Bevallen: de taboes!

20-02-2011 22:41 1362 berichten
Alle reacties Link kopieren
Moeders van het forum, een oproep aan u allen!



Zij die nimmer bevallen zijn zijn nieuwsgierig! Nieuwsgierig naar de taboes, de verhalen waarover nooit gesproken wordt, en de ongemakken waarmee de orde der moeders nog jaren na het natuurgeweld mee te maken krijgt.



Ik open dit nieuwsgierig topic naar aanleiding van het topic " vrijwillige keizersnede", waar vluchtig geschreven wordt over een regiment (post-partum) vaginale ongemakken. Wat staat ons, onbezwangerden, nog allemaal te wachten qua lichamelijk ongemak?



Voor mij zal het geen verschil maken en voedt het alleen mijn ongecompliceerde nieuwsgierigheid. Al draag ik mijn linkerborst ter zijner tijd rechts door paarsgekleurde borstvoeding, of struikel ik over mijn gehavende schaamlippen, de ontmoeting met mijn toekomstige kind is waar ik het voor doe!



Mijn vriendinnen glimlachen flauwtjes als ik vraag naar hun post-partum anatomie, de slachtoffers van de totaalrupturen zwijgen als het graf. Natuurlijk doet de glimlach van de pasgeborene alle hechtingen terstond oplossen, maar .........



......zijn er enkele moeders die eens een tipje van hun slip sluier op zouden willen lichten met betrekken tot de gevolgen van een bevalling voor " down-under"?
quote:felice71 schreef op 20 februari 2011 @ 23:10:

[...]



En daarna wil ze naar je "onderkantje" kijken, aaaargh!Heb moeten praten als brugman om die thermometer niet tussen m'n aambeien geduwd te krijgen...
Alle reacties Link kopieren
Ik moet eerlijk bekennen dat ik heel erg blij ben met jullie rondleiding door memory lane Eindelijk opheldering!



Natuurlijk verslijt ik mezelf hier voor naieve oen en staat het openen van dit topic gelijk aan digitale zelfmoord ooops, daar gaat mijn jarenlange zorgvuldig opgebouwde forum identiteit maar ach...
Alle reacties Link kopieren
En een thermometer in de kont stoppen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bezzzz schreef op 20 februari 2011 @ 23:07:

En als je denk dat alles klaar is, baby is eruit geperst, dan steekt de verloskundige een vinger in je poepert om te kijken of ze 'm via je vagina weer naar buiten kan steken...



O.



Stilte...



Nee, echt?!
Alle reacties Link kopieren
maar ik moet zeggen dat de laatste kraam zuster die we in huis hebben gehad een engel was...heerlijk mooi opgemaakte bordjes met fruit. Leuk met de oudste en heeft zelfs nog met Lief de uitdeeldingetjes voor oudste zitten fabrikeutelen.
Alle reacties Link kopieren
Totaal ruptuur dan hè.
quote:ringelding schreef op 20 februari 2011 @ 23:08:

Vind dan tegenwoordig de foto's van beroemde mensen die vol trots en helemaal in de make up zitten hun baby te showen zo maf...eerste wat ik dan denk is :"jij bloedt HEEL ERG!!!!"



.......



haha, nooit zo bij stilgestaan, maar dat is natuurlijk ook zo.



tadaaa, Angelina J. met kraamverband

Alle reacties Link kopieren
quote:Sha_la schreef op 20 februari 2011 @ 23:12:

[...]





O.



Stilte...



Nee, echt?!nee hoor, echt niet!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
quote:Sha_la schreef op 20 februari 2011 @ 23:12:

[...]





O.



Stilte...



Nee, echt?!





Nee. Dat gebeurt dus niet.

Geen idee wat er met haar gebeurt is, maar normaal is het niet.

En tenzij ze hier tekst en uitleg komt geven geloof ik het pertinent niet.
Ja, dat vind ik echt.
Alle reacties Link kopieren
Ik had GEEN leuke kraamhulpen!

De laatste kon niet koken en had veel te weinig, at zelf mee en de andere kinderen hadden er echt niet genoeg aan.
quote:Sha_la schreef op 20 februari 2011 @ 23:12:

[...]





O.



Stilte...



Nee, echt?!kweenie hoor, misschien was mijn vlos niet zo pervers
quote:mimootje schreef op 20 februari 2011 @ 23:15:

Ik had GEEN leuke kraamhulpen!

De laatste kon niet koken en had veel te weinig, at zelf mee en de andere kinderen hadden er echt niet genoeg aan.



Ik heb nog nooit een kokende kraamhulp gehad, maar vond ze beiden wel heel aardig hoor.

Alleen die interesse voor mijn poepgedrag op de vreemdste momenten van de dag...
Alle reacties Link kopieren
quote:Saaar schreef op 20 februari 2011 @ 23:15:

[...]





Nee. Dat gebeurt dus niet.

Geen idee wat er met haar gebeurt is, maar normaal is het niet.

En tenzij ze hier tekst en uitleg komt geven geloof ik het pertinent niet.







Ik heb ook nog nooit zo gekeken naar "de sterren". Ze zien er altijd zo lekker fris uit op het bovenste gedeelte van de foto. Nu denk ik er voortaan altijd een kraamluier bij, met grote stolsels ter grootte van het kind zelf!
Alle reacties Link kopieren
Oh ja dat spoelen. Flessen water naast de plee, en spoelen en plassen tegelijk anders prikt de urine zo in je hechtingen...



En mijn doos rook als een Roemeens abbatoir...
Alle reacties Link kopieren
Plassen na de bevalling was echt een ramp, maar het moest wel gebeuren vóór een bepaald tijdstip. De eerste keer had ik er met pijn en moeite wat druppeltjes uitgeperst, maar dat vonden ze niet genoeg, dus ik kreeg alsnog een katheter. De tweede keer wilde ik zó graag slapen, maar ik had nog niet geplast, op een gegeven moment zat ik heel wanhopig in het bad naar een stromende kraan te luisteren. Uiteindelijk kwam het net op tijd, anders had ik waarschijnlijk weer een katheter gemoeten. De uurtjes slaap na het plassen waren wel zo'n beetje de lekkerste van mijn hele leven.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:Sha_la schreef op 20 februari 2011 @ 23:17:

[...]









, met grote stolsels ter grootte van het kind zelf!



Ja, dat was dus een broodje aap verhaal dat ik zelf gehoord heb ooit. Erg grote stolsels heb ik zelf nooit gehad, vuistgrootte schijnt te kunnen, maar niet gezien.

Die placenta was wel veel groter dan ik me van voren voor had kunnen stellen.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, en de eerste ontlasting na de bevalling was - na de eerste althans - ook een ramp. Zo hard als rotsblokken en een pijn dat het deed. Zelfs na drie klisma's gebeurde er nog niks. Wat een opluchting toen dat er eindelijk uit was, toen heb ik ook een week op de wc gebivakkeerd omdat al die laxerende poedertjes eindelijk begonnen te werken.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Haha, herkenbare verhalen fantastisch



De eerste keer ging ik daarna douchen, m'n moeder ging mee en we kregen van een zuster een pakketje mee. Sta ik daar nog trillend op m'n benen zegt m'n moeder: wat is dit dan? Vouwt t papieren pakket uit elkaar..... Was t een onderbroek! Wij kwamen niet meer bij, hihi. Met behulp van m'n moeder aangetrokken en een verband er in gepropt, vliegt de deur open! Staat die zuster daar weer smijt nog zo'n verband tussen m'n benen: eentje is niet genoeg, hoor! Eentje is zo vol! Deur dicht. M'n moeder en ik wisten niet meer waar we t zoeken moesten haha. Die stolsels schrok ik de eerste keer wel van dus bij de tweede voorbereid. Toen ik naar huis ging dacht ik nog even naar t toilet voor ik ga. Ga ik zitten floept er een stolsel uit zo groot als een mandarijn, zeg maar, zo m'n broek in! Omg wat ik moeilijk gedaan om die er uit te vissen en aangezien ik die avond daarvoor was bevallen nog niet zo eh flexibel

Heeft me er niet van weer houden trouwens in september hoop ik er weer een verhaaltje bij te hebben



Hoe weet je dat je pas in 2013 gaat bevallen? Lange draagtijd?
Alle reacties Link kopieren
Ik had al een katheter in tijdens de bevalling, dus lekker 24 uur niet naar de plee gehoeven... Mocht 24 uur ook niet opstaan trouwens.



Pas na 24 uur mocht ik weer met hulp proberen te staan. Alsof ik door 10 bussen was overreden, elke spier in mijn lichaam voelde ik...
Alle reacties Link kopieren
quote:Susan schreef op 20 februari 2011 @ 23:19:

Oh ja, en de eerste ontlasting na de bevalling was - na de eerste althans - ook een ramp. Zo hard als rotsblokken en een pijn dat het deed. Zelfs na drie klisma's gebeurde er nog niks. Wat een opluchting toen dat er eindelijk uit was, toen heb ik ook een week op de wc gebivakkeerd omdat al die laxerende poedertjes eindelijk begonnen te werken.Klisma's. Check. Die stonden nog niet op mijn lijstje.
Alle reacties Link kopieren
Trouwens dames, nog even een serieuze noot ertussen.

Ik heb 4 weken na mijn bevalling nog kraamvrouwenkoorts gehad.

Ik douchte 2 keer per dag en was (uiteraard) zeer grondig mijn handen na toilet bezoek, maar toch is er een bacterie gekomen waarvan ik behoorlijk ziek van ben geweest.



Flinke koorts en gelukkig op tijd aan de bel getrokken. Maar vroeger gingen daar dus de vrouwen bij bosjes van neer.



Opletten dus voor de vrouwen die ooit nog gaan bevallen.
Ja, dat vind ik echt.
Alle reacties Link kopieren
quote:isabon schreef op 20 februari 2011 @ 23:20:

Ik had al een katheter in tijdens de bevalling, dus lekker 24 uur niet naar de plee gehoeven... Mocht 24 uur ook niet opstaan trouwens.



Pas na 24 uur mocht ik weer met hulp proberen te staan. Alsof ik door 10 bussen was overreden, elke spier in mijn lichaam voelde ik...



Ik had ook een katheter tijdens de bevalling, maar die hadden ze er net na de bevalling uitgehaald en moest toen binnen zoveel uur proberen zelf te plassen.



Ik had trouwens toen die katheter erin zat juist de hele tijd het gevoel dat ik moest plassen, volgens mij zat er iets niet helemaal goed of zo. Was een vrij hinderlijk gevoel.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:anaiteb22 schreef op 20 februari 2011 @ 23:19:

Hoe weet je dat je pas in 2013 gaat bevallen? Lange draagtijd?
Alle reacties Link kopieren
Yep ook hier klysma nodig gehad...



Ik lag op een celstof mat op de vloer van de badkamer, en moest handmatig enorme harde stukken poep verwijderen.



Ik heb manlief streng verboden binnen te komen.



En omdat ik ook nog heel erg bloedde werd het een bende van bloed en poep....



Maar wat een feest toen het eruit was...
Alle reacties Link kopieren
quote:anaiteb22 schreef op 20 februari 2011 @ 23:19:

Haha, herkenbare verhalen fantastisch





Hoe weet je dat je pas in 2013 gaat bevallen? Lange draagtijd?



Ik lees altijd hier op het forum dat je sneller zwanger wordt als je er niet mee bezig bent, vandaag mijn inschatting van 2013

Maar off topic? Liever vandaag dan morgen, maar het ging mis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven