Borstvoeding/kinderwens, eind 2016

30-10-2016 14:00 1384 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg van het vorige topic, nu met algemeen account.

Geef je borstvoeding, of ben je hier onlangs mee gestopt, en wil je voor een kindje gaan? Dan ben je van harte welkom om mee te kletsen!

De zwangeren onder ons! :cheer2:
Naam Leeftijd Eerste kindje :duckie: Uitgerekende datum Bijzonderheden
Mayolijn 28 Mei 2015 7 januari 2018 :heart:
Nienemunt 24 December 2015 18 maart 2018 :heart:
Worteltaart 36 April 2016 21 maart 2018 :heart:

BEVALLEN! :love:
Naam Leeftijd Eerste kindje :duckie: Tweede kindje :duckie:
Fee90 27 Februari 2016 1 augustus 2017
GMS 30 Februari 2016 29 september 2017
es1984 32 Oktober 2015 25 november 2017
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:05
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
69.83% gewijzigd
Oh wat rot Mayolijn! Ik heb al zo vaak gehoord dat ze er ontzettend naast zaten met dat soort metingen, dus hopelijk bij jou ook zo en valt ‘t allemaal mee. Is je oudste er mee bezig dat er een baby komt?
Ja ik hoor het ook vaak inderdaad. Maar waar ze voornamelijk naar kijken is of het de eigen lijn wel volgt qua groei en dat is niet het geval. Kans is ook dat het gewoon een klein kindje is (ik ben ook maar 1.63) maar onder P10 is een risicogroep en dat willen ze in de gaten houden. Nouja is ook maar beter want je wil je niet voorstellen dat het met 37 weken in je buik komt te overlijden.

Oudste is er heel erg mee bezig! Hij vraagt vaak of de baby al groot genoeg gegroeid is (wij zeggen elke keer dat de baby eerst nog moet groeien in mama’s buik).
Vanochtend vroeg hij of de baby zijn te kleine schoenen past (toen we zijn schoenen aan het aantrekken waren). Dus ik zei dat de baby nog geen schoenen nodig heeft omdat hij nog niet kan lopen. En dat de baby dan mee gaat in de maxicosi of de kinderwagen of de bolderkar. Zegt zoontje: ja of in de aanhanger van mijn tractor 😂
O, Mayolijn, wat spannend met die groeiecho's! Inderdaad goed dat ze het goed in de gaten houden! En wat lief hoe je zoontje bezig is met de komst van de baby!

@gms, goh al bijna weer aan het werk, dat gaat inderdaad snel!

@Nienemunt, hoe gaat het nu met jou? Hoewel we ongeveer net zo lang zwanger zijn, is jouw zwangerschap zo totaal anders dan de mijne. Ik hoop voor je dat je van het laatste stuk nu iets meer kunt gaan genieten zonder allerlei kwalen.

@Es, Heb je inmiddels ook een beetje ritme gevonden met twee kindjes?

Hier gaat het nog steeds prima. Ik had deze week wel een erg drukke week op mijn werk en merkte dat ik wat rust nodig had. Maar zoontje logeert dit weekend een nachtje bij de schoonouders, dus ik kan even lekker wat me-time pakken!
*breekt even in*

Mayo, kan me voorstellen dat je ervan geschrokken bent. Misschien stelt het je gerust, bij mijn zoontje schatten ze hem zo'n 6 pond.. En hij was toch echt 7,5 pond! Verloskundige stond er zelf echt van te kijken. Ze zat er bijna nooit naast, zei ze..

Niet om jou situatie kleiner te maken, maar ze kunnen het nooit helemaal nauwkeurig berekenen!

P,S ik ben weer zwanger :) 28 dec de eerste echo, ik zou dan 7,5 week zijn. Zo spannend!

*breekt weer uit*
Bedankt Bettie! Fijn om te horen dat ze er bij jou zo naast zaten qua gewicht.
Vandaag weer dopplerecho gehad en was helemaal goed!

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Spannend weer! Hopelijk snel een mooie echo :heart:

Lekker uitgeslapen Wortel?
O, Bettie, gefeliciteerd!! Wat spannend, fijn dat je al zo vroeg een echo hebt. Ik duim voor je!

Mayolijn, wat fijn dat de echo nu goed was!

Hier lekker even bij kunnen tanken. Ik had vandaag nog een dag vrij. Nu 3 dagen werken en dan kerstvakantie.
Happy New Year allemaal! Hopelijk hebben jullie gezellige kerstdagen en een goede jaarwisseling gehad!

Wat is het hier rustig! Hoe gaat het met jullie allemaal?

Gms, begin je deze week weer met werken?

Mayolijn jeetje dat is dan toch even een teleurstelling! Hoe gaat het nu? Nog onderzoeken/echo's gehad? Hopelijk krijgt de kleine voldoende zuurstof zodat hij nog lekker in je buik kan blijven zitten.

Heerlijk die opmerkingen van je oudste!

Worteltaart, fijn dat je even bij had kunnen tanken na die drukte! Nu nog lekker vakantie?

Bettiepage: yes wat fijn!!! GEFELICITEERD! Hoe was jullie echo?!

Hier hebben we inmiddels een ritme gevonden met onze 2 meisjes. Wat een rijkdom! De oudste heeft alleen weer ontzettende slechte nachten, zo erg dat de buurman 2 weken geleden om 2 uur 's nachts aanbelde. Dus dat is heel pittig in combinatie met een baby en nachtvoedingen. Ze is nu dan ook een paar x uit logeren gegaan zodat wij alleen de baby hadden en bij konden tanken. Nu weer wat betere nachten gehad en dat voel je meteen qua energie! Verder doen de meisjes het nu super. Vandaag gezellig naar een pannenkoekenhuis gegaan met z'n vieren: genieten!
Gelukkig nieuwjaar!
Wat heftig Es, fijn dat het weer beter gaat. Zonder slaap vind ik het echt lastig functioneren.

Mayo al babynieuws? Hoe is t met Fee?

Ik ben inderdaad weer begonnen met werk deze week, had weinig zin maar moet toch brood op de plank komen. Verder gaat het heel goed gelukkig.
Gelukkig nieuwjaar!!

Nog geen babynieuws te melden! Vorige week woensdag groeiecho gehad en baby had netjes de eigen lijn van P5 gevolgd, dus geen reden om toen al in te leiden. Tussendoor 2x pw dopplerecho gehad en nu mogen we weer gewoon een week er tussen laten.
Gewicht werd geschat op 2.550 gr dus nog steeds een klein babytje. Na 40 weken gaan we kijken wat de gyn adviseert (ook op basis van het functioneren van de placenta) en wat wij willen.

Pfoe Es, heftig als zelfs de buurman aan komt bellen ‘s nachts. Fijn dat het nu weer beter gaat. Dat scheelt een hoop als je gewoon redelijk kan slapen!

Fijn dat het goed gaat Gms. Dat werken went vast wel weer toch?
Gezegend nieuwjaar allemaal!:)

Oeh Mayo, ze ( :lol: ;-) ) maakt het wel spannend zo he! Voel je jezelf nog goed?

@ Gms, eenmaal bezig wel weer ok mee of nog steeds liever niet? Ik vond het wel lekker weer wat meer volwassen gesprekken maar ik heb weinig vrienden in de buurt wonen om tussendoor even mee af te spreken dus haal mijn volwassene interactie uit mijn werk haha!

@ Wortel, hoe voel jij je nu? Beetje van de vakantie kunnen genieten?

@ Es, jeetje, wat wilde je buurman dan? Dat je er een kurk in deed? Wat gebeurt er dan snachts, gewoon niet kunnen slapen en huilen of echt nachtangsten?

@ Bettie, mocht je het nog lezen, goede echo gehad?

Hier eigenlijk alles nog zoals mijn vorige update, heel blij met de balans van het gezin en met veel plezier alles aan het oppakken. Wel steeds meer het gevoel dat het compleet en goed is zo, ben veel meer bezig met het plannen van de grote verbouwing straks en dat had ik na mij zoon niet. Ik was ook heel snel weer ongesteld met zoon en dacht het een paar maanden ook al aan te voelen komen maar was vals alarm en voel daarin een enorme opluchting. Met zoon voelde het als een duidelijke go dat lichaam er klaar voor was en nu zou ik het echt niet willen. Wie weet ooit na de verbouwing;)
Wel grappig,want dochter zit nu op nog maar 4/5 voedingen per dag en slaapt nog steeds van 18.00-7 uur en toch geen cyclus. Zoon kwam toen volgens mij wel nog meer.

En nog steeds heel blij met de hulp in huis :biggrin: want man wat een zooi stapelt zich op. Dochter zit nu ook in wasbare luiers dus dat scheelt wel met luiers afval verzamelen en dumpen maar je hoeft maar driekeer te knipperen en alles ligt onder :| Met speelgoed, eten van een week geleden tovert zich ineens uit hoekjes op de salontafel . Echt hoe doe je het GMS, respect. :-P

En verder echt zo heerlijk, dochter is heel vrolijk en tevreden, zoon heel nieuwgierig en vraagt me de oren van de kop wat alles om hem heen is en papegaait alles na. Echt ontzettend leuk allemaal!

:flirting:
Gms, vandaag dan ook echt je 1e werkdag gehad? Hoe heeft de kleine het gedaan? Is echt weer even wennen van fulltime mama zijn naar weer een hele dag van huis zijn zonder baby.

Spannend Mayolijn! Inderdaad nog steeds een klein kindje, maar fijn dat de kleine nog lekker in je buik zit! Voel je je verder goed?
Slaaptekort is inderdaad echt heftig!

Fee, ik vroeg me inderdaad ook af wat hij wilde dat ik zou doen. Hij vroeg zich af of wij het wel hoorden? Uuuhhh wat denk je zelf? Ze heeft altijd moeite gehad met slapen en nu was het ook echt huilen, schreeuwen en gillen. Wel echt extreem hard en hoog!

Je huidige situatie klinkt heerlijk! En jeetje wat slaapt ze goed!!! En genieten om je op de verbouwing te richten en de balans zo te voelen. Wij krijgen over een maand de sleutel van onze woning en zijn daar dan ook druk mee bezig: leuk!!!
Misschien gooit je dochter alles er nu nog uit zodat je in je nieuwe huis goede indruk maakt op de buren :mrgreen:

Huilt ze dan ook zo als jullie er bij zijn of laten jullie het even gaan? Klinkt een beetje als overprikkeling/sensitief als je daar iets mee kunt. ( T wordt een beetje een Popi term helaas tegenwoordig).
Vandaag op controle geweest bij de gyn en kleintje is nog netjes volgens eigen lijntje gegroeid maar mag me morgen wel melden voor inleiding... waahh echt een raar idee en spannend!
Whaa Mayo, spannend, succes!!! Bizar gevoel hè, je weet nu gewoon dat het uiterlijk morgen gaat beginnen. Hoe laat moet je?
Om half 7 bellen of ze plek hebben, om 7.15 melden in het ziekenhuis!
Echt heel raar idee ja!
Ze had even inwendig onderzoek gedaan en al 2cm ontsluiting dus dat is al een mooi beginnetje.
O, wat spannend Mayo!!! Veel succes !!

Ik kom morgen verder bij lezen, nu eerst lekker slapen na een lange werkdag.
Mayolijn, morgen!!!! Oh wat spannend! Morgen heb je na al die tijd jullie kindje in jullie armen: bijzonder! Zet em op!!!!
Zet m op mayolijn!
Vandaag is onze zoon (!) geboren! Om 7:45u de vliezen gebroken maar gebeurde niks, om half 10 de minimale hoeveelheid wee-opwekkers en 2u later was hij er al! Hij is net te licht voor de zwangerschapsduur en dus moeten we een nachtje ter observatie blijven.
Maar hij doet het super goed, borstvoeding snapte hij al meteen!
Gefeliciteerd met je zoon!! Fijn dat het zo snel is gegaan! Geniet van elkaar.
Wauw! Gefeliciteerd met jullie zoon! Fijn dat het toch zo snel gegaan is en hij het goed doet. Hoe gaat het met jou?! Hopelijk morgen naar huis!
Ja Mayo!!!

Van harte!!! :heart: Voel je jezelf goed? Hapt hij goed aan?:)

:applause:

Geniet er van, zo heerlijk dat je hem gezond in je armen hebt!

Bleken de kaarten toch goed te zitten, dacht dat ik meisje had gezegd:p of was dat toen meer je eigen gevoel?
:fortune: nu staat de score toch wel op 3 goede geslachts voorspellingen tegen 56 :mrgreen:
Hoi

Eens kijken wat het voorspellen doet:

Is Mayolijn28 in verwachting van een jongen of een meisje?

Tijdens het leggen gelijk het gevoel: Een jongen!

Kaarten: Boek+Kind+Beer

Kennis/geheimen/onthullen+ Kind/zoon/dochter+ Krachtig/sterk/machtig

De laatste kaart van de beer staat traditioneel voor een moeder of oma, maar ik vind dat de kaarten echt zeggen dat het geheim van geslacht onthuld wordt en het sterke geslacht gaat tonen;) En laten we nu niet heel feministisch gaan doen, ik denk dus een jongen haha. Ben super benieuwd!

Daarnaast ook 2 zwarte en 1 rode kaart, mannelijk overheerst.
Haha ja Fee je had het goed! Ik dacht (en met mij iedereen in de omgeving haha) dat het een meisje zou zijn. Aanhappen gaat echt heel goed, bij de eerste was het zo’n gedoe toen en nu is het gewoon in een of 2 keer meteen goed.
Met mij gaat het ook goed, wel pijnlijke naweeen, vooral tijdens het voeden, maar verder voel ik me prima.
Aaaaahh gefeliciteerd Mayo met jullie zoon! Wat fijn dat het nu lekker achter de rug is en dat hij de borstvoeding gelijk al zo goed doorheeft! Ik hoop dat jullie snel naar huis mogen! Geniet ervan!

*breekt weer uit*
Mayolijn, gefeliciteerd!! Wat een snelle bevalling! Hoe gaat het nu? Lekker thuis aan het genieten?

Hier vandaag 31 weken. Op zich gaat het prima, maar ik merk wel dat het allemaal wat meer energie gaat kosten. Vandaag heb ik thuis gewerkt en tussendoor even lekker een dutje gedaan, dat hielp wel. Na deze week nog 4 weken werken en dan verlof.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven