Geslachtsbepaling echo juist?
zondag 16 juni 2019 om 19:24
Ik hebonkangs bij 15+3 weken een echo voor het geslacht gehad. De echoscopist ging tussen de beentjes kijken en zei dat het overduidelijk een jongen is, geen twijfel over mogelijk. Thuis sloeg de twijfel echter toe. De echo foto's zijn niet duidelijk om de nub theorie toe te passen. Er is ingezoomd op het geslacht waarbij je duidelijk ziet dat er iets omhoog staat. Nou bedenk ik me of het toch niet de navelstreng kan zijn, het ziet er behoorlijk groot uit voor zo een kleintje.
Is het bij jullie goed gezien? Met de technologie zou je denken dat het meestal wel goed zit...
Is het bij jullie goed gezien? Met de technologie zou je denken dat het meestal wel goed zit...
zondag 16 juni 2019 om 19:29
Hier 2 mensen in mijn omgeving waarbij later toch bleek dat het niet klopte. Wacht de 20 weken echo even af dan kunnen ze nog een keer kijken en dan heb je net wat meer zekerheid. Garanties heb je sowieso niet tot het kindje geboren is. Ze kunnen het uiteraard goed zien en vaak is het goed maar 100% weet je het toch pas na de geboorte.
zondag 16 juni 2019 om 19:31
Woon in het buitenland en daar een NIPT gedaan met 11 weken, hier is het niet verboden (in tegenstelling tot Nederland) om ook voor het geslacht te testen, dus wij wisten met 11 weken 99.9% zeker dat we een jongen krijgen.. en later op echo’s ook nog bevestigd.
Jammer dat ze dat in nl niet doen.. als snap ik de bezwaren zeker wel
Maar als zon echo dame zegt dat ze zeker weet dat het een jongen is zou ik daar vanuit gaan, zij is er voor opgeleid en heeft er al duizenden gezien (of was het een stagiair, dan zou ik mijn twijfels hebben) maar straks bij 20 weken ga je de bevestiging wel krijgen..
Gefeliciteerd, hier dus ook een jongen, echt super leuk! Geniet er van.. En bij twijfel misschien nog 5 weken wachten met aanschaffen kinderwagen etc mocht je dat niet genderneutraal willen aanschaffen..
Jammer dat ze dat in nl niet doen.. als snap ik de bezwaren zeker wel
Maar als zon echo dame zegt dat ze zeker weet dat het een jongen is zou ik daar vanuit gaan, zij is er voor opgeleid en heeft er al duizenden gezien (of was het een stagiair, dan zou ik mijn twijfels hebben) maar straks bij 20 weken ga je de bevestiging wel krijgen..
Gefeliciteerd, hier dus ook een jongen, echt super leuk! Geniet er van.. En bij twijfel misschien nog 5 weken wachten met aanschaffen kinderwagen etc mocht je dat niet genderneutraal willen aanschaffen..
zondag 16 juni 2019 om 19:46
Het is meer dat ik helemaal aan het idee gewend ben. Het liefst koop ik nu allerlei stoere jongenspakjes. Dan komt de gedachte wat als het toch iets anders was op de echo wat ze voor het slurfje heeft aangezien.
Toevallig weet ik wel dat de echoscopiste al ruim 10 jaar de vaste echoscopiste is van de verloskundige praktijk. Daarnaast benadrukte ze dat er geen twijfel mogelijk was.
Denk toch maar van het positieve uitgaan en wachten op de 20 weken echo..
Toevallig weet ik wel dat de echoscopiste al ruim 10 jaar de vaste echoscopiste is van de verloskundige praktijk. Daarnaast benadrukte ze dat er geen twijfel mogelijk was.
Denk toch maar van het positieve uitgaan en wachten op de 20 weken echo..
zondag 16 juni 2019 om 20:13
15+3 is erg vroeg, waardoor meer kans op fouten.
Mijn jongste is 3x van geslacht veranderd tijdens de zwangerschap. Meisje-jongen-meisje-jongen.
De laatste klopte, maar ja, toen was ik 35 weken zwanger, dan is het wat duidelijker allemaal.
Ik heb zelf als echoscopiste gewerkt en me één keer laten verleiden om voor 16 weken een uitspraak over het geslacht te doen en toen had ik het mis.
Na 16 weken heb ik het nooit mis gehad.
Mijn jongste is 3x van geslacht veranderd tijdens de zwangerschap. Meisje-jongen-meisje-jongen.
De laatste klopte, maar ja, toen was ik 35 weken zwanger, dan is het wat duidelijker allemaal.
Ik heb zelf als echoscopiste gewerkt en me één keer laten verleiden om voor 16 weken een uitspraak over het geslacht te doen en toen had ik het mis.
Na 16 weken heb ik het nooit mis gehad.
You're not the same person you were a year ago. Now you're even worse.
Week 14 van de Extremely Demotivational Calendar
Week 14 van de Extremely Demotivational Calendar
zondag 16 juni 2019 om 20:30
Doe eens een plaatje dan?
Sowieso snap ik de redenatie niet helemaal (los van de enorme onbetrouwbaarheid van de nub) m.b.t. de nub, want de nub bekijk je vanaf opzij en het geslacht vanaf recht boven of onder.
Zou best kunnen dat dat 'grote' wat je ziet de navelstreng is, wellicht is er een ander deel waar je naar moet kijken?
Heb je een linkje?
Sowieso snap ik de redenatie niet helemaal (los van de enorme onbetrouwbaarheid van de nub) m.b.t. de nub, want de nub bekijk je vanaf opzij en het geslacht vanaf recht boven of onder.
Zou best kunnen dat dat 'grote' wat je ziet de navelstreng is, wellicht is er een ander deel waar je naar moet kijken?
Heb je een linkje?
zondag 16 juni 2019 om 20:32
Nub is niet meer te zien nu, maar een geslachtsbepaling is wel erg vroeg.
De trend die momenteel gaande is om vanaf 14 weken al geslachtsbepaling te doen vind ik ook helemaal niet zo geweldig.
Mijn gedachte is dat als je echoscopiste zegt dat het zeker een jongen is, je daarvan uit kunt gaan.
Echoscopisten zien echt het verschil tussen een navelstreng en een piemel.
De trend die momenteel gaande is om vanaf 14 weken al geslachtsbepaling te doen vind ik ook helemaal niet zo geweldig.
Mijn gedachte is dat als je echoscopiste zegt dat het zeker een jongen is, je daarvan uit kunt gaan.
Echoscopisten zien echt het verschil tussen een navelstreng en een piemel.
zondag 16 juni 2019 om 20:48
Jongen op de echo bij 20 weken. Was ook een duidelijk beeld van onder tussen de benen, toen ze het beeld stilzette zagen wij het ook: testikel, piemeltje, testikel.
Vanaf 32 weken redelijk veel echo’s gehad vanwege stuitligging en soms zei de echoscopist of gyn dan geschrokken, oh wisten jullie al wat het was. Dat wisten we dus al, maar op dat soort momenten had ik nooit een piemel of testikels gezien, maar die waren voor geoefende ogen kennelijk wel vrij duidelijk.
Het was dus inderdaad een jongen.
Vanaf 32 weken redelijk veel echo’s gehad vanwege stuitligging en soms zei de echoscopist of gyn dan geschrokken, oh wisten jullie al wat het was. Dat wisten we dus al, maar op dat soort momenten had ik nooit een piemel of testikels gezien, maar die waren voor geoefende ogen kennelijk wel vrij duidelijk.
Het was dus inderdaad een jongen.