Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic

12-10-2015 14:55 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.

Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:

je de pil bent vergeten?

je menstruatie uitblijft?

het condoom is gescheurd?

Etc.

Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Succes bij de huisarts!
Waarom ga je de huisarts bellen?
@Dragisa ik neem aan dat de HA ook gaat zeggen Over paar dagen nogmaals testen. Maar goed dat kan ik natuurlijk niet inschatten.
Anyway mijn reacties zijn niet lullig bedoeld maar realistisch. Tuurlijk hoop ik dat je zwanger bent hehe
Eerlijk gezegd vind ik de reacties ook niet erg vriendelijk. Ik heb beide zwangerschappen ook twee tests gedaan. Een gewone en een digitale. Reuze spannend, zeker als er ook een negatieve test tussen zit. De huisarts bellen heeft niet zo veel zin, daar testen ze ook gewoon. Ik zou nog twee Kruidvattest kopen en deze dinsdagochtend met ochtendurine uitvoeren. Ik duim voor je dat de lijntjes dan donkerder zijn!!
quote:Mel-lie schreef op 10 juli 2016 @ 23:15:

Morgen contact opnemen met de huisarts en dan zien we wel verder

Waarom?

Relax, wacht af..

Ik hoop voor je dat je niet altijd zo obsessief met de dingen omgaat...
Vanwege medische redenen moet ik contact opnemen met de huisarts bij een eventuele zwangerschap.

Tuurlijk snap dat het realistisch is maar je berichten kwamen nogal bot over.
quote:Elisabeth1988 schreef op 10 juli 2016 @ 23:23:

[...]

Waarom?

Relax, wacht af..

Ik hoop voor je dat je niet altijd zo obsessief met de dingen omgaat...Vanwege medische redenen.
ik heb ook 2 testen gedaan maar dat was met een dag ertussen uit puur ongeloof omdat ik gewoonweg niet kon geloven dat het zo was. Maar dat was bij een dikke vette knalstreep. Zij geeft aan na 2 testen op een dag de komende dagen nogmaals te gaan testen en ik zeg daarop Wacht het een paar dagen af en test dan. Is toch niet echt een heel raar advies ofwel?
quote:frambloosje schreef op 10 juli 2016 @ 23:22:

Eerlijk gezegd vind ik de reacties ook niet erg vriendelijk. Ik heb beide zwangerschappen ook twee tests gedaan. Een gewone en een digitale. Reuze spannend, zeker als er ook een negatieve test tussen zit. De huisarts bellen heeft niet zo veel zin, daar testen ze ook gewoon. Ik zou nog twee Kruidvattest kopen en deze dinsdagochtend met ochtendurine uitvoeren. Ik duim voor je dat de lijntjes dan donkerder zijn!!Dank je! ik heb nog een test liggen voor over een aantal dagen.. Dus hopelijk zijn ze dan indd donkerder!
Mel-lie, je kunt inderdaad je huisarts al laten weten dat je naar alle waarschijnlijkheid zwanger bent

Zelf zou ik wachten tot dinsdag of woensdag, en dan bij een duidelijke positieve test pas gaan bellen
quote:Elisabeth1988 schreef op 10 juli 2016 @ 23:35:

Mel-lie, je kunt inderdaad je huisarts al laten weten dat je naar alle waarschijnlijkheid zwanger bent

Zelf zou ik wachten tot dinsdag of woensdag, en dan bij een duidelijke positieve test pas gaan bellenSnap ik hoor! Had ik normaal ook gedaan maar vanwege medische redenen moet ik gelijk een eventuele zwangerschap melden bij de ha
Ik heb een heel vaag streepje op de test. Ben ik zwanger?
Ben je ook overtijd?
Mel-lie, heb je al meer duidelijkheid?
quote:honingbijtje schreef op 14 juli 2016 @ 14:18:

Ik heb een heel vaag streepje op de test. Ben ik zwanger?streep is een streep, hoe vaag die ook is.
quote:honingbijtje schreef op 14 juli 2016 @ 14:18:

Ik heb een heel vaag streepje op de test. Ben ik zwanger?

Heb je een foto? (Even uploaden via tinypics oid)

Maar... Een streep geeft aan dat je lijf hcg aanmaakt. En dat doet het alleen als je zwanger bent!!

Gegeliciteerd
Ik had ook een vage streep en was er toch wat onzeker over. Daarom heb ik nu in de aanbieding bij etos een digitale test gekocht, geloof dat die nu 8.50 kostte, en dan geeft de test het toch duidelijk aan 'pregnant' of 'not pregnant' echter; als je echt over tijd bent en hij geeft 'not pregnant' aan dan zou ik het toch over een paar dagen nog eens proberen.

Daarnaast houd ik me er een beetje aan vast dat de vrouwen vroeger ook geen testen hadden; werd je niet ongesteld dan was je vast zwanger... tja... gelukkig zijn de tijden nu anders hoor, maar niet ongesteld worden is toch wel een hele duidelijke aanwijzing dat bedoel ik maar te zeggen.
quote:aikidoka schreef op 14 juli 2016 @ 14:23:

Ben je ook overtijd?Ja anders test ik niet, dan heb je een uitslag waar je maar weinig houvast aan hebt. Ben nu op vakantie dus ik hoop dat ik mijn buitenlandse test goed heb gedaan, kon de bijsluiter niet zo goed lezen.
Als je het binnen 5 minuten hebt afgelezen (en een streep is een streep)wel. Testen reageren alleen op HCG hormoon. Anders even 24 uur wachten en nogmaals te testen met ochtendurine.

Is het wel gewenst op dit moment?
quote:ana_isabel schreef op 14 juli 2016 @ 19:09:

Als je het binnen 5 minuten hebt afgelezen (en een streep is een streep)wel. Testen reageren alleen op HCG hormoon. Anders even 24 uur wachten en nogmaals te testen met ochtendurine.

Is het wel gewenst op dit moment?Ja, was gelukkig mijn foliumzuur niet vergeten!
quote:honingbijtje schreef op 14 juli 2016 @ 20:30:

[...]

Ja, was gelukkig mijn foliumzuur niet vergeten!Goed zo! Ga je morgen weer testen?
Overmorgen denk ik, dan kan ik een test met NL handleiding kopen.
Vraag: ik zou dinsdag ongesteld kunnen worden. Plan is zwanger worden, al een tijdje. In februari miskraam na acht weken, na heel lichte test. Bij de kinderen in mijn herinnering knaltesten nod+1. Geloof ik.

Woensdag getest: negatief. Met ochtendurine, maar ik was al drie keer die nacht gaan plassen, laatste twee uur daarvoor.

Morgen weer testen want ik voel me zwanger. Ben vooral bang voor weer een miskraam, maar no guts no Glory en al.

Heeft iemand en kansberekening?

Lees ik morgen verder! Vooral heel fijn zorgen van me af te typen.
50/50...meer smaken zijn er niet.

succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven