Baby houden of niet?

21-10-2019 11:55 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
[url][/url]Hallo allemaal,

Graag hoor ik van andere hoe zij hierover denken en wat zij vinden. Niet dat het daarom gaat, absoluut niet, maar misschien heeft iemand een andere blik/kijk die ik zelf nog niet gezien had.

Sinds een ruime week weet ik dat ik zwanger ben. Ik ben z’n 6 weken zwanger nu.
Zelf ben ik 24 jaar, vaste baan, koop appartement en mijn vriend is 29 ook vaste baan en een koop appartement. Dus wat dat betreft is het prima. Ook werk ik alleen nachtdiensten. Dus ben sowieso veel thuis en wanneer ik wel zou werken dan nog is er 1 van ons dus thuis.
Echter zijn wij pas 3 maanden samen...en dat is wel erg kort om een baby te krijgen. Ondanks dat wij echt heel gek op elkaar zijn en ook beide het idee hebben dat onze relatie echt voor lange tijd is, lijkt het nog wel erg vroeg om nu een baby te krijgen.
Dus met verstand was onze eerste reactie om het niet te houden. Ik durfde er niet teveel over na te denken omdat ik bang was dat er teveel gevoel bij kwam kijken. Echter begon mijn vriend sinds een aantal dagen steeds meer te fantaseren over het leven met een kindje en dat hij het eigenlijk best graag wilt. Hierdoor begon ik ook steeds meer na te denken en er zit ondertussen zoveel gevoel al bij dat ik denk dat ik het niet eens meer zou kunnen laten weg halen.

Echter is nog wel een punt dat mijn vriend veel met vrienden is. Bijna alle weekenddagen op stap, weekenden weg, vakanties, voetballen en dan de hele zondag in de kantine. Geen een feest mist ie en hij heeft een hoop feesten.
Maar als wij een baby zouden krijgen wordt dat natuurlijk wel anders en zal hij ook ooit thuis moeten zijn en dus nee moeten zeggen tegen zijn vrienden. Ik denk dat hij zich dat niet realiseert. Hij ziet alleen maar de leuke dingen, maar niet dat het ook ongelofelijk zwaar is. Als ik dat aankaart zegt ie “jaja weet ik” maar heb niet het idee dat hij zich dat echt beseft. Ik ben bang dat we dadelijk een baby hebben en het hem dan vies tegen valt dat dat allemaal veranderd. Dadelijk zit ik alle weekenden thuis met een baby terwijl hij nog alle feesten afgaat.

Verder ben ik heel bang voor de buitenwereld. Iedereen zal commentaar hebben dat ik een baby krijg van iemand die ik net ken. Dat vind ik ook erg zwaar. Dat er niemand zal zijn die blij voor ons is. Uiteindelijk vast wel. Maar in eerste instantie zeker niet. Ik weet dat je hier niet naar moet luisteren, maar dat weegt heel erg zwaar voor mij.

Hoe kan ik mijn vriend duidelijk maken dat het ook een hoop offers zal zijn en niet alleen maar leuk en dit goed bespreken?
En heeft iemand nog andere punten die belangrijk zijn om goed te bespreken?
Verder ben ik benieuwd hoe andere denken over deze situatie? Nogmaals ik weet dat ik zelf de keuze moet maken, maar ben benieuwd wat andere zouden doen als zij in mijn schoenen stonden.


Alvast bedankt.
anoniem_391817 wijzigde dit bericht op 21-10-2019 17:00
0.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik was achttien toen ik mijn eerste kind kreeg en nog lang niet zo ver als jullie zijn in je leven.

Ik denk dat het gewoon belangrijk is dat jullie duidelijke afspraken maken over hoe het zal gaan als de baby er is. Hij doet een teamsport dus dat zal ie elke week blijven doen natuurlijk (ben ik zelf ook blijven doen), alleen wat doet ie na de wedstrijd/training? Daar moet je over praten.

Overigens hoef je tijdens je zwangerschap en tot zes maanden daarna geen nachtdiensten te draaien.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Allereerst ga samen wonen. Op die manier leer elkaar beter kennen en ben je voorbereid op wanneer de baby komt.

Maak met elkaar afspraken. Wie doet wat in het huishouden. Wanneer gaat kind naar de opvang. Wat voor soort opvang. Maak afspraken over vrije tijd. Als hij een avond met zn vrienden door brengt heb jij ook recht op een avond met je vriendinnen op een andere dag.

En voornamelijk wees duidelijk en praat met elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Maar ben je dan door de pil heen zwanger geraakt of was er geen anticonceptie? Ik vraag me even af hoe iemand ongewenst zwanger kan raken....
Alle reacties Link kopieren
Rivermoana schreef:
21-10-2019 15:20
Maar ben je dan door de pil heen zwanger geraakt of was er geen anticonceptie? Ik vraag me even af hoe iemand ongewenst zwanger kan raken....
Ze heeft geen reserve pil genomen toen ze moest overgeven door de griep. Ja dan wordt je zwanger.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 21-10-2019 15:55
Reden: Ongepast
99.26% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh ja foliumzuur. Ga dat onmiddellijk slikken als je het kind wil houden.
Rivermoana schreef:
21-10-2019 15:23
[...]
Wat een waanzin, er zijn tientallen miljarden gezonde kinderen geboren zonder foliumzuur.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 21-10-2019 15:55
Reden: Quote verwijderd
70.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 21-10-2019 15:56
Reden: Ongepast
98.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 21-10-2019 15:56
Reden: Ongepast
98.24% gewijzigd
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 21-10-2019 15:57
Reden: Quote en reactie verwijderd
99.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hou eens op met dat gestook. Drie weken pilgebruik (en - o, drama - geen foliumzuur) vergelijken met straling, alcohol of zware verslaving slaat echt nergens op.
Het vruchtje zelf is zelfs pas vier weken oud, en ik ga er vanuit dat TO de laatste week de pil heeft laten staan.
lariba wijzigde dit bericht op 21-10-2019 15:34
26.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Rivermoana wat een kul, zucht....

TO, ik vind je eigenlijk best dapper dat je hierover een topic opent. Al die meningen, met enige regelmaat flink wat flauwekul ertussen. Ik vind het goed van je dat je hierover goed nadenkt, hopelijk kun je met goede hulp van bijv FIOM een besluit nemen waar jullie samen achterstaan. Hopelijk horen we nog eens hoe het verder is gegaan, ik ben erg benieuwd. Wens jullie al het goeds toe iig!
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 21-10-2019 15:57
Reden: Ongepast
99.31% gewijzigd
lieve TO
jij schrijft dat je denkt het al niet meer weg te kunnen halen
daar heb je je antwoord
kijk wat er nodig is om het te houden
succes
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
21-10-2019 14:33

Wat willen jullie nou eigenlijk joh? Zoveel mogelijk beren op de weg planten zodat haar de moed in de schoenen zakt?
To is per ongeluk zwanger geworden.
Dan kan je denken ach het zal allemaal wel loslopen en het komt wel goed. Met als mogelijk gevolg dat ze achteraf gaat denken dat een abortus in dit geval toch beter was geweest.

Je komt ook al die beren op de weg plaatsen zoals jij dat noemt en daar over nadenken.

Als to dan besluit het te houden heeft ze tenminste een weloverwogen beslissing genomen en is beter voorbereid op wat haar te wachten staat.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 21-10-2019 15:57
Reden: Ongepast
98.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 21-10-2019 15:57
Reden: Ongepast
98.81% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Rivermoana schreef:
21-10-2019 15:36
Hoe weet jij dat Lariba, wat voor effect dat heeft.
Ik ga deze discussie niet aan Rivermoana. Laten we het erop houden dat ik er wel een beetje verstand van heb.

Natuurlijk was het fijner geweest als TO géén pil geslikt had en wél foliumzuur.
Nog veel fijner was het geweest als ze dit kindje had kunnen krijgen in een iets andere situatie, namelijk als een bewuste keus binnen een al langer durende en ook op die langere termijn stabiele relatie. Maar dat is nou eenmaal allemaal niet zo. En ik gun het TO dat zij een weloverwogen beslissing kan nemen op grond van goede argumenten (voor zover dat in deze situatie al mogelijk is, want er speelt ook heel veel gevoel mee). En ik gun het haar dat zij op een zo ontspannen mogelijke manier haar zwangerschap kan voortzetten, als zij daarvoor kiest.
lariba wijzigde dit bericht op 21-10-2019 15:49
10.72% gewijzigd
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 21-10-2019 15:58
Reden: Quote en reactie verwijderd
99.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 21-10-2019 15:58
Reden: Ongepast
98.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ExodusRedux schreef:
21-10-2019 15:21
Ze heeft geen reserve pil genomen toen ze moest overgeven door de griep. Ja dan wordt je zwanger.
dan bestaat er een kans, dat je zwanger raakt
TO heeft ook gewoon flinke pech gehad, want zo groot is die kans niet
Alle reacties Link kopieren
Heeft TO nou al besloten?
Alle reacties Link kopieren
Rivermoana schreef:
21-10-2019 15:54
Heeft TO nou al besloten?
In de afgelopen vier uur? Tuurlijk joh.
Gut, niet alles gelezen maar schrok me rot.
Dacht dat je een baby weg wilde doen😱
Maar t blijkt om een bevruchting te gaan van 2 weken geleden.
Wil je me niet weer zo laten schrikken
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij moet TO nog een slotje zetten op deze. Ze had iedereen al bedankt namelijk voor de reacties. Het topic lijkt nu een vreemde wending te nemen: foliumzuur vergeten, pil doorgeslikt, slechte start kindje. Er is toch nog helemaal geen kindje, mensen!

Succes met het nemen van een wijze beslissing, TO! :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven