Babyfrustratie

12-08-2015 19:59 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hee allemaal,

Ik moet zeggen dat ik niet zeker weet op dit de juiste plaats is. Maar ga het toch proberen.

Ik heb het idee dat personen die zelf zwanger zijn, dit misschien een paar jaar geleden hebben gekend.

Ik ben 23, net afgestudeerd en druk op zoek naar een baan.

Mijn partner is 25, ook net afgestudeerd en aan het werk vanaf komende september.

Hij is vanaf het begin van onze relatie (3 jaar) al duidelijk over zijn kinderwens en ik wil ook heel graag kinderen. Alleen wonen we nu in een 70m2 appartement in een stad waar we max willen blijven wonen tot ik een baan heb.

We willen het allebei heel graag, maar onze ouders hebben een duidelijke mening en wij willen eerst eigen dingen doen, al is de kinderwens superduidelijk aanwezig.

Hebben jullie dit toevallig ook gekend en zo ja, hoe zijn jullie hier mee omgegaan?

Ik vind het shit, en heb er heel veel moeite mee om een goede manier te vinden om hier mee om te gaan.

Alvast bedankt!

en zo nodig, verplaats ik het topic natuurlijk.
Wat is het probleem precies? Jullie weten dat jullie ooit kindjes willen maar nu nog niet. Prima toch?
Ik snap het probleem ook niet zo goed.

Jullie ouders hebben een duidelijke mening?

Wat heeft dat met jullie kinderwens te maken?
If you don't have anything nice to say, come sit by me and we can make fun of other people together
Ik begrijp het niet geheel denk ik... Jullie willen dus aan kinderen beginnen maar ook nog andere dingen doen? Daar is toch helemaal niets mis mee? Het moet niet direct hè. Mijn beste vriendin heeft ook een aardig gevalletje van de klepperende eierstokken (verergerd door mijn dochter ) maar ze weet prima dat er eerst een baan moet komen voor haar vriend en dat ze toch ook nog eerst wil trouwen. Ik kan niet inzien dat daar iets mis mee is?
Het probleem is vooral dat we het nu willen, maar er praktische bezwaren zijn waardoor we steeds weer op het onderwerp komen en vervolgens zijn we allebei weer geïrriteerd doordat we met de waarheid geconfronteerd worden eigenlijk.

Het is misschien een luxeprobleem, dat besef ik ook. We weten dat we geduld moeten hebben en dat de jaren die we als stel hebben ook waardevol zijn maar hebben zo'n haast om aan het werk te zijn en kinderen te krijgen dat die gedachte nooit de overhand heeft. En dat zouden we beiden wel graag hebben.

Er is niets mis mee, juist niet zelfs. Maar we zijn allebei ergens ook bang dat als we er te laat mee beginnen (ik wil graag een carrière en dat betekent meestal wachten) er problemen ontstaan of het er helemaal niet van komt, ervaringen hiermee?
quote:lolabs schreef op 12 augustus 2015 @ 20:11:

Het probleem is vooral dat we het nu willen, maar er praktische bezwaren zijn waardoor we steeds weer op het onderwerp komen en vervolgens zijn we allebei weer geïrriteerd doordat we met de waarheid geconfronteerd worden eigenlijk.

Het is misschien een luxeprobleem, dat besef ik ook. We weten dat we geduld moeten hebben en dat de jaren die we als stel hebben ook waardevol zijn maar hebben zo'n haast om aan het werk te zijn en kinderen te krijgen dat die gedachte nooit de overhand heeft. En dat zouden we beiden wel graag hebben.Dit verduidelijkt niet je Openingspost. Hoezo wert je dat je geduld moet hebben, van wie? Welke mening moeten je ouders hebben over een kinderwens binnen een duurzame relatie???
Je bent 23. Neem de tijd. En zet jezelf niet neer als slachtoffer. Dat ben je namelijk niet. Je moet alleen nog even geduld hebben.
Haha dankje Waxine, teruglezende weet ik dat je gelijk hebt. Maar het is echt een mindset en dat is wel juist wat ik moeilijk vind om uit te komen. Vandaar dat ik het een luxeprobleem noem. Rationeel gezien weten we dat we moeten wachten, dat is ook niet afhankelijk van iemands mening.

Ik ben alleen iemand die hiermee bezig blijft, en ben druk op zoek naar een manier om gewoon normaal vrede te hebben met het feit dat we nog een aantal jaar moeten wachten. Vandaar de post
Gelijk vanaf de schoolbanken zwanger worden, lijkt mij niet heel handig. Je kunt toch eerst eens een jaartje of wat aan het werk gaan? Jullie zijn beide net afgestudeerd! Ik vind dat je zit te miepen.
Check! Ik snap je TO!

Ja. Daar heb ik ervaring mee. Rammelende eierstokken vanaf mijn 19e, toen ik mijn vriend (mijn man nu) leerde kennen. Daar wilde ik kinderen mee. En hij met mij. Maar klein app. Nog aan het studeren, slechte timing. Pas op mijn 27e begonnen en zwanger geworden. Toen vonden we dat we er klaar voor waren. Niet dat je er ooit echt klaar voor ben maar dat terzijde.

Na de geboorte van onze kleine een hoop gezeik met verschillende banen waardoor we pas toen zij 2.5 was voor een tweede gingen. Wegens omstandigheden ben ik 1.5 jaar later nog niet zwanger. Toch, al had ik dit vooraf geweten, waren we niet eerder begonnen. Gewoon omdat de tijd niet rijp was.

Succes met wachten.
If you don't have anything nice to say, come sit by me and we can make fun of other people together
Zoveel kinderen worden geoot gebracht in de stad op een appartement. 70m2 is groot zat.

De ouders moeten maar even wachten. Jullie leven, jullie beslissingen.
@Tendril83 Ja dat haha, ik ben normaal een supergeduldig persoon. Behalve als het aankomt op het krijgen van een baan en kids dus :p

Moet ergens nog een nieuwe mindset vandaan halen maar daar heb ik misschien gewoon nog heel wat tijd voor nodig
Ben je nu ook een beetje boos omdat jullie ouders niet mee willen werken als oppas opa/oma?
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
@saaaaar81 haha nee helemaal niet, ben ik van huis uit nooit gewend, had twee werkende ouders en geen grootouders. Of ze dat wel of niet willen doen is niet iets waar ik nu al bij stil sta. Vanwaar de vraag?
Vind eerst eens een baan. Je andere topic voorziet in tips.

Overigens gek dat een afgestudeerde psychologe en dus hoger opgeleide in diverse topics niet helder uiteenzet wat ze nou bedoeld en wil zeggen.
quote:lolabs schreef op 12 augustus 2015 @ 21:00:

@saaaaar81 haha nee helemaal niet, ben ik van huis uit nooit gewend, had twee werkende ouders en geen grootouders. Of ze dat wel of niet willen doen is niet iets waar ik nu al bij stil sta. Vanwaar de vraag?

Omdat ik het betrekken van grootouders in jullie keuze om kinderen te krijgen niet begrijp

Als jullie daarvan afhankelijk dachten te zijn had ik geschreven dat er gelukkig kinderdagverblijven bestaan.

Overigens had ik op jouw leeftijd ook een grote kinderwens. Ivm de studie van mijn man moesten we nog een tijdje wachten en hebben we met 26 ons eerste kind gekregen. Tot die tjd genoten we gewoon maar extra van elkaar en de zorgeloze tijd die we samen hadden. Iets dat ik je van harte aanraad!
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:troelalaaaatje schreef op 12 augustus 2015 @ 21:06:

Vind eerst eens een baan. Je andere topic voorziet in tips.

Overigens gek dat een afgestudeerde psychologe en dus hoger opgeleide in diverse topics niet helder uiteenzet wat ze nou bedoeld en wil zeggen.Inderdaad, het is te hopen dat haar sollicitatiebrieven beter zijn. Sowieso lees ik tegenwoordig veel fouten in de correspondentie van mensen die hoger opgeleid zijn.
ik snap de vraag van het topic niet zo?
The best is yet to come
Ik herken het TO! Ik ben sowieso ongeduldig van mezelf
je wil verhuizen als je een job hebt... dus doet de plaats waar jullie wonen er niet toe... duurt nog 9m voor het er is, en de eerste maanden heeft hij/zij niet zo veel ruimte nodig...

de mening van jullie ouders doet er volgens mij niet veel toe...

je bent nog jong, maak dat je eerst wat gesettled bent, dat je allebei een job hebt, en begin er dan (op het gemak) mee, je hebt nog een zee van tijd... je hebt dan misschien ook al een fin. reserve kunnen opbouwen ondertussen. maak plannen, en spreek met elkaar af: vanaf bvb januari 2016 zullen we proberen. het is ook niet direct prijs bij de meeste mensen (hier 7 rondes nodig gehad ;) )
quote:Pientjexxxx schreef op 12 augustus 2015 @ 21:30:

[...]

Inderdaad, het is te hopen dat haar sollicitatiebrieven beter zijn. Sowieso lees ik tegenwoordig veel fouten in de correspondentie van mensen die hoger opgeleid zijn.Herkenbaar Pientje, ik ben er ook zo een. Hoger opgeleid, echt niet dom, maar spelfouten zeker daar waar het d,t of dt aangaat maak ik (on)bewust ook te vaak. Bloos nu maar even.
Ik begrijp ook niet dat een afgestudeerd psychologe hier op het forum advies gaat vragen hoe ze met een bepaalde situatie om moet gaan. Laat ik nou altijd gedacht hebben dat je voor dat soort problemen juist bij een psycholoog terecht kon!
Heel herkenbaar. Ik zou het even aankijken hoe het met het werk van je partner loopt.

Mijn ervaring: ik heb uitgebreid gestudeerd, wilde trouwen, een vaste baan, groter wonen en daarna kinderen. Uiteindelijk wilde ik tegen het einde van mijn studie al kinderen en dat kon gezien ons financiële situatie, uiteindelijk is gebleken dat ik verminderd vruchtbaar ben en door omstandigheden zijn we nu twee jaar verder zonder zwangerschap of kind. Een kind neem je niet, die krijg je, dat is wat ik heb geleerd.

Wat ik wil zeggen, is dat jullie voor jullie zelf moeten beslissen, want jullie moeten het kind ook zelf opvoeden en verzorgen

De eerste twee jaar kan je prima vertoeven in een kleiner huis, zie ik heel veel in mijn omgeving. Zou dus alleen extra aandacht geven aan jullie financiële situatie.
Dank voor allen

Mijn ervaring is dat ik vaak warrig dingen opschrijf, en dat ik op een dergelijk forum niet extreem ga letten op hoe ik het spel. Ik ga het niet extra nog eens controleren in ieder geval, iets wat ik in mijn sollicitaties vaker doe.

En ik mag dan psycholoog zijn, ik ben geen afgestudeerd klinisch psycholoog die hier hele analyses van zou kunnen maken. Daarnaast kun je kennis van psychologie niet zo makkelijk objectief op jezelf toepassen.

Maar in ieder geval iedereen bedankt voor de input, meningen zijn altijd welkom.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven