Eerste echo & onzeker..
dinsdag 28 augustus 2018 om 12:33
Hoi allemaal,
Vanochtend heb ik mijn eerste echo gehad. Dit al zo vroeg omdat ze de zwangerschapsduur niet wisten ivm onregelmatige cyclus. Ze gaan uit van 4-5 weken zwangerschapsduur omdat de CB-test 2-3 weken aangaf vorige week.
Ik heb wel steeds menstruatie-achtige krampen, maar geen bloedverlies.
Echter ben ik nu echt enorm onzeker... Ze zagen namelijk nog niet zoveel.
Ze had het over een ring wat vaag te zien is & heel dik baarmoederslijmvlies. Er was ook een zwart rondje te zien, maar hier zat nog niets in.
Ik moet over 2 weken terug voor een nieuwe echo. De verloskundige zei dat het alle kanten op kan gaan & ze begreep mijn onzekerheid volledig.
Herkent iemand dit?
Vanochtend heb ik mijn eerste echo gehad. Dit al zo vroeg omdat ze de zwangerschapsduur niet wisten ivm onregelmatige cyclus. Ze gaan uit van 4-5 weken zwangerschapsduur omdat de CB-test 2-3 weken aangaf vorige week.
Ik heb wel steeds menstruatie-achtige krampen, maar geen bloedverlies.
Echter ben ik nu echt enorm onzeker... Ze zagen namelijk nog niet zoveel.
Ze had het over een ring wat vaag te zien is & heel dik baarmoederslijmvlies. Er was ook een zwart rondje te zien, maar hier zat nog niets in.
Ik moet over 2 weken terug voor een nieuwe echo. De verloskundige zei dat het alle kanten op kan gaan & ze begreep mijn onzekerheid volledig.
Herkent iemand dit?
anoniem_374974 wijzigde dit bericht op 28-08-2018 12:49
11.95% gewijzigd
dinsdag 28 augustus 2018 om 12:42
dinsdag 28 augustus 2018 om 12:45
Dankje voor je reactie. Ja ze deden hem zo vroeg omdat ik meestal een maand oversla met mn cyclus. dus meer om de zwangerschapsduur te bepalen. Die was rond 4-5 weken ongeveer.lilalinda schreef: ↑28-08-2018 12:42Wat jammer, dat je zo vroeg een echo had. Vaak geeft een vroege echo vooral meer onzekerheid, juist omdat er nog zo weinig te zien is.
Sterkte, en er is ook geen reden om aan te nemen, dat het niet goed zit hè.
Wacht die twee weken af, en laat even weten, hoe het ging!
Ik heb wel steeds krampen waardoor het allemaal nog spannender voor mij is.
dinsdag 28 augustus 2018 om 12:49
krampen is niet zo erg hoor, ik vond de eerste weken zwangerschap (voor mij is dat jaren geleden) vooral lijken op de dagen vlak voor ik ongesteld moest worden (qua krampen)Anoniem0894 schreef: ↑28-08-2018 12:45
Ik heb wel steeds krampen waardoor het allemaal nog spannender voor mij is.
Schrijf je al mee in 1 van de topics van pril-zwangeren? Misschien vind je daar wat steuN aan??
dinsdag 28 augustus 2018 om 12:52
Krampen alsof ik ongesteld ging worden heb ik ook weken gehad, en sommigen houden dat de hele zwangerschap.
Op deze termijn is er nog niet veel te zien, dus op zich is dit geen ‘slechte’ uitslag, en het klopt met je testen. De onzekerheid blijft helaas nog wel een tijdje, dat is nou eenmaal zo, zelfs na een eerste vroege echo met kloppend hartje.
Afwachten is alles wat je kunt doen, hoe lastig ook, succes!
Op deze termijn is er nog niet veel te zien, dus op zich is dit geen ‘slechte’ uitslag, en het klopt met je testen. De onzekerheid blijft helaas nog wel een tijdje, dat is nou eenmaal zo, zelfs na een eerste vroege echo met kloppend hartje.
Afwachten is alles wat je kunt doen, hoe lastig ook, succes!
dinsdag 28 augustus 2018 om 12:55
Herkenbaar van mijn eerste zwangerschap. Door wat krampen en bloedverlies een echo laten maken en daar was nog niets te zien in het zakje, zoals nu ook bij jou. Ik was toen zo’n 4/5 weken ook. Het kon alle kanten op. Mocht 2 weken later terug komen maar wat een helse 2 weken waren dat. Kramp en bloedverlies bleven aanhouden maar geloof het of niet, dat lege zakje zit nu op school:)
heb toen besloten nooit meer zo vroeg een echo te laten maken, het geeft zoveel onzekerheid..
ik wens je veel sterkte en hopelijk loopt het af zoals bij mij toen!
heb toen besloten nooit meer zo vroeg een echo te laten maken, het geeft zoveel onzekerheid..
ik wens je veel sterkte en hopelijk loopt het af zoals bij mij toen!
dinsdag 28 augustus 2018 om 13:13
Ja, inderdaad de eerste keer.Pelan-Pelan schreef: ↑28-08-2018 13:10Rustig afwachten, meer dan dat kun je toch niet.
Ik hoop van harte voor je dat het een mooie zwangerschap is. Zou dit jullie eerste zwangerschap zijn?
dinsdag 28 augustus 2018 om 13:35
Volgens mij is dit allemaal volkomen normaal voor de zwangerschapsduur. Nog niets te zien op de echo en menstruatie-achtige krampen (die had ik ook). Dus ik zou ervan uitgaan dat je inderdaad net zwanger bent. Dat kan inderdaad nog misgaan, maar de kans dat het goed gaat is groter. En dat het nog alle kanten op kan dat klopt inderdaad, dat geldt voor elke zwangerschap. Maar ik lees nergens dat je een verhoogde kans op een miskraam hebt. Ik snap echt dat het spannend is, maar dat het nog alle kanten op kan klopt wel, maar de kans op de goede kant is echt groter dan op een miskraam.
donderdag 30 augustus 2018 om 16:36
Ik was deze topic kwijt, vandaar dat ik een nieuwe maakte. Andere is weer verwijderd. 
Bij deze het echobeeld van 5 weken. Het puntje in het zwarte zou een dooierzakje worden.
http://nl.tinypic.com/r/30w4biw/9
Bij deze het echobeeld van 5 weken. Het puntje in het zwarte zou een dooierzakje worden.
http://nl.tinypic.com/r/30w4biw/9
donderdag 30 augustus 2018 om 17:36
Ik had ook in je andere topic gereageerd. Het echo beeld past prima bij de termijn. Ik had mn eerste echo vanwege (veel) bloedverlies met 4+4. Toen was er minder te zien dan bij jou nu. Bij 5+6 had ik een kloppend hartje.
De mensttuatiekrampen zijn een veelvoorkomende zwangerschapswaal. Ik had ze zelf ook, ben nu 24 weken zwanger en heb het nog steeds soms.
Volgens mij duidt niks erop dat het niet goed zit. Helaas is de eerste periode altijd extra onzeker of het goed blijft gaan natuurlijk.
De mensttuatiekrampen zijn een veelvoorkomende zwangerschapswaal. Ik had ze zelf ook, ben nu 24 weken zwanger en heb het nog steeds soms.
Volgens mij duidt niks erop dat het niet goed zit. Helaas is de eerste periode altijd extra onzeker of het goed blijft gaan natuurlijk.