:duckie: topic nummer 12!
maandag 25 februari 2013 om 13:55
we kletsen verder met topic nr 12
Als jullie iets veranderd willen hebben in de tabel kunnen jullie dat zelf doen met de inloggegevens die op onze H. staan.
"De tweede/ derde ronde!"
NaamLeeftijdZwangerWanneer uitgerekend/ Geslacht?BijzonderhedenRaarmaarwaar3226-04-2013 It's a GIRLTeepjein de dertig mei-2013 Two GIRLS!!!05-03-13 28 weken groei-echoLily30; 3e kindje3112-06-2013Emytje; 2e kindje3219-08-2013 It's a BOY
"De reeds kersverse mamma's onder ons!"
NaamLeeftijdWann. voor 't echieWanneer uitgerekend/ Geslacht?Naam en geboren opBijzonderhedenTeepje3201-201017-01-2011 It's a BOYTeepzoon
januari-2011Joda3304-201006-03-2011
It's a GIRLJodabeeb
24-02-2011 Emytje3103-201021-03-2011
It's a GIRLEmygirl
25-03-2011 Lily30 - 2e kindje; Lillypeuter3103-201008-04-2011
It's a BOY Lillybeeb
06-04-2011_discovery_3001-201031-03-2011
It was a SURPRISEDiscobeeb
07-04-2011Johanna852704-2010mei2011 It's a GIRLJohannabeeb
april2011Raarmaarwaar3204-201024-06-2011 It's a BOYRarezoon
Juni 2011Juffertje223006-201027-06-2011 It's a BOYJufzoon
25-06-2011Maedl3002-201005-08-2011 It's a BOYMeadlzoon
25-06-2011 Nelleke42803-201023-06-2011
29-10-2012
It was a SURPRISENelledr
01-07-2011
Nellemini
04-11-2012Fransoise3408-201014-07-2011It's a BOYTBoy
23-07-2011Thomassen112603-201031-07-2011It's a GIRLThomGirl
07-08-2011Pinklady2601-201009-09-2011
It was a SURPRISE
28-10-2012
It's a GIRLPinkgirl
07-09-2011
Pinkimini
12-10-2012[
Marloes2801-201014-03-2012
It's a BOY Marloeszoon
22-03-2012 Chocolate Lover2806-201006-05-2012
It's a BOY Chocoboy
10-05-2012
Als jullie iets veranderd willen hebben in de tabel kunnen jullie dat zelf doen met de inloggegevens die op onze H. staan.
"De tweede/ derde ronde!"
NaamLeeftijdZwangerWanneer uitgerekend/ Geslacht?BijzonderhedenRaarmaarwaar3226-04-2013 It's a GIRLTeepjein de dertig mei-2013 Two GIRLS!!!05-03-13 28 weken groei-echoLily30; 3e kindje3112-06-2013Emytje; 2e kindje3219-08-2013 It's a BOY
"De reeds kersverse mamma's onder ons!"
NaamLeeftijdWann. voor 't echieWanneer uitgerekend/ Geslacht?Naam en geboren opBijzonderhedenTeepje3201-201017-01-2011 It's a BOYTeepzoon
januari-2011Joda3304-201006-03-2011
It's a GIRLJodabeeb
24-02-2011 Emytje3103-201021-03-2011
It's a GIRLEmygirl
25-03-2011 Lily30 - 2e kindje; Lillypeuter3103-201008-04-2011
It's a BOY Lillybeeb
06-04-2011_discovery_3001-201031-03-2011
It was a SURPRISEDiscobeeb
07-04-2011Johanna852704-2010mei2011 It's a GIRLJohannabeeb
april2011Raarmaarwaar3204-201024-06-2011 It's a BOYRarezoon
Juni 2011Juffertje223006-201027-06-2011 It's a BOYJufzoon
25-06-2011Maedl3002-201005-08-2011 It's a BOYMeadlzoon
25-06-2011 Nelleke42803-201023-06-2011
29-10-2012
It was a SURPRISENelledr
01-07-2011
Nellemini
04-11-2012Fransoise3408-201014-07-2011It's a BOYTBoy
23-07-2011Thomassen112603-201031-07-2011It's a GIRLThomGirl
07-08-2011Pinklady2601-201009-09-2011
It was a SURPRISE
28-10-2012
It's a GIRLPinkgirl
07-09-2011
Pinkimini
12-10-2012[
Marloes2801-201014-03-2012
It's a BOY Marloeszoon
22-03-2012 Chocolate Lover2806-201006-05-2012
It's a BOY Chocoboy
10-05-2012
dinsdag 16 april 2013 om 09:54
Lilykl heeft twee zwemlessen per week? Kan dat niet naar eentje terug? Dat neemt misschien gelijkook evt stress van veel moeten bij hem weg? Volgens mij pikken ze het echte zwemmen ook pas op als ze vijf of zes zijn en om hem gewend te houden aan water zou een keer in de week ook genoeg moeten zijn, of is dat stom gedacht van mij? Aan school kun je idd weinig veranderen... Twee weken later bevallen?
dinsdag 16 april 2013 om 10:05
Ja mijn idee raar, maar het eerste bad is bij ons 2 x per week een half uur. Als ze naar het 2e bad gaan is het 1 x per week 1 uur..... mocht het echt drama blijven dan ga ik op zoek naar zwembad in de buurt waar hij 1 x per week kan, liefst op zaterdag......
2 weken later bevallen is zon slecht idee niet
2 weken langer verlof!
Ik ben overtuigd, ik ga op zoek naar een fietskar!
2 weken later bevallen is zon slecht idee niet

2 weken langer verlof!
Ik ben overtuigd, ik ga op zoek naar een fietskar!
dinsdag 16 april 2013 om 10:18
Ik zit nu ook te azen op twee weken later bevallen Scheelt me twee weken vakantiedagen opnemen om de tijd tussen verlof en verplichte vakantie te overbruggen.
Ik zit op de vaatwasman te wachten.
Heb een belangrijke taak vandaag
De school die we hebben gekozen:
- dichtbij, op loopafstand zodat vriendjes ook in de buurt wonen, we niet te veel tijd kwijt zijn
- goed beoordeeld door de inspectie met relatief hoge uitstroom naar havo/vwo (dit is de school die het beste scoort)
- katholiek, maar niet te (rare man ziet jenaplan, vrije school en montesori niet zo zitten)
- veel leuke activiteiten
- begeleiding voor kinderen die wat minder meekomen en ook plusklassen (de andere scholen in de buurt schaffen de plusklassen juist weer af)
- positief aanbevolen door andere ouders
- groeischool, dus blijkbaar veel vraag
Maar we gaan na bevalling wel een keer rustig kijken en evt nog op een andere school zodat we de sfeer echt zelf kunnen proeven. Ik vond het alleen wel belangrijk de school van eerste voorkeur alvast te 'claimen' in het geval er wachtlijsten zouden zijn.
Wat oet hij kunnen om naar het tweede bad te mogen lily?
Ik zit op de vaatwasman te wachten.
Heb een belangrijke taak vandaag
De school die we hebben gekozen:
- dichtbij, op loopafstand zodat vriendjes ook in de buurt wonen, we niet te veel tijd kwijt zijn
- goed beoordeeld door de inspectie met relatief hoge uitstroom naar havo/vwo (dit is de school die het beste scoort)
- katholiek, maar niet te (rare man ziet jenaplan, vrije school en montesori niet zo zitten)
- veel leuke activiteiten
- begeleiding voor kinderen die wat minder meekomen en ook plusklassen (de andere scholen in de buurt schaffen de plusklassen juist weer af)
- positief aanbevolen door andere ouders
- groeischool, dus blijkbaar veel vraag
Maar we gaan na bevalling wel een keer rustig kijken en evt nog op een andere school zodat we de sfeer echt zelf kunnen proeven. Ik vond het alleen wel belangrijk de school van eerste voorkeur alvast te 'claimen' in het geval er wachtlijsten zouden zijn.
Wat oet hij kunnen om naar het tweede bad te mogen lily?
dinsdag 16 april 2013 om 10:24
Klinkt als een goede keuze raar! Onze school was ook op loopafstand, maar nu door de verhuizing stukje verder lopen
Is nog steeds te doen hoor, maar eigenlijk niet met dikke buik of tussen de middag....12 uur uit, 13.15 weer beginnen. Heeft jouw school continue rooster?
Hij moet watervrij zijn, zonder bandjes van de kant af springen, hoofd onder water, bla bla.....
Is nog steeds te doen hoor, maar eigenlijk niet met dikke buik of tussen de middag....12 uur uit, 13.15 weer beginnen. Heeft jouw school continue rooster?
Hij moet watervrij zijn, zonder bandjes van de kant af springen, hoofd onder water, bla bla.....
dinsdag 16 april 2013 om 10:33
Hoofd onder water, dat Is het moeilijkst he. Hoe ver is hij nu? Volgens mij hebik het meest geleerd door met mijn ouders te oefenen en kon ik bij de echte zwemlessen meteen naar bad twee. Heb daarna heel snel a en b diploma gehaald, maar pas toen ik zes of zeven was.
Rare zoon kan overblijven, maar dat is geen officieel continue rooster toch?
Rare zoon kan overblijven, maar dat is geen officieel continue rooster toch?
dinsdag 16 april 2013 om 10:55
Lekker gegroeid dus choccie. Ja de groeispurt is er echt uit nu. Merk t ook aan z’n kleren voor mijn gevoel doet hij er nu echt langer mee dan voorgaande maten. Zielig he die prikken. Gelukkig nog maar 1 keer bij de 14 maanden dan zijn we er voor de komende jaren vanaf.
@ gewone melk, hier ook per schepje afgebouwd. Hij zit nu bij ochtendfles op volledig gewone melk, ’s avonds nog 2 schepjes om het pak leeg te maken, maar als dit pak leeg is ga ik op volledig gewone melk over. Ik probeer het soms in een beker en koud, maar dat moetie echt niet. Dus nog gewoon warm maken net de kunstvoeding gaat wel goed.
Reageer later op de rest, zit ff illegaal snel op m’n werk tussendoor
@ gewone melk, hier ook per schepje afgebouwd. Hij zit nu bij ochtendfles op volledig gewone melk, ’s avonds nog 2 schepjes om het pak leeg te maken, maar als dit pak leeg is ga ik op volledig gewone melk over. Ik probeer het soms in een beker en koud, maar dat moetie echt niet. Dus nog gewoon warm maken net de kunstvoeding gaat wel goed.
Reageer later op de rest, zit ff illegaal snel op m’n werk tussendoor
dinsdag 16 april 2013 om 11:00
Ik vind ze zo duur teep, dan is zo'n kar een goedkopere optie.....
Lilykl is met bandjes ook wel stoer, maar zonder bandjes vind hij nog erg spannend. Niet watervrij dus...
Officieel continue rooster is als iedereen op school eet en school eerder uit is. Lilykl is vandaag door mijn moeder naar school gebracht, blijft ook over, dus hoef hem pas rond 3 op te halen voor zwemles. Ik heb de hele ochtend de tv al aan voor lilydr en hij heeft zijn speen.....slecht he
Even een relax dagje.....behalve dat de was draait, kamers opgeruimd zijn, aardappelen opstaan....gaan zobroodje eten en als lilydr dan slaapt ga ik uutgebreid douchen....zin in!
Lilykl is met bandjes ook wel stoer, maar zonder bandjes vind hij nog erg spannend. Niet watervrij dus...
Officieel continue rooster is als iedereen op school eet en school eerder uit is. Lilykl is vandaag door mijn moeder naar school gebracht, blijft ook over, dus hoef hem pas rond 3 op te halen voor zwemles. Ik heb de hele ochtend de tv al aan voor lilydr en hij heeft zijn speen.....slecht he
Even een relax dagje.....behalve dat de was draait, kamers opgeruimd zijn, aardappelen opstaan....gaan zobroodje eten en als lilydr dan slaapt ga ik uutgebreid douchen....zin in!
dinsdag 16 april 2013 om 11:29
Lekker toch even relaxen lily? Geniet ervan! Bakfiets is inderdaad duur en zwaar. De grote versie is beter met electrische trapondersteuning maar dus nog duurder. Bovendien vind ik het wel echt een groot ding, we hebben geen garage. Laatste voordeel van de fietskar is dat ik hem bij kdv kan laten staan als ik weer werk zodat eventueel ook teepman kan ophalen. En dan fiets ik dus weer lekker zonder kar door.
dinsdag 16 april 2013 om 12:00
dinsdag 16 april 2013 om 14:31
dinsdag 16 april 2013 om 14:35
Fietskar of bakfiets lijkt me erg ideaal met meerdere kinderen!
Het zal vast een geregel zijn maar ook daar zal je wel een goede handeling in zien te vinden.
@raar
Fijn dat je ff hebt kunnen bijtanken.
Fijn dat raarzoon ook goed geslapen heeft, inderdaad beter om hem door oma naar de creche te laten brengen.
Chocboy is gisteravond rond 11 uur nog wakker geworden, dikke tranen en snikken, zielig hoor..
Hebben hem op de arm gewiegd en muziekje van de babyfoon aan gezet, schone luier, zetpil en slokje water en hem weer in bed gelegd.
Heeft nog 2 keer wat geluid gemaakt maar zijn niet heen gelopen en meneertje sliep tot half 8 vanmorgen.
Vanmiddag flesje gewone melk geprobeerd en iets lauw gemaakt en hij dronk het op alsof hij nooit anders krijgt haha!
Broodje pindakaas smaakte hem ook goed
Pff wat word hij groot.........
Net ff uitnodigingskaartjes geschreven voor z'n b-day!
Het zal vast een geregel zijn maar ook daar zal je wel een goede handeling in zien te vinden.
@raar
Fijn dat je ff hebt kunnen bijtanken.
Fijn dat raarzoon ook goed geslapen heeft, inderdaad beter om hem door oma naar de creche te laten brengen.
Chocboy is gisteravond rond 11 uur nog wakker geworden, dikke tranen en snikken, zielig hoor..
Hebben hem op de arm gewiegd en muziekje van de babyfoon aan gezet, schone luier, zetpil en slokje water en hem weer in bed gelegd.
Heeft nog 2 keer wat geluid gemaakt maar zijn niet heen gelopen en meneertje sliep tot half 8 vanmorgen.
Vanmiddag flesje gewone melk geprobeerd en iets lauw gemaakt en hij dronk het op alsof hij nooit anders krijgt haha!
Broodje pindakaas smaakte hem ook goed

Pff wat word hij groot.........
Net ff uitnodigingskaartjes geschreven voor z'n b-day!
dinsdag 16 april 2013 om 19:30
dinsdag 16 april 2013 om 20:51
Joda, ik snap wat je bedoelt hoor, en ik ga niet met servies gooien 
de methode van laten huilen is hier nogal omstreden en ik vind het dus ook lastig mijn mening daarover te geven. De methode van Johanna kan ik me nog wel in vinden, maar ik houd dat gewoon niet vol. Als maedlman er is, is het zowieso nooit een probleem. Ik denk wel dat je gelijk hebt ivm consequent blijven en 1 strategie volgen, amar denk ook zoals Teep, dat dat ivm verschillende fases kan veranderen. Op het moment slaap hij redelijk braaf, zolang ik de deur op een kier laat.
haha die Chocboy, dat opstaan in slaapzak leren ze echt snel haha.
dat is fijn Johanna, dat je nu meer contact hebt met vrienden.
pfff, gelukkig heeft Bas niet weer een oorontsteking.
hoop dat het in slaap krijgen snel beter gaat worden, dat sloopt echt.
op de gang gaan zitten, werkt dat? hier heb ik veel aan de tip van Joda gehad, en nu hoef ik helemaal niet meer op de gang te zitten, laat gewoon de deur op een kier.
Raar, maedlzoon huilt ook bijna altijd als ik hem achter laat bij een vriendin of eeerder ook bij de onthaalmoeder, maar het is testen. meestal al na 5-10 minuten over.
maar het voelt echt vreselijjk kak.
oh, ik lees net dat het al snel over was. gelukkig maar.
Choc, fijn dat chocboy weer goedgekeurd is. Ben beniewd hoe hij het eten met jullie vindt.
oh fijn dat je hebt kunnen bijslapen raar, en dat steeds wakker worden en onrustig slapen herken ik ook. Had ik ook de laatste keer in het hotel.
gewone melk bij de boterham doe ik nooit. We geven sochtends een havermout pap of yoghurt, smiddags eet hij warm met water en savonds krijgt hij een boterham en een fles babymelk (nr.1). tussendoor fruit en water. Soms krijgt hij wel karnemelk, vindt hij wel lekker.
ik snap dat je niet om hulpt wilt vragen, maar soms moet je het ook gewoon doen hoor Lilly!
een week na de bevalling lag ik nog in het ziekenhuis. emotioneel een wrak, maar lichamelijk ging het langzaam beter.
ik denk dat 1 keer zwemmen ook beter is Lilly.
hier heb je maar 1 school in het dorp dus er is niet veel keus, aanmelden hoeft gelukkig nog niet. tijd genoeg erover na te denken.
het stomme is alleen hier in AT hebben ze maar heel kort les. er is dan wel naschoolse opvang, maar dat is dan weer extra kosten.
oh arm choccie had last van de prikjes, zo sneu ;-S, welke was het ?
wij moeten morgen de hepatitis a inenting halen.
mijn gastouder is weer ziek. gelukkig was een vriendin zo lief aan te bieden op maedlzoon te passen.

de methode van laten huilen is hier nogal omstreden en ik vind het dus ook lastig mijn mening daarover te geven. De methode van Johanna kan ik me nog wel in vinden, maar ik houd dat gewoon niet vol. Als maedlman er is, is het zowieso nooit een probleem. Ik denk wel dat je gelijk hebt ivm consequent blijven en 1 strategie volgen, amar denk ook zoals Teep, dat dat ivm verschillende fases kan veranderen. Op het moment slaap hij redelijk braaf, zolang ik de deur op een kier laat.
haha die Chocboy, dat opstaan in slaapzak leren ze echt snel haha.
dat is fijn Johanna, dat je nu meer contact hebt met vrienden.
pfff, gelukkig heeft Bas niet weer een oorontsteking.
hoop dat het in slaap krijgen snel beter gaat worden, dat sloopt echt.
op de gang gaan zitten, werkt dat? hier heb ik veel aan de tip van Joda gehad, en nu hoef ik helemaal niet meer op de gang te zitten, laat gewoon de deur op een kier.
Raar, maedlzoon huilt ook bijna altijd als ik hem achter laat bij een vriendin of eeerder ook bij de onthaalmoeder, maar het is testen. meestal al na 5-10 minuten over.
maar het voelt echt vreselijjk kak.
oh, ik lees net dat het al snel over was. gelukkig maar.
Choc, fijn dat chocboy weer goedgekeurd is. Ben beniewd hoe hij het eten met jullie vindt.
oh fijn dat je hebt kunnen bijslapen raar, en dat steeds wakker worden en onrustig slapen herken ik ook. Had ik ook de laatste keer in het hotel.
gewone melk bij de boterham doe ik nooit. We geven sochtends een havermout pap of yoghurt, smiddags eet hij warm met water en savonds krijgt hij een boterham en een fles babymelk (nr.1). tussendoor fruit en water. Soms krijgt hij wel karnemelk, vindt hij wel lekker.
ik snap dat je niet om hulpt wilt vragen, maar soms moet je het ook gewoon doen hoor Lilly!
een week na de bevalling lag ik nog in het ziekenhuis. emotioneel een wrak, maar lichamelijk ging het langzaam beter.
ik denk dat 1 keer zwemmen ook beter is Lilly.
hier heb je maar 1 school in het dorp dus er is niet veel keus, aanmelden hoeft gelukkig nog niet. tijd genoeg erover na te denken.
het stomme is alleen hier in AT hebben ze maar heel kort les. er is dan wel naschoolse opvang, maar dat is dan weer extra kosten.
oh arm choccie had last van de prikjes, zo sneu ;-S, welke was het ?
wij moeten morgen de hepatitis a inenting halen.
mijn gastouder is weer ziek. gelukkig was een vriendin zo lief aan te bieden op maedlzoon te passen.
dinsdag 16 april 2013 om 20:57
Fijn lil dat t beter ging!
Lekker uitgerust nog vanmiddag raar?
Ah choccie toch wel last van z'n prikjes. Hopelijk is hij vandaag weer de oude. Stoer gewone melk en boterham met pindakaas. Is hier ook favo, hij vind t heerlijk.
Harde buiken had ik veel, maar ik deed alleen maar rustig aan vanwege m'n bekken maar gewoon vertellen bij vk volgende keer.
Sterkte met de prik morgen Maedl! Fijn dagje vriendin wil bijspringen zodat jij gewoon kan gaan werken.
Vanmorgen weer naar kdv. Zag er best tegenop. Leidster even uitgelegd wat er gebeurd was en ook mijn zorg uitgesproken. Vanmiddag na 2 uur waren alle baby's al opgehaald en had hij een privé leidster! Hij is wel weer maar de dreumesen geweest, maar met z'n eigen juf erbij. Moest wel lachen hij staat nu ook al op t standaard bord van de dreumesen, stiekem is hij eigenlijk al over naar die groep terwijl hij pas in juli moet. Hij zit echt in de ertussenin fase.
Lekker uitgerust nog vanmiddag raar?
Ah choccie toch wel last van z'n prikjes. Hopelijk is hij vandaag weer de oude. Stoer gewone melk en boterham met pindakaas. Is hier ook favo, hij vind t heerlijk.
Harde buiken had ik veel, maar ik deed alleen maar rustig aan vanwege m'n bekken maar gewoon vertellen bij vk volgende keer.
Sterkte met de prik morgen Maedl! Fijn dagje vriendin wil bijspringen zodat jij gewoon kan gaan werken.
Vanmorgen weer naar kdv. Zag er best tegenop. Leidster even uitgelegd wat er gebeurd was en ook mijn zorg uitgesproken. Vanmiddag na 2 uur waren alle baby's al opgehaald en had hij een privé leidster! Hij is wel weer maar de dreumesen geweest, maar met z'n eigen juf erbij. Moest wel lachen hij staat nu ook al op t standaard bord van de dreumesen, stiekem is hij eigenlijk al over naar die groep terwijl hij pas in juli moet. Hij zit echt in de ertussenin fase.