geboortekaartje

10-09-2014 17:01 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wist niet of ik dit onder kinderen of zwanger moest plaatsen..

Ik vroeg me af of jullie me misschien tips kunnen geven over het versturen van geboortekaartjes..

Ik wil graag kaartjes versturen als mijn kindje geboren is maar ik woon helaas in een land waar: 1. Niemand ooit van een geboortekaartje gehoord heeft. 2. Ik geen drukker kan vinden (zodat ik ze zelf kan maken en uit kan laten printen) en 3. Post 9 van de 10 keer niet aankomt of niet verstuurd wordt...

Ik vind het erg lastig want ik wil wel graag een geboortekaartje :(

Nu weet ik dat er sites zijn die de kaartjes meteen versturen, zodat je dit niet zelf hoeft te doen. Heeft iemand hier ervaring mee? En van welke website hebben jullie gebruik gemaakt?

Heeft iemand andere tips over hoe ik dit op een leuke manier kan oplossen?

Heel erg bedankt!
Je kunt ze via een online kaart service bestellen en laten bezorgen bij een familielid of vriend(in) in nederland, die ze dan voor je op de post doet. Of je kunt ze bestellen via een service als greetz.nl waar je meteen het adres kunt invullen en voor de postzegel betaalt en dan doen zij hem voor je op de post.
Wil je de kaartjes naar Nederland versturen? Je kunt via de website www.kaartje2go.nl direct naar meerdere adressen sturen. Je kunt de adressen 1 voor 1 invoeren of een excel lijst gebruiken. Ik denk dat dit bij alle sites waar je online kaartjes kunt sturen kan (bv greetz.nl en hallmark.nl , maar die heb ik nog nooit gebruikt)
Ik heb het via www.geboortepost.nl gedaan en daar de adressen in geüpload. Werden meteen vanaf hen naar het juiste adres gestuurd, dus geen gedoe verder
Je kunt ook de Nl adressen laten versturen, en een deel naar jouw adres zodat je ze uit kan delen.

Waarschijnlijk heeft tante Jannie dan wél eerder de kaart dan jij.
Had hetzelfde probleem, woon ook in het buitenland waar geboortekaartjes onbekend zijn. Heb een prachtig kaartje besteld via Mooiook.nl

Een proefkaart kreeg ik gratis opgestuurd. De overige kaarten heb ik naar mijn zus in Nl laten sturen. Voor een paar euro zaten er bijpassende adresstickers bij, met adressen die je eerst zelf upload. Mijn zus heeft ze gestickerd en be-enveloped en op de post gedaan. Die paar kaarten die ik hier uit wilde delen hebben mn ouders met het kraambezoek meegenomen.

Ik was er zeer tevreden over.
Bedankt voor de reacties! Ga zeker een mooi kaartje op 1 van de sites zoeken kan ze natuurlijk ook nog door bijv. mn ouders laten versturen, had ik nog niet eens aan gedacht. Dat tante Jannie het kaartje eerder krijgt dan ik vind ik niet zo erg
Als je bang bent dat ze niet aankomen kun je de kaartjes ook per mail versturen.
Wij hebben de geboortekaartjes van onze eerste ook via Geboortepost.nl gedaan.

Ook direct laten versturen, was makkelijk. Excellijstje uploaden en klaar.

De kaartjes naar het buitenland hebben we anders gedaan: we hebben de digitale versie van ons geboortekaartje opgevraagd (bij Geboortepost krijg je die gewoon zonder gezeur) en die gemaild. Internationale post is vaak zo lang onderweg, dan is het kaartje al lang niet meer nodig.
Samen kom je verder
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 20-10-2014 15:16
Reden: Spam
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven