Clomid ervaringen

09-07-2015 09:02 1848 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdKindjeRonde CBijzMissy_Ecco29/361e9e 100mgPCOSSkawa29/351eRonde 1 Gonal F PCOS ( 5 rondes Clomid gehadBelle1126/261e4e 150 mgDuna_201530/321e3e 25 mg-Famke8133/341e4e 150mgPCOSMyque32/332e5e ronde 100 mg + Pr + IUICyste, vleesboom en traag zaadElmo198926/271e2e 100 mgPCO'sMissyDee27/321e4e ronde 150 mgPCO'sKorfje28/301e2e 100 mg PCOSLientje8827/301enog niet gestart met c+pregnyl

Wachtbankje:

Duna

Mygue test datum 18-11

Zwanger:

IceAngel

Yentl

Fien86

Lilolalo

Skawa

Korfje
where ever you go, go with your heart
Snap ik😨
Oh... wel balen myque... Eerste IUI zou wel fijn zijn, denk ik!

@missy: zou inderdaad heel tof zijn als we je aan het lijstje zwangeren kunnen toevoegen! Snap je angst wel... :( wachten duurt zo lang... wij zijn samen met jou ongeduldig!

@hier: werd vanmiddag gebeld door de huisarts. Hadden blijkbaar overleg gehad zonder dat ik dat wist en waarschijnlijk twijfelden ze toch. Dus ze hebben nu geregeld dat ik naar de cardioloog mag/moet. Hebben zelfs al een afspraak voor me gemaakt, alleen konden ze me de datum niet zeggen. Krijg een brief van het ziekenhuis een dezer dagen.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Nou fijn Duna dat ze je serieus nemen! Hopelijk duurt het niet al te lang...

Ik kan me trouwens ook voorstellen missy dat je dat sperma onderzoek spannend vind. Bij ons is dat standaard voor het begin maar ik vond het heel spannend. Ik las trouwens in de bijsluiter van de Gonal F spuiten dat deze ook bij mannen gebruikt worden om meer sperma aan te maken, als het te weinig is.
@Skawa: Heb nog nooit gehoord/gelezen dat ze dat bij mannen gebruiken... wel geniaal als dat ook werkt natuurlijk!

Wanneer moet je eigenlijk beginnen met spuiten? Nu aan de pro vera, dan wachten op ongesteldheid... en dan?
Ja zodra ik ongesteld ben bellen voor een uitgangsecho en als die goed is mag ik beginnen. Ik begin vandaag met pro vera straks bij het tandenpoetsen. Ik wil zo graag beginnen met spuiten omdat ik zo hoop dat het nu eindelijk een keer werkt.

Twee eisprongen gehad sinds we begonnen zijn proberen voor een kindje. Dat is echt waardeloos.

Ik ben op het werk nu zag net een berichtje van een collega in de mailbox dat ze weer zwanger is dus dat ze voorlopig niet op de groep komt ( sommige vrouwen willen niet op de crisisgroep werken ivm agressie tijdens zwangerschap) ik vond het wel zuur hoor. ze is net terug van zwangerschapsverlof van de eerste. Die is nu een maand of 8. Dan denk ik waarom mag zij twee keer zo snel en kan ik niet tussen door 1 keer zwanger worden. Rare gedachten natuurlijk.

Ik zat de tabel te bekijken en bedacht me dat ik al lang niets gehoord heb van Elmo en Belle. lezen jullie nog mee?

Ik ga morgen de tabel even aanpassen zijn er nog mensen die dingen veranderd willen hebben?
2 eisprongen is niet veel nee :( Hoop ook echt voor je dat spuiten wat meer gaat doen! Fijn dat er dan in ieder geval eindelijk een volgende stap genomen wordt!

Herken wel wat je zegt. Ik kan het ook allemaal zo oneerlijk vinden! Heb ook zoveel mensen in mijn omgeving die zonder moeite zwanger zijn geworden.

Dit weekend komt een goede vriendin langs en de manier waarop ze vroeg of ze langs mocht komen doet mij vermoeden dat er iets aan de hand is. Ben een beetje 'bang' dat ze zwanger is. Kan ook iets anders zijn, maar zwangerschap is in haar geval het meest logisch. Als het zo is ben ik wel blij voor haar, maar aan de andere kant denk ik 'waarom gaat het bij ons niet zo makkelijk?' :(

Belle en elmo hebben afgelopen week nog gereageerd volgens mij... Elmo had een niet al te groot eitje als ik me goed herinner en Belle wacht op menstruatie?

Communicatie gaat vlug hier momenteel!

Heb even naar de tabel gekeken en er staat dat ik 50mg clomid gebruik, maar is 25mg... geen ramp hoor, maar als je dan toch aan gaat passen
@duna: Fijn dat je via huisarts nu toch de medische molen ingaat mbt je klachten.

@skawa: dat gevoel herken ik wel. Maar die collega had na haar verlof meteen al haar ouderschapsverlof opgenomen dat ze na 8 maanden weer begon? In deze tijd behoorlijk vlot, maar in de jaren 80 scheelden zoveel broertjes en zusjes 17 maanden 😂

Ik moet er toch niet aan denken 8 maanden alleen thuis met een baby. Met alle respect ik wil heel graag kinderen, maar ik denk dat ik wel het type ben die na een paar maanden thuis mij graag weer in een andere rol neerzet. Ik heb nu door af en toe een thuiswerkdag een lang weekend gevoel qua thuis zijn, en ik kan na zo'n lang weekend dan ook enorm toe zijn aan een andere omgeving en dynamiek qua mensen.
Nee ze was twee maanden weer aan t werk maar dat vind ik net terug haha. Ze heeft extreme misselijkheid tijdens zwangerschap dus vorige keer hele zwangerschap in de ziekte wet en nu weer ziekgemeld. Ik denk dat ik na t verlof ook graag weer aan t werk zou gaan. Denk ook dat ik gewoon op de crisis blijf werken hier ligt mijn hart en ik heb nog nooit in 8 jaar werken een trap of klap in mijn buik gehad maar ja wie weet voelt dat straks heel anders
Heb dat gevoel ook regelmatig gehad, Skawa..

Duna, goed dat de arts toch terug kwam op wat hij eerder zei! Hoop dat je snel terecht kunt! Maar als het erger wordt wel aan de bel trekken hoor!
En fijn, al die supportive berichtjes!
Voor de tabel:

4e ronde Clomid 50mg + 1e IUI

Vandaag toch echt ongesteld, dus op naar weer een ronde! Cycluslengte 31 dagen en op dag 13 na ovulatie ongesteld geworden. Dat is toch maar mooi volgens het boekje...

Missy, het wordt spannend bij jou!

Skawa, ik had ook zo'n collega. Had er op een gegeven moment 3 in 5 jaar tijd (een andere kennis van me ook trouwens, haar oudste is precies even oud als mijn zoon en nu in verwachting van de 3e). Maar zij was zoveel weg van het werk (ziekteverzuim, zwangersschapsverlof, ouderschapsverlof, partime gaan werken en kolven onder werktijd) dat ze haar als eerste hebben ontslagen in de crisis. Ze was gewoon bijna niet meer op het werk.
Wie van jullie gebruikt conceive plus of preseed? Ik had gedacht laat ik dat eens bestellen; maar helemaal vergeten! Kan ik dat ook bij Etos of kruidvat krijgen?

#zit in wachtruimte ziekenhuis
Ik hen pre-seed een paar keer gebruikt (zonder succes dus) maar vooral omdat ik toen ook niet zo nat werd. Volgens mij kun je dat alleen online bestellen. Misschien heeft de apotheek het ook? Anders via bol.com of sensitest.nl, heb je het zo binnen! Welke dag zit je ook alweer? Succes zo!
Volgens mij Skawa, Famke!
Vandaag 18.5mm! Dus vanavond en maandagavond aan de bak! Dus die bestelling komt online niet op tijd binnen.

Ik heb het gevraagd en ze zij dat glijmiddel op waterbasis geen kwaad kon. Als ik het zeker wilde weten, was Het beste gewoon je eigen speeksel

Nou weten we dat ook weer!

Als mijn progestron na bloedprikken wel goed blijkt te zijn, maar ik dus gewoon een kortere LF heb van 9/10 dagen. Dan gaan we niet kliederen met progestron capsules...
Fijn! Het zh doet soms ook best makkelijk he? Dan denk ik ook: waar maak ik me zo druk om de hele tijd! Ik hoorde gister ook een stuk over zwanger worden op de radio, dat een stuk ook psychisch kan zijn. Vooral relaxt blijven en niet zwanger worden tot het belangrijkst in je leven maken helpt. Ze geven zelfs trainingen aan stellen die er te veel mee bezig zijn.
En die opmerking kan ik dus na bijna 3 jaar niet meer aan horen. Dan zou dus niemand die bij de gynaecoloog loopt nog zwanger kunnen worden, want daar is toch iedereen er veel mee bezig?
@famke, goed nieuws! Op stoot van zegen!
@myque, tuurlijk ben je ermee bezig! Het is ook wel de bedoeling dat je seks hebt rond je eisprong, maar meer dat het leuk blijft en je niet met een ovulatiestrip in je hand je vriend belt datie nu thuis komt moet komen om zijn zaad in je te spuiten. Het is belangrijk dat de seks leuk blijft en daar is dat programma ook voor bedoeld. Dat je naast je kinderwens nog wel gewoon blij kunt zijn en het leuk kunt hebben. Je kunt niet voorkomen dat je eraan denkt en dat brengt verschillende gevoelens en gedachten met zich mee..
quote:myque schreef op 19 september 2015 @ 12:22:

@famke, goed nieuws! Op stoot van zegen! mooi omschreven!
Wat fijn famke! Conseived is ook verkrijgbaar via de apotheek maar ik had het binnen een dag binnen. Je eisprong kan ook dinsdag of woensdag zijn he je weet niet hoe groot die groeit voor hij springt ik had een keer 34 mm eitje dus blijf alsjeblieft nog ff door seksen na maandag;)
quote:missy_ecco schreef op 19 september 2015 @ 12:24:

@myque, tuurlijk ben je ermee bezig! Het is ook wel de bedoeling dat je seks hebt rond je eisprong, maar meer dat het leuk blijft en je niet met een ovulatiestrip in je hand je vriend belt datie nu thuis komt moet komen om zijn zaad in je te spuiten. Het is belangrijk dat de seks leuk blijft en daar is dat programma ook voor bedoeld. Dat je naast je kinderwens nog wel gewoon blij kunt zijn en het leuk kunt hebben. Je kunt niet voorkomen dat je eraan denkt en dat brengt verschillende gevoelens en gedachten met zich mee..Ik snap je wel hoor, is een stukje persoonlijk frustratie Heb dat zinnetje gewoon al te vaak gehoord, en vooral van mensen die in 1x zwanger waren...
Vrouwen die in 1x zwanger zijn hebben geen recht van spreken

Ik zeg het ook wel voor mezelf hoor, blijven herhalen ;)
quote:Skawa schreef op 19 september 2015 @ 12:52:

Wat fijn famke! Conseived is ook verkrijgbaar via de apotheek maar ik had het binnen een dag binnen. Je eisprong kan ook dinsdag of woensdag zijn he je weet niet hoe groot die groeit voor hij springt ik had een keer 34 mm eitje dus blijf alsjeblieft nog ff door seksen na maandag;)Maandagmiddag moet ik weer voor echo komen om te kijken of hij al gesprongen is. Zal ik daarna wel instructie krijgen voor het progestron-prikken. Dus ik koop dat conceive plus wel in de volgende ronde
Of niet;))

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven