Gestopt met de pil!

06-11-2014 16:45 2058 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Wij schrijven over het stoppen met de pil en zwanger worden. Sommigen zijn net gestopt en begonnen aan de eerste ronde, anderen zijn al een paar rondes verder en een aantal van de groep is inmiddels zwanger! Leuk als je meeleest! Meeschrijven kan natuurlijk ook altijd. Op het moment is de tabel vol, maar mocht er iemand afvallen kan er altijd weer iemand anders aansluiten.

NaamLeeftijd+partnerNODBijzonderheden Meral 33+38

14-08-2015 uitgerekend zwanger

jongen Panda 20+35 Lollie 25+30 13-05-2015 20 weken echo

29-09-2015 uitgerekend zwanger

jongen Elkebloempje 28+29 20-05-2015 meisjevf 23+29 Annemarijeg 25+24 Nadaaitje 25+29 mijnnaamislaura 28+28 15-05-2015 Xana-92 23+27 28-05-2015 20 weken echo

21-10-2015 uitgerekend zwanger Anne-1985 30+37 Eline05 Bruin-uiltje 26+25 Jen1985 29+29 12-05-2015 20 wekenecho zwanger Newbie1987 27+30 07-05-2015
Brie mag hoor!!! Zolang er in Nederland niet au lait cru opstaat mag je het eten.

Ik hou heel erg van broodjes van Bakker Bart. Mis de zalm en filetbroodjes wel! Ik eet thuis op brood bijna altijd wat ik nu niet meer mag, gelukkig ben ik ook kaasverslaafd. Ik heb niet vaak trek afgelopen periode, maar roompate en ossenworst mis ik soms. Roompate mag, maar niet in de hoeveelheid die ik dan wil dus begin er maar niet aan! Zalm kan ik wel zonder....vraag me af of de visboer het niet ook uit een vacuumverpakking haalt.

Het verschilt per dag of ik trek heb en waarin. Ik eet nu al twee ochtenden pizzabroodjes. Enige waar ik zin in heb. Vorige week at ik worteltjes en yoghurt met cruesli. 3 dagen geleden werd ik al misselijk van een droge cracker. De appelflappen blijven favoriet!!!
Ooh dat wist ik niet. Gelukkig kan ik de brie dan blijven eten haha. Over de zalm zou ik echt niet weten. Eet ik eigenlijk nooit. Wel super vervelend als je zo misselijk bent en niks kunt eten. Hopelijk krijg ik dat niet haha.

Nou alles voor de baby. Dan maar een appelflapje meer. Tjah de baby heeft er gewoon zin in!!! Hihi.
Meral, je hebt de juiste smiley uitgekozen in je berichtje... Ik was/ben ook zwaar teleurgesteld. Op naar de 3de poging. Het duurt dan nu alleen voor mijn gevoel zo lang tot aan mijn vruchtbare dagen...

Heb jij daar geen last van Meral? 9 maanden wachten voordat jullie baby'tje er ein-de-lijk is...

Panda!! Ik wacht in spanning.

Wat betreft het eten: ik ga filet american ook echt missen!
Snap ik Elke is ook niet leuk. Dan nu hoop 'loze' dagen voor je weer vruchtbaar bent. Ik zou het er even lekker van nemen! Neem dat broodje, nu kan het nog!

Ik vind 12 weken lang. 9 maanden niet. Vind het fijn om tijd te hebben voor de fysieke en mentale transformatie tot ouder. Ik denk dat als het heel snel zou gaan ik overweldigd zou zijn. Ik heb een lijstje van de verloskundige en tis een hele hoop! Het proces lijkt me juist leuk en nodig, maar hey vraag het me in maand 8 nog een keer en wie weet wat ik dan zeg. Het kindje is nu ook nog lang niet af, straks als dat wel zo is ben ik vast nieuwsgierig. Ik kan nu alleen maar hopen dat hij of zij alle goede genen van beiden erft!
Xana door ons gesprek heb ik vanavond erg genoten van een zacht broodje brie!

@iedereen: Als ik zeg: Jaap, Huub, Sylvester, Guus. Welke zou er voor jou dan uitspringen? Paar namen van het lijstje hier. Weet nog niet zeker of de wauw ertussen zit.
Wat heb ik in een korte tijd veel gemist! Ben nu even op mijn gemak alles aan het bijlezen. Zodat ik weer helemaal op de hoogte ben.

Leuk dat ons groepje steeds groter wordt, lees nog steeds met veel plezier al jullie verhalen.

Panda, nog nieuws?

Meral, ik vind Guus het leukst! Vind de andere namen persoonlijk niet zo, zou dan als tweede Sylvester zeggen. Maar vind Syl dan weer leuker;) haha maar daar zal iedereen weer anders over denken. Leuk om elkaars mening hier te lezen, maar vooral jou gevoel bij een naam moet goed zijn! Heb je ook al meisjes namen? Guus(je) zou ook nog voor een meid kunnen!
Meisjesnaam hebben we! Guusje word het niet. Zo heet de dochter van een vriendin.

Ik zelf heb het meest met Guus of Huub. Maar twijfel nog of er niks leukers is....vriend vind Max ook heel leuk, maar ik heb er geen klik mee. Ik vind Sil ook leuker, vriend niet.
Hallo allemaal!

Sorry dat ik zolang afwezig ven geweest... Vandaag ongesteld geworden en ontzettend druk met werk en privé dingen dus vandaar was het even lastig om jullie op de hoogte te houden, zie wel dat ik dan meteen veel mis 😊 hihi!

Over de namen vind ik Jaap erg leuk! Over een meisjesnaam zijn wij het hier stiekem ook al vrij eens...

En vriend vertelde dat hij deze maand graag uitgebreid gebruik wilde maken van de vruchtbare dagen dus ik ben benieuwd, vond het iig erg fijn om te horen!

Heb net alle berichten nagelezen, zag dat jij ook ongesteld bent geworden Elkebloempje, balen zeg! En wat jullie schrijven over die nutteloze dagen ben ik het helemaal mee eens, duurt zo lang!!

Naar mijn idee waren er ook nog een aantal dames in spanning aan het wachten op een menstruatie of positieve test.... Spannend!!! Hoop op goed nieuwe voor jullie! :):)
Oh! Nadenken over namen; i love it!

Maar wees voorbereid Meral. Ie-de-reen (!!) heeft een mening over een naam.

(omdat je vaak herinnert wordt aan iets/iemand)

Denk je een leuke te hebben gevonden, dan zit er altijd iemand tussen die er iets negatiefs over heeft. Waardoor je gaat twijfelen. Meisje heeft gelijk: jouw/jullie gevoel moet goed zijn bij de naam.

Voor mij springt Huub er uit, in je lijstje.

Max.. Hmz.. Denk dan heel snel aan een hond. Oepssss

Vind je het niet vreemd om Guus te kiezen als je vriendin al een Guusje heeft?

Ik werk op school; kom daar héél veel (meisjes)namen tegen.

Vriendlief had het een keer over Lisa >> ik heb dit schooljaar maar liefs 3 Lisa's in mijn mentorklas. Dus "no thanks". Terwijl er helemaal niks mis is met de naam...

Vroeger zou ik graag voor Britt kiezen >> zit er dit schooljaar zo'n b*tch-kind in de klas. Dan ben ik meteen genezen van die naam.

Ik vind Wout/Noud ook heel stoer! Mijn oppaskindje heet Hein. En z'n vriendje heet Raf: vind ik ookal leuk!

Ooo, Meral, je hebt de juiste snaar geraakt. Ik kan niet meer stoppen! Hier in het dorp ook een Hidde en Lars.

Nieuw topic starten: namen kiezen. Haha!
Wat balen Panda Wel goed om te lezen dat je vriend die eerst wel eens twijfelde nu zelf aangeeft de vruchtbare dagen te willen benutten. Dat is goed nieuws toch?

Nadaaitje! Ik ben benieuwd!
quote:panda14 schreef op 09 januari 2015 @ 22:40:

Vandaag ongesteld geworden Dat vind ik helemaal niet leuk!
Haha Elke zo hebben wij ook al heel veel namen geëlimineerd! Vriendin is niet helemaal juiste woord. Ze is de zus van mijn beste vriendinnetje en zij trekken regelmatig samen op dus ik ken haar goed en we doen ook weleens iets samen. Ik denk niet dat ze het erg zou vinden, maar nog een Guusje vind ik te ver gaan. Ik neig ook meer naar Huub vanaf begin, maar dan denk ik...is dit nou echt de leukste naam?! Gekke is dat ik dat voor meisje niet heb. Daar zijn we het gewoon erg over eens vanaf begin en is nu gewoon de beste naam.
Oh elke dat met die hond heb ik dus ook!!!!!!!!!!!
quote:meral schreef op 09 januari 2015 @ 22:59:

Oh elke dat met die hond heb ik dus ook!!!!!!!!!!!Hahaha!!
Jammer Elke en Panda :( Het is inderdaad echt héél lang wachten steeds. Maar we slepen elkaar er doorheen! Leuke namen Meral, ik zou zelf Syl de leukste naam vinden, maar wat Elke zegt klopt, je hebt allemaal zo je eigen (positieve of negatieve) associaties met een naam, kies vooral wat jullie samen erg mooi vinden.

Hier verder geen nieuws, behalve dat het dak bijna van het huis waait haha. Is het bij jullie ook zo stormachtig? En Nadaaitje, ben benieuwd hoe het met jou is!
Rawr.
Ohhhhh wat balen Panda en Elkebloempje!! Ik had zo gehoopt dat een van jullie zich deze ronde bij Meral zou aansluiten.... Maar misschien dat het bij Nadaaitje weel goed nieuws is, ben benieuwd! En anders is morgen ook de NOD van meisjeVF zie ik in de tabel... hoe is het bij jou meisje, al tekenen van een aankomende ongesteldheid?

Ik wil zelf nog niet teveel nadenken over namen. Had van de week wel weer een avond dat ik het ineens heel erg nodig vond om me eens even in de kinderwagens te verdiepen

Hier is inmiddels het wachten ook weer begonnen... mijn vruchtbare dagen zijn nu zo goed als zeker wel voorbij dus op naar mijn NOD over 2 weekjes (=lang....... zucht! )
Meral, zeker goed nieuws nu hij aangaf er zelf ook helemaal voor te willen gaan, uit zichzelf! Hihi.

En met die hond... Klinkt heeel bekend, haha!!!

Meisje, nadaaitje, spannend voor jullie! Hopen op goed nieuws!

En voor jou wordt het nu weer lang wachten Lollie, succes! Vond het zo moeilijk afgelopen ronde hihi.

Wat je schrijft over kinderwagens bekijken, daar kan ik mijn avonden ook echt mee vullen hihi, weet al precies welke ik wil eigenlijk, als de portemonnee het toelaat haha! Wat zijn die dingen duur!! ;)

Voor namen is het inderdaad heel erg persoonlijk en ieder heeft zijn eigen achtergrond mbt namen. Die heb ik ook, werk in een kinderdagverblijf dus er komen heel veel namen met bijbehorende persoontjes voorbij heel veel keus dus haha!
Vinden jullie dat je alles nieuw moet hebben? Ik wil eigenlijk een mooie tweedehands kinderwagen bijvoorbeeld, maar matrasje in bedje moet wel nieuw. Ik krijg een heleboel kleding van een vriendin, maar ga echt wel nieuwe dingen erbij kopen. En mijn schoonzus breid een dekentje, mijn tante haakt er eentje. Van alles wat. Beetje combineren. Superleuk om te shoppen. We hebben ook genoeg centen opzij gezet voor de kleine, maar een kinderwagen van 500 euro kan ik echt zonde vinden. Koop ik liever gave babykamerspullen.

Hier ook last van het weer. Ik heb 2 katten waarvan 1 graag buiten is. Gisteren laten zien aan hem dat het echt heel hard regent. 10 minuten later zit hij dan weer bij de achterdeur te etteren en is hij verontwaardigd dat ik het weer niet ff kan veranderen voor hem. Het is een drammertje dus als hij dan niet krijgt wat hij wil trekt hij alle registers open om te kwallen, zodat hij aandacht krijgt. Als ik hem dan een uurtje (!) negeer is het over. Anderzijds is hij ook de grootste knuffelkont die er bestaat dus ik kan 'm hebben.
Over nieuwe dingen en tweedehands hebben wij het ook over gehad... Vriend vindt veel tweedehands ook prima maar ik wil wel nieuwe kinderwagen, maxi cosi enzo. Evt het ledikantje en de kast tweedehands maar dan wel met een mega schoonmaaktbeurt en een nieuw laagje verf... Ben namelijk heel gevoelig voor geuren enzo en vindt tweedehands vaak vies, zit een beetje tussen m'n oren hoor! En het matras ook nieuw inderdaad!

Benieuwd naar jullie meningen! Liefst zou ik alles nieuw willen maar dan ben ik bijna dief van m'n eigen portemonnee 😉
Ik moet helaas bekennen dat ik net zoals we een uitzet kennen voor als je op jezelf gaat wonen ik inmiddels ook al wat babyuitzet heb.

Toen ik een hele goede kennis van me vertelde dat ik stopte met de pil, was ze blij. Eindelijk kon ze dat wat ze bewaard had van zolder halen ???? Kreeg ik een maxi-cosi. Dus dat was het eerste wat op zolder kwam... Hoe kon ik na een bezoekje aan hun terug naar huis? Hoe kon ik vriendlief voorbij lopen met een zo'n groot ding... Niet dus... Volgens mij is hij vanaf dat moment gaan inzien dat het allemaal "echtus" is. Haha.

Daarna vertelde de nicht van mijn vriend dat ze haar kinderwagen op marktplaats ging zetten. (Ik had inmiddels ook het hele internet al afgezocht, naar wat ik later wilde kopen. Dus Panda je bent niet de enige) Was dat een maxi-cosi Mura; die wil ik!!!

Dus toen mocht ik hem voor een spotprijs hebben. Met wandelwagenbak, nóg een maxi-cosi, stoeltje, regenhoes en muggennet. Plus gratis campingbedje... *schaam*

Vind van mezelf dat ik nu ook moet stopen, voor het geval dat het zwanger worden lang gaat duren...Dan wordt ik té verdrietig.

Ik vind tweedehands niet erg, maar wil wel weten van wie het afkomt. Mijn vriendin kocht een kinderwagen, week later brak het wiel af... Dat vind ik wel een beetje lastig. Ik weet nu met mijn spulletjes nog van wie alles afkomt.

Babykamer wil ik het liefste nieuw, maar idd duur!!
Ps. Die kat van jou, haha. Net een kind, je hebt het er maar druk mee!
Hij is pas bijna 2 en was als kitten heel lelijk met grote flapvoeten en scheel. (Nu is het een enorme grote en gespierde zwarte kater.) Leurde altijd alles mee. Liep hele dagen met een roze/paarse sliert door het huis en dan schuddend met z'n kont.

Hij is als hele kleine kitten alleen gevonden op straat dus hij was behoorlijk verwilderd en heeft weinig kattengedrag als voorbeeld gehad. Ik noem het ook mijn kind, kan echt alles met dat beest, maar hij blijft eigenwijs. Hij heeft me als kitten helemaal opengekrabt en gebeten, maar daar is niks meer van over. Hij komt hele dag prrt prrt om je heen draaien en kopjes geven. Als ik even niet aai dan tikt hij met een pootje in mijn gezicht. Hallo ik ben belangrijk en nou aaien haha!

De andere kat is een oud dametje. Ze kijkt graag naar hem, maar beweegt het liefst zo weinig mogelijk. Tegenovergesteld karakter, naar ook een schootkat.

Hou serieus soms mijn hart vast straks met baby. Kan alle kanten op met mijn schatjes. De baby van een vriendin vinden ze eng dus das goed voorlopig. Laten elkaar lekker met rust.
Meral, lees nu je bericht pas haha. Gelukkig heeft je broodje gisteren gesmaakt! Voor de namen zou ik voor sylvester/ sil gaan. Maar wat al geschreven word. Iedereen zijn eigen smaak en favoriet. Andere vinden miss mijn namen niet leuk.

Panda, jammer dat je ongesteld bent geworden. Maar nu vol goede moed naar de volgende ronde. En helemaal nu je vriend er ook echt voor wil gaan. Super!! Dat worden gezellige dagen haha.

Lollie voor jou zijn het nu 2 lange weken. Hoop voor je dat ze een beetje snel gaan, en een positief bericht kan plaatsen hier!

Hier wil ik het liefste alles nieuwe hebben, al hoeft het niet duur allemaal te zijn. Ik ga ook niet voor een kinderkamer van weet ik veel hoeveel geld. Dat vind ik zonde. Wat hoe lang liggen ze in dat kleine bedje. Kinderwagen tjah ligt er ook maar aan hoe duur je hem wil maken maar als ik bij babydump kijk zijn er ook al wat goedkopere wagens. Heb er niks op tegen hoor 2 hands spullen. Maar vind het gewoon fijn en leuk om het zelf in de winkel te kunnen uitzoeken.

hoe is het met meisje?

Hier weer aan het weg waaien! Wat een weer. Vreselijk.

Waar komen jullie allemaal ergens vandaan? Of vinden jullie dat te privé. (Snap ik dan best) zelf kom ik uit Maastricht.

vind het ook wel grappig dat ik eigenlijk niet weet welk gezicht bij iedereen hoort. En er zelf eigenlijk een beeld bij maak. Hebben jullie dat niet? Haha
Wij wonen in west-brabant. Vriend is voor mij uit Haarlem hierheen gekomen. Beiden hebben we geen ouders/ broers/ zussen hier dus een opa/omadag zit er hier niet in qua opvang. Wel kan de kleine straks lekker logeren :-)

Ik denk het soms ook hoor Xana, welk gezicht er bij wie hoort etc. Van mij mogen jullie best van alles weten, maar ik vind het niet fijn dat heel Nederland het hier op het forum mee kan lezen. Wat dat betreft blijf ik dan liever weer anoniem hier bij Viva. Zuid-limburg is trouwens prachtig! Heb jij weer even geluk!
Meral niet vervelend dat geen familie in de buurt woont? Ik ben namelijk echt een familie mens. En zie mijn ouders bijna iedere dag. En niet iedereen hoeft indd alles van mij hier te weten op viva. Er zijn wel groepen die samen een prive groep maken op fb en foto's delen van hun testen en zwangere buiken. Maar dat is voor iedereen die dat zou willen.

Hier in maastricht is het mooi. Maar nu ze hier de tunnel aan het maken zijn is het ook een grote chaos.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven