HELP! Ik ben zwanger!

05-08-2015 11:37 151 berichten
Hallo,

Ik ben er sinds een week achter dat ik zwanger ben, maar ik wil dit absoluut 100% zeker weten niet. Ik gok dat ik nu ongeveer 6 weken ben, maar weet dit niet zeker.

Ik ben negentien en begin over twee weken aan mijn eindexamenjaar van het MBO, een diploma die ik moet halen. Ik heb zitten puzzelen en zou dan eind maart/begin april uitgerekend zijn, midden in mijn examens.

Zelf wil ik helemaal nog geen kind. Mijn vriend van inmiddels 35 wil niets liever dan kinderen en wil daarom niets weten van een abortus. Hij heeft gedreigd me te verlaten en zelfmoord te plegen als ik het weg laat halen, dus ik kan voor mijn gevoel geen kant uit. Hij heeft nooit gedacht dat hij kinderen had kunnen krijgen en hij ziet dit als zijn enige kans om vader te worden.

Dan ben ik in zo'n geval weer veel te nuchter, als het je één keer gelukt is, lukt het je vast nog een keer.

Ik weet niet meer wat ik moet doen. Het liefst zou ik het kind weg laten halen, ik ben er nog niet aan toe en ben er ook niet klaar voor. Ik wil nog leven en heb nu het gevoel dat mijn leven voorbij is. Wat mijn vriend betreft: hij gaat over lijken om dit kind te laten komen. 'Ja en het kind is ook voor de helft van mij' en 'Het is mijn enige kans om vader te worden' en 'Ik wil vechten voor dit kind' en 'Als jij het weg laat halen maak ik mezelf van kant en ben jij de meest vreselijke persoon op deze wereld en dan haat ik je. Dan ben je een kindermoordenaar!' Ikke, ikke, ikke. En dan ben IK de egoïst in zijn ogen.

Ik wil helemaal nog geen kind. Ik ben er zowat zelf nog één. Ik ben zo bang dat ik gedwongen wordt om te doen wat ik ABSOLUUT NIET wil, maar als ik het weg laat halen weet ik niet wat mijn vriend zichzelf aan gaat doen.

Ik had al bedacht om het misschien stiekem te laten doen en het een ongelukje te laten lijken, maar ik wil niet stiekem hoeven doen. Ik wil mijn eigen keuze over mijn lichaam kunnen maken en ik kan dit nu voor mijn gevoel niet. Wat moet ik doen? Ik wil niet onder dwang een kind krijgen. Hoe dan ook, één van ons gaat doodongelukkig worden. Of ik, en dan sta ik met lege handen en heb geen poot om op te staan, want ik heb geen geld en dan ook geen opleiding en noem maar op. Of hij, en dan mag God weten wat hij zichzelf aan gaat doen.

Help me!

Knyntsje
Alle reacties Link kopieren
quote:hatsetats schreef op 05 augustus 2015 @ 11:43:

Het is jouw lijf, jouw leven, jouw beslissing. Laat je niet door een volwassen kerel (of door wie dan ook, maar van een vent van 35 vind ik zelfmoord dreiging helemaal zum kotzen) chanteren.

Doe die abortus en maak een einde aan die relatie, want die is zwaar ongezond.

En jij bent niet, ik herhaal NIET en never nooit verantwoordelijk voor zijn keuze. Wat een ontiegelijke zakkenwasser zeg.

Dit.

quote:Als jij het weg laat halen maak ik mezelf van kant en ben jij de meest vreselijke persoon op deze wereld en dan haat ik jeDus hij haat je nadat hij zichzelf van kant heeft gemaakt? Daar zou ik me dan weer niet zoveel zorgen over maken.
Een man van 35 met een meisje van 19, kan, maar een man van 35 die daarbij ook nog eens dreigt met zelfmoord en andere emotionele chantage in combi dat hij niet een vrouw heeft van meer zijn leeftijd, daar gaan alle alarmbellen bij mij af. Meid, dit is een hele nare man en niet goed voor jou. Ga snel bij hem weg. En vanzelfsprekend als jij nog niet klaar bent voor een kind, dan niet doen. Hij zei dat hij dacht dat hij geen kinderen kon krijgen? Dat in combi met zijn reactie doet me vermoeden dat hij je op die manier om de tuin heeft geleidt zodat jullie geen voorbehoedsmiddelen zouden gebruiken. Maar dat hij dus wel degelijk gewoon kinderen kan krijgen en dat wist. Het lijkt wel alsof hij jou gebruikt heeft om een kind te krijgen. Nogmaals hele nare man, hij spoort echt niet.
quote:Honeymoonquiz schreef op 05 augustus 2015 @ 11:41:

Tja, als je niet wil dan wil je niet. Dat zal je dan waarschijnlijk je relatie kosten, als ik dat zo lees.

Wel benieuwd hoe je vriend dit voor zich ziet. Als hij zo graag vader wil worden, wil hij dan ook het grootste deel van de zorg en financien op zich nemen? Zorgen voor huisvesting?

Overigens gaat jouw 'nuchtere' uitspraak over dat het hem waarschijnlijk nog wel een keer gaat lukken niet op. Dat ligt er maar helemaal aan wat hem mankeert.Hij mankeert volgens mij iets aan zijn verstand, dreigen met zelfmoord klinkt niet stabiel en volwassen.
Hoe erg het ook is, chocola helpt!
quote:Knyn schreef op 05 augustus 2015 @ 12:26:

[...]

Hij heeft van zijn 21ste tot zijn 32ste een relatie gehad met een vrouw waarmee hij ook kinderen probeerde te krijgen. Maar zijn vermoeden qas dat zij gedurende die hele periode aan de pil zat, dus dan wou het ook niet nee.Ja natuurlijk. Geloof je dat?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Lieve meid het is al gezegd, jouw lijf, jouw beslissing. Een man van 35 die een relatie aanknoopt met een 19-jarige is psychisch niet in orde, daar is wat mee. Niets ten nadele van jou persoonlijk, maar je bent dan gewoon niet goed in je hoofd.

Daarnaast laat hij al merken dat hij niet goed in zijn hoofd is door dreigen met zelfmoord en jou manipuleren. Barst liever, dan dat je buigt.

En als laatste zo te lezen was hij op zoek naar een wandelende baarmoeder. Kinderen krijg je in overleg met elkaar en zijn ex was heel verstandig om niet haar oortjes naar hem te laten hangen.

Maak samen met je moeder een afspraak bij de kliniek en dump die knakker.
quote:DorothyParker schreef op 05 augustus 2015 @ 12:37:

[...]

?

Wat een raar verhaal.Dit dus, klopt van geen kant. Die vriend van jou is psychisch niet in orde.
Deze man klinkt absoluut niet als een geschikte partner zeg. Waarom ben je bij zo iemand? Manipulatief persoon.. Echt al die types zijn hetzelfde. Altijd dreigen met zelfmoord en heel erg op je gevoel in spelen.

Negeren. Doet hij toch niet! En jij hoeft je niet schuldig te voelen. Je bent 19 en student en overtuigd dat je geen kind wil nu. Ik ben tegen abortus hoor maar je bent duidelijk genoeg in dat wat je wil. En natuurlijk heeft je partner daar zeggenschap in maar niet op deze manier. Ga bij hem weg alsjeblieft.. zo iemand moet je niet bij je willen hebben.

Zijn ex heeft niet voor niks de pil gebruikt.. kwam waarschijnlijk nooit van hem af. Was bang etc. Echt.. ga bij hem weg.
quote:Knyn schreef op 05 augustus 2015 @ 11:43:

[...]

Om het maar plat te zeggen, heeft hij een éénpits toestel. Toen hij geboren was, is één van zijn ballen niet ingedaald

Eén niet ingedaalde teelbal betekent zeker niet dat je onvruchtbaar bent.

En wat een raar verhaal over zijn vorige relatie.

Open je ogen en ga op zoek naar een vent van je eigen leeftijd, in dezelfde levensfase en die geen rare verhalen ophangt. Oh en gebruik een voorbehoedmiddel.

Als jij een abortus wil, dan wil je dat. Je vriend is niet voor reden vatbaar kennelijk. Jammer maar je kunt daar maar beter achter komen voordat je kinderen op de wereld hebt gezet.
quote:Honeymoonquiz schreef op 05 augustus 2015 @ 12:54:

Eén niet ingedaalde teelbal betekent zeker niet dat je onvruchtbaar bent.

Ook dat. Weet je hoeveel zaadcellen er in één zo'n bal kunnen zitten? Miljoenen!

quote:En wat een raar verhaal over zijn vorige relatie.Nou, inderdaad. Daarbij gaan toch al je alarmbellen rinkelen?
Je weet het 100% zeker bent jong, hebt nog heel leven voor je en wil graag andere dingen doen dan moeder zijn. Ik zeg het niet vaak maar in dit geval lijkt abortus me een prima situatie. Je vriend in een kleuter, hij is 35 en gedraagt zich als een egoïstische baby door jouw te manipuleren. Dit gaat waarschijnlijk je relatie kosten maar gezien je berichtje lijkt me dat voor jouw en je toekomst geen slecht plan (hoe moeilijk dat misschien nu ook is). Kies voor jezelf! En weet datje geen egoïst bent en dat je vriend waarschijnlijk maar wat harde woorden uitspreekt maar en verder niks mee doet. Kies voor jezelf!
Absoluut voor jezelf kiezen. Deze man probeert je op een hele nare manier te manipuleren. Als je een kind van hem zou krijgen, heeft hij de komende 20 jaar vat op je via jullie kind en zo te horen zal hij niet schromen deze emotionele chantage vol in te zetten zodat hij krijgt wat hij wil. En dat werkt nog veel beter als hij jullie kind in kan zetten.

Wegwezen meid.
quote:Knyn schreef op 05 augustus 2015 @ 12:26:

[...]

Hij heeft van zijn 21ste tot zijn 32ste een relatie gehad met een vrouw waarmee hij ook kinderen probeerde te krijgen. Maar zijn vermoeden qas dat zij gedurende die hele periode aan de pil zat, dus dan wou het ook niet nee.Weet zijn ex ook dat hij kinderen met haar probeerde te krijgen? Was dat afgesproken, of heeft jouw partner dit in zijn eentje beslist?
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Bel zsm de kliniek voor een abortus als je zeker bent dat je geen kind wilt. Deze man is geen geschikt relatiemateriaal en hier wil je niet de rest van je leven aan vast zitten. Een man van 35 met een meisje van 19 klinkt toch al niet heel goed, maar dit is een enorme engerd. Zijn verhalen over zijn vruchtbaarheid en zijn ex zijn echt heel raar. Hij kan in de toekomst echt nog wel vader worden, of het verstandig is valt zeer te betwijfelen.

Zorg dat je goede anticonceptie gebruikt vanaf nu en ga genieten van het leven. Wat hij verder doet moet hij zelf weten en dat is volledig zijn eigen verantwoordelijkheid. Hij probeert je een schuldgevoel aan te praten en je te manipuleren, laat dit alsjeblieft niet toe.
Hoe erg het ook is, chocola helpt!
Zeg Knyn,

Komt die 'vriend' van jou uit de Wielenpolle?

Klinkt namelijk wel zo. Enge kerel. Gauw laten gaan en doorgaan met je leven.
Een gezonde man van 35 bezwangert geen scholier van 19 jaar oud om haar vervolgens te bedreigen en te intimideren. JOuw vriend is niet helemaal tof in zijn bovenkamer en wanneer hij graag kinderen dan zoekt hij maar iemand van zijn eigen leeftijd.

Verbreek het contact met je vriend want van deze man komt alleen maar ellende. Bespreek het met je huisarts en eventueel iemand in je omgeving die je vertrouwt, neem rustig zelf een beslissing en zoek hulp om e.a. te verwerken. Haal het contact met je vriend niet meer aan, zoek iemand van in de 20 als vriend en wees verstandig met voorbehoedsmiddelen en comdooms. Iemand van 35, wie weet waar die allemaal heeft ingehangen, nu ben je zwanger de volgende keer heb je misschien AIDS of een andere soa te pakken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Heb jij de pil niet geslikt omdat hij ocherm gekwetst was door dat stiekeme pilslikken van zijn ex?

Wat gebruikten jullie aan anticonceptie?
Zijn chantage vind ik raar.. maar het kan uit angst en frustratie zijn omdat hij hier geen controle over heeft.

Leeftijdsverschil lijkt ook wat veel... maar ik zie in mijn vriendenkring voorbeelden dat dit goed kan werken. Zelf vind ik het lastig voorstellen..

Bespreekt hij wel hoe hij het voor zich ziet met kind? Werk, studie, huis, financiën etc? Bij de kliniek kun je een gesprek krijgen met een psycholoog. Die begeleidt dan het gesprek met jullie. Zo kan elk van jullie in alle rust zijn/haar standpunt uitleggen aan elkaar. Zonder te worden onderbroken of zelfmoorddreigingen te moeten aanhoren.

En is jouw enige overweging je studie? Je kunt natuurlijk ook een jaar later je studie afmaken of met school goede afspraken maken over je examens. Misschien is er meer mogelijk dan je nu weet.

Maar het kan goed zijn dat je nog meer argumenten hebt om geen kinderen te willen (op deze leeftijd).
Laat je allereerst niet manipuleren door rare opmerkingen over zelfmoord etc, het toont alleen maar aan dat hij nog net zo min volwassen is als jij dat bent. Klinkt hard maar ben het met eerdere dames eens: als je geen kind wilt voorkom dan een zwangerschap. Liever dat dan een zwangerschap afbreken.

Vergis je bovendien niet in wat een abortus met je lijf en met je hoofd kan doen.

Ook voor mij is je bericht pijnlijk: wij wachten al vele jaren op een baby en zullen die uiteindelijk nooit krijgen. Nu zitten we in het lange en moeizame adoptietraject. Je mag je kindje ook bij mij afgeven hoor! En met mij zijn er nog heel veel mensen in Nederland die met al hun liefde voor dit kind kunnen en willen zorgen.

Voordat je meteen een klniniek gaat bellen:

Laat jezelf eerst van meerdere kanten af informeren, neem contact op met het FIOM of met Siriz. Daar zijn mensen die je kunnen helpen om een weloverwogen beslissing te nemen. Bijv voor pleegzorg, afstand te adoptie, hulp op andere manieren of zelfs abortus. En alsjeblieft, laat je oordeel niet afhangen van een groep mensen op een forum...
TO jij bent niet verantwoordelijk voor de mensen met een kinderwens bij wie het niet lukt.

Nienna open je eigen topic met een oproepje of iemand zijn kind aan je wil afstaan, vervuil hier niet het topic van een wanhopige 19 jarige die bedreigd wordt door haar 35 jarige vriend.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:viva-amber schreef op 05 augustus 2015 @ 14:43:

TO jij bent niet verantwoordelijk voor de mensen met een kinderwens bij wie het niet lukt.

Nienna open je eigen topic met een oproepje of iemand zijn kind aan je wil afstaan, vervuil hier niet het topic van een wanhopige 19 jarige die bedreigd wordt door haar 35 jarige vriend.

Het idee alleen al: dat je een 19-jarige vraagt haar zwangerschap uit te dragen en haar kind af te staan, met alle gevolgen vandien; een verpeste examentijd, een verpest lichaam, een vader die waarschijnlijk nog minder te spreken zal zijn over afstaan dan hij nu al is over abortus, en dan alle mentale en emotionele gevolgen die het afstaan van een kind met zich meebrengen (voor zowel moeder als kind). Dan spoor je echt niet hoor.

+1000

Goed bezig, dat meisje een schuldgevoel aanpraten.

+1

Ik vraag me af of TO wel zoveel details online moet zetten met zo'n labiele vriend, of ze nu wel of geen abortus laat plegen. Vriend lijkt me iemand die haar wel chantabel wil maken.
quote:Juul2014 schreef op 05 augustus 2015 @ 12:07:

Ten eerste zou ik eerst eens goed nadenken of je deze relatie wel wilt. Hij is 16 jaar ouder, dan hoeft op zich niet uit te maken als je hetzelfde in het leven staat. Maar als hij joou op zo'n manier chanteert zegt dat al heel wat over iemand.

Daarna ben ik het eens met mater_manuta. Een kind is geen wegwerpartikel. Het komt niet uit, dus het moet weg. Je bent volwassen, hebt seks (wel of niet veilig) en daar kan een zwangerschap van komen. Dan vind ik dat je ook de consequenties moet leren nemen.

En abortus kan ook een consequentie zijn. Geen fijne, maar ongewenst een kind krijgen is dat al helemaal niet.

Ik wens je heel veel sterkte in deze tijd. Gelukkig heb je mensen met wie je kan praten.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Waarmee zou hij moeten chanteren? Met het beëindigen van de relatie? Lijkt me net goed.
quote:Nienna524 schreef op 05 augustus 2015 @ 14:22:

Laat je allereerst niet manipuleren door rare opmerkingen over zelfmoord etc, het toont alleen maar aan dat hij nog net zo min volwassen is als jij dat bent. Klinkt hard maar ben het met eerdere dames eens: als je geen kind wilt voorkom dan een zwangerschap. Liever dat dan een zwangerschap afbreken.

Vergis je bovendien niet in wat een abortus met je lijf en met je hoofd kan doen.

Ook voor mij is je bericht pijnlijk: wij wachten al vele jaren op een baby en zullen die uiteindelijk nooit krijgen. Nu zitten we in het lange en moeizame adoptietraject. Je mag je kindje ook bij mij afgeven hoor! En met mij zijn er nog heel veel mensen in Nederland die met al hun liefde voor dit kind kunnen en willen zorgen.

Voordat je meteen een klniniek gaat bellen:

Laat jezelf eerst van meerdere kanten af informeren, neem contact op met het FIOM of met Siriz. Daar zijn mensen die je kunnen helpen om een weloverwogen beslissing te nemen. Bijv voor pleegzorg, afstand te adoptie, hulp op andere manieren of zelfs abortus. En alsjeblieft, laat je oordeel niet afhangen van een groep mensen op een forum...

Ben jij Koekoek ofzo. Hoe durf je een 19-jarig kind een schuld gevoel aan te praten. Echt, hoe krijg je t je toetsenbord uit. Zij is op geen enigerlei wijze verantwoordelijk te houden voor het feit dat jij geen kinderen hebt. Zij is jou ook geen verantwoording schuldig over haar beslissing.

O en dat abortus wat doet met je lijf en je hoofd geldt niet voor iedereen. Voor vele, waaronder ik, voelde een abortus als bevrijding en opluchting. Ik sta nog steeds 100% achter die beslissing, nooit spijt gehad, nooit omgekeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven