Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic
maandag 12 oktober 2015 om 14:55
Beste forummers,
Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.
Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:
je de pil bent vergeten?
je menstruatie uitblijft?
het condoom is gescheurd?
Etc.
Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.
Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:
je de pil bent vergeten?
je menstruatie uitblijft?
het condoom is gescheurd?
Etc.
Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

donderdag 19 november 2015 om 21:35
quote:Lotus90 schreef op 19 november 2015 @ 21:24:
[...]
Oh, een vroege zwangerschapstest had ik niet eens aan gedacht dat dat ook kan, ik zal morgen na mn werk eens bij Kruidvat gaan kijken. Ik dacht dat ik moest gaan afwachten of ik echt ongesteld word -of niet-. Liever sneller duidelijkheid!
Doe er dan voor de zekerheid nog een als je niet ongesteld word bv op de 23ste.
Als je te vroeg test kan hij negeatief zijn terwijl je wel zwanger bent.
Niet om je bang te maken, maar het kan heel goed.
Ik teste paar dagen eerder wel positief. Vriendin teste dag ervoor negatief, twee dagen later positief.
[...]
Oh, een vroege zwangerschapstest had ik niet eens aan gedacht dat dat ook kan, ik zal morgen na mn werk eens bij Kruidvat gaan kijken. Ik dacht dat ik moest gaan afwachten of ik echt ongesteld word -of niet-. Liever sneller duidelijkheid!
Doe er dan voor de zekerheid nog een als je niet ongesteld word bv op de 23ste.
Als je te vroeg test kan hij negeatief zijn terwijl je wel zwanger bent.
Niet om je bang te maken, maar het kan heel goed.
Ik teste paar dagen eerder wel positief. Vriendin teste dag ervoor negatief, twee dagen later positief.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.

donderdag 19 november 2015 om 21:35
Volgens mij kan de MAP ook ervoor zorgen dat je menstruatie anders is dan daarvoor. Maar als je borsten pijnlijk zijn en je misselijk bent zou ik voor de zekerheid een testje doen. Maar die kan ook nog negatief zijn, wat als je eisprong de op z'n vroegst de 8e was, dan zou je met een 'perfecte cyclus' op 14 dagen daarna, dus de 22e pas je menstruatie verwachten, zoals je zegt, en ook wordt aangeraden pas vanaf dan te testen.

zaterdag 21 november 2015 om 09:53
Lotus, mocht je niet ongesteld worden in de komende week en de klachten houden, kan je eventueel volgende week nog een keer testen.
De kans dat je zwanger bent lijkt me klein, want op 13 dagen na ovulatie zou je test best al wel positief kunnen zijn. Maar mocht je je zorgen maken, zou ik dat volgende week even checken. Als 'ie dan weer negatief is komt het zéker door de MAP dat je je zo voelt.
De kans dat je zwanger bent lijkt me klein, want op 13 dagen na ovulatie zou je test best al wel positief kunnen zijn. Maar mocht je je zorgen maken, zou ik dat volgende week even checken. Als 'ie dan weer negatief is komt het zéker door de MAP dat je je zo voelt.
zondag 22 november 2015 om 22:58
Dag dames,
Kan zo snel niks vinden op het forum, dus gooi de vraag even hier neer:
Ik ben gestopt met de pil in september, 1 oktober was de eerste dag van mijn menstruatie/onttrekkingsbloeding. Inmiddels dus 53 dagen verder, geen nieuwe menstruatie én niet zwanger (meerdere keren getest). Wat is nu wijsheid: nog langer afwachten of toch even langs de huisarts? (Mijn cyclus voor de pil kan ik me nauwelijks herinneren, toen was ik 13 en nog niet echt bezig met de stiptheid daarvan..)
Kan zo snel niks vinden op het forum, dus gooi de vraag even hier neer:
Ik ben gestopt met de pil in september, 1 oktober was de eerste dag van mijn menstruatie/onttrekkingsbloeding. Inmiddels dus 53 dagen verder, geen nieuwe menstruatie én niet zwanger (meerdere keren getest). Wat is nu wijsheid: nog langer afwachten of toch even langs de huisarts? (Mijn cyclus voor de pil kan ik me nauwelijks herinneren, toen was ik 13 en nog niet echt bezig met de stiptheid daarvan..)