Help. Mk bbz of gewoon nog te vroeg?!

10-10-2019 14:29 123 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi ladies

Ga er ff voor zitten. Het is een lang verhaal

Ik zit van het een op het andere moment in zo'n ontzettende vreemde situatie. Het is nu op dit moment van schrijven 24 uur geleden allemaal begonnen. We hebben een kinderwens, zit niet aan de pil en hou mijn cyclus in een app bij. Nu even cijfers. 29 aug - 3 sep ongested geweest. Kunstjes gedaan, 22 23 25 sept getest. Allemaal negatief, ook geen lichte streep. 27 sept ongesteld geworden dus niet meer getest. 1 oktober laatste dag van die menstruatie. Niks aan de hand dus nog. Alles verloopt normaal. Ben altijd regelmatig ongesteld, nooit tussentijdse bloedingen en inmiddels 6 maanden van de pil af. 8 oktober doe ik een clearblue ovulatie test. Een smiley. Ik denk huh? Dat is vrij vroeg. Vreemd. Verder niet meer aan gedacht. S avonds bij het afvegen wat bruin bloed. Maar heel weinig. Ik ga slapen.
9 oktober, ik sta op, ga plassen, gooi wc papier erin, draai me om en kijk en ik zie bloed. Ik schrok even want dacht hoe kan dat nu weer? Ik ben een week geleddn ongesteld geweest, 5 dagen lang! Tampon in gedaan, gaan werken. Wel het idee door mijn hoofd gehad; het zal toch geen miskraam ofzo zijn? Mama geappt, die zei ook ja geen idee. Ik kom thuis, ga naar de wc en iets zegt me doe een test. Dus ik doe een goedkope test, zie meteen een streepje komen en denk oh hij werkt. Mooi. En ik kijk nog eens goed, en die streep staat bij de T. van test!!!! Nog voordat de controle streep er was had ik al een dikke dikke positieve test vast. HOE DAN? In paniek, na 300x huh ik snap het niet te hebbrn gezegd, doe ik 2 clearblue testen. (Normale) en meteen weer dik positief binnen een paar seconde. 
Huisarts gebeld, mocht meteen komen. Doorgestuurd naar het diagnostisch centrum voor een inwendige echo. Ik verloor tenslotte bloed die ochtend. Helderrood, geen stolsels gezien. In de middag rond 13 uur was dit al niet eens meer een maandverbandwaardige hoeveelheid. 
Op de echo was een verdikt slijmvlies te zien. Eierstokken in orde, eileiders kon ze wat moeilijk zien. We hadden een klein vermoeden op een BBZ en anders dus een MK. Enige optie was prikken op HCG levels. Doorgestuurd naar spoedeisende hulp, meteen laten prikken en weer een inwendige echo door de gynaecoloog. HCG level was 1100. Redelijk hoog toch? Inwendige echo wederom verdikt slijmvlies, hij zag wat vocht wat teruggelopen bloed van een MK kon zijn zei hij, eierstokken en leiders OK. Volgens mijn berekening zou ik dan zwanger moeten zijn vanaf die menstruatie 29 augustus. Dus een prille 6 weken. Want een week na je menstruatie dik positief testen lijkt me ook onmogelijk. Morgen moet ik terug op HCG level weer te prikken. Is het gestegen dan is er dus kans op een BBZ maar waar dan?! Is het gedaald dan is het een MK geweest. 

Heb echter geen gekke krampen gehad. Geen rare stolsels, al lag er gister dus wel ook wc papier deels op. Sinds gister na die echo's (2 inwendige,1x eendenbek en een hand in een tijdsbestek van 2 uur) wel wat kleine steekjes rechts onderin. Maar geen bloedverlies. Soms wat bruine oude hele kleine korreltjes? Maar alleen met afvegen.

Ik lig gister in bed en dacht ineens; het kan toch ook gewoon nig tè vroeg zijn? Mijn baarmoeder ligt ver naar achter werd wel gezegd. Wie weet heb ik wel een hele late eisprong of innesteling gehad. Toch? 1100 is namelijk vrij hoog voor helemaal niks in mijn baarmoeder! 

Vanmorgen dus weer getest om te kijken of het streepje lichter word. Maar nee, binnen 3 seconde weer dik positief.

Ik snap er niks meer van. De gyn kan het bloedverlies dan ook niet verklaren. Iemand die in zo'n zelfde soort situayie heeft gezeten?
Heb ook geen zwangerschapsymptomen. Maar ook niet gehad dus de afgelopen weken. Enkel veel plassen... en wat meer chagrijnig geweest.. hihi

Lang verhaal,maar hopelijk is er iemand die een zelfde iets heeft meegemaakt.

Liefs Vall
:hug: sterkte... :there:
Het blijft apart ook dat "iets" wat ze zien. Vaag. Wat is het dan? Een beginnende zwangerschap herkennen ze wel. Kan mij niet voorstellen dat dit een goede zwangerschap is.
doorenvogels55 wijzigde dit bericht op 18-10-2019 08:51
21.13% gewijzigd
Misschien een poliep.. ik weet t niet..
Je hoopt toch stiekem op ander nieuws! Heel veel sterkte!
Misschien hebben ze een pseudo ring gezien..

Sterkte TO!
WoW dat is wel een hele snelle daling van het HCG. Bij mij ging het per week ongeveer 200/300 naar beneden.
Bij mij bleven ze ook bijna tot op het ‘einde’ wat zien in m’n baarmoeder.
Uiteindelijk is het vanzelf weg gegaan.
Sterkte ermee :)
Pff Vall, dat is niet waar je op gehoopt had...Heel veel sterkte :hug:
Dankjewel ladies! ♡

Ik vond het ook een hele snelle daling gezien ik ook nog steeds geen gek bloedverlies heb gehad, enkel toen het HCG nog verdubbelde zelfs.. Ze zal er toch niet een cijfertje naast gekeken hebben haha.

Ben van de ene kant "blij" dat het zo gaat.. kunnen we in ieder geval weer opnieuw gaan proberen :) ben er zelf redelijk oke onder. Het is gewoon een hele rare week geweest.

Ben benieuwd wanneer alles weer "normaal"loopt en ik mijn menstruatie weer krijg.
Oooh wat verdrietig! Kan me voorstellen dat dit een hele vreemde week is geweest. Sterkte en hoop voor je dat je snel weer zwanger mag worden! :hug:
Vall12 schreef:
18-10-2019 10:04
Dankjewel ladies! ♡

Ik vond het ook een hele snelle daling gezien ik ook nog steeds geen gek bloedverlies heb gehad, enkel toen het HCG nog verdubbelde zelfs.. Ze zal er toch niet een cijfertje naast gekeken hebben haha.

Ben van de ene kant "blij" dat het zo gaat.. kunnen we in ieder geval weer opnieuw gaan proberen :) ben er zelf redelijk oke onder. Het is gewoon een hele rare week geweest.

Ben benieuwd wanneer alles weer "normaal"loopt en ik mijn menstruatie weer krijg.
Ik had na mijn vroege miskraam meteen 2 weken later weer een mooi groeiend eitje en ovulatie. Zou bij de arts even vragen of ze bij de controle daar even naar wil kijken. Mits je nog een controle hebt. Maar neem aan van wel? En snelle daling kan zeker hoor. Ik was in 3 dagen tijd van 680 naar 51 gegaan.

Rare week inderdaad. En goed dat je het zo opvat! De bevruchting lukt in elk geval :) (mocht je daar onzeker over zijn). Het komt goed. Echt waar! Ik duim voor een mooie zwangerschap voor jou binnenkort.
Dubbel
anoniem_6507723259458 wijzigde dit bericht op 18-10-2019 11:00
Reden: Dubbel
98.88% gewijzigd
:hug:
Ja heb over een week controle :)
Ze hebben de afgelopen 2 echo's wel telkens een eiblaasje gezien. Kan het niet zo zijn dat dat al gewoon mijn nieuwe eisprong gaat zijn? Ik heb er niet zó veel verstand van haha. Ik vraag me ook nog gewoon af wanneer die miskraam dan is geweest en waarom er de afgelopen 2 dagen dan wèl iets te zien was wat er daarvoor niet zat. Terwijl ik toen al mijn miskraam zou moeten hebben gehad denk ik dan want toen bloedde ik wel.(begin okt)Heel deze week maar een paar druppels maar niks extreems.

Zit ook ineens helemaal onder de eczeem ofzo? Rug buik borst nek, allemaal kleine rode plekjes. Dat begon 2 weken geleden, en sinds deze week binnen 2 dagen zat ik helemaal onder.

En idd we weten nu dat dat in ieder geval wel werkt :)
Vall12 schreef:
18-10-2019 12:26
Ja heb over een week controle :)
Ze hebben de afgelopen 2 echo's wel telkens een eiblaasje gezien. Kan het niet zo zijn dat dat al gewoon mijn nieuwe eisprong gaat zijn? Ik heb er niet zó veel verstand van haha. Ik vraag me ook nog gewoon af wanneer die miskraam dan is geweest en waarom er de afgelopen 2 dagen dan wèl iets te zien was wat er daarvoor niet zat. Terwijl ik toen al mijn miskraam zou moeten hebben gehad denk ik dan want toen bloedde ik wel.(begin okt)Heel deze week maar een paar druppels maar niks extreems.

Zit ook ineens helemaal onder de eczeem ofzo? Rug buik borst nek, allemaal kleine rode plekjes. Dat begon 2 weken geleden, en sinds deze week binnen 2 dagen zat ik helemaal onder.

En idd we weten nu dat dat in ieder geval wel werkt :)
Dat zou zeker kunnen. Wat ook kan is dat de follikel nog een functioneel geel lichaam is die iets te lang is blijven zitten en langzaam verdwijnt. Die cyste van mij was toen zoiets. Dat wordt dan een cyste genoemd maar is het eigenlijk niet. Die is later weer omgetoverd naar een eiblaasje. (Ik zit altijd met veel fascinatie bij de fertiliteitsarts en vraag haar het hemd van lijf vandaar :biggrin: )

Wist je dat een eileider van links de eicel van rechts kan oppikken? Blijkbaar hebben alle cellen een soort magnetisch stofje die de eileider herkent. Heeft een naam maar die ben ik weer kwijt. Daarom heb je met maar 1 eileider vaak nog genoeg kansen om zwanger te worden.

Hm ja eczeem en hormonen...ik had bij de zwangerschap een puntgave huid. En idd vlak daarna een flinke uitbarsting.
Jeetje, heb nu even snel door je topic heen gescrolld en jouw updates gelezen. Wat een toestand moet dat voor je zijn, niet weten waar je aan toe bent. Gelukkig wel onder intensieve controle in elk geval.
Ik heb zelf op mijn 25ste een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad met een heel raar verloop. Eerst leek het gewoon een miskraam, toen steeds heel erge pijn, afgewisseld met dagenlang geen pijn. Toen de pijn opeens voluit verscheen en niet meer wegging, ben ik opgenomen in het ziekenhuis en de volgende ochtend geopereerd. De eileider was 'leeggemasseerd'. Een paar weken later kreeg ik opnieuw af en toe pijn. Ook bleek bij controle dat het HCG in mijn bloed veel te hoog was (terwijl de urinetest die men ook deed negatief uitwees, terwijl de drempel toch echt gigantisch overschreden werd). De gynaecoloog zag dat er opnieuw een zwelling was in mijn eileider. Ik ben toen kortdurend met cytostatica behandeld (vier injecties) en daarna was ik er eindelijk van af. Hoe dat nou precies allemaal kon, is me eigenlijk nooit goed duidelijk geworden.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Yella78 schreef:
18-10-2019 13:37
Jeetje, heb nu even snel door je topic heen gescrolld en jouw updates gelezen. Wat een toestand moet dat voor je zijn, niet weten waar je aan toe bent. Gelukkig wel onder intensieve controle in elk geval.
Ik heb zelf op mijn 25ste een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad met een heel raar verloop. Eerst leek het gewoon een miskraam, toen steeds heel erge pijn, afgewisseld met dagenlang geen pijn. Toen de pijn opeens voluit verscheen en niet meer wegging, ben ik opgenomen in het ziekenhuis en de volgende ochtend geopereerd. De eileider was 'leeggemasseerd'. Een paar weken later kreeg ik opnieuw af en toe pijn. Ook bleek bij controle dat het HCG in mijn bloed veel te hoog was (terwijl de urinetest die men ook deed negatief uitwees, terwijl de drempel toch echt gigantisch overschreden werd). De gynaecoloog zag dat er opnieuw een zwelling was in mijn eileider. Ik ben toen kortdurend met cytostatica behandeld (vier injecties) en daarna was ik er eindelijk van af. Hoe dat nou precies allemaal kon, is me eigenlijk nooit goed duidelijk geworden.
Wat een beangstigend geval van jou zeg! Raar dat ze niet meteen bloedtesten hebben gedaan toen. Urinetesten zijn minder betrouwbaar. Hoop niet dat Val nu bang moet zijn voor dit. Lijkt mij wel een uitzonderlijk verhaal. Gelukkig wordt ze goed in de gaten gehouden.
Zolang er hcg in je lijf zit, groeit er geen follikel / krijg je geen eisprong.

Neem aan dat ze je hcg blijven checken totdat het negatief is?
Cin88 schreef:
18-10-2019 15:22
Wat een beangstigend geval van jou zeg! Raar dat ze niet meteen bloedtesten hebben gedaan toen. Urinetesten zijn minder betrouwbaar. Hoop niet dat Val nu bang moet zijn voor dit. Lijkt mij wel een uitzonderlijk verhaal. Gelukkig wordt ze goed in de gaten gehouden.
De urinetesten werden dus gelukkig wel gecombineerd met bloedtesten, want anders was niet ontdekt dat er opnieuw iets gaande was bij mij. De uitslag van de bloedtest duurde alleen wel wat langer natuurlijk. Toen het hcg weer zo hoog bleek, was bij de controle de uitslag van de urinetest dus negatief, maar werd ik de volgende dag gebeld dat die van de bloedtest alarmerend hoog was en dat ik direct weer moest komen. Het hcg was dermate hoog, dat de urinetest dat zeker ook aan had moeten geven. Dat bedoelde ik ermee te zeggen, dat was heel vreemd, dat vond men in het ziekenhuis toen ook.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Nou nog een kleine update, vandaag op controle geweest. Verlies al de hele week telkens een beetje bruin bloed, nog steeds geen grote bloedingen gehas of iets. Hcg zit nu op 49. Geen echo gemaakt want gyn zei dat als het zo daalt het echt wel weg zal zijn dus ik vertrouw dr maar op dr blauwe ogen :) hopelijk snel op 0. Volgende week nog even prikken tot dat we onder de 5 zitten.

Thanks voor jullie verhalen, adviezen en steun! Heb er veel aan gehad :) hopelijk mag ik snel weer zwanger worden.
Vall12 schreef:
24-10-2019 11:43
Nou nog een kleine update, vandaag op controle geweest. Verlies al de hele week telkens een beetje bruin bloed, nog steeds geen grote bloedingen gehas of iets. Hcg zit nu op 49. Geen echo gemaakt want gyn zei dat als het zo daalt het echt wel weg zal zijn dus ik vertrouw dr maar op dr blauwe ogen :) hopelijk snel op 0. Volgende week nog even prikken tot dat we onder de 5 zitten.

Thanks voor jullie verhalen, adviezen en steun! Heb er veel aan gehad :) hopelijk mag ik snel weer zwanger worden.
Vervelend dat de zwangerschap Is misgelopen maar ook wel weer fijn dat je duidelijkheid hebt. Wat zullen de laatste weken verwarrend zijn geweest.

Ik hoop ook op een goede zwangerschap voor jou binnenkort!

Wij hebben vorige week na 3 jaar te horen gekregen dat ik eindelijk door een aantal omstandigheden weer “groen licht” hebt voor een IUI traject :cheer2: En kon gelukkig ook meteen volgende week terecht. :cheer2: :cheer2: Wij hopen dat we eind dit jaar of begin volgend jaar nu eindelijk een kleintje mogen verwachten. :redrose:
Ik hoop met ontzettend met je mee!! :hug:
Wie weet zien we elkaar over een aantal maanden wel weer ergens op het forum en mogen we elkaar feliciteren!

Was idd een vervelende tijd, ben blij dat het "achter de rug" is. Alleen nu begint het emotionele deel een beetje. Dag bij dag wat meer besef over wat we de afgelopen weken hebben meegemaakt.

We blijven positief!
Vall12 schreef:
24-10-2019 11:43

Fijn dat je nog een update geeft. En wat het nu was? Niet helemaal duidelijk. Hopelijk snel een goeie zwangerschap.
Hey Vall, ik gun het je enorm dat het de volgende keer wel lukt! Ik hoop dat jullie snel weer kunnen gaan proberen en dat je dan op het forum een positieve melding kan gaan maken!

Cin88 gefeliciteerd zeg! Daar heb je echt lang op moeten wachten. Ik hoop dat het snel gaat lukken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven