Help. Mk bbz of gewoon nog te vroeg?!

10-10-2019 14:29 123 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi ladies

Ga er ff voor zitten. Het is een lang verhaal

Ik zit van het een op het andere moment in zo'n ontzettende vreemde situatie. Het is nu op dit moment van schrijven 24 uur geleden allemaal begonnen. We hebben een kinderwens, zit niet aan de pil en hou mijn cyclus in een app bij. Nu even cijfers. 29 aug - 3 sep ongested geweest. Kunstjes gedaan, 22 23 25 sept getest. Allemaal negatief, ook geen lichte streep. 27 sept ongesteld geworden dus niet meer getest. 1 oktober laatste dag van die menstruatie. Niks aan de hand dus nog. Alles verloopt normaal. Ben altijd regelmatig ongesteld, nooit tussentijdse bloedingen en inmiddels 6 maanden van de pil af. 8 oktober doe ik een clearblue ovulatie test. Een smiley. Ik denk huh? Dat is vrij vroeg. Vreemd. Verder niet meer aan gedacht. S avonds bij het afvegen wat bruin bloed. Maar heel weinig. Ik ga slapen.
9 oktober, ik sta op, ga plassen, gooi wc papier erin, draai me om en kijk en ik zie bloed. Ik schrok even want dacht hoe kan dat nu weer? Ik ben een week geleddn ongesteld geweest, 5 dagen lang! Tampon in gedaan, gaan werken. Wel het idee door mijn hoofd gehad; het zal toch geen miskraam ofzo zijn? Mama geappt, die zei ook ja geen idee. Ik kom thuis, ga naar de wc en iets zegt me doe een test. Dus ik doe een goedkope test, zie meteen een streepje komen en denk oh hij werkt. Mooi. En ik kijk nog eens goed, en die streep staat bij de T. van test!!!! Nog voordat de controle streep er was had ik al een dikke dikke positieve test vast. HOE DAN? In paniek, na 300x huh ik snap het niet te hebbrn gezegd, doe ik 2 clearblue testen. (Normale) en meteen weer dik positief binnen een paar seconde. 
Huisarts gebeld, mocht meteen komen. Doorgestuurd naar het diagnostisch centrum voor een inwendige echo. Ik verloor tenslotte bloed die ochtend. Helderrood, geen stolsels gezien. In de middag rond 13 uur was dit al niet eens meer een maandverbandwaardige hoeveelheid. 
Op de echo was een verdikt slijmvlies te zien. Eierstokken in orde, eileiders kon ze wat moeilijk zien. We hadden een klein vermoeden op een BBZ en anders dus een MK. Enige optie was prikken op HCG levels. Doorgestuurd naar spoedeisende hulp, meteen laten prikken en weer een inwendige echo door de gynaecoloog. HCG level was 1100. Redelijk hoog toch? Inwendige echo wederom verdikt slijmvlies, hij zag wat vocht wat teruggelopen bloed van een MK kon zijn zei hij, eierstokken en leiders OK. Volgens mijn berekening zou ik dan zwanger moeten zijn vanaf die menstruatie 29 augustus. Dus een prille 6 weken. Want een week na je menstruatie dik positief testen lijkt me ook onmogelijk. Morgen moet ik terug op HCG level weer te prikken. Is het gestegen dan is er dus kans op een BBZ maar waar dan?! Is het gedaald dan is het een MK geweest. 

Heb echter geen gekke krampen gehad. Geen rare stolsels, al lag er gister dus wel ook wc papier deels op. Sinds gister na die echo's (2 inwendige,1x eendenbek en een hand in een tijdsbestek van 2 uur) wel wat kleine steekjes rechts onderin. Maar geen bloedverlies. Soms wat bruine oude hele kleine korreltjes? Maar alleen met afvegen.

Ik lig gister in bed en dacht ineens; het kan toch ook gewoon nig tè vroeg zijn? Mijn baarmoeder ligt ver naar achter werd wel gezegd. Wie weet heb ik wel een hele late eisprong of innesteling gehad. Toch? 1100 is namelijk vrij hoog voor helemaal niks in mijn baarmoeder! 

Vanmorgen dus weer getest om te kijken of het streepje lichter word. Maar nee, binnen 3 seconde weer dik positief.

Ik snap er niks meer van. De gyn kan het bloedverlies dan ook niet verklaren. Iemand die in zo'n zelfde soort situayie heeft gezeten?
Heb ook geen zwangerschapsymptomen. Maar ook niet gehad dus de afgelopen weken. Enkel veel plassen... en wat meer chagrijnig geweest.. hihi

Lang verhaal,maar hopelijk is er iemand die een zelfde iets heeft meegemaakt.

Liefs Vall
Alle reacties Link kopieren
he bah, wat een onzekerheid
sterkte!
Hoi,

Ik heb niet echt een bemoedigend verhaal voor je denk ik. Het lijkt op wat ik vorig jaar heb gehad en dat bleek inderdaad een bbz te zijn.

Ik dacht zwanger te zijn, maar de testen waren negatief. Ook bloed verloren dus ik dacht gewoon mn menstruatie te hebben gehad. Twee weken lang bleef ik maar zwangerschapssymtomen houden. toen heb ik nog een test gedaan en deze was knalpositief. Op de echo was vervolgens niks te zien maar wel hcg in mn bloed. Toen ik pijn kreeg ben ik op de eerste hulp terecht gekomen en daar bleek mn HCG gestegen, dus het moest wel een bbz zijn. Uiteindelijk binnen een paar uur geopereerd waar ze het vruchtje en mn eileider hebben verwijderd.

Het kan ook nog een miskraam zijn, maar dan zou je hcg wel moeten dalen. Hou het even goed in de gaten als je pijnlijk steken onderin je buik krijgt meteen de verloskundige of gynaecoloog weer bellen!

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ja ik hou het idd goed in de gaten. Heb geen pijn. Soms wat gezeur rechts. Maar die eierstok en leider waren allebei perfect. Links schijnt wat lastiger te zien te zijn. Maar ook daar niks vreemds. Daar is 2 keer uitgebreid maar gekeken.. en dus wel een verdikt bms. Test nu nog dik positief. Zo vreemd allemaal..
Alle reacties Link kopieren
Ja ik, bijna mijn verhaal. Bleek een bbz te zijn maar de huisarts had geen idee en liet mij te lang lopen totdat de eileider was geknapt. Toen ben ik geopereerd en waren er al wat weken over heen gegaan helaas.
Alle reacties Link kopieren
En jullie dus ook echo's gehad waarop nergens een bbz te vinden was of überhaupt maar aanwijzingen voor bbz? Want die zijn bij mij dus niet te vinden.
Geen ervaring met een BBZ maar wel een miskraam. Bij mij daalde HCG heel erg traag.
Alle reacties Link kopieren
Hoi TO.

Ik heb iets soortgelijks gehad (vermoeden bbz, hoog hcg, niets te zien op echo met 6+4weken). Ook icm bloed / soort van ongesteldheid rond indd de tijd dat ik dat zou moeten worden. Ik teste 2 dagen na NOD pas positief.

Ik heb een nacht in het ziekenhuis gelegen ter observatie icm regelmatig prikken/echo maken.

Bij mij bleek er uiteindelijk wel iets te groeien, langzaam aan op de echo zag je om de 48u steeds meer. Dit bleek uiteindelijk een leeg vruchtzakje. Wat erg achterliep in groei. Met 9+3 weken was het ter grote van 6,5 week, helaas zonder babietje erin.

Laat je goed monitoren. Veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Hmm wat rot Doris :(
Ik hoop dat ik morgen duidelijkheid heb. Ik ben nog nooit zwanger geweest. Maar als mijn "menstruatie" de MK was dan kan ik nu toch nooit meer 1100 hcg hebben. Dan moet ik die MK toch gevoeld hebben en gezien hebben. Want die zal dan al een week of 6 moeten zijn geweest gezien de hoogte van mijn hcg. Ben als de dood voor een bbz of dat ze er te laat achter komen. Wat een onzekerheid allemaal zeg. Dat vertellen ze er niet bij he :(
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een miskraam moeten opwekken met 10 weken toen, en heb amper bloed verloren/krampen gehad (maar wel vruchtzakje verloren). Dus dat zegt helaas niets. :(

Het heeft bij mij 3 maanden geduurd voor het hcg uit mn bloed was (pas na de hysteroscopie).

Het zegt helaas dus echt helemaal niets. Al denk ik wel dat mijn situatie uitzonderlijk is, althans dat zeiden de verschillende gyns.
Alle reacties Link kopieren
Oke.. pff probeer mijn gedachten te verzetten maar is zo intens moeilijk. Ik hou jullie op de hoogte. Gelukkig morgen om 9 uur al een afspraak.
Alle reacties Link kopieren
Afwachten dus, meer kun je niet doen.

Bij buikpijn aan de bel trekken, bij heviger bloedverlies ook.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte!! Hou je lichaam goed in de gaten!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in die situatie gezeten (net ongesteld geweest met positieve test) en dat was een bzz. Maar: mijn baarmoeder was toen leeg, dus geen verdikt slijmvlies. Dus misschien een klein sprankje hoop :hug: Sterkte morgen!
Alle reacties Link kopieren
Wat naar die onzekerheid.. bij een miskraam mag je trouwens geen tampons gebruiken, dus als je nog vloeit even maandverband pakken. Sterkte morgen!
Bbz lijkt mij uitgesloten als er bij een termijn van 6 weken eileiders in orde zijn. Ik vermoed een biochemische zwangerschap. Ik had namelijk precies hetzelfde! Al hoop ik voor je dat alles gewoon goed blijkt te zijn uiteraard. Heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Het is rot die onzekeeheid en wij weten natuurlijk niet wat er mis is.
Ik had soortgelijke situatie, dus ongesteld (dacht ik) en week erna positieve test. Bleek achteraf een late en lange innestelingsbloeding te zijn geweest.
Ik heb een bbz gehad.

Had ook bloedverlies en heb een inwendige echo door de verloskundige gehad die heeft ze verkeerd geïnterpreteerd. Er was volgens haar niets te zien.

Een kleine week later klachten gekregen: erg veel pijn (niet te vergelijken met krampen als bij menstruatie of miskraam), koud zweet, bijna flauwvallen.

Gelijk naar het ziekenhuis gestuurd waar de bbz wel degelijk te zien was op de inwendige echo. Hartje klopte nog, uur later geopereerd en vruchtje + eileider helaas verwijderd.

Een paar dingen: het is juist normaal dat de eileiders niet of niet goed te zien zijn!
Zodra je je niet goed gaat voelen (vreemde krampen, flauwvallen, pijn achter schouderbladen) naar het ziekenhuis: een bbz in de eileider is potentieel levensgevaarlijk.

Sterkte, voor nu is het afwachten.
Cin88 schreef:
10-10-2019 17:06
Bbz lijkt mij uitgesloten als er bij een termijn van 6 weken eileiders in orde zijn. Ik vermoed een biochemische zwangerschap. Ik had namelijk precies hetzelfde! Al hoop ik voor je dat alles gewoon goed blijkt te zijn uiteraard. Heel veel sterkte!

Dat kan wel degelijk.
Bovendien kan een bbz ook niet in de eileider zitten maar in de buikholte, al komt dat minder vaak voor.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit 3 x gehad, was 3 x vroege miskraam en ook 1 x een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Maar dat kwam heel acuut en geen bloedverlies.. Helse pijnen en met ambulance naar ziekenhuis!

Het kan alle kanten op nu! Veel succes en sterkte!!! Ik weet nog hoe verward ik daardoor ook steeds raakte..
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
10-10-2019 17:20
Ik heb een bbz gehad.

Had ook bloedverlies en heb een inwendige echo door de verloskundige gehad die heeft ze verkeerd geïnterpreteerd. Er was volgens haar niets te zien.

Een kleine week later klachten gekregen: erg veel pijn (niet te vergelijken met krampen als bij menstruatie of miskraam), koud zweet, bijna flauwvallen.

Gelijk naar het ziekenhuis gestuurd waar de bbz wel degelijk te zien was op de inwendige echo. Hartje klopte nog, uur later geopereerd en vruchtje + eileider helaas verwijderd.

Een paar dingen: het is juist normaal dat de eileiders niet of niet goed te zien zijn!
Zodra je je niet goed gaat voelen (vreemde krampen, flauwvallen, pijn achter schouderbladen) naar het ziekenhuis: een bbz in de eileider is potentieel levensgevaarlijk.

Sterkte, voor nu is het afwachten.
Zo ging het bij mij ook.
Alle reacties Link kopieren
Vall12 als je hevige pijn krijgt, niet te vergelijken met menstruatiepijn, gelijk aan de bel trekken.
Alle reacties Link kopieren
Doe ik. Thanks dames :) heb nu wat lichte spotting maar nog niet veel. Het is bruin. Het voelt anders daar.. maar kan niet zeggen hoe. Voel het zeuren ofzo? Maar kan het nu ook geen pijn noemen. Voornamelijk rechts
Alle reacties Link kopieren
Heb vorig jaar het zelfde meegemaakt.
Menstruatie kwam gewoon op de tijd die ik ook verwacht had. En in mijn beleving was het ook een normale menstruatie. Week later begonnen met ovulatietesten. 3 dagen achter elkaar een smiley vond het zo vreemd dag erna een zwangerschapstest gedaan. 2-3 weken zwanger.
Afspraak gemaakt voor een echo maar kon pas na 2 weken terecht (konden eerder niet allebei vrij nemen) en toen konden ze niks zien op de echo. Week erna moest ik bij de gynaecoloog ze hadden gehoopt dat ik te vroeg kwam en dat de week erna wel wat zichtbaar zou zijn. Helaas ook niet. Wel bijna 2 weken om de dag bloed wezen prikken. Weet niet meer uit mn hoofd hoe hoog mijn hcg was. Maar binnen 2 weken was hij nog geen 50 gezakt. Toen kreeg ik een MTX inj.
Pluk de dag...
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment noem je het een zwangerschap met onbekende locatie (ZOL). Ik neem aan dat je iedere 48u HCG moeten laten bepalen + echo?

Bij buikpijn direct aan de bel trekken idd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven