Ben ik weer...

02-04-2018 22:55 122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heyhallo dames!

Ik ben hier natuurlijk al eerder geweest met zwangerschapsymptomen en een positieve test wat toch negatief bleek te zijn.

Nou, mijn vriend en ik zijn de afgelopen tijd erg teleurgesteld geweest en geloof het of niet de klachten verdwenen langzaam. Ikzelf denk toch op een vroege miskraam.

Ongeveer een maandje later sta ik hier. Ik ben hier niet voor negatieve reacties of opmerkingen, maar meer om hulp te vragen en steun en lieve berichtjes te ontvangen, natuurlijk.

Mijn vriend en ik hebben het er nu wel heel vaak over natuurlijk en ik heb een app gedownload om te kijken naar wanneer ik ongesteld zou moeten worden en wanneer er een eisprong moet plaatsvinden enzvoort.

Nu ben ik mijn pil één dag vóór de eisprong (volgens de app) vergeten. Een beetje bewust en een beetje onbewust. Toch omdat we erg nieuwsgierig zijn en toch het wel erg graag willen.

Nu voel ik de afgelopen week en vooral vandaag. Weer die ONTZETTENDE misselijkheid, die hongeraanvallen en hoe gek het ook klinkt, ongesteldheids krampjes... wat ik erg raar vind, want het zijn van die krampjes echt vlakvoor je ongesteld wordt. Meestal als ik die krampjes heb en naar de wc ga, ben ik ook daadwerkelijk ongesteld. Nu niet. Ik moet eigenlijk over 4/5 dagen ongesteld worden, dus ik weet ook niet of ik overtijd ben. Het blijft wel spannend. Aangezien het nu wel een beetje gewenst is... Haha.

Ik hoop nogmaals op lieve berichtjes en ik hoop dat mijn keuze wordt geaccepteerd.
dweedledee schreef:
02-04-2018 23:10
We vallen je niet aan. Ik vraag me oprecht waarom je op je 18de ineens wél een kind wil, terwijl je op 5 maart dat niet wilde.

Ik denk dat je op dit moment geen rationele keuze maakt. Waarom zo vroeg? Je hebt nog alle tijd!
Dat snap ik en dat is ook de meest logische reactie die ik kan krijgen, Haha. Het is ook heel erg jong, alleen ik heb mijzelf de afgelopen tijd geobserveerd en ik merk aan mijzelf dat ik er gewoon heel erg klaar voor ben. Ik ben altijd al wat ouder geweest in gedrag en gedachte dan dat ik eigenlijk ben, vandaar de wens ook.
Jipenjanneke18 schreef:
02-04-2018 23:08
Dit dacht ik dus al, deze reacties. Ik vroeg om geen aanvallende reacties. Ik wist niet dat je geen eisprong kon krijgen tijdens de pil. Dit heeft de dokter niet gezegd.
Beetje vooraf inlezen en je had het geweten.
En je bent 18, blijf die pil slikken en ga andere dingen doen en denk er nog eens over na als je de 20 gepasseerd bent.
Jipenjanneke18 schreef:
02-04-2018 23:08
Dit dacht ik dus al, deze reacties. Ik vroeg om geen aanvallende reacties. Ik wist niet dat je geen eisprong kon krijgen tijdens de pil. Dit heeft de dokter niet gezegd.
Lieve schat. Ik heb een dochter van jouw leeftijd. Die is hier toch echt van op de hoogte. Door mij, door biologie en door Google
Coco87 schreef:
02-04-2018 23:11
Je bent 18, je bent eigenwijs en opstandig, je hebt geen flauw idee wat je doet en je verwacht dat we met je meedenken? Ik heb 1 tip: word volwassen ipv zwanger.
Dit is niet de reactie waar ik veel aan heb. Ik ben volwassen genoeg.
vivapimpelmees schreef:
02-04-2018 23:12
Lieve schat. Ik heb een dochter van jouw leeftijd. Die is hier toch echt van op de hoogte. Door mij, door biologie en door Google
Sorry, maar ik niet. Ik heb dit nooit meegekregen. Ook mijn moeder heeft nog nooit aan de pil gezeten, dus weet dit ook niet. Ben meerdere malen naar de dokter geweest en heb dit nog niet gehoord.
Jipenjanneke18 schreef:
02-04-2018 23:09
Zozeer opgelucht was ik niet. Maar door alle invloeden, werd het me een beetje aangepraat. De wens zit er al erg lang, Haha. En ook omdat mijn vriend er zo in mee stemt en het ook heel erg wenst.

Je zegt LETTERLIJK de woorden ‘ik was dus heel erg opgelucht’ en ‘ik ben toch bang dat ik daadwerkelijk zwanger ben, omdat ik zo jong ben’.

Dat was 5 maart. Kom op zeg.
Jipenjanneke18 schreef:
Dat snap ik en dat is ook de meest logische reactie die ik kan krijgen, Haha. Het is ook heel erg jong, alleen ik heb mijzelf de afgelopen tijd geobserveerd en ik merk aan mijzelf dat ik er gewoon heel erg klaar voor ben. Ik ben altijd al wat ouder geweest in gedrag en gedachte dan dat ik eigenlijk ben, vandaar de wens ook.
Echt lieve TO. Wacht gewoon nog even. In 4 weken tijd kun je dat écht niet voor jezelf bepalen op jouw leeftijd. Geloof ons. Wij zijn allemaal 18 geweest.
Ik had gehoopt wat lievere reacties en mensen die wat volwassener zouden reageren. Ik zal hiervoor dit forum sluiten. Ik heb net uitgelegd hoe en wat en had gehoopt hierdoor wat positievere reacties te krijgen en geen aanvallende reacties. Sorry voor het plaatsen van dit forum. En sorry voor het storen van jullie avond. Ik wilde niet dom overkomen, echt niet.
anoniem_365727 wijzigde dit bericht op 02-04-2018 23:17
0.28% gewijzigd
dweedledee schreef:
02-04-2018 23:15
Echt lieve TO. Wacht gewoon nog even. In 4 weken tijd kun je dat écht niet voor jezelf bepalen op jouw leeftijd. Geloof ons. Wij zijn allemaal 18 geweest.
Haha, ik weet het. Dank je wel voor deze reactie.
Jipenjanneke18 schreef:
02-04-2018 23:12
Dit is niet de reactie waar ik veel aan heb. Ik ben volwassen genoeg.
Het is niet wat je wilt horen. Dat is wat anders. En juist deze houding laat zien dat je niet volwassen bent.

Je hebt toestemming van je moeder nodig zeg je. Hoe onvolwassen is dat? Je hebt geen idee hoe je pil/cylcus werkt. En last but not least: je bent 18.
Jipenjanneke18 schreef:
Dit is precies hoe ik op mijn 18de dacht, dat ik van alles verstand had en qua gedrag en denken minstens 25 moest zijn.
10 jaar later, en als ik nu terugkijk was ik een verschrikkelijk eigenwijs broekie die nergens de ballen verstand van had, had ik op die leeftijd een kind gekregen (met de wijsheid van nu, want ik heb een kind en weet hoe het gaat) was ik gillend weggerend.

Meid, geniet nog even van je jeugd, doe dingen die je nog graag wil doen en ga een paar jaar lekker leven en kijk dan eens verder.
Jipenjanneke18 schreef:
02-04-2018 23:16
Ik had gehoopt wat lievere reacties en mensen die wat volwassener zouden reageren. Ik zal hiervoor dit forum sluiten. Ik heb net uitgelegd hoe en wat en had gehoopt hierdoor wat positievere reacties te krijgen en geen aanvallende reacties. Sorry voor het plaatsen van dit forum. En sorry voor het storen van jullie avond. Ik wilde niet dom overkomen, echt niet.
over een paar jaar ben je dit forum dankbaar
Coco87 schreef:
02-04-2018 23:17
Het is niet wat je wilt horen. Dat is wat anders. En juist deze houding laat zien dat je niet volwassen bent.

Je hebt toestemming van je moeder nodig zeg je. Hoe onvolwassen is dat? Je hebt geen idee hoe je pil/cylcus werkt. En last but not least: je bent 18.
Dat niet weten over m’n pil gaat alleen om de eisprong en dat is de fout van mijn dokter, aangezien ik niet voldoende informatie heb gekregen.

Plus ik vind dat ik heel volwassen reageer en niet boos wordt enzovoort.

18 zijn betekent niet, niet volwassen zijn. Er zijn mensen 50 en nog niet zo volwassen als iemand van 18. Ligt aan de persoon opzich, is mijn mening.
OldWood schreef:
02-04-2018 23:17
Dit is precies hoe ik op mijn 18de dacht, dat ik van alles verstand had en qua gedrag en denken minstens 25 moest zijn.
10 jaar later, en als ik nu terugkijk was ik een verschrikkelijk eigenwijs broekie die nergens de ballen verstand van had, had ik op die leeftijd een kind gekregen (met de wijsheid van nu, want ik heb een kind en weet hoe het gaat) was ik gillend weggerend.

Meid, geniet nog even van je jeugd, doe dingen die je nog graag wil doen en ga een paar jaar lekker leven en kijk dan eens verder.
Dank je wel! Ik ga hier zeker overna denken.
Jipenjanneke18 schreef:
Je twee maanden ouder voelen is niet daadwerkelijk volwassen zijn he?
Daarbij ben je zelf niet echt een eerlijke rechter tov jezelf.

Zorg dat je je leven op orde hebt. Een woning, werk, vriendenkring, stabiele en volwassen relatie en begin dan aan een kind.
Of stop met hier topics te openen, stop met de pil en laat je bezwangeren in de hoop dat het allemaal wel goed komt.
Jipenjanneke18 schreef:
Dat snap ik en dat is ook de meest logische reactie die ik kan krijgen, Haha. Het is ook heel erg jong, alleen ik heb mijzelf de afgelopen tijd geobserveerd en ik merk aan mijzelf dat ik er gewoon heel erg klaar voor ben.
Waaraan merk je dat?
Oh my god.
Vief74 schreef:
02-04-2018 23:20
Waaraan merk je dat?
Aan dat ik niet veel uitga, goed en duidelijk nadenk over dingen die ik doe, keuzes die ik maak en hoe ik in het algemeen ben en hoe ik met dingen omga.
Zou iemand mij dan even kunnen helpen met hoe ik dit forum sluit?
Jipenjanneke18 schreef:
02-04-2018 23:21
Aan dat ik niet veel uitga, goed en duidelijk nadenk over dingen die ik doe, keuzes die ik maak en hoe ik in het algemeen ben en hoe ik met dingen omga.
Wat vind jij verstandig aan de keuze om nu een kind te krijgen?
Moiren’ schreef:
02-04-2018 23:22
Wat vind jij verstandig aan de keuze om nu een kind te krijgen?
Het lijkt mij niet zozeer verstandig, voor mijzelf wel. Ik vind het gewoon een prachtig iets, plus ik voel mij klaar voor een zwangerschap en een prachtig kindje.
Je kan ‘m niet sluiten TO.

Denk echt nog even goed na. En wacht nog een paar jaar. Later zul je ons echt dankbaar zijn :redrose:
dweedledee schreef:
02-04-2018 23:24
Je kan ‘m niet sluiten TO.

Denk echt nog even goed na. En wacht nog een paar jaar. Later zul je ons echt dankbaar zijn :redrose:
Dank je wel!
Doordat ik hem niet kan sluiten, hoop ik op niet meer pijnlijke reacties. Het gaat mij niet zozeer om iets wat ik niet wil horen, het gaat mij om de woorden “dom” enzovoort.

Nogmaals, ik wilde niet dom overkomen. Ik heb openlijk gesproken vanuit mijzelf en ik heb geleerd voor in de toekomst, dat ik dit dus niet zomaar in een forum moet gooien.

Het spijt mij hiervoor.
Jipenjanneke18 schreef:
02-04-2018 23:23
Het lijkt mij niet zozeer verstandig, voor mijzelf wel. Ik vind het gewoon een prachtig iets, plus ik voel mij klaar voor een zwangerschap en een prachtig kindje.
Heb je een vaste baan?
Verdien je voldoende om in je eentje een huishouden te kunnen draaien?
Heb je een eigen woning?
Kan je in je eentje de komende 18 jaar voor je kind zorgen? Emotioneel en financieel?

Een babykonijn is ook prachtig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven