Bevallen: de taboes!

20-02-2011 22:41 1362 berichten
Alle reacties Link kopieren
Moeders van het forum, een oproep aan u allen!



Zij die nimmer bevallen zijn zijn nieuwsgierig! Nieuwsgierig naar de taboes, de verhalen waarover nooit gesproken wordt, en de ongemakken waarmee de orde der moeders nog jaren na het natuurgeweld mee te maken krijgt.



Ik open dit nieuwsgierig topic naar aanleiding van het topic " vrijwillige keizersnede", waar vluchtig geschreven wordt over een regiment (post-partum) vaginale ongemakken. Wat staat ons, onbezwangerden, nog allemaal te wachten qua lichamelijk ongemak?



Voor mij zal het geen verschil maken en voedt het alleen mijn ongecompliceerde nieuwsgierigheid. Al draag ik mijn linkerborst ter zijner tijd rechts door paarsgekleurde borstvoeding, of struikel ik over mijn gehavende schaamlippen, de ontmoeting met mijn toekomstige kind is waar ik het voor doe!



Mijn vriendinnen glimlachen flauwtjes als ik vraag naar hun post-partum anatomie, de slachtoffers van de totaalrupturen zwijgen als het graf. Natuurlijk doet de glimlach van de pasgeborene alle hechtingen terstond oplossen, maar .........



......zijn er enkele moeders die eens een tipje van hun slip sluier op zouden willen lichten met betrekken tot de gevolgen van een bevalling voor " down-under"?
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het ook wat goor maar damn wat een opluchting;-) Ik wil niet weten hoeveel meter hechtdraad die kerel heeft gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sha_la schreef op 20 februari 2011 @ 22:59:

Ok, nog een olie op het vuurtje nu ik toch aan het vragen ben ( @anderen: ik ben toch niet de enige die iets wil weten??)



ik hoorde ooit iets over stolsels verliezen na de bevalling. Klopt het?Ach, niet echt enorm, was daar niet van onder de indruk, maar hou er rekening mee dat je in het begin flink vloeit (naar mijn idee echt liters) en het duurde wel een week of 6 voordat dat over was. Enne.. tampons mogen dan nog niet
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
quote:Saaar schreef op 20 februari 2011 @ 23:01:

[...]





Die je overigens bijna niet door het doucheputje gefrut krijgt



Memories.....



*zucht*



Alle reacties Link kopieren
quote:mimootje schreef op 20 februari 2011 @ 23:00:

Na de eerste bevalling 5 maanden gevloeid, wist ik veel.... Toen gecuretteerd, zat toch nog een stuk placenta. En niet heel netjes gehecht, die ik ook goed voelde! Zoon geboren met vacuüm pomp ivm wandbeen ligging ( zijkant koppie lag ervoor) de gyn hing op mijn buik, de zuster trekken. Tjonge, middeleeuws!

2-de bevalling thuis gedaan, echt floep eruit niets aan de hand!

3-de in t ziekenhuis, 3 weken te vroeg. Geen pers weeën maar ze was er toch zo uit.

Heel veel na-weeën gehad!



Het ergste vind ik nu nog dat ik niet spontaan kan gaan trampoline sprongen zonder dat ik goed geplast heb.... Ook niezen moet met de benen bij elkaar. En een ongelijke lip door eerste bevalling waarbij niet goed gehecht is.Dat heb ik na mijn laatste 2 ook erg gehad.
Ja, dat vind ik echt.
quote:Saaar schreef op 20 februari 2011 @ 23:01:

[...]





Die je overigens bijna niet door het doucheputje gefrut krijgt oooh, dat had ik verdrongen. Zo goor.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb na de laatste geen kraamverband gebruikt maar gewoon plat verband, daar "zit" je niet zo op
Alle reacties Link kopieren
quote:Veronicas schreef op 20 februari 2011 @ 23:02:

[...]





Memories.....



*zucht*











En dan die fundusexpressie! Nooit over nagedacht, geweldig! Nou ja, ehm.. gij weet wel! ;)
Alle reacties Link kopieren
Schade van bevalling ruim 5 jaar geleden:



Knip doet soms zeer, had 17 hechtingen, erg grote knip dus. Het litteken loopt vanaf de rand van de vagina tot schuin in mijn bil.

Soms brandt het. Of jeukt het.



Mijn blaas is veel gevoeliger, moet veel vaker plassen (ook snachts zeker 2 keer), soms met niezen komt er een scheutje urine mee.



Als ik ongesteld ben zitten tampons niet meer lekker, glijden soms uit, en ik ben incontinenter als ik ongesteld ben dan anders.



En het lijkt alsof mijn perineum (net daarvoor in mijn vagina) wat is uitgezakt.

Verder nog wat dingen maar die zitten niet down under.
quote:Sha_la schreef op 20 februari 2011 @ 23:01:

[...]





Inmiddels wel weer een weg gebaand aldaar?Ja hoor, jongste is al 3 en ben al heeeeeeel vaak weer ongesteld geweest. Ben tegenwoordig wel heftiger ongesteld dan vroeger, maar weet niet of dat door de bevallingen komt. Vriendin van me zonder kinderen heeft hier namelijk ook last van.
Alle reacties Link kopieren
quote:AlettaJacobs schreef op 20 februari 2011 @ 23:02:

Ik vond het ook wat goor maar damn wat een opluchting Ik wil niet weten hoeveel meter hechtdraad die kerel heeft gebruikt.Fijn!
Ja, dat vind ik echt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Branca schreef op 20 februari 2011 @ 23:01:

[...]





Hahaha, ja dat klopt. Maar ik heb ook wel verhalen gehoord over stolsels zo groot als de baby zelf.

Was bij mij allemaal niet zo shocking hoor.Da's wel behooooorlijk shocking wat mij betreft!
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 20 februari 2011 @ 23:03:

[...]





oooh, dat had ik verdrongen. Zo goor.You're welcome
Ja, dat vind ik echt.
Als je borstvoeding geeft, kan het je gebeuren dat je wakker wordt in een plas melk trouwens.

Of dat je dwars door je zoogcompressen, beha en bovenkleding heen lekt.
Alle reacties Link kopieren
Na de bevalling bloedt je als een hele erge menstruatie, een heeeele erge... Als je douchet loopt het er ook gewoon uit.



Stolsels ook ja...



Dit duurt een paar weken en je hebt hele grote maandverbanden nodig (kan de baby met gemak op slapen)



En na de bevalling kan je vaak niet poepen, dat komt dagen later pas weer op gang en dat kan een soort 2e bevalling worden....
Alle reacties Link kopieren
En ook idd iets uitgezakt van binnen.



En ja... Die borstvoeding die zo gênant door de kompressen heen komt! Daar kan je je kraamverband wel voor gebruiken;)
Alle reacties Link kopieren
quote:Sha_la schreef op 20 februari 2011 @ 23:05:

[...]





Da's wel behooooorlijk shocking wat mij betreft!





Nee joh, dat stolsel zo groot als de baby is gewoon de placenta

Dat is overdreven
Ja, dat vind ik echt.
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk is het gewoon helemaal niet zo erg... ook niet dat ik door de mega aambeien niet meer naar het toilet durfde en dag 5 gewoon spontaan een keuteltje verloor.

Ojaa, memories.. ik kon na de bevalling niet plassen dus mocht mooi met een 24 uurs katheter naar huis, leuke combi, netbroekje, slangetje en volle gele zak! En toch houdt mijn vriend nog steeds van me
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
En als je denk dat alles klaar is, baby is eruit geperst, dan steekt de verloskundige een vinger in je poepert om te kijken of ze 'm via je vagina weer naar buiten kan steken...
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 20 februari 2011 @ 23:06:

Als je borstvoeding geeft, kan het je gebeuren dat je wakker wordt in een plas melk trouwens.

Of dat je dwars door je zoogcompressen, beha en bovenkleding heen lekt.Klopt, er zijn liters in het matras verdwenen
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
oooh ja... als je dan de eerste dagen met dubbel kraamverband in je mega grote onderbroek erg vrolijk zit te zijn terwijl je het gevoel hebt compleet leeg te lopen!!!!



Vind dan tegenwoordig de foto's van beroemde mensen die vol trots en helemaal in de make up zitten hun baby te showen zo maf...eerste wat ik dan denk is :"jij bloedt HEEL ERG!!!!"



Bij mijn eerste bevalling waren mijn vliezen gebroken, op zich wel oke, maar bij elke stap die ik zette verloor ik een scheut vocht, voelt alsof je continue in je broek aan het plassen bent.



Maar ik heb nooit heel grote stolsels gehad. Heb ze ook niet door het douche putje hoeven frutten.



En ik vond het ook zo gek om te horen dat je na een KS toch ook nog vloeit.......
quote:isabon schreef op 20 februari 2011 @ 23:06:

En na de bevalling kan je vaak niet poepen, dat komt dagen later pas weer op gang en dat kan een soort 2e bevalling worden....Ach ja, en dan die kraamverzorgster die 's ochtends om half 9 met een ontbijtje aan komt zetten en dan direct wil weten of je gepoept hebt 's nachts. Alsof je daar tijd voor hebt tussen het slapen en voeden door....
Alle reacties Link kopieren
En bij het plassen met flessen water in de weer... Dat water laat je langs je schaamlippen lopen. Dan doet het minder pijn en hoef je ook niet zo hard te boenen naderhand met wc-papier maar kun je zachtjes wat deppen. Een beweging die je de eerste dagen met je pijnlijke buik en pijnlijke, enorme borsten ook maar amper kunt maken trouwens.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bezzzz schreef op 20 februari 2011 @ 23:07:

En als je denk dat alles klaar is, baby is eruit geperst, dan steekt de verloskundige een vinger in je poepert om te kijken of ze 'm via je vagina weer naar buiten kan steken...





Euhhh......



Jij weet zeker dat dat wel de verloskundige was?
Ja, dat vind ik echt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Branca schreef op 20 februari 2011 @ 23:08:

[...]





Ach ja, en dan die kraamverzorgster die 's ochtends om half 9 met een ontbijtje aan komt zetten en dan direct wil weten of je gepoept hebt 's nachts. Alsof je daar tijd voor hebt tussen het slapen en voeden door....En daarna wil ze naar je "onderkantje" kijken, aaaargh!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
ik vond het heerlijk om te poepen...



En tijdens het plassen (wat erg pijn kan doen....verplicht onder de douche plassen, een blaasontsteking is er niks bij) zo'n spuitflesje met lauw water om tijdens het plassen mee te spoelen.



Ik moet zeggen dat ik de term "ontplofte egel" van La Dekkers toch wel geod gevonden vind....ook omdat je voor een bevalling vaakn iet meer geod je bikini lijn kan scheren.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven