Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic

12-10-2015 14:55 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.

Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:

je de pil bent vergeten?

je menstruatie uitblijft?

het condoom is gescheurd?

Etc.

Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:Twente88 schreef op 01 juli 2016 @ 16:15:

Lieve dames,

Ik heb veel gelezen, maar krijg geen passend antwoord, dus bij deze...

Ik heb de mirenaspiraal als ac.

Geen menstruatie, heerlijk..

Echter...

Onlangs is er vanalles veranderd in en aan mijn lichaam...

Mijn borsten zijn een cup gegroeid (had ik al gezegd dat ik bijna 28 ben?). En mijn darmen zijn van slag.

Donderdag 23-6 lag er ineens een beetje bloed in t toilet. Ook kwam er nog iets mee met vegen, verder niet alleen meer afscheiding.

Sinds enkele dagen heb ik pijnen in de onderrug, soort lichte menstruatiepijn in de onderbuik en sinds vandaag "spierpijn" rondom mijn buik... ook ben ik reeds enkele weken wisselend toch veel misselijk en sneller vermoeid.

Testen gaven een negtieve uitslag en mijn huisarts blijft vertellen dat zwangerschap niet mogelijk is ivm de combi spiraal/negatieve uitslag..

Ik maak maandag wel weer een afspraak met de arts, (vorige bezoekje bleek ik volgens hem een buikgriepje oid te hebben).

Maar wellicht kunnen jullie me ook een beetje op weg helpen?Hoelang heb je die mirena al? Kan zijn dat de hormonen uit het spiraal aan het uitwerken zijn, dat je weer langzaam ongesteld wordt en je lichaam een beetje in de war is. Ik heb nu 3 jaar mirena en begin langzaam weer ongesteld te worden. Darmklachten zijn normaal bij menstruatie.
quote:csods schreef op 02 juli 2016 @ 13:15:

[...]

Voelde me gwn niet serieus genomen omdat ik een andere term gebruik dan jullie waarschijnlijk gebruiken en omdat ik het verkeerd had gespeld en dat ze hierboven gewoon doorgaat. Fijn weekendIk denk dat jij je meer thuis zult voelen op het libelle forum
quote:Kwejeebo schreef op 02 juli 2016 @ 13:22:

[...]

Ik denk dat jij je meer thuis zult voelen op het libelle forum Ik zal even daarop kijken, bevalt jou de libelle forum?
quote:Kwejeebo schreef op 02 juli 2016 @ 13:17:

[...]

Ik ben op mijn 21e plots van een cup B naar een cup D gegaan, dus het kan wel. Was ook best pijnlijk.Ik nog veel later..liep altijd met AA/A en groeide op mn 24e ineens nog even door...
quote:csods schreef op 02 juli 2016 @ 13:18:

[...]

Dankjewel voor je reactie meid. En met hoeveel dagen heb jij positief getest? Dankjewel ik hoop het ook

Ik testte ruim 5 dagen voor nod al positief. Ik testte zo vroeg, omdat die bloeding mij deed twijfelen. De action testen kunnen al vier dagen voor nod positief testen. 2 stuks voor 1,50.

Succes!
quote:ana_isabel schreef op 02 juli 2016 @ 20:48:

[...]

Ik testte ruim 5 dagen voor nod al positief. Ik testte zo vroeg, omdat die bloeding mij deed twijfelen. De action testen kunnen al vier dagen voor nod positief testen. 2 stuks voor 1,50.

Succes! Dankjewel! Ik ga binnenkort testen
quote:Kwejeebo schreef op 02 juli 2016 @ 13:19:

[...]

Hoelang heb je die mirena al? Kan zijn dat de hormonen uit het spiraal aan het uitwerken zijn, dat je weer langzaam ongesteld wordt en je lichaam een beetje in de war is. Ik heb nu 3 jaar mirena en begin langzaam weer ongesteld te worden. Darmklachten zijn normaal bij menstruatie.

Dit is mn tweede spiraal, deze heb ik nu ongeveer 4jaar.

Maar omdat ik nu dus al 9jaar met de mirena loop ben ik ook een beetje de menstruatie kwaaltjes vergeten, vandaar dat ik hier eens vraag.

Stiekem hoop ik dat je gelijk hebt ????
hallo dames,

Gisteren had ik ongesteld moeten worden. Dat bleef uit en ongeduldig als ik was heb ik gelijk een test gedaan.

De eerste test was positief , tweede negatief ( deze testen heb ik gisteren gedaan) en de 3 daarna positief met een lichtroze streep. (Dit zijn testen van vandaag)

ik heb de kruidvat testen 2 voor 5,- gedaan aangezien de recensies nogal goed waren .

Nu zal ik de komende dagen nog een keer testen. Maar is er een reden om heel blij te zijn op dit moment? Of is het nog te vroeg?

Hoe denken jullie erover?
In hemelsnaam waarom zoveel testen?? :O Als je niet ongsteld wordt, en je test positief, hoe licht ook, dan ben je zwanger.

Gefeliciteerd :applause:!
De glimlach op mijn gezicht, betekent niet dat mijn leven perfect is. Het betekent dat ik waardeer wat er nu is.
@mama30037

Onzekerheid denk ik! Om teleurstellingen te voorkomen ??

Maar dank je!
Inderdaad, 5 testen doen omdat je een half uur later ongesteld bent zal je een stuk zekerder maken.
Het is toch geen rocketscience of een enorme beproeving om dat even paar daagjes te wachten alvorens opnieuw te testen? Hoe maak je jezelf gek?!
quote:Deadpool schreef op 10 juli 2016 @ 16:20:

Het is toch geen rocketscience of een enorme beproeving om dat even paar daagjes te wachten alvorens opnieuw te testen? Hoe maak je jezelf gek?!Dit ja. Doe niet zo hysterisch zeg, hemel.
1 positieve test maakt je niet minder zwanger dan 4. Je hoeft ook niet meer te testen. Je bent zwanger. dat kan mis gaan, maar de kans is veel groter dat het goed gaat. Gefeliciteerd!
Oh jeetje wat een heftige reacties zeg... Is het nodig om zo te reageren?

Hoezo een half uur later ongesteld? Ja de wens is groot en heeft nogal lang geduurd dus dan vind ik het niet heel gek dat we te ongeduldig waren om te wachten met testen. Heeft niks met hysterisch zijn te maken....

Bedankt @aikidoka voor je felicitatie!
Waarom ga je na de eerste test nog 4 testen doen dan? En wat heeft het in hemelsnaam voor zin om nu nog 30 keer te testen? Je wordt echt niet zwangerder van overbodige tests doen.
Nou ik doe zo omdat het onzin is om op de dag zelf tig testen te doen. Kan je beter bij een licht positieve een paar dagen overheen laten gaan zodat het HCG beter aan te tonen is.

Dus ja ik vind dat je heel hysterisch bezig bent.
Omdat ik na de eerste test er ook een negatieve test tussen had zitten.
Want nu ga je je onnodig gek lopen maken en over paar dagen is het gewoon een stuk duidelijker. Mocht je niet zwanger zijn en morgen alsnog ongesteld worden is het zonde geld om er vandaag tig testen tegenaan te gooien.
Als je zo moet reageren dan reageer je toch helemaal niet? Ik zet mijn verhaal hier neer en als je niet wil reageren of je vind het hysterisch dan skip je het toch?
Dat klopt maar voor die 10,- euro wil ik liever wat extra duidelijkheid
quote:Mel-lie schreef op 10 juli 2016 @ 23:06:

Omdat ik na de eerste test er ook een negatieve test tussen had zitten.

zie mijn hcg verhaal.

Als je een test doet die licht positief is dan test je een paar dagen later weer. Zo voorkom je dat gedoe met wel niet wel niet positief.
quote:Mel-lie schreef op 10 juli 2016 @ 23:08:

Dat klopt maar voor die 10,- euro wil ik liever wat extra duidelijkheidJa en die krijg je dus op deze manier niet. Zeker als het zo licht is. Dan ben je of heel pril zwanger of niet. Either way die paar dagen kan dan een flink verschil maken. Wordt het streepje dan donkerder is het ws een zwangerschap terwijl als het afneemt of wegblijft dan kan het zijn dat het helaas toch niet is gelukt.
Dat klopt , er kan nog van alles misgaan. Morgen contact opnemen met de huisarts en dan zien we wel verder
Bij een lichte test kan het zijn dat je of nog heel pril zwanger ben tof dat je het eventjes was en dat het niet goed gegaan is. Dat probeerde ik ermee te zeggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven