Help Wat betekent dit ?! (Testen)
woensdag 6 februari 2019 om 15:15
Beste lezers,
8 maanden geleden bevallen van een dochtertje, 3 maanden erna opnieuw zwanger dit resuleerde in een natuurlijke miskraam met 8 weken. Dit is ergens begin januarie geweest. (exacte datum weet ik niet meer). Menstruatie is tot heden nog niet geweest. Hierna voelde ik me eigenlijk best goed en weer mezelf.
Alleen laatste tijd enorm hormoniaal (huilen, boosheid, opgejaagd gevoel) Ik voelde me wéér zwanger. 1 Test gedaan van predictor - enorm licht streepje (echt heel licht). Ik dacht oke dit kan nog mijn HCG zijn van de miskraam. 2 dagen gewacht en opnieuw een early test gedaan en ja hoor streepje is nu veel duidelijk te zien. Meteen erachter aan een normale test gedaan en deze gaf een heel licht streepje ( bijna niet zichtbaar licht) . Weer 2 dagen gewacht en nu net een kruidvat test gedaan en deze is negatief.
Word een beetje gek.. ik wil weten of ik zwanger ben ja of de nee.
8 maanden geleden bevallen van een dochtertje, 3 maanden erna opnieuw zwanger dit resuleerde in een natuurlijke miskraam met 8 weken. Dit is ergens begin januarie geweest. (exacte datum weet ik niet meer). Menstruatie is tot heden nog niet geweest. Hierna voelde ik me eigenlijk best goed en weer mezelf.
Alleen laatste tijd enorm hormoniaal (huilen, boosheid, opgejaagd gevoel) Ik voelde me wéér zwanger. 1 Test gedaan van predictor - enorm licht streepje (echt heel licht). Ik dacht oke dit kan nog mijn HCG zijn van de miskraam. 2 dagen gewacht en opnieuw een early test gedaan en ja hoor streepje is nu veel duidelijk te zien. Meteen erachter aan een normale test gedaan en deze gaf een heel licht streepje ( bijna niet zichtbaar licht) . Weer 2 dagen gewacht en nu net een kruidvat test gedaan en deze is negatief.
Word een beetje gek.. ik wil weten of ik zwanger ben ja of de nee.
woensdag 6 februari 2019 om 15:19
Wat kan de dokter doen ? verloskundige gebeld en die zei wacht nog een week en dan weer testen. Maar ik word een beetje gek wil gewoon het weten. Ik keek net trouwens op die kruidvat test en ik zie echt een enorm licht streepje ( mijn man ziet het niet) .
woensdag 6 februari 2019 om 15:19
woensdag 6 februari 2019 om 15:22
Niets.MeerDanZat schreef: ↑06-02-2019 15:19Wat kan de dokter doen ? verloskundige gebeld en die zei wacht nog een week en dan weer testen. Maar ik word een beetje gek wil gewoon het weten. Ik keek net trouwens op die kruidvat test en ik zie echt een enorm licht streepje ( mijn man ziet het niet) .
woensdag 6 februari 2019 om 15:22
Ik dacht dat ik 10 weken zwanger was bij de eerste echo bleek het vruchtje bij 8 weken gestopt te zijn. Miskraam afgewacht deze kwam 2 weken later.fairy1 schreef: ↑06-02-2019 15:19Ik snap je termijnberekening niet, 8 maanden geleden (juni?) bevallen, na 3 maanden (september) weer zwanger en na 8 weken ( november) miskraam, jij hebt het over januari?
En zwanger of niet zwanger; tijd wijst het uit, na een week nog een keer testen. Wil je graag zwanger worden?
woensdag 6 februari 2019 om 15:24
Eerste keer dat ik zwanger raakte zat ik nog volop in mijn hormonen en wou ik heel graag snel zwanger worden. Toen het mis ging wou ik het even rust geven en 2 keer onveilig sex gehad en nu dus dit. Mocht het zo zijn dan ben ik uiteraard heel dankbaar en is het welkom alleen was het niet helemaal gepland.
woensdag 6 februari 2019 om 15:26
Maar juist met dit soort zaken, is het wel zaak om voorzichtig te zijnMeerDanZat schreef: ↑06-02-2019 15:24Eerste keer dat ik zwanger raakte zat ik nog volop in mijn hormonen en wou ik heel graag snel zwanger worden. Toen het mis ging wou ik het even rust geven en 2 keer onveilig sex gehad en nu dus dit. Mocht het zo zijn dan ben ik uiteraard heel dankbaar en is het welkom alleen was het niet helemaal gepland.
Je zadelt je lichaam met iets op, waar het nog niet klaar voor is.
En als jouw 2e een meisje is, zadel je haar op met (bijvoorbeeld) vergrote kans op kinderloosheid
Dit zijn geen risico's waar je mee spelen moet
woensdag 6 februari 2019 om 15:27
woensdag 6 februari 2019 om 15:28
je hebt gelijk .. Hoeveel groter is de kans ?lilalinda schreef: ↑06-02-2019 15:26Maar juist met dit soort zaken, is het wel zaak om voorzichtig te zijn
En als jouw 2e een meisje is, zadel je haar op met (bijvoorbeeld) vergrote kans op kinderloosheid
woensdag 6 februari 2019 om 15:29
woensdag 6 februari 2019 om 15:30
Daar had ik geen idee vanlilalinda schreef: ↑06-02-2019 15:26Maar juist met dit soort zaken, is het wel zaak om voorzichtig te zijn
woensdag 6 februari 2019 om 15:32
En als die early een licht streepje geeft, weet je dan meer dan nu?MeerDanZat schreef: ↑06-02-2019 15:29Ik wil eigenlijk weer een early gaan kopen. Heb het gevoel dat je bij die van kruidvat veel HCG nodig hebt.
Wacht een paar dagen en doe dan nog een test, of zoek iemand met een betrouwbare glazen bol. Meer opties heb je niet.
woensdag 6 februari 2019 om 15:33
omdat de eerste early een heel licht streepje gaf en de tweede een dikker streepje, wellicht bij de derde geeft die een nog dikkere streep aan.
woensdag 6 februari 2019 om 15:41
al behoorlijk lang hoor
(zoek eens op pregnacy spacing)
https://www.marchofdimes.org/pregnancy/ ... again.aspx
https://www.healthline.com/health/pregn ... after-baby
https://www.mayoclinic.org/healthy-life ... t-20044072
woensdag 6 februari 2019 om 15:41
Hoe weet je dit Lilalinda? Ik weet dat er idd vele factoren zijn die invloed kunnen hebben op de ontwikkeling van de geslachtsorganen van een foetus, maar deze wist ik niet...lilalinda schreef: ↑06-02-2019 15:26Maar juist met dit soort zaken, is het wel zaak om voorzichtig te zijn
woensdag 6 februari 2019 om 15:44
Deze websites lijken mee niet echt betrouwbaar en wetenschappelijk onderbouwd... Sorry...lilalinda schreef: ↑06-02-2019 15:41al behoorlijk lang hoor
(zoek eens op pregnacy spacing)
https://www.marchofdimes.org/pregnancy/ ... again.aspx
https://www.healthline.com/health/pregn ... after-baby
https://www.mayoclinic.org/healthy-life ... t-20044072
woensdag 6 februari 2019 om 15:46
als baby2 een meisje is, en mama's hormonen zijn nog niet voldoende op peil. Is de hormonale aanmaak voor bab2 niet optimaal en vergroot de kans op vruchtbaarheidsproblemenMarigold1986 schreef: ↑06-02-2019 15:41Hoe weet je dit Lilalinda? Ik weet dat er idd vele factoren zijn die invloed kunnen hebben op de ontwikkeling van de geslachtsorganen van een foetus, maar deze wist ik niet...
(geen garantie, kans)
woensdag 6 februari 2019 om 15:52
Dan zouden alle verloskundigen en gynaecologen dit toch breed moeten uitdragen? De links die je deelt laten zien dat er meer vroeggeboorten voorkomen bij korte tijd tussen zwangerschappen. Dat er mogelijk vruchtbaarheidsproblemen optreden bij baby2 kan ik niet terugvinden.