Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic

12-10-2015 14:55 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.

Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:

je de pil bent vergeten?

je menstruatie uitblijft?

het condoom is gescheurd?

Etc.

Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Gefeliciteerd!!!

Ik denk dat je eisprong iets later is geweest dan de 18e, maar de lijntjes worden prachtig zichtbaarder!!
Ik zou de gebruiksaanwijzing van de ovuletietest nog eens lezen. Wat je nu zegt klopt niet
quote:frambloosje schreef op 14 november 2015 @ 15:47:

Ik zou de gebruiksaanwijzing van de ovuletietest nog eens lezen. Wat je nu zegt klopt niet

\wat klopt dan niet ik heb em al doorgelezen?

en ik vraag om advies dus alle adviezen zijn welkom, dus als u het weet.:)
Om een ovulatie met een ovulatietesy op te sporen, is het bij de meeste testen noodzaak twee maal per dag te testen. Het beeld dat dan onstaat is dat er eerst een aantal dagen blanco wordt getest. Als de ovulatie eraan ziet te komen ontstaat er een lichte streep die steeds donkerder wordt. Als de streep even donker is als de controle streep, vindt er binnen 24 uur een eisprong plaats. Als je doortest wordt de lijn in rap tempo weer lichter tot dat hij weer wit blijft. Het is dus een zeer nauwkeurig werkje, dat alleen een beeld geeft wanneer je er een reeks van afneemt. Één test valt geen conclusie uit te trekken
Whoehoe gefeliciteerd!!
Hoe kun je nou ovulatietesten doen en beweren dat het ongepland zou zijn?
Ja wat leuk gefeliciteerd!!!

Als je twee weken over tijd bent en je zwangerschaps testen zijn negatief denk ik niet dat je zwanger bent mogelijk heb je geen eisprong gehad waardoor je niet ongesteld word
where ever you go, go with your heart
quote:lux. schreef op 14 november 2015 @ 16:15:

Hoe kun je nou ovulatietesten doen en beweren dat het ongepland zou zijn?

omdat ikk die afgeopen week gekocht heb om te controleren of ik een ovulatie kreeg zodat ik wist dat ik een menstruatie oversloeg ;)

dat staat ook in me bericht ik zei '' ik heb afgelopen 3 dagen die testen gedaan''
quote:frambloosje schreef op 14 november 2015 @ 16:07:

Om een ovulatie met een ovulatietesy op te sporen, is het bij de meeste testen noodzaak twee maal per dag te testen. Het beeld dat dan onstaat is dat er eerst een aantal dagen blanco wordt getest. Als de ovulatie eraan ziet te komen ontstaat er een lichte streep die steeds donkerder wordt. Als de streep even donker is als de controle streep, vindt er binnen 24 uur een eisprong plaats. Als je doortest wordt de lijn in rap tempo weer lichter tot dat hij weer wit blijft. Het is dus een zeer nauwkeurig werkje, dat alleen een beeld geeft wanneer je er een reeks van afneemt. Één test valt geen conclusie uit te trekkenohw het is een simpel testje van de action daarop stond op zelfde tijdstip tussen 10:00-20:00
quote:1304anoniem1996 schreef op 14 november 2015 @ 16:21:

[...]

omdat ikk die afgeopen week gekocht heb om te controleren of ik een ovulatie kreeg zodat ik wist dat ik een menstruatie oversloeg ;)

dat staat ook in me bericht ik zei '' ik heb afgelopen 3 dagen die testen gedaan''Maar als die positief is, dan is het toch logisch als je nu ovuleert?
Nou daar heb ik geen bril voor nodig iig! Gefeliciteerd en geniet nog van je vakantie..!

Vals positief komt volgens mij zelden voor, mij lijkt dan eerder dat het "gewoon" mis is gegaan..
quote:lux. schreef op 14 november 2015 @ 16:35:

[...]

Maar als die positief is, dan is het toch logisch als je nu ovuleert?maar dat is die juist niet :P ik ovuleer niet XD
Dat is een streep om U tegen te zeggen .

Gefeliciteerd!
quote:ariel149 schreef op 14 november 2015 @ 16:43:

Nou daar heb ik geen bril voor nodig iig! Gefeliciteerd en geniet nog van je vakantie..!

Vals positief komt volgens mij zelden voor, mij lijkt dan eerder dat het "gewoon" mis is gegaan..Vals positief kan geeneens, want die dingen reageren op HCG (zwangerschapshormoon) en dat wordt aangemaakt door de placenta (die je nou eenmaal niet hebt als je niet zwanger bent ) . Vals negatief kan wel, als je te vroeg test bijvoorbeeld.
Gefeliciteerd frietpan

Super duidelijk deze streep.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:lux. schreef op 14 november 2015 @ 12:23:

[...]

Geen idee, maar dit is ronde 11 inmiddels dus we gaan zo langzamerhand er eens naar laten kijken.

wat ontzettend naar voor jullie. Goed dat je er naar laat kijken.

Als je dit steeds hebt durf je ook bijna niet meer in testen te geloven lijkt me.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:MadameQetesh schreef op 14 november 2015 @ 16:55:

[...]

wat ontzettend naar voor jullie. Goed dat je er naar laat kijken.

Als je dit steeds hebt durf je ook bijna niet meer in testen te geloven lijkt me.Nope, en ik weet ook niet of er wel een bevruchting is geweest dan, wellicht heb ik gewoon pech en kapotte testen ofzo. Maar ik geloof alleen nog 25 clear blue digitals die zwanger zeggen denk ik als het ooit zover is.
quote:1304anoniem1996 schreef op 14 november 2015 @ 16:44:

[...]

maar dat is die juist niet :P ik ovuleer niet XDNou dan ben je dus niet zwanger, want je hebt 2 negatieve zwangerschapstesten en een negatieve ovulatietest en een ovulatietest wordt ook positief als je zwanger bent.
quote:lux. schreef op 14 november 2015 @ 17:05:

[...]

Nou dan ben je dus niet zwanger, want je hebt 2 negatieve zwangerschapstesten en een negatieve ovulatietest en een ovulatietest wordt ook positief als je zwanger bent.beetje felle reactie maargoed bedankt iig
Gefeliciteerd frambloosje!!
quote:1304anoniem1996 schreef op 14 november 2015 @ 17:11:

[...]

beetje felle reactie maargoed bedankt iigOh sorry, dat komt dan feller over dan het bedoeld was, het was puur een constatering.
quote:Xinsia schreef op 14 november 2015 @ 17:28:

Gefeliciteerd frambloosje!!

Bedankt, maar niet mijn foto haha :D

De fotumster van de tekst kon geen plaatjes plakken.
Weggehaald
anoniem_209207 wijzigde dit bericht op 14-11-2015 22:35
Reden: toch maar niet...
% gewijzigd
quote:Fenrir-Greyback schreef op 14 november 2015 @ 16:49:

[...]

Vals positief kan geeneens, want die dingen reageren op HCG (zwangerschapshormoon) en dat wordt aangemaakt door de placenta (die je nou eenmaal niet hebt als je niet zwanger bent ) . Vals negatief kan wel, als je te vroeg test bijvoorbeeld.Dat bedoelde ik dus op een milde(re) manier te zeggen tegen degene die zegt al meerdere vals positieve testen gehad te hebben maar daarna toch steeds ongesteld werd..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven