Borstvoeding/kinderwens, eind 2016

30-10-2016 14:00 1384 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg van het vorige topic, nu met algemeen account.

Geef je borstvoeding, of ben je hier onlangs mee gestopt, en wil je voor een kindje gaan? Dan ben je van harte welkom om mee te kletsen!

De zwangeren onder ons! :cheer2:
Naam Leeftijd Eerste kindje :duckie: Uitgerekende datum Bijzonderheden
Mayolijn 28 Mei 2015 7 januari 2018 :heart:
Nienemunt 24 December 2015 18 maart 2018 :heart:
Worteltaart 36 April 2016 21 maart 2018 :heart:

BEVALLEN! :love:
Naam Leeftijd Eerste kindje :duckie: Tweede kindje :duckie:
Fee90 27 Februari 2016 1 augustus 2017
GMS 30 Februari 2016 29 september 2017
es1984 32 Oktober 2015 25 november 2017
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:05
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
69.83% gewijzigd
Gefeliciteerd GMS met de geboorte van jullie zoon en broertje! Hopelijk blijft de komende tijd zo fijn als de afgelopen 2 dagen! :-)-)

Jammer dat je er nog niet echt van kan genieten Nienemunt, maar ik snap het wel. Gezellig he, die kleine schopjes alweer ❤️

Haha Fee je had het ook nog eens goed met je “succes met bevallen nu”
En ik snap die youtube wel hoor tijdens het voeden. Houdt hij vast niks aan over.

Hier ligt zoon sinds afgelopen nacht in een groot bed. Hij is zo trots, maar wat is het dan weer een klein frotje in dat grote bed. Hij was wel 1x uit bed gevallen, maar op een extra matras wat we op de grond hadden gelegd dus niks aan de hand.
Zijn “kleine bedje is voor de baby” zegt hij. Gevolgd door: mama, waar ís de baby? 😊
Oh wauw GMS gefeliciteerd!!! Hoe laat is de kleine geboren?? Duurde de bevalling lang?

Fantastisch dat het zo goed gaat geniet er van!

En wat leuk van de kaarten, had het er vrijdag zowat benauwd van, kon haast niet anders geduid worden die kaarten!:)

Edit: @ Mayo haha daarom wil ik even de tijd weten ;) :lol:
Groot bed zit er hier ook straks aan te komen, kan me voorstellen dat je dan pas weer ziet hoe klein ze nog zijn. Als ik mijn zoon soms zie lopen gaat het zo hard!
Hij is om 14 uur geboren. De bevalling ging best snel, s nachts lichte weeen, s ochtends naar t zkh en toen was hij er zo!
@gms, gefeliciteerd! Wat fijn dat de bevalling god ging, nu lekker genieten dus!!

@groot bed, zoontje krijgt denk ik ook een peuterbed op zijn nieuwe kamertje, maar ik vind hem nu nog zo klein..

Vanochtend weer controle bij vk gehad. Ik schrok even toen ze de hartslag van de baby niet direct kon horen, maar dat kwam blijkbaar omdat de placenta ervor lag en je dan vooral mijn hartslag hoort. Voor de zekerheid nog even een echo gemaakt en zag er allemaal prima uit.
Jeeeej GMS gefeliciteerd!!!! Wat fijn dat je zo'n goede bevalling had, lekker genieten van je mannetje nu :)
Hopelijk heb je een fijne kraamweek en kun je goed herstellen.

Wortel, lijkt mij even schikken ja. Gekukkig was er niets aan de hand. Toch weer even met een echo kunnen spieken ook, geeft vast meer rust ook.

Groot bed: krijgt dochter ook, maar we hebben er nog niet zo'n haast bij. Ze ligt nog zo lekker geborgen in haar ledikant en de baby gaat toch eerst in de wieg.

Gisteren geslachtsbepaling gehad en het is een jongetje!!
Dit keer niet helemaal goed gegokt fee, maar dat maakt niet uit want mijn eigen gevoel zat er ook weer helemaal naast haha (zat er bij dochter ook naast)
Zo gek, even omschakelen, maar echt heeeeel erg leuk om dan nu een dochter te hebben en straks een zoontje. Vooral opa (schoonvader) is in de wolken :P
Ah tijd niet goed Mayo;)

En zeker schrikken wortel! Gaat even alles voor je heen hè...brrr.

Wauw nien , een jongen! Nee dan dat ik helemaal fout! Gewoon bij boompjesklimmen en timmeren moeten blijven haha! Mag je weer allemaal kleertjes kopen, vervelend..;)
Oeh das even schrikken Wortel, gelukkig was alles goed! En wat leuk Niene, een jongen!!
Haha jammer Fee!

O Wortel dat is schrikken ja! Ik had daar vorige keer ook last van, maar had vlak daarvoor de baby nog gevoeld dus dan maak je je niet zo druk. Fijn dat ze nog even een echo heeft gemaakt om je gerust te stellen.

Nienemunt een jongen! Ook leuk kan ik je vertellen :proud: Haha opa blij met de stamhouder? Was hier toen ook.
GMS, GEFELICITEERD!! Daar is hij dan! En wat fijn dat je zo'n goede bevalling gehad hebt en dat je herstel zo snel gaat. Alles klinkt positief!

Fee, dat is een groot verschil qua tijd van de voeding! Ons meisje ging naarmate ze ouder werd ook steeds korter drinken, 5 minuten per borst inderdaad. Maar in het begin kon het erg lang duren. Nou we gaan het zien en laten het maar op ons af komen.

Mayolijn, dat is ook weer een stap, een groot bed! Hoe is dat gegaan en hoe slaapt hij? Komt hij er niet steeds uit? Ons meisje is maandag jarig en wij gaan in het nieuwe huis ook een groter bed voor haar kopen, ben benieuwd hoe dat gaat aangezien slapen niet haar meest favoriete hobby is. Wat zijn ze dan opeens weer klein, terwijl ze al zo groot worden!

Worteltaart, kan me voorstellen dat dat dan even schrikken is. Gelukkig daarna een goede echo!!

Nienemunt, wat leuk een jongetje: gefeliciteerd! Soms denk je ergens zo zeker van te zijn en als het dan anders is dan is dat ook weer even schakelen en wennen.

Hier gaat alles goed! Dochter wordt maandag alweer 2 jaar en vandaag haar feestje op het kinderdagverblijf gevierd. Dat was leuk! Zaterdag een feestje dus nog even druk druk, maar leuk! Verder voel ik me goed, de kleine beweegt goed. Nog 2 weken werken en dan alweer verlof. Dus ook druk bezig met de laatste dingen op het werk, maar ook in de voorbereiding voor de komst van de 2e. Leuk!
Alvast gefeliciteerd Es! 2 is ook weer een mooie leeftijd! En lekker dat je bijna verlof hebt.

Zoontje is tot nu toe zo’n drie keer uit zijn bed gevallen ‘s nachts. Wel elke keer op de matras die er naast ligt.
Slapen is hier ook geen favoriete hobby en vanuit zijn ledikant wilde hij ‘s nachts vaak bij ons in bed. Nu hebben we gezegd dat hij zelf zo’n fijn bedje heeft, dat hij dat niet meer bij papa en mama hoeft en dat werkt wonderbaarlijk goed. De eerste nachten dan s nachts even bij hem gaan liggen en afgelopen 2 nachten mocht ik na tutje geven en opnieuw instoppen weer gewoon weglopen. Heel fijn want lig nu al wat minder fijn zelf en dan helemaal als zoon tegen mij aangeplakt ligt.
Wat is het stil hier! Even wat leven erin blazen.

Mayo, ja hij was iets te blij met zijn stamhouder hahah. Nouja fijn voor hem. Verder is mijn schoonvader een schat hoor ;-)
Wat goed dat zijn grote bed zo goed werkt, bedje lijkt voor hem waarschijnlijk ook meer op dat van jullie.

Es, heb je al verlof? Of bijna?
Nog gefeliciteerd met je dochter!

Gms, hoe is het met de kleine? Went alles al een beetje met 3 kids?

Fee en wortel hoe is het bij jullie?

Stiekem ook wel benieuwd hoe het met Bettie, Moiwichtjes en Morgenstond gaat ;-D Als jullie nog meelezen en een update willen geven, zou dat erg leuk zijn.

Afgelopen vrijdag nogmaals gezien dat het echt een jongen is, valt niet te missen hahahah.
Over 2 weken 20 weken echo, kijk er wel naar uit. Wel weer spannend, maar ik heb er wel een goed gevoel over, bij de echo vorige week hebben ze ook alvast een beetje gekeken en dat wat ze konden zien zag er goed uit.
Misselijkheid wordt steeds beter en ik krijg ook al echt een buik, gaat veel sneller bij de tweede.
Inderdaad wel heel stil hier!
Fijn dat de misselijkheid minder wordt Nienemunt! En 20-weken echo al weer bijna, spannend moment!

Wij zijn deze week een midweekje naar de efteling. Zoontje vindt het fantastisch en stuitert elke ochtend het park in. Heel de dag door het park slenteren is alleen niet zo fijn met mijn bekken. Man heeft een rolstoel geregeld. Wilde er zelf eigenlijk niet aan toegeven maar goed, heel de dag pijn is ook niks. Binnenkort de eerste groeiecho! Leuk om weer naar de kleine uk te kunnen kijken na al die tijd :) En nog maar 6 weken werken!
Het is inderdaad rustig hier!

Dank je wel Mayolijn! Het is inderdaad een hele leuke leeftijd! We hebben leuke feestjes gehad! Zaterdag het huis vol gezelligheid en lekker eten! Op haar echte verjaardag zijn we naar de Efteling geweest en daarna nog met een klein groepje frietjes gegeten. Ze heeft genoten. Toevallig dat je ook in de Efteling was, leuk! En goed voor jezelf (laten) zorgen hoor! De tijd gaat snel!
En wat fijn dat het slapen zo goed gaat, en slim dat matras naast het bed!

Dank je wel Nienemunt! Leuk dat jullie weer even hebben kunnen spieken en het geslacht bevestigd is. En al bijna de 20-weken echo! Fijn dat het de goede kant op gaat met de misselijkheid en leuk dat het buikje zichtbaar wordt!

Hier gaat alles goed! Vandaag heb ik mijn laatste werkdag gehad, nu verlof! Wat gek en wat is de tijd voorbij gevlogen. Het lijkt me gewoon te overkomen! Voel me goed en nu even schakelen. Het komt wel dichtbij nu!
Ik was even wat minder actief op het forum, nu lekker bijgelezen.

@Nienemunt, wat leuk, een jongentje! En wat fijn dat je je langzamerhand wat beter begint te voelen. En je buik begint nu te groeien he. Dat heb ik ook. Ik kreeg van de week voor het eerst wat opmerkingen van collega's 'dat het nu toch wel te zien was'.

@Mayolijn, klinkt heerlijk zo'n weekje efteling. En wat gaat het nu ook snel bij jou, verlof ook al in zicht! Wel vervelend dat je zo'n last hebt van je bekken. Verstandig dat jullie de rolstoel hebben gepakt in het park.

@Es, wat lekker, verlof! Ik herken je gevoel dat het zo snel gaat, ik zit ongemerkt nu al weer richting de 20 weken en de tijd vliegt voorbij en ik ben er ook gewoon niet zo heel bewust mee bezig als bij de eerste. Inderdaad alsof het je gewoon maar overkomt. Geniet van je verlof!

Hier gaat het goed, aan het aftellen tot de 20 weken echo op 2 november. Ik ben inmiddels wel heel benieuwd naar het geslacht, mijn eigen gevoel neigt nu meer naar een meisje..

@Fee en gms, hoe is het met jullie?
Worteltaart jeetje wat gaat het bij jou ook snel! Nog heel even en dan weet je of je voorgevoel klopt!

Vandaag ben ik alweer 36 weken zwanger, bizar! Morgen nog een echo en dat is dan voorlopig de laatste tenzij ons meisje later komt! Verder is bijna alles klaar, alle kleertjes zijn gewassen, ze moeten alleen nog even netjes in de kast gelegd/gehangen worden op een overzichtelijke manier haha! Bed gaan we morgen omhoog zetten, enveloppen voor de geboortekaartjes zijn besteld en dan zijn we denk ik zo ver!
Geniet van je verlof Es en van de laatste ‘rustige’ weken!

Spannend worteltaart, 20 weken echo. Ben je zenuwachtig?

Fijn dat de misselijkheid minder is nienemunt, en leuk een jongetje!

Voor jou schiet het ook op Mayolijn, aftellen naar je verlof. Red je het nog op werk?

Hier is ‘t redelijk; de baby wordt wat onrustiger, mijn man is begonnen met werken vorige week dus het wordt wel pittig nu. Gelukkig nog geen ‘avondspits’ alleen gedaan want dan wil de baby aan de borst en is het een beetje lastig de andere twee in bed dirigeren. De broers zijn lief voor hun broertje, gelukkig! Wel wat opstandig tegen ons, maar dat wordt ook al minder. Merk wel dat ik echt niets moet willen op een dag met de kids, weinig verwachtingen qua huishouden etc en makkelijk eten, was even vergeten dat een baby en borstvoeding best veel tijd kost ;-)
Nou echt de laatste loodjes Es! Hoe was de echo? Ik heb donderdag de eerste groeiecho!
Fijn dat alles klaar is!

Wortel ook alweer richting de 20-weken. Bij een ander lijkt het altijd nog veel sneller te gaan.

Gms: jammer dat het nu wat minder gaat. O my.. de avondspits had ik nog niet aan gedacht. Man volgt 3 avonden per maand een opleiding en is dan pas laat thuis. Nog nooit aan gedacht dat de baby kan vragen om borstvoeding terwijl het net bedtijd is.. oeps! En regeldagen lijkt me ook een stuk lastiger. Bij zoontje parkeerde ik mezelf met genoeg drinken en eten en de afstandsbediening op de bank. Met zoontje erbij lukt dat natuurlijk niet zo makkelijk...

Op het werk red ik het nog wel hoor. Hele dag achter mijn bureau zitten vinden mijn bekken fijner dan een dag thuis/weg 😆
Waaa nu wil ik ook naar de Efteling! Stikjaloers! :D

Petje af hoor gms, kan me voorstellen dat de avondspits iets is om tegenop te zien. wat je zegt qua verwachtingen herken ik heel erg. Zodra je van tevoren bedenkt wat en wanneer je alles wilt doen loopt het bijna altijd in de soep, meegaan met de flow en dan is er vaak tussendoor nog wel een gaatje te vinden. Wij hebben nu wel 1 keer per week hulp. In een coachingsboek las ik op een van de eerste pagina's dat je beter dingen kunt doen die je leuk vind en waar je goed in bent en waar mogelijk uitbesteed wat je energie kost. Dus ik heb niet verder gelezen en een extra uur werk per week ingepland wat ik dan gevoelsmatig wegschrijf tegen de hulp haha. Scheelt wel echt, allemaal veel makkelijker bij te houden.

Hier verder alles nog helemaal een droom, dochter blijft maar een tevreden meisje, laatste dagen zelfs de klok rond geslapen( bed was zeiknat van de lekkage:') ) kan zo weer omslaan natuurlijk maar wel echt heel lekker.
Ik merk wel dat ik iets meer op ritme zit dan met mijn zoon. Die gaf ik de eerste maanden compleet op verzoek maar achteraf denk ik dat hij veel krampen heeft proberen weg te drinken waardoor hij alleen maar meer last kreeg. Nu houd ik er echt wel 2 uur tussen met veel boeren tussendoor en een paar uitzonderingen nergens last van .

Vanmiddag weer CB en tweede vaccinatie, gaat echt zo hard allemaal!

Es heerlijk nestelen, van genieten!

Sorry wie ik vergeet ik moet zo aan het werk.
Fijn dat het zo goed gaat Fee!! En wat heerlijk, de klok rondgeslapen, word ik wel een beetje jaloers van 😉 Hier weer een tevreden kereltje, zal een sprongetje/regeldag/whatever geweest zijn.

Las in een ander topic dat Morgenstond zwanger is; weet niet of je hier nog meeleest; gefeliciteerd!! Hoe gaat ‘t met de borstvoeding?
Dank je wel Gms! Het lijkt me ook echt even schakelen weer zo'n ukkie die borstvoeding krijgt, wat inderdaad veel tijd kost (!), en dan nog kindjes rond hebben lopen. Zeker als je dan alleen thuis bent! Weinig tot geen verwachtingen is inderdaad het beste, maar soms zo lastig! Eraan overgeven dus...
Wat leuk van Morgenstond!

Mayolijn, hoe was de groeiecho? Onze echo was goed! Fijn dat het op werk goed vol te houden is :). De avondspits lijkt me ook echt anders. Ik nestelde me ook vaak op de bank, maar dat wordt nu natuurlijk een ander verhaal. We gaan het zien!

Fee wat een goede beslissing, overweeg het ook voor de nieuwe woning. Wauw wat klinkt het heerlijk met je dochter. En klokje rond, wat een luxe!!! En alweer de 2e vaccinatie, het gaat zo snel!

Hier gaat alles goed! Dit weekend alweer 38 weken en ik voel me goed! De 1e week van mijn verlof de laatste dingen voor de baby geregeld en nu dus echt ontspannen en genieten. Deze week een fotoshoot met onze dochter en vriend gedaan, high tea met een vriendin, kapper etc dus heerlijk! Komt nu ook echt dichtbij dus ben wel benieuwd!
@Es, dat klinkt lekker zo je verlof, leuke dingen gedaan! En o, wat gaat het nu ook snel bij jou, spannend hoor!

Hier gister de 20 weken echo gehad en.. we krijgen weer een jongetje! Ik zat er met mijn gevoel dus naast ;) Verder zag alles voor zover ze het kon zien er goed uit. Ze kon door zijn ligging 1 ding niet checken, dus daarvoor ga ik dinsdag nog een keer langs. Nou ja, een extra keer baby kijken is ook leuk.
Gefeliciteerd Wortel een jongen!!! Zelf dacht je dus een meisje?
Volgens mij ben ik helemaal vergeten een kaartje voor je te leggen sorry :-$ :-$ ( al heb je er niet veel aan gemist, zo goed gaan ze niet;) )
Wat kon ze niet zien op de echo?
Wat gaat het ook bij jou snel Worteltaart! En wat leuk een jongen! Nu een keer extra kijken is inderdaad echt geen straf: genieten!
Wat fijn dat alles goed is Wortel. En een jongen dus! Leuk!

Groeiecho was helemaal goed. Het is een klein frotje met korte beentjes (P25; 25% vd baby’s is met deze termijn kleiner en 75% groter) maar geen reden tot zorgen. En ik ben zelf ook niet lang Hij of zij (gevoel dat het een meisje is wordt wel steeds sterker) weet er in ieder geval goed mee te schoppen 😆

Es, jouw uitgerekende datum komt al aardig in de buurt! Spannend!
Oh Mayolijn wat fijn een goede groeiecho! Geen reden tot zorg, dat geeft rust! Ons meisje heeft juist lange benen, grappig! Ik ben benieuwd of je voorgevoel klopt...

Ja het komt zo dichtbij!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven