Help. Mk bbz of gewoon nog te vroeg?!

10-10-2019 14:29 123 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi ladies

Ga er ff voor zitten. Het is een lang verhaal

Ik zit van het een op het andere moment in zo'n ontzettende vreemde situatie. Het is nu op dit moment van schrijven 24 uur geleden allemaal begonnen. We hebben een kinderwens, zit niet aan de pil en hou mijn cyclus in een app bij. Nu even cijfers. 29 aug - 3 sep ongested geweest. Kunstjes gedaan, 22 23 25 sept getest. Allemaal negatief, ook geen lichte streep. 27 sept ongesteld geworden dus niet meer getest. 1 oktober laatste dag van die menstruatie. Niks aan de hand dus nog. Alles verloopt normaal. Ben altijd regelmatig ongesteld, nooit tussentijdse bloedingen en inmiddels 6 maanden van de pil af. 8 oktober doe ik een clearblue ovulatie test. Een smiley. Ik denk huh? Dat is vrij vroeg. Vreemd. Verder niet meer aan gedacht. S avonds bij het afvegen wat bruin bloed. Maar heel weinig. Ik ga slapen.
9 oktober, ik sta op, ga plassen, gooi wc papier erin, draai me om en kijk en ik zie bloed. Ik schrok even want dacht hoe kan dat nu weer? Ik ben een week geleddn ongesteld geweest, 5 dagen lang! Tampon in gedaan, gaan werken. Wel het idee door mijn hoofd gehad; het zal toch geen miskraam ofzo zijn? Mama geappt, die zei ook ja geen idee. Ik kom thuis, ga naar de wc en iets zegt me doe een test. Dus ik doe een goedkope test, zie meteen een streepje komen en denk oh hij werkt. Mooi. En ik kijk nog eens goed, en die streep staat bij de T. van test!!!! Nog voordat de controle streep er was had ik al een dikke dikke positieve test vast. HOE DAN? In paniek, na 300x huh ik snap het niet te hebbrn gezegd, doe ik 2 clearblue testen. (Normale) en meteen weer dik positief binnen een paar seconde. 
Huisarts gebeld, mocht meteen komen. Doorgestuurd naar het diagnostisch centrum voor een inwendige echo. Ik verloor tenslotte bloed die ochtend. Helderrood, geen stolsels gezien. In de middag rond 13 uur was dit al niet eens meer een maandverbandwaardige hoeveelheid. 
Op de echo was een verdikt slijmvlies te zien. Eierstokken in orde, eileiders kon ze wat moeilijk zien. We hadden een klein vermoeden op een BBZ en anders dus een MK. Enige optie was prikken op HCG levels. Doorgestuurd naar spoedeisende hulp, meteen laten prikken en weer een inwendige echo door de gynaecoloog. HCG level was 1100. Redelijk hoog toch? Inwendige echo wederom verdikt slijmvlies, hij zag wat vocht wat teruggelopen bloed van een MK kon zijn zei hij, eierstokken en leiders OK. Volgens mijn berekening zou ik dan zwanger moeten zijn vanaf die menstruatie 29 augustus. Dus een prille 6 weken. Want een week na je menstruatie dik positief testen lijkt me ook onmogelijk. Morgen moet ik terug op HCG level weer te prikken. Is het gestegen dan is er dus kans op een BBZ maar waar dan?! Is het gedaald dan is het een MK geweest. 

Heb echter geen gekke krampen gehad. Geen rare stolsels, al lag er gister dus wel ook wc papier deels op. Sinds gister na die echo's (2 inwendige,1x eendenbek en een hand in een tijdsbestek van 2 uur) wel wat kleine steekjes rechts onderin. Maar geen bloedverlies. Soms wat bruine oude hele kleine korreltjes? Maar alleen met afvegen.

Ik lig gister in bed en dacht ineens; het kan toch ook gewoon nig tè vroeg zijn? Mijn baarmoeder ligt ver naar achter werd wel gezegd. Wie weet heb ik wel een hele late eisprong of innesteling gehad. Toch? 1100 is namelijk vrij hoog voor helemaal niks in mijn baarmoeder! 

Vanmorgen dus weer getest om te kijken of het streepje lichter word. Maar nee, binnen 3 seconde weer dik positief.

Ik snap er niks meer van. De gyn kan het bloedverlies dan ook niet verklaren. Iemand die in zo'n zelfde soort situayie heeft gezeten?
Heb ook geen zwangerschapsymptomen. Maar ook niet gehad dus de afgelopen weken. Enkel veel plassen... en wat meer chagrijnig geweest.. hihi

Lang verhaal,maar hopelijk is er iemand die een zelfde iets heeft meegemaakt.

Liefs Vall
Hier 5 dagen gevloeid op de dag dat het zou moeten komen. Donderdags getest ik dacht heeeeeel vaag 2 streepjes te zien maar test toch weg gegooid. Daarna van vrijdag tot en met dinsdag gevloeid. Woensdag niet lekker onder de douche. Donderdag op vrijdag nacht(had nachtdienst) roze verlies. Vrijdag nogmaals getest(ook eerst een ovulatietest gedaan) en dikke test streep!! Dat zit nu(helaas nog wakker ja om dit tijdstip) in de box te spelen en is 9 maanden oud. Ik denk dat het misschien een tweeling is geweest waarvan 1 heel snel is mis gegaan. Ook hier met 6 weken niks te zien(met 5 weken bloedverlies gehad heb een achterover gekantelde baarmoeder) maar met 8 weken een kloppend hartje.
Wat een onzekerheid TO, bah. Geen ervaring hier, hopelijk heb je gauw duidelijkheid!
Ja het is echt ff een vervelende situatie. Ook omdat je met een bbz zo eventjes op het randje van je leven kunt gaan hangen, geen fijne gedachte om mee te gaan slapen kan ik je vertellen. Over een half uurtje ga ik prikken en daarna de afspraak. Ben zo intens benieuwd... geen gekke bloedingen meer gehad enkel alleen wat spotting. Jullie horen me!
En inderdaad prik ik nu elke 48 uur. (Er zit nu wat minder lang tussen.) Woensdag om 17.30 geprikt en toen wassie dus 1100
Ik ben met spoed geopereerd aan mijn buitenbaarmoederlijke zwangerschap, dus er was enige haast. Maar ik had toen al 36u zware buikpijn (door de bloedingen in mijn eileider), dus het was nou ook weer niet alsof ik zonder aankondiging opeens het loodje zou leggen. Als je niets doet is het niet goed, maar je doet wel iets en je wordt goed in de gaten gehouden. Sterkte zometeen!
Nou... hcg gestegen van 1100 naar 1400. Niet genoeg voor een gezonde zwangerschap. Op de echo weer niks gevonden. Nergens. Nu dus een ZOL. Zondag terug naar spoedeisende hulp om daar weet te prikken en weer een echo te maken. Wat is dit vreselijk :( weet even niet meer wat te doen. Mocht het zondag echt enorm gestegen zijn kan het alsnog wel een goede zwanger schap zijn. bbz vermoed ze dus niet omdat er niks in mijn eierstokken of lijders zit.. pfff :(
Nou ja!!
wat een nare situatie

sterkte zondag!
Oh Vall :(, ik weet precies wat je doormaakt. Het lijkt mijn verhaal wel.
Krijg je ook echo’s?

Heel veel sterkte, ik weet hoe rot dit is.
Niks anders dan knuffels
Sterkte, die onzekerheid is heel naar :hug:
Ja heb inderdaad ook echo's Doris. Maar baarmoeder leeg :( en verder nergens iets te vinden.. pfff
Vall12 schreef:
11-10-2019 10:25
Nou... hcg gestegen van 1100 naar 1400. Niet genoeg voor een gezonde zwangerschap. Op de echo weer niks gevonden. Nergens. Nu dus een ZOL. Zondag terug naar spoedeisende hulp om daar weet te prikken en weer een echo te maken. Wat is dit vreselijk :( weet even niet meer wat te doen. Mocht het zondag echt enorm gestegen zijn kan het alsnog wel een goede zwanger schap zijn. bbz vermoed ze dus niet omdat er niks in mijn eierstokken of lijders zit.. pfff :(
Klinkt precies hetzelfde als bij mij afgelopen Juli. Ik zou toen 7 weken zwanger moeten zijn maar er was niks te zien op de echo en mijn HCG steeg wel maar niet voldoende. Bij 8 weken begon ik te vloeien. Fertiliteitsarts zei dat het een biochemische zwangerschap was. Ofwel de placenta, of een deel daarvan, ontwikkelt wel nog en maakt HCG aan maar het vruchtje is al heel vroeg gestopt met groeien, vaak al ergens vlak na de innesteling. Was ook geen sprake van een bbz.

Ik hoop het uiteraard niet voor je en hoop op een wolk van een baby! De wonderen zijn de wereld nog niet uit :)

Bij mij was de troost dat na 3 jaar proberen het dus wel lukt en mijn lichaam het ook afstoot als het niet goed blijkt te zijn (ivm medicatie). Maar dat hoeft uiteraard niet voor jou te gelden. Nogmaals heel veel sterkte!
Vall12 schreef:
11-10-2019 10:49
Ja heb inderdaad ook echo's Doris. Maar baarmoeder leeg :( en verder nergens iets te vinden.. pfff

Je baarmoeder was toch niet leeg, maar bevatte verdikt baarmoederslijmvlies? Dat is bbz-technisch een goed teken.
Ja alleen vandaag zei ze dat het verdikte slijmvlies ook wel mee viel en niet zo dik was :( wat kan een lichaam toch raar zijn. Ze kon ook zien aan welke kant ik een eisprong had gehad enzo en alles zag er daar goed uit. (Als je het goed wil noemen) Heb geen bloedingen meer gehad, geen krampen of pijn. Alleen wat spotting.
Vall12 schreef:
11-10-2019 11:08
Ja alleen vandaag zei ze dat het verdikte slijmvlies ook wel mee viel en niet zo dik was :( wat kan een lichaam toch raar zijn. Ze kon ook zien aan welke kant ik een eisprong had gehad enzo en alles zag er daar goed uit. (Als je het goed wil noemen) Heb geen bloedingen meer gehad, geen krampen of pijn. Alleen wat spotting.
Alles zag er goed uit...en nu? Want het hcg moet toch wel in de gaten gehouden worden.
Mola zwangerschap kan ook nog inderdaad.

Verder herkenbaar, ik moest bij mijn tweede zwangerschap ook om de twee dagen komen voor bloedprikken en echo. Dat was zenuwslopend omdat het zo lang duurde voordat er eindelijk iets te zien was. Het scheelde een dag anders hadden ze mijn overgebleven eileider ook willen weghalen.

Ik ga ervan uit dat dat bij jou helemaal niet het geval zal zijn maar wees wel op je hoede: niet zomaar uit 'voorzorg' ergens mee instemmen. Nou is het bij jou nog helemaal niet duidelijk wat en of er iets aan de hand is natuurlijk.

Maar goed: bij heftige pijn/steken gelijk naar het ziekenhuis, meer zit er naast de controles nu niet op...
Nee had me ook al voorgenomen om inderdaad niet zomaar iets te gaan laten doen daar. Want ik voel zo'n sterke twijfel in mijn hoofd. Ik denk allemaal dat het te vroeg is. En dat we er gewoon compleet naast zitten qua telling en dat mijn lichaam raar heeft gedaan. Maar goed ik haal me van alles in mijn hoofd nu. Ben benieuwd wat ze willen doen als het zondag weer gestegen is en er weer niks te zien is.. hoelang gaan we door.. zoveel vragen maar niemand heeft antwoorden. Alleen mijn lichaaam. Ik probeer het nu van me af te zetten en hoop dat ik geen pijn krijg. Zondag weer wat meer duidelijkheid hopelijk.

@Doorenvogels55
Voor nu om de 48 uur HCG prikken en echo's.. en dat doe ik sinds woensdag al. Verder geen idee nog wat er gaat gebeuren
Oh jeetje TO, dit was niet de update waar ik op had gehoopt. Wat een onzekerheid allemaal :hug:

Ik hoop zo dat er straks toch een wolk van een baby jullie leven mag gaan verrijken en dat je verkeerd geteld blijkt te hebben!
Heel veel sterkte TO!
Ik duim op goed nieuws voor zondag!
:hug:
Ik zou eerst niets doen zondag. Trouwens wat moeten ze doen. Er zit niets in de baarmoeder blijkbaar dus curettage heeft dan ook weinig zin lijkt mij. Klinkt mij toch eerder als een bbz. Zit denk ik niets anders op dan afwachten tenminste zolang je geen pijn hebt.
Echt vervelend hoor.
Ja alleen ziet ze zo ook geen afwijkingen bij mijn eierstokken en verder ook geen aanwijzingen op een bbz. Behalve dan een ligt stijgend HCG. Nu zat daar wel geen 48 uur tussen maar 35 uur. Bij de eerste echo vond hij een beetje vrij vocht. 2e echo vonden ze dat vocht al niet meer. Gyn gister dacht dan echt aan een ZOL in regressie wat betekend dat er dus ergens iets gezeten heeft buiten mijn baarmoeder en dat ik dat al verloren ben. En een kleine kans dat het alsnog wel een goede zwangerschap zou zijn.Maar goed ik heb geen vreemde stolsels of dingen gehad. Enkel een normale "menstruatie" en 1 week later 1 ochtend een bloeding en wat spotting. Tepels beginnen wat gevoelig te worden, heb ook ineens dat ik veel maagzuur opboer of iets.. geen pijntje meer gehad, zelfs het zeurende gevoel wat ik had is weg en geen druppel bloed meer verloren. Testen nog steeds mega snel en dik positief. Morgen gaat manlief mee, die was er de afgelopen 2 keer niet bij. Wie weet valt er dan ineens wel wat te zien. Blijf hoop houden terwijl ik weet dat het ook gewoon niks kan zijn. Je hoofd speelt zo met je...
Hetvrijewoord schreef:
11-10-2019 12:56
Mola zwangerschap kan ook nog inderdaad.

Verder herkenbaar, ik moest bij mijn tweede zwangerschap ook om de twee dagen komen voor bloedprikken en echo. Dat was zenuwslopend omdat het zo lang duurde voordat er eindelijk iets te zien was. Het scheelde een dag anders hadden ze mijn overgebleven eileider ook willen weghalen.

Ik ga ervan uit dat dat bij jou helemaal niet het geval zal zijn maar wees wel op je hoede: niet zomaar uit 'voorzorg' ergens mee instemmen. Nou is het bij jou nog helemaal niet duidelijk wat en of er iets aan de hand is natuurlijk.

Maar goed: bij heftige pijn/steken gelijk naar het ziekenhuis, meer zit er naast de controles nu niet op...
En Mola is haast niet mogelijk gezien er niks vreemds in mijn baarmoeder te zien was. Bij een Mola vind je dan allemaal rare blaasjes en dingen. Ik was gewoon leeg..
Jij bleek dus uiteindelijk wel een gezonde zwangerschap te hebben dus?
Vall12 schreef:
12-10-2019 10:38
En Mola is haast niet mogelijk gezien er niks vreemds in mijn baarmoeder te zien was. Bij een Mola vind je dan allemaal rare blaasjes en dingen. Ik was gewoon leeg..
Jij bleek dus uiteindelijk wel een gezonde zwangerschap te hebben dus?

Ja de tweede keer wel, toen waren er verder ook geen aanwijzingen voor een bbz, behalve het verhoogde risico omdat ik er al een had gehad. Wel heb ik toen ook nog een bloeding gehad, maar alles bleek in orde.

Ik bedacht me ook al dat een bbz ook uit zichzelf kan worden ‘opgeruimd’ door het lichaam. Het kan even duren voordat het hgc daalt dacht ik.
Nog even dit: je hgc hoort bij een gezonde zwangerschap eigenlijk te verdubbelen elke twee dagen...

Het is vooral de moederkoek die zorgt voor het hgc, het kan heel goed dat je hgc nog ligt blijft stijgen.
Als het niet duidelijk wordt waar de zwangerschap zich bevindt en het hcg niet gaat dalen.. kan het zijn dat ze je methotrexaat (MTX) gaan voorschrijven..

De kans op een vitale zwangerschap is niet onmogelijk maar wel heel erg klein bij een dergelijke hcg stijging zoals bij jou.

Sterkte, hoop dat je gauw duidelijkheid hebt.
Ja die injectie neem ik sowieso niet. Dan wacht ik zelf wel gewoon af,maar die gaat er niet in. Mijn gevoel zegt gewoon wat anders. En die verdubbeling is iedere 48 tot 72 uur. Dus als je hem door trekt dan zou het in 72 uur alsnog BIJNA verdubbelt. Daarbij zijn het ruime gemiddelden wel allemaal.. en genoeg vrouwen die langzaam stijgen maar toch goed zitten. Iedere procent kans die er is, is er een. Het worden niet voor niet wondertjes genoemd. Net een digitale gedaan en die gaf 2/3 weken aan. Zou dus al niet kloppen met mijn berekening,maar het zou wel kunnen en dan is het ook goed mogelijk dat er dus inderdaad nog niks te zien is. Want zou dan 4 tot 5 weken zijn. En als mijn lichaam het opgeruimd zou hebben dan zou ik daar toch wat van gemerkt moeten hebben. Die ongesteld heid is inmiddels bijna 2 weken geleden, dan kan ik niet alsnog stijgen na 2 weken..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven