Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic

12-10-2015 14:55 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.

Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:

je de pil bent vergeten?

je menstruatie uitblijft?

het condoom is gescheurd?

Etc.

Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
.
anoniem_203219 wijzigde dit bericht op 10-08-2017 06:26
97.50% gewijzigd
arwen1 schreef:
08-08-2017 10:29
Mijn lichaam is écht van streek, vandaag lage lh. Ik snap er nu niks meer van! Dacht door m'n tempdip dat ik m'n eisprong gehad heb maar dat kan niet met nu lage lh.
Hoezo niet? Je hebt een LH piek en 12-72 uur na begin van die piek de eisprong. Hoe lang de LH piek duurt maakt niks uit. Misschien helpt het je om nog eens te lezen over hoe de menstruatiecyclus werkt.
Kimberley87 schreef:
08-08-2017 10:15
Ik ben een leerling verzorgende, zoveel verdien ik niet, en ik moet gewoon werken en naar school, ik zit in mijn tweede jaar.
Wat een lastige situatie, nu jullie ook uit elkaar zijn. Woon je in NL of België? In Nederland is het Fiom, zij helpen je na te denken over wat je met de zwangerschap wilt. Deze link;
https://fiom.nl/ongewenst-zwanger/zwanger-wat-nu heeft veel informatie en je kan er ook oefeningen doen om je te helpen nadenken. Heb je een goede vrienden of goede band met je moeder of familielid? Dan kan je wat steun krijgen!

Veel sterkte en wat je ook kiest, het belangrijkste is dat je zelf achter de keuze staat. Wat anderen vinden is daarvoor niet belangrijk.
Saga_Röversdotter schreef:
08-08-2017 11:14
Hoezo niet? Je hebt een LH piek en 12-72 uur na begin van die piek de eisprong. Hoe lang de LH piek duurt maakt niks uit. Misschien helpt het je om nog eens te lezen over hoe de menstruatiecyclus werkt.
anoniem_203219 wijzigde dit bericht op 10-08-2017 06:27
17.82% gewijzigd
arwen1 schreef:
08-08-2017 11:42
- ik weet heel goed het werkt dank je. Maar dat zou je terug moeten zien in je Ovulatietest. Bij de vorige keer wel zo nl.
Wat zou je terug moeten zien in de ovulatietest? Je ziet alleen een LH piek. Bij een positieve test De test zegt echt niets over of je eisprong geweest is. En of hij twee dagen positief is of 1 maakt ook niet uit. Ik bedoel het niet lullig hoor, maar omdat je ook niet wist dat de cyclus niet je menstruatieperiode is.
..
anoniem_203219 wijzigde dit bericht op 10-08-2017 06:27
98.54% gewijzigd
arwen1 schreef:
08-08-2017 12:06
Ik denk dat we elkaar verkeerd begrepen hebben, of ik heb het verkeerd verwoord. En bedankt voor je antwoorden
Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar wat je bedoelt/ waarom je denkt dat je eisprong niet geweest is.
.
anoniem_203219 wijzigde dit bericht op 10-08-2017 06:28
0.00% gewijzigd
arwen1 schreef:
09-08-2017 11:09
Omdat ik gister ineens heel veel slijm verloor en vandaag een stijging nl 36,9
Snap dat je er enorm veel mee bezig bent - is ook spannend allemaal. Maar heb je inmiddels al een zwangerschapstest gedaan zoals ik je geadviseerd had? Het kan ook zijn dat je de vorige keer wel degelijk ongesteld was (en het dus helemaal geen late innestelling betrof) en je nu weer aan het ovuleren bent. Dat zou de temperatuur stijging ook kunnen verklaren.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Baggal schreef:
09-08-2017 12:41
Snap dat je er enorm veel mee bezig bent - is ook spannend allemaal. Maar heb je inmiddels al een zwangerschapstest gedaan zoals ik je geadviseerd had? Het kan ook zijn dat je de vorige keer wel degelijk ongesteld was (en het dus helemaal geen late innestelling betrof) en je nu weer aan het ovuleren bent. Dat zou de temperatuur stijging ook kunnen verklaren.
- Maar dat verklaard niet dat ik al vanaf 4 Aug positieve Ovulatietest heb. Gedaan negatief. Ik ben er normaal niet mee bezig, maar als je cyclus ineens veranderd wil je wel weten hoe en wat. Wat mij logisch lijkt.
anoniem_203219 wijzigde dit bericht op 09-08-2017 14:22
12.11% gewijzigd
arwen1 schreef:
09-08-2017 14:13
- Maar dat verklaard niet dat ik al vanaf 4 Aug positieve Ovulatietest heb
Als je elke dag een ovulatietest gebruikt, waarom niet gewoon een zwangerschapstest als je denkt zwanger te zijn?

En CB ovulatietesten zijn enorm makkelijk, duur maar makkelijk....
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
En die van de Action iets minder makkelijk maar wel heel goedkoop, 2 voor 1,60euro (zwangerschapstest).
De ovulatietesten 5 voor 2,5euro.
groenebroek wijzigde dit bericht op 09-08-2017 14:40
24.55% gewijzigd
.
anoniem_203219 wijzigde dit bericht op 10-08-2017 06:25
98.85% gewijzigd
Knipperen betekent niet positief. Als de smiley knippert.

Als je temp drie dagen met 0,2-0,5 stijgt heb je eisprong gehad. Verder kan veel positieve ovulatietesten ook bij pcos voorkomen.

Ik denk dat je weinig anders kan dan afwachten tot je menstruatie.
Arjen, gebruikte je de testen van sensitest met groen toen je meerdere positieve had? Dan zou verklaring zijn dat extra gevoelige voor jou niet handig zijn, omdat je normale concentraties LH In urine hebt.
.
anoniem_203219 wijzigde dit bericht op 10-08-2017 06:24
98.67% gewijzigd
Afgelopen dinsdag ben ik een klein beetje slijm verloren wat lichtbruin van kleur was. Ook had ik die dag wat last van mijn buik en nergens zin in. Echt het gevoel alsof mijn menstruatie eraan zat te komen.

Tot op heden nog altijd geen menstruatie. Afgelopen vrijdag wel seks gehad. Herkent iemand die lichtbruine afscheiding? Zou dat een teken kunnen zijn van innesteling? Of kan dat niet omdat er te weinig dagen tussenin zitten? Ik heb geen idee wanneer mijn eisprong is trouwens, aangezien mijn cyclus heel onregelmatig is
Kan maar kan ook je eisprong geweest zijn.
Kan ook niets geweest zijn.

Ben zelf inmiddels al vanaf mei 2014 aan het proberen zwanger te worden en inmiddels de mm doorlopen met uitslag 'onbegrepen verminderd vruchtbaar'. Heb wat jij nu hebt gehad al best vaak gehad en tot nu toe nog nooit zwanger.

Vanuit mijn optiek/situatie dan ook een tip:
Je bent er nu best wel heel erg mee bezig (gezien je topic en reacties in andere topics). Maak het jezelf wat makkelijker en probeer het echt los te laten. Probeer het eerste jaar zwanger te worden door gewoon lekker seks te hebben wanneer je zin hebt enz. Je druk maken om je cyclus enz. komt na (wanneer je na een jaar proberen via de huisarts bij de gyn terecht komt) allemaal vanzelf wel en meer dan je zou willen.
Hou voor nu alleen op je kalender/app bij wanneer je ongesteld bent. Verder niet.

Echt gun jezelf die rust nu nog en geniet er van!
Dankjewel voor je reactie!:)
Ik ga proberen om het meer los te laten :$

Ik hoop dat je snel zwanger mag worden groenebroek! :hug:
Ik heb een vraagje.
Ik zit nu ongeveer 2 weken aan de pil. Ik heb gehoord dat je in het begin wel last kan krijgen van buikpijn en pijnlijke borsten. Afgelopen donderdag heb ik ook seks gehad zonder bescherming omdat ik dus de pil heb. Maar mijn borsten doen nu wel pijn en heb ook nog steeds buikpijn wat ik daarvoor ook al had. Ik twijfel dus of het door de pil komt of dat het zwangerschap zou kunnen zijn. Iemand enig idee?
Heb je in de bijsluiter gekeken? Daar staat wanneer het veilig is. Of je zwanger bent kan je alleen weten door te testen. Zere borsten kan door allerlei hormonen komen, dus ook gewoon door de pil. En buikpijn kan ook van alles zijn.
Trouwens, van de seks van donderdag kan je nu (nog) niet zwanger zijn. Het kost een dag of 6-12 voor je zwanger bent na seks.
Oke, bedankt!
In de bijsluiter staat dat in mijn geval hij na 7 dagen betrouwbaar was. Dus als het goed is moet hij gewerkt hebben, maar omdat ik deze klachten kreeg was ik toch wel bang geworden.
Hallo allemaal,

Wie heeft er ervaring met de kruitvat plus testen met paarse dop?

Ik heb de laatste week gevoelige borsten en dus een kruitvat test gedaan. Wel een paar dagen voor ik ongesteld moet worden en er komt een héél heel licht verticaal streepje als plusje, maar echt amper met blote oog te zien. Wat betekend dit?

Groetjes!
Het is met blauwe verf toch? Lastig te zeggen. Was het binnen de tijd en gaat het niet weg als je het natmaakt? Bij die testen is verschil indrooglijntje en positief lastiger te zien. De Kruidvat 2 voor 5 is gevoeliger. Ik zou daar mee testen. Of twee dagen wachten. Dan zou HCG verdubbeld moeten zijn als je zwanger bent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven