Hele vroege miskraam

19-02-2015 20:01 261 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vanaf januari 2014 aan het proberen om zwanger te worden. In september heb ik een vroege miskraam gehad.. Ik kwam hier pas twee weken na de menstruatie achter! Ik had last van mijn borsten opeens en was misselijk en besloot nog een testje te doen.. Deze was toen positief! Vervolgens een echo laten maken en daar konden ze zien dat er een beginnende zwangerschap was geweest maar alweer weg was.. Teleurstelling, maar ik wist immers niet eens dat er iets was dus ik kon dit snel verwerken! Vorige week na 6 maanden na deze vroege miskraam weer een positieve test.. Superblij natuurlijk! De volgende dag nogmaals getest en de test was al donkerder.. Na twee dagen verloor ik wat bloed, en dit is langzaam meer geworden in combinatie met menstruatiekrampen! Kortom.. Weer een vroege miskraam.. Het bloeden is inmiddels opgehouden maar de pijn in mijn borsten blijft nog en ook het hele 'zwanger gevoel'.. Test gedaan en die is nog steeds positief! Ik weet dat het HCG voorlopig nog niet uit mijn lichaam aan dus testen heeft eigenlijk weinig zin..!

Heeft iemand ervaring hiermee? Hoe lang blijven de testen positief en de symptomen aanhouden terwijl ik eigenlijk maar 2 dagen overtijd was en er dus nog weinig is eigenlijk?

Ik heb nog geen huisarts gebeld.. Ik ben nu van plan om over een dikke week weer te testen en als die dan nog positief is, contact op te nemen met de huisarts! Mijn gevoel zegt overigens dat het mis is, ondanks dat ik nog 'symptomen' heb..
Ik heb er geen ervaring mee maar wel een voor jou, sterkte.
Ik denk dat het moeilijk te zeggen is hoelang de testen nog positief blijven. Eerder heb ik gelezen dat het wel vier weken dan duren tot het HCG uit je bloed is. Zelf geen ervaring mee verder. Sterkte!
Misschien toch even contact met vk. Kan ook zijn dat het verloren vruchtje er 1 van een tweeling is/was.

Verder veel sterkte
Oh, wat rot voor je. De tests kunnen nog enkele weken positief blijven.

Ik metkte zelf na een curretage (wat vergelijkbaar met een miskraam), dat het een week duurde voor mijn lichaam ook door had, dat ik niet zwanger meer was.

Wist je dat je nu ook al de verloskundige kan en mag bellen voor advies? Ik zou in jouw geval denk ik ook even afwachten. En als de test positief blijft de verloskundige bellen wat je kan doen.

Sterkte.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Oh Doortje wat naar voor je meid. Sterkte!
Sterkte
Sterkte!
Ah, wat naar meid. Veel sterkte. Als je behoefte hebt aan een echo, zou ik contact opnemen met een verloskundige om je uit die onzekerheid te helpen.

Die had je volgens mij al wel gekregen maar je verdient er nog eentje.

Ik vind het helemaal niet zo'n raar idee om eens met de verloskundige te bellen. Al is het maar voor advies.

Sterkte!
Harry you must know all about Muggles, tell me, what exactly is the function of a rubber duck?
Thanks allemaal!

@Lilalinda.. Wat naar dat je dit ook hebt meegemaakt, en waarschijnlijk was je nog veel verder dan ik.. Omdat je een curettage hebt gehad? Ik had echt maar 2 dagen een positieve test.. Daarom vind ik het ook zo stom dat ik nu na een week nog symptomen heb.. Het is niet dat ik al enkele weken zwanger was.. Hoe gaat het nu met je? Heb je het al een plekje kunnen geven?

@Rest: Bedankt voor de hugs en tips! Ik wacht het nog maar een weekje af.. Mochten de symptomen niet verminderen doe ik weer een test en als deze positief is, bel ik alsnog de huisarts..

@Geek: Wat lief dat je me ook hier ff komt supporten! Ik lees nog steeds mee in het andere topic maar als het drukker wordt vind ik het lastig om alles te blijven beantwoorden! Maar ik scroll wel altijd meteen ff naar jouw verhaaltjes, hoor! Ben je nu nog aan het wachten op de menstruatie?! Spannend dus? En mocht je nu een menstruatie hebben dan begin je dus met Clomid? Je bent in ieder geval super positief en dat is echt belangrijk!!! Good luck he meid!!
Ik kwam toevallig in je topic terecht en wilde je even supporter. Ik volg hier even hoe het afloopt met je.

Het is ook heel druk in het topic dus reageer niet elke dag meer want dan heb ik even gewn rust meer. Ga er soms gewoon even voor zitten. Merk ook dat ik qua rust en loslaten verder ben dan sommige.

Ik verwacht maandag mijn menstruatie (ga niet van iets anders uit want ik zou niet weten waarom het nu wel zou lukken). En dan dag 3 t/m 7 Clomid. Dus ben benieuwd. Dan wordt het wel weer spannend. Maar ik hoop dat ik dan ook rustig en positief kan blijven. Heb er tot nu toe wel een goed gevoel over.

Succes! En ik denk aan je!
Harry you must know all about Muggles, tell me, what exactly is the function of a rubber duck?
verloskundige kun je ten alle tijden bellen he.. Hier helaas vorige week 3e keer vroege miskraam

ook nog last van 'symptomen' dus hoop dat die snel weggaan!
Thanks meid!! Ik ook aan jou! Ik duim toch alvast voor jou voor maandag.. en mocht het deze ronde niet lukken, dan heb je in elk geval de volgende maand meteen iets met meer vooruitzicht!!

Ik vind je ook heel positief qua rust en loslaten.. Het is een heel proces! Dat heb ik ook gemerkt.. Op een bepaald merk je ook: je kunt niet meer alleeeen maar daarmee bezig zijn, want je gaat er aan onderdoor.. Ik merk ook dat ik op verschillende manieren ermee ben omgegaan..

Ik heb nu wel veel vertrouwen dat het een keer gaat lukken! Mijn geduld wordt gewoon getest maar ik kan het nu makkelijker overzien dan een halfjaar geleden..

Ik duim heel hard voor je!!!
@laury89: Oh echt joh?? De derde keer al?? Wat klote zeg voor je!!!

Hoe 'ver' was je?? En hoe is jouw miskraam verlopen? Heb je een grote bloeding gehad? En nu ook nog last van symptomen??

Heel veel sterkte!!!!
Hoi allemaal! Gister nog een test gedaan.. Deze was knalpositief! Zo donker was hij nog niet geweest.. Verder nemen alle symptomen toe! Heel erg verwarrend! Ik lees wel overal dat dit normaal is na een miskraam.. Maar zou het niet moeten afnemen?

Ik heb besloten volgende week vrijdag weer een test te doen en als deze nog zo positief is contact op te nemen met de huisarts.. Op een echo is toch vanaf 6 weken iets te zien!! Ik wil gewoon niet weer een teleurstelling! Wie herkent dit allemaal??
quote:Doortjee schreef op 19 februari 2015 @ 21:38:

@laury89: Oh echt joh?? De derde keer al?? Wat klote zeg voor je!!!

Hoe 'ver' was je?? En hoe is jouw miskraam verlopen? Heb je een grote bloeding gehad? En nu ook nog last van symptomen??

Heel veel sterkte!!!!Steeds rond de 5 weken.. positieve test, word lichter en uiteindelijk krampen en bloedingen. Laatste zwangerschap was bevestigd Door bloedtest en de avond erna begon het. 5 Maart voor het eerst naar de gynaecoloog toe . Vind het lastig, borsten deden geen pijn meer maar lijken nu toch weer gevoeliger te worden ... woensdag echo om te kijken of ik schoon ben en dan heeft de gyn ook al foto's !
Jemig Doortje, je maakt het spannend! Ik denk aan je en stuur je positieve energie!
Wat spannend Doortje! Je hoeft de huisarts niet te bellen, de verloskundige is handiger. Gezien de omstandigheden zullen ze je vast snel voor een echo laten komen.

PS. Hier ooit (na twee miskramen) met precies zes weken al een prachtige koffieboon met kloppend hartje. De koffieboon wordt dit jaar zes.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Ik ben 5 keer zwanger geweest, bij alle keren had ik de eerste weken vanaf het begin bloedverlies. Heel verwarrend. 2 keer is het goed gegaan (en zijn er prachtige baby's geboren)en ging dat bloedverlies weg na ca 12-13 weken, 3 keer is het misgegaan, maar daar verdwenen ook de kwaaltjes als gespannen borsten. Dat was wel een wezenlijk verschil.

keeping fingers crossed!
Vandaag weer wat minder symptomen.. Ik verwacht dat het HCG aan het afnemen is..
Hej Doortje,

Heb je al opnieuw getest?? Ook bij een goed verlopende zwangerschap heb je niet iedere dag even veel hormonen!
Zondag nog getest, nog heel erg positief!! Symptomen nog steeds hetzelfde.. Pijnlijke borsten en soms krampen! Ik test zondag weer opnieuw.. Bij een zelfde positieve test bel ik maandag naar een vk!
@Doortjee vervelend joh! ik heb in januari na 5,5 week een mk gehad en wel contact gehad met de vk.

ze adviseerde me een week na de bloeding een zwangersschapstest te doen (eerder had geen zin) dit heb ik dus ook gedaan en deze was dus ook negatief. dus ik zou idd minimaal een weekje wachten en miss dan toch f contacte met de vk die zijn er gwn ook om advies te geven ik heb er echt veel aangehad.

succes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven