Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic

12-10-2015 14:55 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.

Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:

je de pil bent vergeten?

je menstruatie uitblijft?

het condoom is gescheurd?

Etc.

Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:Rooss4.0 schreef op 17 februari 2016 @ 20:20:

[...]

En wat wilde jij met jouw advies? Een diepe buiging omdat je haar even wijst op het SOA gevaar? Net zo onnozel hoor.

Ik vind het nogal idioot van een meisje om onbeschermd rond te neuken met een gesteriliseerde vent, en zich dan druk gaat om een zwangerschap.

Maar whatever, kan mij het ook bommen als ze met chlamydia of god weet wat blijft zitten.
quote:Dragisa schreef op 17 februari 2016 @ 20:37:

[...]

Ik vind het nogal idioot van een meisje om onbeschermd rond te neuken met een gesteriliseerde vent, en zich dan druk gaat om een zwangerschap.

Maar whatever, kan mij het ook bommen als ze met chlamydia of god weet wat blijft zitten.Nounou, gaat het niet?
.
quote:yezzika schreef op 17 februari 2016 @ 19:04:

Hallo dames,

Bijna 4 weken terug heb ik voor het laatst (onveilig) seks gehad met een man die ik al een tijdje ken..

Zelf ben ik 20 en zit ik niet op een kindje te wachten.

De man is begin 40 (en single)

Sinds gisteren heb ik last van zwangerschaps symptonen.

Zo heb ik last van buikpijn, veel plassen, hoofdpijn, moe, duizelig en zo af en toe misselijk.

Zou ik zwanger kunnen zijn ondanks dat de man gesteriliseerd is?

Over 10 dagen moet ik weer ongesteld worden.

Alvast bedankt!4 weken is 28 dagen plus 10 dagen dat maakt 38 dagen, is jouw cyclus altijd zo lang? Of ben je na de laatste keer seks met deze man nog ongesteld geworden?
Het vivaforum heeft wel een hoop regels waar de werkelijkheid slecht in past. *Feow
quote:Pielepallepoentje schreef op 17 februari 2016 @ 19:10:

Tja, kan ook beginnend griepje zijn.

Ik dacht ook meteen aan griep

Zikavirus lijkt seksueel overdraagbaar te zijn
Ik zit met een 'onderbuik' gevoel en ik hoop dat iemand mij misschien kan helpen!

Ik ben 26 jaar en sinds 5 maanden weer begonnen met de pil. Omdat ik een reis van 2 maanden in het buitenland gepland had, had ik besloten om de pil door te slikken. Ik ben een keer seksueel actief geweest sinds ik de pil weer slik. Vorige week heb ik voor het eerst weer een stop week in gelast, en ben toen ook netjes ongesteld geworden. Alleen ben ik sinds de seks onwijs bang dat ik toch zwanger kan zijn! Aan de ene kant weet ik zeker dat het niet kan, maar omdat ik hier niet op zit te wachten en de man nooit meer spreek of zie ben ik toch wel een beetje angstig.. Door bepaalde privé zaken ben ik ook zeer gestrest, maar ik weet niet of ik die 2 gevoelens door elkaar haal. Weet iemand of het mogelijk is toch zwanger te zijn? Ik heb af en toe last van mijn darmen en een opgezette buik.. En soms een beetje misselijk maar dat is niet elke dag zo. Verder geen klachten! Ik hoop dat iemand mij een beetje gerust kan stellen!
ja het is mogelijk

maar ook mogelijk van niet.
Wanneer heb je nou seks gehad? En doe het in het vervolg double dutch want dan hoeft je niet bang te zijn voor een zwangerschap
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:peachy-br schreef op 21 februari 2016 @ 02:27:

ja het is mogelijk

maar ook mogelijk van niet.Tsja eens met bovenstaande...En 1 manier om duidelijkheid te krijgen. Even een zwangerschapstest halen...
Die symptomen die jij noemt,kunnen ook stress gerelateerd zijn.
Ik heb seks gehad in de eerste week van januarie, maar omdat ik afgelopen week voor het eerst een stopweek heb ingelast ( wat er als een normale menstruatie uitzag ) weet ik het niet zeker. Is de kans op zwangerschap kleiner als je de pil doorslikt?
Je slikt al 5 maanden de pil, hebt een keer seks in januari en nu denk je dat je in februari zwanger bent?

Vind je het fijn om je druk te maken of zo? Lekker stressen gewoon omdat het kan?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Heb je na je laatste menstruatie nog seks gehad?
Het vivaforum heeft wel een hoop regels waar de werkelijkheid slecht in past. *Feow
Nee, de enige en laatste keer was in januarie.
quote:Enn schreef op 21 februari 2016 @ 02:35:

Je slikt al 5 maanden de pil, hebt een keer seks in januari en nu denk je dat je in februari zwanger bent?

Vind je het fijn om je druk te maken of zo? Lekker stressen gewoon omdat het kan?

Nou,inderdaad.

Waar komt die angst ineens vandaan?

Je hebt toch wel vaker sex gehad..?
Ik heb vaker seks gehad ja. Omdat het ongewenst zou zijn ben ik er te veel over na gaan denken. En die angst gevoelens zijn een beetje in fases.
quote:Bella18 schreef op 21 februari 2016 @ 02:39:

Nee, de enige en laatste keer was in januarie.

Stel je es niet zo aan zeg.

Ga slapen en doe wat anders met de energie die je nu blijkbaar in hypochondrie steekt.
quote:Bella18 schreef op 21 februari 2016 @ 02:41:

Ik heb vaker seks gehad ja. Omdat het ongewenst zou zijn ben ik er te veel over na gaan denken. En die angst gevoelens zijn een beetje in fases.

Een ziekte krijgen is wat mij betreft ongewenst. Nu moet ik een topic openen met HELP! Ik ben vast ziek?

Doe effe niet zo hysterisch.

Slaap lekker.
Ik denk dat je de betekenis van hypochondrie een beetje verward met iets anders ik denk dat ik niet de enige vrouw ben met af en toe angst gevoelens voor zoiets. Je kan denk beter op een ander topic reageren!
quote:Bella18 schreef op 21 februari 2016 @ 02:44:

Ik denk dat je de betekenis van hypochondrie een beetje verward met iets anders ik denk dat ik niet de enige vrouw ben met af en toe angst gevoelens voor zoiets. Je kan denk beter op een ander topic reageren!Jij kan denk ik beter een ander topic openen!

Nogmaals: Slaap zacht.
Helaas zit er altijd een rotte appel bij die het grappig vindt om ander mans gevoelens belachelijk te maken.. Je verpest in mijn ogen een beetje het idee van een forum, ik dacht dat die er waren om andere mensen advies te bieden? De rest bedankt voor een normale reactie !
quote:Bella18 schreef op 21 februari 2016 @ 02:44:

Ik denk dat je de betekenis van hypochondrie een beetje verward met iets anders ik denk dat ik niet de enige vrouw ben met af en toe angst gevoelens voor zoiets. Je kan denk beter op een ander topic reageren!Nee hoor, ik ben het wel eens met Enn. Als je na je laatste menstruatie geen seks meer hebt gehad en daarnaast ook nog de pil gebruikt ben je gewoon niet zwanger. Dat heet logisch nadenken, waarom lukt jou dat dan niet?
Ik maak jouw gevoelens niet belachelijk, ik zeg je dat jij je niet moet laten meenemen door jouw gevoelens.

Je vraagt hier of je misschien zwanger bent terwijl je al 5 maanden de pil slikt en een keer seks hebt gehad en schreeuwt daarbij: HELP!

Get a grip.
Omdat er helaas veel vrouwen zijn die ondanks zij aan de pil zijn toch zwanger zijn geworden. Misschien is mijn reactie overdreven ja, maar ik denk dat er ook een hoop vrouwen zijn die in het zelfde schuitje hebben gezeten en het begrijpen!
quote:Bella18 schreef op 21 februari 2016 @ 02:53:

Misschien is mijn reactie overdreven ja,

Ja.

Slaap lekker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven