Help Wat betekent dit ?! (Testen)

06-02-2019 15:15 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste lezers,

8 maanden geleden bevallen van een dochtertje, 3 maanden erna opnieuw zwanger dit resuleerde in een natuurlijke miskraam met 8 weken. Dit is ergens begin januarie geweest. (exacte datum weet ik niet meer). Menstruatie is tot heden nog niet geweest. Hierna voelde ik me eigenlijk best goed en weer mezelf.

Alleen laatste tijd enorm hormoniaal (huilen, boosheid, opgejaagd gevoel) Ik voelde me wéér zwanger. 1 Test gedaan van predictor - enorm licht streepje (echt heel licht). Ik dacht oke dit kan nog mijn HCG zijn van de miskraam. 2 dagen gewacht en opnieuw een early test gedaan en ja hoor streepje is nu veel duidelijk te zien. Meteen erachter aan een normale test gedaan en deze gaf een heel licht streepje ( bijna niet zichtbaar licht) . Weer 2 dagen gewacht en nu net een kruidvat test gedaan en deze is negatief.

Word een beetje gek.. ik wil weten of ik zwanger ben ja of de nee.
Ga naar de dokter. Met alle respect maar hier hebben wij toch ook geen antwoord op?
lolanu schreef:
06-02-2019 15:17
Ga naar de dokter. Met alle respect maar hier hebben wij toch ook geen antwoord op?
Wat kan de dokter doen ? verloskundige gebeld en die zei wacht nog een week en dan weer testen. Maar ik word een beetje gek wil gewoon het weten. Ik keek net trouwens op die kruidvat test en ik zie echt een enorm licht streepje ( mijn man ziet het niet) .
Ik snap je termijnberekening niet, 8 maanden geleden (juni?) bevallen, na 3 maanden (september) weer zwanger en na 8 weken ( november) miskraam, jij hebt het over januari?

En zwanger of niet zwanger; tijd wijst het uit, na een week nog een keer testen. Wil je graag zwanger worden?
MeerDanZat schreef:
06-02-2019 15:19
Wat kan de dokter doen ? verloskundige gebeld en die zei wacht nog een week en dan weer testen. Maar ik word een beetje gek wil gewoon het weten. Ik keek net trouwens op die kruidvat test en ik zie echt een enorm licht streepje ( mijn man ziet het niet) .
Niets.
pas je wel een beetje op?
je baarmoeder moet wel de kans krijgen goed te helen, en je hormonen moeten goed op orde komen. Kort na je bevalling weer zwanger raken, wordt om veel redenen echt afgeraden
fairy1 schreef:
06-02-2019 15:19
Ik snap je termijnberekening niet, 8 maanden geleden (juni?) bevallen, na 3 maanden (september) weer zwanger en na 8 weken ( november) miskraam, jij hebt het over januari?

En zwanger of niet zwanger; tijd wijst het uit, na een week nog een keer testen. Wil je graag zwanger worden?
Ik dacht dat ik 10 weken zwanger was bij de eerste echo bleek het vruchtje bij 8 weken gestopt te zijn. Miskraam afgewacht deze kwam 2 weken later.
wacht een week en test opnieuw
Wil je graag snel een tweede? Of komt het juist niet uit, vanwaar het "ik word gek"?
lilalinda schreef:
06-02-2019 15:22
pas je wel een beetje op?
je baarmoeder moet wel de kans krijgen goed te helen, en je hormonen moeten goed op orde komen. Kort na je bevalling weer zwanger raken, wordt om veel redenen echt afgeraden
Eerste keer dat ik zwanger raakte zat ik nog volop in mijn hormonen en wou ik heel graag snel zwanger worden. Toen het mis ging wou ik het even rust geven en 2 keer onveilig sex gehad en nu dus dit. Mocht het zo zijn dan ben ik uiteraard heel dankbaar en is het welkom alleen was het niet helemaal gepland.
MeerDanZat schreef:
06-02-2019 15:24
Eerste keer dat ik zwanger raakte zat ik nog volop in mijn hormonen en wou ik heel graag snel zwanger worden. Toen het mis ging wou ik het even rust geven en 2 keer onveilig sex gehad en nu dus dit. Mocht het zo zijn dan ben ik uiteraard heel dankbaar en is het welkom alleen was het niet helemaal gepland.
Maar juist met dit soort zaken, is het wel zaak om voorzichtig te zijn
Je zadelt je lichaam met iets op, waar het nog niet klaar voor is.
En als jouw 2e een meisje is, zadel je haar op met (bijvoorbeeld) vergrote kans op kinderloosheid

Dit zijn geen risico's waar je mee spelen moet
fairy1 schreef:
06-02-2019 15:24
Wil je graag snel een tweede? Of komt het juist niet uit, vanwaar het "ik word gek"?
Met gek bedoel ik de onzekerheid, Ik wil of gewoon 'niet zwanger' zijn en even op mezelf focussen of gewoon zwanger zijn en ervan gaan genieten. en hopelijk komt het dit keer goed
Dus een nieuwe zwangerschap is welkom, relax, het heeft geen zin om hierover jezelf helemaal gek te maken, laat het een week rusten en test opnieuw.
lilalinda schreef:
06-02-2019 15:26
En als jouw 2e een meisje is, zadel je haar op met (bijvoorbeeld) vergrote kans op kinderloosheid

je hebt gelijk .. Hoeveel groter is de kans ?
fairy1 schreef:
06-02-2019 15:28
Dus een nieuwe zwangerschap is welkom, relax, het heeft geen zin om hierover jezelf helemaal gek te maken, laat het een week rusten en test opnieuw.
Ik wil eigenlijk weer een early gaan kopen. Heb het gevoel dat je bij die van kruidvat veel HCG nodig hebt.
lilalinda schreef:

Daar had ik geen idee van :O, sinds wanneer is dit bekend?
dubbel
fairy1 wijzigde dit bericht op 06-02-2019 15:32
98.59% gewijzigd
dubbel
MeerDanZat schreef:
06-02-2019 15:29
Ik wil eigenlijk weer een early gaan kopen. Heb het gevoel dat je bij die van kruidvat veel HCG nodig hebt.
En als die early een licht streepje geeft, weet je dan meer dan nu?
Wacht een paar dagen en doe dan nog een test, of zoek iemand met een betrouwbare glazen bol. Meer opties heb je niet.
Eze schreef:
06-02-2019 15:32
En als die early een licht streepje geeft, weet je dan meer dan nu?
Wacht een paar dagen en doe dan nog een test, of zoek iemand met een betrouwbare glazen bol. Meer opties heb je niet.
omdat de eerste early een heel licht streepje gaf en de tweede een dikker streepje, wellicht bij de derde geeft die een nog dikkere streep aan.
fairy1 schreef:
06-02-2019 15:30
Daar had ik geen idee van :O, sinds wanneer is dit bekend?
al behoorlijk lang hoor
(zoek eens op pregnacy spacing)
https://www.marchofdimes.org/pregnancy/ ... again.aspx
https://www.healthline.com/health/pregn ... after-baby
https://www.mayoclinic.org/healthy-life ... t-20044072
lilalinda schreef:

Hoe weet je dit Lilalinda? Ik weet dat er idd vele factoren zijn die invloed kunnen hebben op de ontwikkeling van de geslachtsorganen van een foetus, maar deze wist ik niet...
Deze websites lijken mee niet echt betrouwbaar en wetenschappelijk onderbouwd... Sorry...
Marigold1986 schreef:
06-02-2019 15:41
Hoe weet je dit Lilalinda? Ik weet dat er idd vele factoren zijn die invloed kunnen hebben op de ontwikkeling van de geslachtsorganen van een foetus, maar deze wist ik niet...
als baby2 een meisje is, en mama's hormonen zijn nog niet voldoende op peil. Is de hormonale aanmaak voor bab2 niet optimaal en vergroot de kans op vruchtbaarheidsproblemen
(geen garantie, kans)
lilalinda schreef:
06-02-2019 15:46
als baby2 een meisje is, en mama's hormonen zijn nog niet voldoende op peil. Is de hormonale aanmaak voor bab2 niet optimaal en vergroot de kans op vruchtbaarheidsproblemen
(geen garantie, kans)
Dan zouden alle verloskundigen en gynaecologen dit toch breed moeten uitdragen? De links die je deelt laten zien dat er meer vroeggeboorten voorkomen bij korte tijd tussen zwangerschappen. Dat er mogelijk vruchtbaarheidsproblemen optreden bij baby2 kan ik niet terugvinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven