Ervaringen Cerazette

10-04-2018 09:44 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben mij aan het oriënteren op anticonceptie die ik over ruim vier weken (6 weken na bevalling) kan gaan gebruiken.

In eerste instantie wilde ik heel graag de Implanon. Maar die kan niet gezet worden omdat ik borstvoeding geef.

Nu is de keus denk ik gevallen op de Cerazette.

Wat zijn jullie ervaringen hier mee?

Ik las dat het kan zijn dat de menstruatie uitblijft (wat ik liever niet heb), maar is dat bij diegene die hem gebruiken ook zo?

En zijn er hier vrouwen die de Cerazette gebruiken en hormonale migraine hebben? Ik ben bang dat het ontbreken van oestrogeen ervoor zorgt dat het niet zal werken op mijn migraine en ik straks nog steeds maandelijks hevige migraine heb.
Ik vind de cerazette echt een hele fijne pil en heb deze voor mijn zwangerschap zeker 7 jaar gebruikt! Dit vanwege fibro adenomen (goedaardige gezwelletjes) in m'n borsten waar ik laat van had, met deze pil niet.

Ik vond het totaal geen probleem dat menstruatie uitbleef en had geen last van een lager libido of stemmingswisselingen.

Nu ben ik pas bevallen en ga ik ook weer verder met cerazette als anticonceptie.

Ow ja toen ik stopte was ik binnen 4 weken weer regelmatig ongesteld.
Tralalalala
krullen-bol schreef:
10-04-2018 16:30
Ik vind de cerazette echt een hele fijne pil en heb deze voor mijn zwangerschap zeker 7 jaar gebruikt! Dit vanwege fibro adenomen (goedaardige gezwelletjes) in m'n borsten waar ik laat van had, met deze pil niet.

Ik vond het totaal geen probleem dat menstruatie uitbleef en had geen last van een lager libido of stemmingswisselingen.

Nu ben ik pas bevallen en ga ik ook weer verder met cerazette als anticonceptie.

Ow ja toen ik stopte was ik binnen 4 weken weer regelmatig ongesteld.
Dat klinkt ook wel als een groot voordeel!
Niet nog meer ervaringen? Of heb ik mijn vraag in de verkeerde pijler gezet? @(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven