Help. Mk bbz of gewoon nog te vroeg?!

10-10-2019 14:29 123 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi ladies

Ga er ff voor zitten. Het is een lang verhaal

Ik zit van het een op het andere moment in zo'n ontzettende vreemde situatie. Het is nu op dit moment van schrijven 24 uur geleden allemaal begonnen. We hebben een kinderwens, zit niet aan de pil en hou mijn cyclus in een app bij. Nu even cijfers. 29 aug - 3 sep ongested geweest. Kunstjes gedaan, 22 23 25 sept getest. Allemaal negatief, ook geen lichte streep. 27 sept ongesteld geworden dus niet meer getest. 1 oktober laatste dag van die menstruatie. Niks aan de hand dus nog. Alles verloopt normaal. Ben altijd regelmatig ongesteld, nooit tussentijdse bloedingen en inmiddels 6 maanden van de pil af. 8 oktober doe ik een clearblue ovulatie test. Een smiley. Ik denk huh? Dat is vrij vroeg. Vreemd. Verder niet meer aan gedacht. S avonds bij het afvegen wat bruin bloed. Maar heel weinig. Ik ga slapen.
9 oktober, ik sta op, ga plassen, gooi wc papier erin, draai me om en kijk en ik zie bloed. Ik schrok even want dacht hoe kan dat nu weer? Ik ben een week geleddn ongesteld geweest, 5 dagen lang! Tampon in gedaan, gaan werken. Wel het idee door mijn hoofd gehad; het zal toch geen miskraam ofzo zijn? Mama geappt, die zei ook ja geen idee. Ik kom thuis, ga naar de wc en iets zegt me doe een test. Dus ik doe een goedkope test, zie meteen een streepje komen en denk oh hij werkt. Mooi. En ik kijk nog eens goed, en die streep staat bij de T. van test!!!! Nog voordat de controle streep er was had ik al een dikke dikke positieve test vast. HOE DAN? In paniek, na 300x huh ik snap het niet te hebbrn gezegd, doe ik 2 clearblue testen. (Normale) en meteen weer dik positief binnen een paar seconde. 
Huisarts gebeld, mocht meteen komen. Doorgestuurd naar het diagnostisch centrum voor een inwendige echo. Ik verloor tenslotte bloed die ochtend. Helderrood, geen stolsels gezien. In de middag rond 13 uur was dit al niet eens meer een maandverbandwaardige hoeveelheid. 
Op de echo was een verdikt slijmvlies te zien. Eierstokken in orde, eileiders kon ze wat moeilijk zien. We hadden een klein vermoeden op een BBZ en anders dus een MK. Enige optie was prikken op HCG levels. Doorgestuurd naar spoedeisende hulp, meteen laten prikken en weer een inwendige echo door de gynaecoloog. HCG level was 1100. Redelijk hoog toch? Inwendige echo wederom verdikt slijmvlies, hij zag wat vocht wat teruggelopen bloed van een MK kon zijn zei hij, eierstokken en leiders OK. Volgens mijn berekening zou ik dan zwanger moeten zijn vanaf die menstruatie 29 augustus. Dus een prille 6 weken. Want een week na je menstruatie dik positief testen lijkt me ook onmogelijk. Morgen moet ik terug op HCG level weer te prikken. Is het gestegen dan is er dus kans op een BBZ maar waar dan?! Is het gedaald dan is het een MK geweest. 

Heb echter geen gekke krampen gehad. Geen rare stolsels, al lag er gister dus wel ook wc papier deels op. Sinds gister na die echo's (2 inwendige,1x eendenbek en een hand in een tijdsbestek van 2 uur) wel wat kleine steekjes rechts onderin. Maar geen bloedverlies. Soms wat bruine oude hele kleine korreltjes? Maar alleen met afvegen.

Ik lig gister in bed en dacht ineens; het kan toch ook gewoon nig tè vroeg zijn? Mijn baarmoeder ligt ver naar achter werd wel gezegd. Wie weet heb ik wel een hele late eisprong of innesteling gehad. Toch? 1100 is namelijk vrij hoog voor helemaal niks in mijn baarmoeder! 

Vanmorgen dus weer getest om te kijken of het streepje lichter word. Maar nee, binnen 3 seconde weer dik positief.

Ik snap er niks meer van. De gyn kan het bloedverlies dan ook niet verklaren. Iemand die in zo'n zelfde soort situayie heeft gezeten?
Heb ook geen zwangerschapsymptomen. Maar ook niet gehad dus de afgelopen weken. Enkel veel plassen... en wat meer chagrijnig geweest.. hihi

Lang verhaal,maar hopelijk is er iemand die een zelfde iets heeft meegemaakt.

Liefs Vall
Ik zou dat ook zeker niet doen! Je weet nu bij welke signalen je aan de bel moet trekken.
Vall12 schreef:
12-10-2019 13:12
Ja die injectie neem ik sowieso niet. Dan wacht ik zelf wel gewoon af,maar die gaat er niet in. Mijn gevoel zegt gewoon wat anders. En die verdubbeling is iedere 48 tot 72 uur. Dus als je hem door trekt dan zou het in 72 uur alsnog BIJNA verdubbelt. Daarbij zijn het ruime gemiddelden wel allemaal.. en genoeg vrouwen die langzaam stijgen maar toch goed zitten. Iedere procent kans die er is, is er een. Het worden niet voor niet wondertjes genoemd. Net een digitale gedaan en die gaf 2/3 weken aan. Zou dus al niet kloppen met mijn berekening,maar het zou wel kunnen en dan is het ook goed mogelijk dat er dus inderdaad nog niks te zien is. Want zou dan 4 tot 5 weken zijn. En als mijn lichaam het opgeruimd zou hebben dan zou ik daar toch wat van gemerkt moeten hebben. Die ongesteld heid is inmiddels bijna 2 weken geleden, dan kan ik niet alsnog stijgen na 2 weken..

Klopt heb zelf ook "rare" dingen meegemaakt die eigenlijk niet konden. Alles kan nog. Zou afwachten.
Je was 2 weken geleden niet ongesteld.. Je test pas op z'n vroegst positief 1,5 a 2 weken na een eisprong..

Ze houden je goed in de gaten, sterkte met afwachten!
Enigme schreef:
12-10-2019 14:19
Je was 2 weken geleden niet ongesteld.. Je test pas op z'n vroegst positief 1,5 a 2 weken na een eisprong..

Ze houden je goed in de gaten, sterkte met afwachten!
Precies. Daarom denk ik dan misschien wel een heftige innestelings bloeding of iets. Of een grapje van mijn lijf :) zie ik het wel voor aan. Bij mij kan niks normaal gaan. Spannend morgen!
Heb je geen ovulatietesten gebruikt in september? Wanneer was je piek?

Volgens mij is het wel zo dat clearblue altijd max 2/3 weken zwangerschap aangeeft en niet 4/5 weken oid?
3+ weken is de max.

Heb ovulatie testen gebruikt maar geen enkele goede positieve gehad en toen dus "ongesteld" geworden dacht ik.. Waren ook geen clearblues die testen trouwens. Ik deed afgelopen dinsdag een clearblue ovulatie en die gaf een smiley. Toen dacht ik al huh? Das wel heel vroeg. Nu weet ik ook dat ovulatie testen positief kunnen uitslaan bij een zwanger schap. Dag erna is dit hele feest begonnen en dat was ook de reden waarom ik besloot een zw test te doen die dus meteen dik positief was binnen 2 seconde
Dus voor nu hoop ik op een HCG van minimaal 3000 en iets te zien in mijn bm..
Wie weet was dan inderdaad je eisprong laat. Heb je vorige rondes ook nooit een piek kunnen vinden? Of door middel van temperaturen je eisprong vastgesteld?

Hoop ook voor jou dat het gewoon nog te vroeg is.
Nee vorige rondes niks gevonden maar we e waren ook nog niet zó fanatiek en had ook geen goede testen denk ik. Wilde gewoon een beetje gaan checken hoe mijn cyclus was dus had nu clearblues zouden dan vanaf deze maand er voor willen gaan. Niet dat het nu niet mocht gebeuren, heel graag zelfs. Ik voelde wel vaak mijn eisprong. Dacht ik altijd. Rond de 14 dagen voelde ik altijd rechts wat.
En toch.. hoe onwaarschijnlijk het momenteel ook lijkt, als jij het gevoel hebt dat dit wél een zwangerschap is en je verkeerd geteld denkt te hebben, dan denk ik dat je gelijk kan hebben. Vaak voelen we instinctief dingen wel aan en daar mogen we imo best op vertrouwen.

Ik wens je nogmaals veel sterkte en mijn duimen draaien!
Zebraman schreef:
12-10-2019 17:05
En toch.. hoe onwaarschijnlijk het momenteel ook lijkt, als jij het gevoel hebt dat dit wél een zwangerschap is en je verkeerd geteld denkt te hebben, dan denk ik dat je gelijk kan hebben. Vaak voelen we instinctief dingen wel aan en daar mogen we imo best op vertrouwen.

Daar geloof ik ook in!
Twee keer heb ik een missed abortion gehad. Ik voelde destijds gewoon dat het vruchtje gestopt was met groeien, hoewel er verder geen enkel teken was, zoals bloedverlies of iets dergelijks. Op de echo’s was dan vervolgens te zien dag mijn gevoel klopte. Okay... toen ik vervolgens een goede zwangerschap had, zorgde mijn angst ervoor dat ik niet meer op mijn gevoel durfde te vertrouwen....
Lijkt wel erg veel op mijn verhaal afgelopen juli.
Even korte samenvatting:
-test positief
-bloeding met 7 weken, op echo niks te zien dus miskraam.
-doorgestuurd naar gynaecoloog op verdenking bbz.
-gyn zag wel wat op echo, leek op 5 weken ipv 7.
-moest om de dag bloedprikken en echo’s. (Later zat er een week tussen)
-hcg steeg maar was minimaal. 1000-1100-1400 .. zo was het verloop.
-4 weken verder nog steeds geen duidelijkheid. (Wel bloedverlies, geleidelijk.
-op echo’s werd niks duidelijk, gyn zei ook ZOL.
-na 4/5 weken daalde hcg en is alles vanzelf weggegaan (uiteindelijk)
-wel cytotec gehad om op te wekken maar werkte niet.

Bij was er ook steeds twijfel tussen goede zwangerschap, bbz of miskraam.

Sterkte ermee, hoop dat het bij jou beter is dan bij mij.
UPDATE!!

Zojuist weer terug uit zkh. Hcg gestegen! 2200!! Dus wel degelijk een verdubbeling. Gyn was erg positief erover. Wel wederom niks te zien in BM maar ook niet bij eierstokken. Zij denkt dat we inderdaad te vroeg zijn en hoopt bij de volgende toch wel wat te zien. Komende dinsdag mogen we weer. Ik ben nog nooit zo vaak achter elkaar in een zkh geweest haha. Maar ja.. allemaal ietsje positiever wel dus! Onwijs spannend dit..
:cheer2: :cheer2: Voorzichtig goed nieuws dus! Wat super spannend TO, ik leef ontzettend met jullie mee, ik hoop dat jullie dinsdag iets kunnen zien!
Vall12 schreef:
13-10-2019 15:45
UPDATE!!

Zojuist weer terug uit zkh. Hcg gestegen! 2200!! Dus wel degelijk een verdubbeling. Gyn was erg positief erover. Wel wederom niks te zien in BM maar ook niet bij eierstokken. Zij denkt dat we inderdaad te vroeg zijn en hoopt bij de volgende toch wel wat te zien. Komende dinsdag mogen we weer. Ik ben nog nooit zo vaak achter elkaar in een zkh geweest haha. Maar ja.. allemaal ietsje positiever wel dus! Onwijs spannend dit..
Dat klinkt positief! Fijn hoor!

En ach... die ziekenhuisbezoeken hebben sommigen al voordat ze überhaupt zwanger zijn. Daarbij vergeleken sta jij al 10-0 voor.
Ja zeker waar! Ik ben er niks bij, en ben ik me ook heel erg van bewust hoor ;) geen zorgen. Heb het van dichtbij meegemaakt en weet dat het echt niet makkelijk gaat of soms zelfs helemaal niet. En aan die vrouwen denk ik ook heel erg veel!
Wat goed om te horen TO! Ik hoop ook dat het zo positief blijft en het idd nog te vroeg is!
Goed nieuws :) Ik duim voor je!
Poeh! Spannend
Duim voor je!
Zebraman schreef:
12-10-2019 17:05

Ach nee, hoe rot ook. Maar lees alleen dit forum al: zoveel vrouwen d i e het zeker weten en teleurgesteld raken

Of die zwanger blijken en verbaasd

Het is gewoon een moeilijke, onzekere tijd!
Spannend hoor.
Ow super zeg! Spannend.
Hoe is het nu? Moet je vandaag weer naar het ziekenhuis?
Kom net weer terug uit zkh..

Hcg maar 100 gestegen.. vanmorgen licht bloed verlies en wat pijn rechts. Dus kneep hem al. Echo weer niks te zien, althans.... er zit nu wel IETS in mijn baarmoeder. Maar wat weet weer niemand. Geen knipperlichtje en geen dooierzak, of die zag ze nog niet. Maar kon ook een poliep zijn. Nu verwacht ze dus wèl weer een miskraam. Ik word alle kanten opgegooid qua emoties. Heb vandaag eerst een echo bij de gyn gehad, die zag dus wat maar wist het niet zeker. Na overleg moest ik nog een echo maken bij de echoscopist want betere apparatuur en die doet dit de hele dag. Zij zag het dus ook, leek wat te bewegen volgens haar( als in het zit ergens los in mn baarmoeder?? Geen idee) dus voor nu mag ik over 48 uur weeer terug komen. Wilde me al een spuit geven maar daar begin ik niet aan en zeker niet als we het niet zeker weten. Ik ga er nu maar van uit dat het wel foute boel zal zijn. Ben er ook even helemaal klaar mee.. :( vreselijk uitputtend dit.
Baarmoedermond was trouwens wel gesloten en had ook wat bloed bij mijn eierstok /eiblaasje zitten. Afgelopen keren was mijn baarmoeder echt helemaal "grijs" op de echo zegmaar en was er echt compleet niks te vinden nu was het zwart (is vocht zei ze, kon bloed zijn maar ook gewoon vocht)met een wit iets erin. Maar omdat het dus nog niet duidelijk is staan alle opties nu dus weer open

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven