Help! Zwanger.

29-07-2018 17:35 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er net een paar dagen achter dat ik zwanger ben. Mooi nieuws natuurlijk maar ik voel me erg onzeker.

Blijkbaar ben ik nu ruim 3 weken zwanger waar ik uiteraard totaal geen idee van had. Nu heb ik dan ook best veel alcohol gedronken tijdens een jaarlijks, week durend feest. Kan dit invloed hebben op de vrucht?

Alvast bedankt.
Van Onzekere vrouw.
anoniem_373596 wijzigde dit bericht op 30-07-2018 08:41
Reden: Dit is alles wat ik wilde weten
52.70% gewijzigd
Meee dan een dag na de eisprong is de kans op zwangerschap heeeeeel klein.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
simbalabimba schreef:
29-07-2018 19:13
To heeft een online schema bijgehouden. Lees verder niets over ovulatie testen. Dus ze kan ook prima de 5de of de 6de haar eisprong hebben gehad. Tot op heden werken lichamen nog niet als een atoomklok... en valt er uit een online schemaatje geen conclusie te trekken.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
simbalabimba schreef:
29-07-2018 19:13
Ja maar ze weet niet wanneer ze haar eisprong had. Zo'n testje op internet zegt helemaal niets, dat zijn allemaal gemiddelden. Ze doet het al 2 jaar onveilig met d'r vriend maar was nog niet zwanger geworden. Nadat ze vreemd is gegaan, is ze spontaan zwanger, het is wel erg toevallig.
Yellow002 schreef:
29-07-2018 19:12
Als je zeker bent van je eisprong is het aannemelijker dat je zwanger bent van je vriend. Met hem had je seks voor de eisprong en zijn zaad overleefd het 1 tot 5 dagen ongeveer. Met meneer B had je seks na de eisprong. Je eicel overleeft als het niet bevrucht wordt maximaal 24 uur en de kwaliteit wordt al na 12 uur minder. Daar komt bij dat jouw vriend 2x in je is klaargekomen en meneer B niet. Dus veel meer zaadcellen van je eigen vriend aanwezig.

Ik schat de kans dus (veel) groter in dat je zwanger bent van je vriend.

Mn mening over seks- ook nog zonder condoom- met meneer B zal ik verder voor me houden.
Ik schat de kans eerder 50/50. Ze heeft al 2 jaar seks met haar vriend zonder voorbehoedsmiddelen en nooit zwanger geweest. Nu gaat ze vreemd en is ze spontaan zwanger. Daarnaast zegt ze dat ze dronken was, dus misschien is ie wel in haar klaargekomen, maar weet ze dat niet.
Kia•Ora schreef:
29-07-2018 19:17
To heeft een online schema bijgehouden. Lees verder niets over ovulatie testen. Dus ze kan ook prima de 5de of de 6de haar eisprong hebben gehad. Tot op heden werken lichamen nog niet als een atoomklok... en valt er uit een online schemaatje geen conclusie te trekken.
Gelukkig werken lichamen niet als een atoomklok. :-)
Doorgaans ( ook weer niet altijd bij iedereen) is de menstruatie 14 dagen na eisprong.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

zomaar-iemand-1991 schreef:
29-07-2018 19:22
Ik schat de kans eerder 50/50. Ze heeft al 2 jaar seks met haar vriend zonder voorbehoedsmiddelen en nooit zwanger geweest. Nu gaat ze vreemd en is ze spontaan zwanger. Daarnaast zegt ze dat ze dronken was, dus misschien is ie wel in haar klaargekomen, maar weet ze dat niet.
Ik ben na anderhalf jaar ook gewoon zwanger geworden van mijn vriend ;-)
Maargoed ik zei ook expliciet; als je zeker bent van je eisprong. Als TS idd alleen op basis van menstruatie en gemiddelde cyclusduur haar eisprong heeft berekend dan is ze dus niet zeker van haar eisprong idd.
TO waarom is het mooi nieuws dat je zwanger bent?
Dat is het toch alleen als je zeker weet dat t niet van meneer B is en dat je alcoholinname geen kwaad kan?

Ben ik de enige die bij een ‘help!’ topic verwacht dat een TO om antwoorden verlegen zit en het topic volop volgt en antwoorden geeft?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Tornacense schreef:
29-07-2018 17:45
Of een totaal andere bloedgroep.

Aan de bloedgroep kan je niet zien of het een andere vader betreft. Even je biologie boeken afstoffen en goed lezen. Stel dat een ouder bloedgroep A heeft en de moeder B dan kan het kind alle soorten bloedgroepen aannemen. A, B, O en ga zo maar door. Een kind kan makkelijk ook het bloedgroep van een voorouder ge-erft hebben en niet die van de ouders of 1 van hen.

T enige wat je wel kan doen is een verwantschap onderzoeken. Dna dus.
Als je na 2 jaar zonder condoom nooit zwanger bent geraakt van meneer A en nu in deze situatie ineens zwanger bent , met meneer B erbij , dan zou ik echt bang zijn dat het meneer B is.
Misschien is meneer a wel onvruchtbaar of traag zaad , dat soort dingen
( Dat wordt wat als je voor een tweede gaat en dan blijkt hij onvruchtbaar te zijn of super traag zaad te hebben, dan gaat hij toch denken over het eerste kindje )

Ik zou hier niet mee kunnen leven en de rest van mijn leven met een soort geheim rondlopen dat zou ik niet volhouden.
himalaya schreef:
29-07-2018 20:54
Ben ik de enige die bij een ‘help!’ topic verwacht dat een TO om antwoorden verlegen zit en het topic volop volgt en antwoorden geeft?
Kan alleen over mezelf oordelen en ik dacht door manier van schrijven en het 'slordiger' wat niet overeenkomt met rest van het verhaal, direct aan vakantietopic.
himalaya schreef:
29-07-2018 20:54
TO wil inmiddels alleen maar weten of haar drank gebruik invloed heeft gehad op de vrucht.
TO sta je ook stil bij de mogelijke psychische gevolgen van de vrucht als je kind wellicht over een X aantal jaar er achter komt dat papa niet de biologische papa is?
Voor je alcoholgebruik: officiele websites zeggen dat het invloed kan hebben. En aangezien alles in de eerste tijd in ontwikkeling is en dus ook hersenen en zenuwstelsel, kan hetwaarschijnlijk nare gevolgen hebben.
Doe ook even een soa test voordat je weer met je vriend in bed duikt. Zo lullig als hij besmet raakt.
ah, coco weer. Lieve schat ga alsjeblieft praten met je huisarts en hulpverlener.

Je hebt je leven niet echt meer onder controle, je hebt echt hulp nodig.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
PotjePindakaas schreef:
30-07-2018 12:33
TO wil inmiddels alleen maar weten of haar drank gebruik invloed heeft gehad op de vrucht.
Nu wel ja. Gisteren wilde ze ook nog weten of vriend A of neukerdje B de vader zou zijn.

Fijn dat je nog mee leest TO! Reageer je ook nog of ben je van plan je OP nog verder aan te passen?
aikidoka schreef:
30-07-2018 12:56
Voor je alcoholgebruik: officiele websites zeggen dat het invloed kan hebben. En aangezien alles in de eerste tijd in ontwikkeling is en dus ook hersenen en zenuwstelsel, kan hetwaarschijnlijk nare gevolgen hebben.
Ik heb juist weer via een verloskundige gehoord dat het tot 4 à 5 weken geen kwaad kan, omdat nog niet alle bloedbanen gevormd zijn. Ik zet hier toch wel m'n vraagtekens bij overigens. Waarom zou je ooit dat risico nemen?
Lillybit schreef:
30-07-2018 13:01
Doe ook even een soa test voordat je weer met je vriend in bed duikt. Zo lullig als hij besmet raakt.
Is het denk ik al te laat voor.
Beetje jammer dat je je OP verandert. Gisteren wilde je nog weten of je zwanger was van je vriend of de persoon met wie je vreemdging. Of weet je vriend inmiddels dat je met een ander naar bed bent geweest en vindt hij het helemaal oké dat je mogelijk zwanger bent van een ander?
PotjePindakaas schreef:
30-07-2018 12:35
TO sta je ook stil bij de mogelijke psychische gevolgen van de vrucht als je kind wellicht over een X aantal jaar er achter komt dat papa niet de biologische papa is?
Kind veel verdriet, papa veel verdriet als blijkt dat het zijn kind niet is + het feit dat hij er dan pas achter komt dat z'n vriendin een grote leugenaar is en zij hem blij heeft gemaakt met een dode mus. Nog erger als daarna blijkt dat hij misschien wel onvruchtbaar is en dus nooit zelf een kindje zou kunnen krijgen. Daarbij nog het feit dat ze tijdens de zwangerschap heeft gedronken, wat nare gevolgen kan hebben. Mocht het kind ooit ernstig ziek worden, dan kan misschien alleen de biologische vader helpen en dan komt het toch wel uit. En ik denk dat als je kind helemaal niet op je lijkt, dat je dan vanzelf wel aan het twijfelen slaat en een DNA test laat doen.
30-07-2018 13:07
Ik heb juist weer via een verloskundige gehoord dat het tot 4 à 5 weken geen kwaad kan, omdat nog niet alle bloedbanen gevormd zijn. Ik zet hier toch wel m'n vraagtekens bij overigens. Waarom zou je ooit dat risico nemen?
Omdat je tot 4 weken vaak nog niet weet dat je zwanger bent (dat weet je pas als je menstruatie uitblijft en een test hebt gedaan). De meeste vrouwen zullen dus wel gewoon alcohol hebben gedronken.
Cafetière schreef:
30-07-2018 13:31
Omdat je tot 4 weken vaak nog niet weet dat je zwanger bent (dat weet je pas als je menstruatie uitblijft en een test hebt gedaan). De meeste vrouwen zullen dus wel gewoon alcohol hebben gedronken.
Een beetje alcohol drinken is toch wat anders dan jezelf helemaal vol laten lopen en vervolgens met een vreemde het bed in duiken (terwijl ze een vriend heeft waarmee ze een kind probeert te krijgen) zonder bescherming. En dan ook nog in de wetenschap dat je zwanger kunt worden/zou kunnen zijn, want anticonceptie gebruikte ze niet. Ontzettend onverantwoordelijk.
30-07-2018 13:44
Een beetje alcohol drinken is toch wat anders dan jezelf helemaal vol laten lopen en vervolgens met een vreemde het bed in duiken (terwijl ze een vriend heeft waarmee ze een kind probeert te krijgen) zonder bescherming. En dan ook nog in de wetenschap dat je zwanger kunt worden/zou kunnen zijn, want anticonceptie gebruikte ze niet. Ontzettend onverantwoordelijk.
Ik heb het niet specifiek over to, maar dat het gros van de vrouwen gewoon drinkt in die periode. Het is niet voorbehouden aan mensen die risico's willen nemen. met een ander het bed induiken is idd niet slim. Maar daarbij moet ik wel zeggen dat als zwanger worden al 2 jaar niet lukt dat ik me kan voorstellen dat TO op die feestweek gewoon drinkt, want hoe groot is de kans dat het uitgerekend die maand wel lukt.
Nu blijkt dus van wel, maar dan lijkt het me logischer dat het van persoon B is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven