Babybadje

08-07-2017 14:32 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi ,

Misschien een super doen vraag maar eind november ben ik uitgerekend en op dit moment ben ik bezig met de uitzetlijst.

Nu wordt onze badkamer verbouwd en krijgen wij een bad. Nu komt de vraag , moet wij dan alsnog een babybadje aanschaffen of is dit overbodig ?

Alvast bedankt :)
Ik zou het wel doen omdat het na de bevalling makkelijker is om staand je kind in bad te doen ipv bukken voor een grote bad. Dan heb ik herstellen van mogelijke complicaties niet meegerekend.
Ja, in het begin wel. Zo'n kleintje raak je in het babybadje zelfs nog kwijt :) Bij Hema en Ikea hebben ze goede en goedkope, veel goedkoper dan de babyzaken. Dat is trouwens met alles zo. En op Marktplaats en in je familie rondvragen levert je ook bergen spullen op.

Wij hebben zoon van 8 maanden nu in het grote bad en stapt een van ons erbij in. Het babybad is nu geconfisqueerd door peuter als 'zwembad' in de tuin :-D
Om eerlijk te zijn hebben wij 1x het badje gebruikt. Wij nemen onze baby mee onder de douche. Gaat super!
Wat een ellende die badjes.
Wij hebben er wel een gehad, maar al na een maand of twee deden we hem in het grote bad. We hadden wel zo'n inzet-ding, die vond ik super handig!

Het is geen must, maar als je er eentje kunt lenen is het wel handig. Je kunt ook overwegen om alleen het badje aan te schaffen en niet de standaard, want die is vaak duurder dan het badje zelf.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Zou ik wel doen. Wij hebben het badje voor dochter pas net weggedaan (2,5 jaar).
Bij oma zit ze zelfs nog wel eens in een baby-badje.
Hier gaat al badje al mee met 3 kinderen ( en daarvoor bij iemand anders ook al bij 2 kinderen haha) en zeker in het begin gebruikte ik hem erg vaak. Samen douchen vind ik doodeng met een glibberige baby. Zodra een kind goed kan staan gebruik ik het badje niet meer.
Voor de kraamtijd zou ik het zeker doen, vooral ook omdat je dan misschien wat minder goed kan bukken (ik stond toen nog te trillen op mijn benen) en de baby nog heel klein is. Wij hebben het badje maar een week of 4 gebruikt, daarna ging ze mee onder de douche en nu in het grote bad. De kans is groot dat je het maar kort gebruikt, dus ik zou gewoon even op Marktplaats kijken.
Ik vond het altijd enorm gedoe en een onding. Maar eerlijk = eerlijk, helemaal zonder kon ik dan ook net weer niet.
Indien mogelijk ging kind met 1 van ons onder de douche. Maar als ie tot z'n nek onder de poep zat, en partner was werken dan moest ik
soms toch écht wel dat badje gebruiken.
Je baby in het grote bad doen zou ik niet willen de eerste weken. Dan moet je partner meegaan. Je kunt er zelf nog niet bij in (ivm bloedverlies) en er naast zitten op je knieën lijkt me niet ideaal zo na de bevalling. Ik vraag me ook af of je baby dan wel goed genoeg vast kunt houden + dat het wel heel veel water kost voor zo'n mini baby.
Samen douchen zou wel kunnen. Maar mijn voorkeur gaat de eerste paar maanden echt wel uit naar een babybadje op standaard. Die is op 'werkhoogte' en zo gevuld/geleegd.
Uiteraard even in de omgeving vragen of je hem van iemand kunt lenen! Wij hebben bij beide kinderen een badje geleend. Zonde om hem te kopen voor die paar maandjes dat je hem gebruikt.
Wij hadden een babybadje en standaard van de Hema. Vond het heel fijn in gebruik. In het begin badderde ik baby in de babykamer naast de commode. Superhandig. Gewoon bad is echt niet praktisch met zo'n kleintje.
Mijn dochter is nu net drie en we gebruiken het badje nog steeds. Nu uiteraard op de grond in de badkamer.
Ja mits jezelf iedere keer samen met kleine in bad wil gaan.
Wij hebben hetzelfde "probleem" en hebben een bad- en aankleedcombinatie gekocht. (Ik kan geen plaatje plakken, maar via Google wel te vinden). Dit maak je vast op het bad, dan heb je alles op hoogte en kan je er goed bij. Je kan ook alleen een badje kopen wat je op het grote bad kan maken. Wij vonden het aankleedkussen erbij wel handig!
Je zou ook nog een tummy tub kunnen overwegen.
Wij hebben geen groot bad, dus onze peuter van bijna 3 gaat nog steeds in het babybadje. Voor onze baby gebruik en we vooral een emmer (gewoon van de action, tip van de leidster van de baby massage) als soort van tummy tub. Voordeel van een emmer is dat die net iets kleiner is dan de tummy tub en je kindje daardoor meer geborgenheid voelt en rustiger is, een emmer is daarnaast goedkoper dan een tummy tub.
Je mag zelf nog niet in bad na de bevalling en op je knieën naast het bad lijkt mij een rothouding vlak na je bevalling.. Maar hier een baby van 7wkn en ze is hooguit 4x in bad geweest, ze gaat altijd mee onder de douche.
Tis handig om een badje te hebben staan (je mag m van mij ook op komen halen hier hoor, tegen die tijd. Is wel al bijna 5jr oud en er hebben 2 kinderen ingelegen/gezeten. Hoef er uiteraard niks voor te hebben)
Op je knieën naast het bad lijkt me sowieso een rothouding. Zeker als je niet al te veel water wil gebruiken, en niet elke keer als je kind onder de poep zit er zelf bij in wilt.

Badje op tafel/aanrecht is een veel betere werkhoogte. Wij hadden een inklapbaar badje (flexibath van Stokke, kostte letterlijk een paar euro op mp), ook makkelijk voor op vakantie en neemt weinig ruimte in. Wordt nu gebruikt als wasmand ;-)
Wij hebben een bad, babybad en tummytub. Gebruiken alledrie met zoon en de douche ook nog met hem. Dat jong spendeert nogal wat tijd in het water :proud:

Ik ben gek op samen met hem badderen, zijn vader doet hem liever in de tummytub en als ik 'm ff snel moet wassen (spuitluier) als ik zelf nog niet gewassen ben gaat 'ie mee onder de douche en als 'ie een spuitluier heeft en ik ben al gedoucht gaat 'ie in het badje met standaard.

Badje met standaard was bij mij overigens verplicht door de kraamzorg.
Ik heb er gewoon één geleend, zo lang heb ik 'm niet gebruikt.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven