Druk op perineum na bevalling

09-09-2015 12:38 17 berichten
De bevalling is nu 2 weken geleden, maar wat heb ik nog last van de druk van het perineum!

5 minuten lopen is veel en met plassen kan ik niet zitten maar hurkend boven de pot hangen.

Heeft iemand tips? Met rust zakt het in elk geval al dus de bank en ik zijn beste vrienden op het moment
Heeft het iets met je hechtingen te maken?
Bel je verloskundige en/of de huisarts even voor advies.
Heb je hechtingen?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou idd even bij je verloskundige vragen of ze wil kijken. Je bevalling is nog recent en alles moet nog op zijn plek terugkomen. Je bekkenbodemspieren zijn nog slap, het kunnen je hechtingen zijn als je die hebt. Ik zou zeggen laat gewoon ff checken.
Uit ervaring klinkt het als je bekkenbodemspier.

Google er maar op.

Ik heb de meeste last als ik op de wc zit. En bij stilstaan.

Inmiddels naar fysio geweest. En m'n activiteiten aanpassen. Ik ben 5 weken geleden bevallen en heb nog erg veel last. Al heb ik wel de indruk, door de aanpassingen en oefeningen, ik sneller herstel en de pijn na staan snel minder is.
Inderdaad een vraag voor de verloskundige (of huisarts), die kent jouw situatie. 't Is heus geen rare vraag, dus gewoon even bellen.

Ik heb na mijn bevalling een week of 6 last gehad van de hechtingen; op zich amper pijn aan de hechtingen zelf, maar als ik ook maar even stond of liep dan voelde het alsof de hechtingen op mijn enkels hingen. Geen pijn, maar een vrij intense druk van binnenuit. Was een heel naar, indringend en misselijkmakend gevoel. Dat is vanzelf over gegaan (hoewel ik het nog steeds voel als ik me door mijn zoontje laat overhalen mee te springen op de trampoline, haha. Daar lijkt sinds de bevalling overigens ook mijn blaas niet meer al te best tegen bestand.)
Ik denk niet dat ik last heb van de hechtingen. Het is echt dat tussen stukje. Ik wilde nog even wachten met een afspraak maken want ik weet dat ze dan gaan zeggen dat het nog zo kort geleden is.

Dacht misschien hebben mensen baat bij koelen of bepaalde spieren aanspannen ofzo
Had ik ook. Helemaal over is het nooit meer gegaan sinds de bevalling helaas, zelfde verhaal als appeltesgroen geld voor mij ook. Volgens mij is dat trouwens pijn vanuit je bekken, en vrij logisch ook na het natuurgeweld dat zoch daar heeft afgespeeld.
Ben je met de vacuumpomp bevallen?
Doe je bekkenbodem oefeningen? Zo nee: dat zou wel eens kunnen helpen.
Wat appeltjesgroen beschrijft had ik ook wel, ik beschreef het altijd als het gevoel alsof er een gewicht van 5 kilo tussen mijn benen hing. Niet echt pijnlijk, wel onaangenaam. Nu nog heel sporadisch last van.
Mijn bevalling is normaal geweest. Baby is puffend op de wereld gekomen.

Ik neem aan dat het ook erbij hoort en minder zal worden de komende dagen
quote:boterhammie schreef op 09 september 2015 @ 16:04:

Mijn bevalling is normaal geweest. Baby is puffend op de wereld gekomen.

Ik neem aan dat het ook erbij hoort en minder zal worden de komende dagenNogmaals: doe je bekkenbodem oefeningen?
Nee op het moment doe ik geen oefeningen, naar dan zou ik me ook laten adviseren door fysio of dokter ofzo
quote:boterhammie schreef op 09 september 2015 @ 16:24:

Nee op het moment doe ik geen oefeningen, naar dan zou ik me ook laten adviseren door fysio of dokter ofzo

Dan is het niet zo verrassend dat je klachten hebt.

Bij een bevalling krijgt je bekkenbodem een flinke opdonder (en tijdens de zwangerschap heeft hij het ook al zwaar). Bekkenbodemoefeningen zijn na een bevalling sowieso een goed idee. Daar kun je direct zelf mee beginnen : als je googelt op bekkenbodem in combinatie met bevalling vind je genoeg.

Ik ben verbaasd dat je kraamhulp je hier niet op gewezen heeft: bij mij gebeurde dat bij alledrie de bevallingen.
Nou ik heb 5 dagen in het ziekenhuis moeten blijven na de bevalling misschien dat de kraamhulp daar niet op heeft gefocust toen ze bij ons was

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven