

Ga je Pergaman inseinen of doe je het IRL?
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Wat zijn jullie allemaal lief :heart:

Ik ben nu - zo goed en zo kwaad als het gaat- mijn werk aan het afmaken. Mijn werk is gelukkig redelijk flexibel, dus een deel (dat niet NU NU NU af hoeft) zet ik door naar morgen en dan kan ik vandaag wat eerder weg. Heb Pergaman geappt dat ik om 7 uur thuis ben en dat we samen eten. Wil het toch wel graag IRL vertellen. Yoga sla ik maar een avondje over.
botanietje schreef:
27-03-2019 17:46

Ik ben zo blij voor je (maar echt, heel heel blij, en blij dat ik blij ben ook nog!)!!!

Dit is misschien nog wel het aller- allerfijnste! :heart:
Pergamon schreef:
27-03-2019 17:58
Dit is misschien nog wel het aller- allerfijnste! :heart:
Aaah. :heart:

Heel veel plezier met vertellen vanavond. :-D Ik wou dat ik een vlieg op de muur was.
Jaa pergamon gefeliciteerd. Ik wist het👍😁

Ik heb geen gonal meer, dus een dag opschuiven is geen optie
Arcticfox1 schreef:
27-03-2019 18:06
Jaa pergamon gefeliciteerd. Ik wist het👍😁

Ik heb geen gonal meer, dus een dag opschuiven is geen optie
Maar wel goed nieuws van je follikels! Winnende aanhouders zijn het. ;-)
Een stiekeme meelezer zegt ook even gefeliciteerd! :cheer2:

Ik hoop dat de rest uit dit topic razendsnel volgt!
Morgenstond_ schreef:
27-03-2019 18:58
Een stiekeme meelezer zegt ook even gefeliciteerd! :cheer2:

Ik hoop dat de rest uit dit topic razendsnel volgt!
Hé! Lief van jou❤️
Pergaman is zelf ook later thuis. Arrgghhh!
DaisyLiz schreef:
27-03-2019 19:29
Hé! Lief van jou❤️
Je kent mij, maar ik ben je nr kwijt. Ik pb je wel even ;-)
Pergamon schreef:
27-03-2019 17:30
OMFG.

:woa:

Er staat 'zwanger' in het schermpje. Ik ben helemaal sprakeloos.
Wowwww van harte wat geweldig :hyper: :cheer:
Pergamon..... ooooohh gefeliciteerd!!
Eindelijk goed nieuws!!! Echt super!! Ga er lekker van genieten meid!

Susieflower, ik weet niet of je mij nog kent maar wij hebben samen in een zwanger topic mee geschreven. Ik kreeg toen een miskraam en ben er uiteindelijk uit gegaan. Wat ontzettend heftig wat jij hebt moeten meemaken. Voel je uiteraard welkom om mee te schrijven!
Wauw Pergamon, gefeliciteerd.
Geen symptomen zegt helemaal niks, ik herinner me inderdaad dat die bij mij ook veel later pas kwamen.

@daisyliz, heb in een ander topic ook even met je geschreven.

@saartje, lees nu jouw berichtje ook. Was het in het dec / of maart topic dat weet ik niet meer.

Bedankt voor jullie welkom.

PS; Pergamon ik wil liever niet niet in de tabel, zou je mij eruit kunnen halen? Alvast bedankt.
susieflower wijzigde dit bericht op 28-03-2019 08:51
17.89% gewijzigd
C'est la vie
Susieflower welkom, wat heftig allemaal.

Voor de tabel ik ben 34 hij 37, bezig sinds 09/2016
En nu bezig met IUI

Pergamon hoe reageerde pergaman? Wel beetje kunnen slapen?
Ik haal je uit de tabel SusieFlower! En RedCurls pas ik aan :)

Pergaman is niet iemand van grote emoties, maar hij reageerde erg trots. Een beetje zoals toen we de uitslag kregen dat zijn semenonderzoek terugkwam als bovengemiddeld. Hij gaf aan al een dikke week 'het te weten', maar hij had mij niet willen lastig vallen met zijn intuïtie. We zijn allebei erg opgelucht (allereerste positieve test ooit: "het kan dus"), maar realiseren ons beide erg goed dat dit pas een eerste horde is en dat de race nog lang niet gelopen is. We zijn dus erg terughoudend qua blijdschap. (Bijna) 3 jaar proberen hakt er wat dat betreft wel in, de onbezorgdheid is er af. We moeten ook nog lang wachten op een eerste echo (25-4 pas).

Ik vind het lastig om er in dit topic over te schrijven. Ik weet natuurlijk als geen ander hoe pijnlijk dit is. Ik blijf graag bij dit topic betrokken omdat ik zo met jullie meeleef, maar ik heb niet de intentie over mijn situatie te delen. Ik wil niemand tegen het hoofd stoten of 'in de weg' zitten. Dit moet vooral een fijne plek blijven waar je je hart kan luchten, gelijke verhalen kan vinden of waar je even kan sparren over een situatie
Pergamon schreef:
28-03-2019 10:42
Ik haal je uit de tabel SusieFlower! En RedCurls pas ik aan :)

Pergaman is niet iemand van grote emoties, maar hij reageerde erg trots. Een beetje zoals toen we de uitslag kregen dat zijn semenonderzoek terugkwam als bovengemiddeld. Hij gaf aan al een dikke week 'het te weten', maar hij had mij niet willen lastig vallen met zijn intuïtie. We zijn allebei ergi opgelucht (allereerste positieve test ooit: "het kan dus"), maar realiseren ons beide erg goed dat dit pas een eerste horde is en dat de race nog lang niet gelopen is. We zijn dus erg terughoudend qua blijdschap. (Bijna) 3 jaar proberen hakt er wat dat betreft wel in, de onbezorgdheid is er af. We moeten ook nog lang wachten op een eerste echo (25-4 pas).

Ik vind het lastig om er in dit topic over te schrijven. Ik weet natuurlijk als geen ander hoe pijnlijk dit is. Ik blijf graag bij dit topic betrokken omdat ik zo met jullie meeleef, maar ik heb niet de intentie over mijn situatie te delen. Ik wil niemand tegen het hoofd stoten of 'in de weg' zitten. Dit moet vooral een fijne plek blijven waar je je hart kan luchten, gelijke verhalen kan vinden of waar je even kan sparren over een situatie
Ik vind het alleen mijn heel fijn voor je en wat hij betreft ben je nog steeds welkom hier

Jou man klinkt altijd zo ontzettend lief❤
Maar ik kan jullie terughoudendheid heel goed voorstellen. Ik hoop en een prachtige eerste echo
Mag ik vragen de hoeveelste poging ovulatie inductie dit is geweest voor jou?
Ja dat mag je zeker vragen! Ik heb 9x Clomid gehad (lang leve de lange wachttijden in het ziekenhuis waar ik zit, zullen we maar zeggen) en dit was de tweede poging met Gonal-F. Met 11 OI pogingen mag ik dus zeker niet klagen!

Mijn man is ook heel lief. Een beetje een rare snuiter soms vanwege zijn autisme (vandaar niet zo groot in emoties), maar ik kan hem inmiddels goed lezen. Hij heeft de hele avond aan de lopende band vragen afgevuurd van relevant (wanneer mogen we het aan mensen gaan vertellen?), tot onwetend (hoe lang duurt een zwangerschap bij mensen? 12 maanden? --> hij heeft een wat 'bijzondere' route afgelegd op school dus ondanks zijn PhD heeft hij maar tot MAVO 2 Biologie gehad en is dus volstrekt onwetend over zwangerschappen), tot beschermend ('je moet vanaf nu goed eten, goed slapen en niet stressen') tot "persoonlijke voorkeuren" (*glimmende oogjes* 'krijg je dan nu ook grote borsten?!!')
Jouw man reageert ontzettend leuk Pergamon vooral die laatste vraag haha vinden de meeste wel mooi he.
In principe had je met de medicatie een eisprong en wist wanneer toch? Hadden ze vanuit het ziekenhuis een reden waarom het drie jaar niet lukte? Of heeft het ook lang geduurd voordat je die medicatie kreeg?
Pergamon schreef:
OMFG.

Van een meelezer: van harte gefeliciteerd! Het is je zo gegund!
Redcurls schreef:
28-03-2019 11:48
Jouw man reageert ontzettend leuk Pergamon vooral die laatste vraag haha vinden de meeste wel mooi he.
In principe had je met de medicatie een eisprong en wist wanneer toch? Hadden ze vanuit het ziekenhuis een reden waarom het drie jaar niet lukte? Of heeft het ook lang geduurd voordat je die medicatie kreeg?

Ik heb een natuurlijke cyclus die (weliswaar niet zo extreem als DaisyLiz) ontzettend onregelmatig is. Wel heb ik van mezelf een ovulatie. Alleen was die, ook met ovulatietesten, nauwelijks te vinden (16 dagen per cyclus ovulatietesten kost ook een godsvermogen uiteindelijk). In het ziekenhuis doorgelicht (zoals standaard) en daar is verder niks uit gebleken, behalve dat we beide "gewoon' vruchtbaar zijn. Met Clomid bleef mijn cyclus te onregelmatig (variërend van 27 tot 33 dagen) waardoor het nog steeds lastig was om het juiste moment te vinden. Met Gonal F zet je, als je eiblaasje groot genoeg is, Ovitrelle en dan heb je 36-40 uur later een ovulatie. Een cyclus duurde bij mij nog steeds lang (30+ dagen). Maarrr... het was voor mij wel voor het eerst dat ik dat zo precies wist. Ik voel mijn ovulatie ook niet. Vanaf januari heb ik ook acupunctuur gedaan, voor de ontspanning en om meer regelmaat in mijn cyclus te krijgen.

edit: In juli 2017 begonnen met onderzoeken, in maart 2018 gestart met medicatie. In de periode 2016- december 2017 zat ik in een ander (vrij pittig) medisch traject, waardoor we bewust iets langer hebben gewacht om een 'nieuw' traject te starten. Achteraf gezien hadden we wellicht nog wat langer moeten wachten (vanaf 2016 minimaal 1x per maand in het ziekenhuis zitten / contact hebben met ziekenhuis hakt er wel in), maar vanwege onze leeftijd heb ik dat vooral niet aangedurfd. Het is wel een reden geweest dat ik pas in maart 2018 ben gestart met medicatie en niet een paar maanden eerder.

cesium24 schreef:
28-03-2019 11:59
Van een meelezer: van harte gefeliciteerd! Het is je zo gegund!

Dank je wel :)
Aaah wat leuk die reactie van je man Pergamon.
Heb jij gewoon een lange cyclus of heb je ook PCOS?

Hier inmiddels alweer op CD 37 (*eigen cylus) en nog geen menstruatie, zou me niet verbazen als ik deze maand weer oversla.
Ik heb PCOS, en na de vroeggeboorte was mijn cyclus eventjes best ok met cyclussen van 33 dagen, maar nu komt de klad er weer in.
C'est la vie
SusieFlower schreef:
28-03-2019 12:45

Hier inmiddels alweer op CD 37 (*eigen cylus) en nog geen menstruatie, zou me niet verbazen als ik deze maand weer oversla.
Ik heb PCOS, en na de vroeggeboorte was mijn cyclus eventjes best ok met cyclussen van 33 dagen, maar nu komt de klad er weer in.

Ik heb "gewoon" een lange, onregelmatige cyclus. Sinds ik het meet (daarvoor voelde ik aan mijn lichaam dat ik ongesteld zou worden, wist ik wel dat het onregelmatig was, maar kende mezelf goed wat betreft om het aan te voelen komen) schommelt het tussen 32-44. Er zijn nergens aanwijzingen voor gevonden hoe dit kan.
SusieFlower schreef:
28-03-2019 12:45

Herkenbaar! Bij mij ging het ook even goed, maar nu is het dramatisch en zit ik sinds maandag (dag 60) aan een kuur primolut.

Pergamon voel je vooral niet bezwaard hoor. De succesverhalen hebben wij toch ook nodig om erin te kunnen blijven geloven!
Pergamon schreef:
OMFG.

Aaawww Pergamon! Wat een geweldig nieuws zeg! En...ik ga enorm duimen dat het goed blijft gaan en je over een kleine 8 maanden een wolk van een baby in je armen mag houden (en stiekem hoop ik dat je de meisjes naam die je voor ogen had kan gebruiken)!

En als straks je zus bevallen is, is het ook een heel stuk makkelijk, wetende dat jij eind November/December ook aan de beurt bent. Van harte gefeliciteerd :hello: :cheer2: :high5: :jump: :D
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Pergamon thanks voor je uitleg ik prik zelf ook gonal f en pregnyl voor de eisprong. Wat een fijn idee dat het jou is gelukt doet mij ook goede hoop.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven