Half jaar niet ongesteld

12-04-2017 20:15 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames

In november 2015 ben ik begonnen aan de pil en ben in juni 2016 weer gestopt met de pil gebruiken omdat het vervelende bijwerkingen had bij mij en mijn man en ik waren ook wel klaar voor een baby. Ik ben toen ongesteld geworden in de stopweek en 48 dagen later werd ik weer ongesteld daarna had ik een cyclus van 35, 30, 30 en 38 dagen. Best onregelmatig maar niet echt extreem onregelmatig. Voor mij is dit normaal. Zo waren mijn cyclussen ook voor ik aan de pil begon. Maar nu ben ik sinds oktober 2016 niet meer ongesteld geworden dus bijna een half jaar niet ongesteld. Heb al vaak een zwangerschapstest gedaan, ben ook bij de huisarts geweest en ben toen doorverwezen naar een assistent gyneacoloog en die zei dat ze niks geks zag en dat het er allemaal gezond uitzag. Sinds een maand drink ik speciale kruiden voor het opwekken van mijn menstruatie( veel vrouwen hebben deze kruiden gebruikt met positieve gevolgen). Ik ben nu nog steeds niet ongesteld en ben heel erg radeloos en word er ook best verdrietig door. Wie herkent dit of weet wat ik kan of moet doen?
Heb je al een zwangerschapstest gedaan?
quote:Filee schreef op 12 april 2017 @ 20:15:

Heb je al een zwangerschapstest gedaan?Het valt me op dat je vaker niet echt leest en dan wel lullige opmerkingen maakt... er staat in OP dat ze dit meerdere keren gedaan heeft
Staat in de tekst....ja ze heeft al getest
Vervelend TO. Ik zou teruggaan naar huisarts. Wellicht kan er gekeken worden naar andere oorzaken..
Heb je een gezond eetpatroon? Dus niet aan het diëten?
quote:Luna_ schreef op 12 april 2017 @ 20:20:

Vervelend TO. Ik zou teruggaan naar huisarts. Wellicht kan er gekeken worden naar andere oorzaken..Dankje voor je reactie. Ja ik ga weer een afspraak maken voor een doorverwijzing
Niet het antwoord dat je wil hebben, maar kijk het een jaartje aan. De kans dat het zich dan spontaan herstelt is groot.

Vooral als ze met een echo's niets zagen en alles er gezond uitzag.
quote:gizzmo-returns schreef op 12 april 2017 @ 20:21:

Heb je een gezond eetpatroon? Dus niet aan het diëten?Nee niet anders dan normaal
quote:Madelief1987 schreef op 12 april 2017 @ 20:22:

Niet het antwoord dat je wil hebben, maar kijk het een jaartje aan. De kans dat het zich dan spontaan herstelt is groot.

Vooral als ze met een echo's niets zagen en alles er gezond uitzag.ik word er nu al heel gek van dus nog een half jaar wachten zal me echt niet goed doen.
quote:Fflove15 schreef op 12 april 2017 @ 20:23:

[...]

ik word er nu al heel gek van dus nog een half jaar wachten zal me echt niet goed doen.Dat snap ik, maar een nieuw onderzoek waar weer uit blijkt dat er geen duidelijk oorzaak is, wat levert dat op?
quote:jadaiswa schreef op 12 april 2017 @ 20:26:

[...]

Dat snap ik, maar een nieuw onderzoek waar weer uit blijkt dat er geen duidelijk oorzaak is, wat levert dat op?Ja klopt maar misschien kunnen ze meerdere onderzoeken doen en misschien iets geven waardoor ik weer ongesteld word
quote:Fflove15 schreef op 12 april 2017 @ 20:23:

[...]

ik word er nu al heel gek van dus nog een half jaar wachten zal me echt niet goed doen.

Ik vrees dat je niet zoveel anders kan doen, bij sommige duurt het zo lang eer de cyclus hersteld is.

Als je PCOS hebt ( ovulatiestoornis waarbij je niet menstrueert) dan is dat zichtbaar op de echo in de vorm van cystes. Als ze dat niet hebben gezien verwacht ik dat het een kwestie van wachten is.
De huisarts of gynaecoloog kan je ook medicatie geven om de menstruatie op te wekken. Hebben ze het daarover gehad?
quote:Luna_ schreef op 12 april 2017 @ 20:19:

[...]

Het valt me op dat je vaker niet echt leest en dan wel lullige opmerkingen maakt... er staat in OP dat ze dit meerdere keren gedaan heeft

Je bent niet de enige die dat opvalt hoor

Inderdaad vervelend TO!

Wel herkenbaar, ik ben toen ik een jaar of 19 was ook eens 8 maanden niet ongesteld geweest. Doorgestuurd naar gyn, alles zag er goed uit. Vlak erna erachter gekomen dat ik net zwanger was, dus toch eisprong gehad na die 7 a 8 maanden.

Nooit geweten waar het door kwam....
quote:Fflove15 schreef op 12 april 2017 @ 20:29:

[...]

Ja klopt maar misschien kunnen ze meerdere onderzoeken doen en misschien iets geven waardoor ik weer ongesteld wordJe kan je menstruatie wel opwekken met medicijnen maar daardoor hersteld je cyclus niet sneller.
Is het wachten zo lastig, omdat je zwanger wil worden of maak je je zorgen?
quote:Madelief1987 schreef op 12 april 2017 @ 20:29:

[...]

Ik vrees dat je niet zoveel anders kan doen, bij sommige duurt het zo lang eer de cyclus hersteld is.

Als je PCOS hebt ( ovulatiestoornis waarbij je niet menstrueert) dan is dat zichtbaar op de echo in de vorm van cystes. Als ze dat niet hebben gezien verwacht ik dat het een kwestie van wachten is.Het was een inwendige echo gedaan door een assistent gyneacoloog. Ze zag echt niets geks en het zag er allemaal gezond en normaal uit. Daarom denk ik dat ik nu wil worden onderzocht door een gyneacoloog. Die zien dingen denk ik beter dan een assistent
quote:BridgetteDubois schreef op 12 april 2017 @ 20:31:

[...]

Je bent niet de enige die dat opvalt hoor

Inderdaad vervelend TO!

Wel herkenbaar, ik ben toen ik een jaar of 19 was ook eens 8 maanden niet ongesteld geweest. Doorgestuurd naar gyn, alles zag er goed uit. Vlak erna erachter gekomen dat ik net zwanger was, dus toch eisprong gehad na die 7 a 8 maanden.

Nooit geweten waar het door kwam....En hoe is je cyclus nu?
Wat vervelend! Ik zou zoals eerder ook genoemd is opnieuw langs de huisarts gaan voor een doorverwijzing of om samen te kijken naar mogelijkheden om je cyclus weer op gang te brengen. Succes!
quote:Fflove15 schreef op 12 april 2017 @ 20:36:

[...]

En hoe is je cyclus nu?Nog steeds rommelig en vrij lang ook (dag of 35), maar ik sla nooit meer over.
quote:Luna_ schreef op 12 april 2017 @ 20:35:

Is het wachten zo lastig, omdat je zwanger wil worden of maak je je zorgen?Als ik eerlijk ben beide maar hoe langer het nu duurt hoe groter de zorgen e
Een vriendin van me had dit ook. Ze moest een jaar wachten van de huisarts, omdat het na de pil soms lang kan duren voordat je lichaam eraan went dat je geen hormonen neemt. Het kwam iets eerder dan een jaar terug. Wachten is altijd naar, vooral als je klaar bent voor een kindje.

Sport je toevallig heel veel? Dan kan ook invloed hebben op je menstruatie.
quote:BridgetteDubois schreef op 12 april 2017 @ 20:37:

[...]

Nog steeds rommelig en vrij lang ook (dag of 35), maar ik sla nooit meer over.Oh dat het nog rommelt is vervelend maar gelukkig dat het niet meer zo lang duurt
quote:es1984 schreef op 12 april 2017 @ 20:37:

Wat vervelend! Ik zou zoals eerder ook genoemd is opnieuw langs de huisarts gaan voor een doorverwijzing of om samen te kijken naar mogelijkheden om je cyclus weer op gang te brengen. Succes!Dankje voor je reactie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven