Badbevalling

27-09-2015 22:17 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Over een kleine 3,5 week ben ik uitgerekend en vanaf het begin wilde ik graag thuis in een bad bevallen.

Ik ben normaal al een echt waterrat, badderen is voor mij met mijn drukke werk echt ontspanning, en ik heb hoop dat dit mij ook bij een bevalling gaat helpen.

Ik heb verder tot nu toe geen medische indicatie dus wat dat betreft geen probleem. Moet wel zeggen dat we met zo'n 8 minuten in t ziekenhuis zijn als nodig dus dat geeft me ook wel een geruststelling.

Maar ik ben eigenlijk benieuwd of er de afgelopen maanden nog nieuwe bad ervaringen zijn opgedaan? Tips en tricks? Viel het bijv mee/tegen tov andere bevallingen?

Dit is ons eerste kindje dus ik ga er blanco in.
Moeder van een mooi meisje - Okt. 2015
Geen ervaring maar ik wil je die van toenmalige vrienden niet onthouden

Het bad stond, gevuld en wel, maar ze moesten uiteindelijk toch in het zh bevallen. Bij thuiskomst, na een paar dagen, bleek het bad heel langzaam leeggelopen te zijn (de vulslang lag ernaast en toen trad de ehh hoe heet die natuurwet? zoals je ook een aquarium laat leeglopen? hevel ofzo? in werking)

Ze hebben hun kraamperiode in een vakantiehuisje moeten doorbrengen.

Maar goed, op zo'n verhaal zit je vast niet te wachten
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Ik heb bij mn tweede kindje het begin van de bevalling in bad gedaan. Wel in het ziekenhuis overigens. Ik vond het perfect om mn weeën in op te vangen. Veel fijner. De persweeën daarbij kon ik mn draai niet helemaal vinden en ik heb toen nog op de baarkruk geprobeerd, dat was t ook niet helemaal voor mij. Dus uiteindelijk toch in bed beland.
Whahaha ik moest er wel even om lachen. Hopelijk is dat een extreem geval ja 😁

Ik pin me ook nergens op vast verder en ben me er goed van bewust dat t totaal anders kan lopen. En misschien ben ik t bad wl zat na 5 min. Maar de intentie is er 😊
Helaas is ons ziekenhuis erg beperkt en is die optie daar niet. Anders had ik daar voor gekozen. Bad komt op slaapkamer naast ons bed te staan dus kan zo overhoppen.
Heb je zo'n ruime slaapkamer dan? Ik neem aan dat de VK er ook goed bij/omheen moet kunnen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ja ik! Ik ben thuis in bad bevallen. Hele mooie ervaring. Het was in ons eigen bad in de badkamer en niet zo'n rond opblaas bad die je kan huren.

Toen onze zoon geboren werd hield de verloskundige hem nog heel even in het water, want op dat moment krijgt hij nog gewoon zuurstof via de navelstreng. Het was bijzonder.

Het eerste gedeeld van de bevalling heb ik beneden gedaan, ging vrij relaxed. Daarna in bad. Het warme water was heerlijk. En jij en je kindje zijn gelijk schoon.
Hier bij de tweede ook in bad (in het bevalcentrum van het ziekenhuis met verloskundige erbij). Het was t.o.v. de eerste bevalling fantastisch. Volledige ontspanning tussen de weeën door. De uiteindelijke geboorte heeft plaatsgevonden op de baarkruk.
Ah mooi om te horen

@himalaya ons bed schuift naar de zijkant en dan is er inderdaad voldoende ruimte omheen.
Ik zou ook in bad bevallen, had me er compleet op voorbereid. Toen we het bad aan het vullen waren braken mijn vliezen, baby bleek in het vruchtwater te hebben gepoept en ik moest naar het xiekenhuis. Baalde enorm. Verlangde zo erg naar dat bad met die rugweeen!

Zou dus zeker in je achterhoofd houden dat zoiets ook nog kan gebeuren.
Ik ben thuis in bad bevallen. Pracht ervaring, met alleen de verloskundige en mijn man erbij. (De kraamverzorgster was te laat) Ik zou gewoon in bed bevallen, maar toen mijn verloskundige het bad zag, besloot hij meteen dat het een badbevalling zou worden. De weeën opvangen ging heel relaxed. We hebben prachtige foto's van hoe onze zoon naar boven keek en zwembewegingen maakte op het moment dat hij geboren was. Hij werd op mijn borst gelegd, er ging een handdoek over hem heen en terwijl de verloskundige met een bakje de handdoek telkens met warm water overgoot, hebben we heerlijk een tijd zo gelegen.
Na twee bad en een bedbevalling, alle keren thuis, kan ik beamen dat bad fijner is. Zowel tijdens ontsluiting als het persen. Twee keer een bevalling waarbij verloskundige op de achtergrond bleef en ik zelf mijn baby aanpakte. Wel ging ik ee afcen toe uit om rondjes te lopen om de ontsluiting te bevorderen. Heb je al eeb gekocht of gehuurd?
Even een rare vraag tussendoor: hoe doen ze dat eigenlijk als je tijdens een badbevalling ontlasting verliest?
quote:yette schreef op 28 september 2015 @ 08:45:

Even een rare vraag tussendoor: hoe doen ze dat eigenlijk als je tijdens een badbevalling ontlasting verliest?een schepnetje
Énig idd.

Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Oh bah. Al dat bloed. Had ik me even niet gerealiseerd.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
ja maar gelukkig is iedereen weer schoon gelijk...

brrrr

hangen daar nu stukjes gewassen placenta over de rand van het bad?
Zo bloederig was het hier niet gelukkig En ik moet er niet aan denken dat de familie er bij in zit.
quote:LisaSimpson schreef op 28 september 2015 @ 09:17:

ja maar gelukkig is iedereen weer schoon gelijk...

brrrr

hangen daar nu stukjes gewassen placenta over de rand van het bad?
Ik hou zeker overal rekening mee en ook dat het niet loopt zoals ik hoop. Maar goed, dat is met een 'bedbevalling' niet anders.

Er komt verder ook geen familie in het bad haha, zelfs partner niet. Ik doe het puur voor mezelf en omdat ik denk dat ik op deze manier de bevalling beter aan kan met de hulp van het warme water.

Onze verloskundige praktijk heeft geïnvesteerd in een bad en ik ben de eerste die dit gaat gebruiken.
@Nina69, was dat je eerste kindje? En wie heeft de foto's gemaakt?

Ik ben over zes dagen uitgerekend en wil ook in bad bevallen :-) Ik hoop dat het lukt, ik houd uiteraard ook rekening met het feit dat het zou kunnen dat ik opeens naar het ziekenhuis zou moeten.

Ik wil ook alleen in het bad zitten, niemand erbij :-) Ik dacht zelf dat er alleen bloed kwam bij evt. uitscheuren of als de placenta eruit komt? Ik heb veel filmpjes gezien over badbevallingen, maar daar is het water eigenlijk heel schoon.

Wij hebben een bad gehuurd bij de verloskundigenpraktijk.
Dance like nobody's watching, sing like nobody's listening!
@teapot ben benieuwd! Je bent wat eerder dan ik dus je hebt straks weer een ervaring erbij.

Ben benieuwd wanneer ons kleintje komt. Succes vast. En inderdaad de filmpjes die ik gezien heb zien er ook anders uit dan die foto hierboven. We gaan het zien
Ik wilde heeeeeel graag een badbevalling en had mijn zkh speciaal daarop uitgekozen, ondanks dat er verder wel wat nadelen aan die locatie kleefden. Was trouwens in het buitenland, sommige zkh daar bieden die mogelijkheid wel, anderen niet. Eenmaal in dat bad vond ik het verschrikkelijk, kon geen comfortabele houding vinden en het was veel te warm. Water mocht niet koeler zijn voor het kindje.

Onder de douche kon ik veel beter ontspannen, en de uiteindelijke geboorte was op een baarkruk. Bij de tweede niet meer gepeinsd over een bad, en het ook geen seconde gemist.

Hoop dat het bij jou wel een succes is, want het lijkt me in theorie nog steeds erg mooi, maar voor mij werkte het dus niet. Sterkte iig met de laatste loodjes.
quote:teapot schreef op 28 september 2015 @ 17:36:

@Nina69, was dat je eerste kindje? En wie heeft de foto's gemaakt?

.

Nee, was mijn tweede. Bij de eerste, lang geleden, ben ik ingeleid omdat hij niet ingedaald was. Heeft toen 12 uur geduurd. Bij mijn tweede liepen we om 16.00 nog te shoppen bij Intratuin, om 20.00 was hij geboren....

Mijn man heeft een paar foto's gemaakt, de verloskundige liet onze zoon nog even onder water dobberen, dus daar was tijd voor.

Het badwater was overigens gewoon helder.
@jaguar14 ja dat risico zit er altijd in natuurlijk. Voor hetzelfde geld vind ik het 10 x niks. Maar we gaan het gewoon proberen. De douche is ook in de buurt dus ik kan het ook nog een beetje afwisselen.

@nina69, jeetje, 4 uurtjes. Daar teken ik ook wel voor Dus als ik het idee hebt dat het een beetje rommelt snel naar de Intratuin, misschien helpt dat ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven