Grote baby

31-05-2018 16:51 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-05-2018 21:13
Reden: OP verwijderd. Passende maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva
99.63% gewijzigd
Geen idee of dat een reden is tot actie. Maar het is wel een schatting. Heb meerdere verhalen gehoord van mensen die een grote baby zouden krijgen terwijl dit een heel gemiddelde baby was. Het schijnt lastig te zijn om echt een goede schatting te maken. De baby groeit in de laatste weken van je zwangerschap trouwens ook veel minder hard. Als dit gewicht klopt zal de baby misschien een paar ons zwaarder zijn dan je eerdere kinderen. Zie je nu extra op tegen de bevalling of maak je je zorgen om de gezondheid van je baby?
Ik heb zelf geen ervaring van een grote baby , maar vriendinnen wel. Die zaten trouwens hoger in het gewicht met 35 weken dan dat jij nu zit. Daarbij hebben ze uiteindelijk besloten om rond de 37-38 weken te halen.
Zoon was bijna 11 pond. Moest idd om de 3 dagen komen checken voor zwangerschapssuiker en bloeddruk. Verder hebben ze niets gedaan. Maar nu ben ik wel hypermobiel dus misschien nemen ze dat mee? Wel flink uitgescheurd trouwens. En de baby kleertjes pasten niet :D
Is een schatting op basis van tabellen. Ik zou ook 2 megababys krijgen. Gewoon 3550 gram voor beide. Ik kreeg horror verhalen dat het wel zou beginnen bij een kilo meer.

Lekker hen hun eigen protocollen laten volgen. De baby volgt zijn/ haar eigen protocol.
Het is idd heel lastig om het gewicht goed te schatten, maar eigenlijk maakt dat niet uit, want dat weet je pas achteraf.
De VK gaat niet voor niets overleggen met de gyn.
In de laatste weken groeit je kindje ongeveer 100-150 gram per week. Dat is in 5 weken dus nog ruim een pond, dan komt het gewicht richting de 9 pond.
Aangezien je eerdere kinderen al 8 pond waren is dit niet zo heel gek.
You're not the same person you were a year ago. Now you're even worse.
Week 14 van de Extremely Demotivational Calendar
Ken meerdere mensen die reuzenbabys zouden krijgen waar een heel gemiddeld kind uitkwam. Ook een vriendin van mij die na 2 grote kinderen (toen nog geen groeiechos) bij de derde bij meerdere groeiechos te horen kreeg dat dit een kleintje zou worden en uiteindelijk een baby kreeg van meer dan 5kg! Ik heb geen enkel vertrouwen in groeiechos.
Het leven is niet eerlijk
Ik vind het altijd zo opvallend dat in dit soort topics altijd mensen komen melden hoe onbetrouwbaar groeiecho's zijn.
Ja, het geschatte gewicht bij een groeiecho is lastig, maar het beleid wordt er wel op gebaseerd en pas achteraf weet je of de schatting klopte.
Als iemand zich dus zorgen maakt stel je die niet gerust door te melden dat jij mensen kent waarbij het niet klopte, maar door te vertellen wat ze kan verwachten op basis van deze schatting.
De grootte is minder bepalend dan de ligging. Ik ken mensen die er een negenponder zonder knippen of scheuren uit kregen, en mensen met een klein baby'tje en een totaalruptuur. Mijn eigen achtponder ging ook heel wat makkelijker dan de zevenponder.
Maar ook mijn ervaring met groeiecho's is dat ze er behoorlijk naast kunnen zitten.
Solomio schreef:
31-05-2018 17:04
Ik vind het altijd zo opvallend dat in dit soort topics altijd mensen komen melden hoe onbetrouwbaar groeiecho's zijn.
Ja, het geschatte gewicht bij een groeiecho is lastig, maar het beleid wordt er wel op gebaseerd en pas achteraf weet je of de schatting klopte.
Als iemand zich dus zorgen maakt stel je die niet gerust door te melden dat jij mensen kent waarbij het niet klopte, maar door te vertellen wat ze kan verwachten op basis van deze schatting.
Hoezo? Zij is (tenminste voor het verwijderen van de op) misschien wel bang voor het moeten bevallen van een giga baby. Dan kan de boodschap dat de kans aanwezig is dat de baby helemaal niet do groot is toch geruststellen? Als iemand een slechte uitslag van een borstkankeronderzoek meldt vertellen ook veel mensen dat het bij hen uiteindelijk toch niets bleek te zijn. Dit is net zo iets.
Het leven is niet eerlijk
Roelanje schreef:
31-05-2018 20:20
Hoezo? Zij is (tenminste voor het verwijderen van de op) misschien wel bang voor het moeten bevallen van een giga baby. Dan kan de boodschap dat de kans aanwezig is dat de baby helemaal niet do groot is toch geruststellen? Als iemand een slechte uitslag van een borstkankeronderzoek meldt vertellen ook veel mensen dat het bij hen uiteindelijk toch niets bleek te zijn. Dit is net zo iets.
Tis niet mijn manier suwwemaarseggen.
Want de ongerustheid blijft natuurlijk toch.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven