Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic

12-10-2015 14:55 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.

Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:

je de pil bent vergeten?

je menstruatie uitblijft?

het condoom is gescheurd?

Etc.

Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Ik weet dat ik gewoon af moet wachten maar ben toch nieuwsgierig naar jullie mening en ervaringen.

Ik zou op 7 april ongesteld moeten worden. Gister bloedverlies en lichte krampen, maandag was test negatief. Ik dacht ongesteld te zijn geworden. Tampon was half gevuld en na de nacht was maandverband schoon. Na een tijdje op te zijn geweest nog steeds niks. Test gedaan en een heel licht streepje maar wel iets te zien in vergelijking met de test van maandag. Nu net beginnen krampjes weer en vind ik een heel klein beetje bloed. Klinkt dit bekend? Is die test gewoon verkeerd? Heb er net nog 1 gedaan en weer heel licht. Ben ik toch ongesteld? Of ben ik zwanger en kan dit erbij horen? Of kan dit een vroege miskraam zijn? Dat ik wel hcg heb maar mijn lichaam het afstoot?

Ik voel verder niks behalve lichte menstruatiekramp.

Bij mijn vorige zwangerschap ook niks gevoeld maar ook geen bloedverlies/kramp gehad. Op dag van nod een heel licht streepje.

Het enige wat ik kan doen is afwachten maar ik kan het moeilijk van me afzetten.

Zwangerschap is gewenst overigens.
Het klinkt mij niet bekend, maar ik zou niet uitgaan van een innestelingsbloeding.
Kan allemaal.

Maar als je 7-4 (dus over 2 dagen pas) ongesteld moet worden, waarom dan in hemelsnaam maandag al testen? Zou pas voor de eerste keer 7-4 testen. Ik word ook wel eens een paar dagen eerder ongesteld. Of een aantal dagen voor nod een dag al bloedverlies, dan 2 dagen niets en dan alsnog helemaal ongesteld. Zou eigenlijk niet in mij opkomen om voor nod te gaan testen (en ja wil wel heel graag zwanger worden, inmiddels bijna 3 jaar aan het proberen en nog steeds niets).

En dan is het nog afwachten.

Bloedverlies en zwanger kan. Hele vroege miskraam en zwanger kan ook. Zou ook late innesteling kunnen zijn. Kan van alles zijn, maar ook niets.
Er is ws wel innestelling geweest anders had je geen heel licht streepje. Maar of het blijft plakken is toch echt afwachten....
Maak je in hemelsnaam niet zo druk en wacht gewoon een paar dagen af. Waarschijnlijk is het dan al een stuk duidelijker wat er aan de hand is. Je kunt er nu toch niks aan doen, kan je het net zo goed loslaten.
Ik deed meer een test voor de fun om te kijken of daar al wat uit zou komen. Ik had er nog een paar liggen die bijna niet meer houdbaar waren dus moesten toch op. Dat zouden extra gevoelige moeten zijn.
quote:cosmopolitan2208 schreef op 05 april 2017 @ 13:05:

Er is ws wel innestelling geweest anders had je geen heel licht streepje. Maar of het blijft plakken is toch echt afwachten....Als bloedverlies doorzet en straks geen streepje meer kan het dan zijn dat de innesteling mislukt is, niet bleef plakken? Is dat dan een vroege miskraam?
quote:Lady_Vintage schreef op 05 april 2017 @ 13:05:

Maak je in hemelsnaam niet zo druk en wacht gewoon een paar dagen af. Waarschijnlijk is het dan al een stuk duidelijker wat er aan de hand is. Je kunt er nu toch niks aan doen, kan je het net zo goed loslaten.Dat is heerlijk nuchter, dankje!
quote:Fresiaatje schreef op 05 april 2017 @ 13:07:

[...]

Als bloedverlies doorzet en straks geen streepje meer kan het dan zijn dat de innesteling mislukt is, niet bleef plakken? Is dat dan een vroege miskraam?Ja.
Ik had het twee maanden geleden ook. Werd niet ongesteld, maar had wel een paar druppels bloedverlies. Een paar dagen na mijn nod deed ik een test, daar was een heel licht streepje op te zien, maar helaas werd ik de dag na de test alsnog ongesteld. Dus de innesteling is dan niet goed gegaan denk ik. Ik hoop dat jouw vruchtje wel blijft plakken!
quote:Fresiaatje schreef op 05 april 2017 @ 13:07:

[...]

Als bloedverlies doorzet en straks geen streepje meer kan het dan zijn dat de innesteling mislukt is, niet bleef plakken? Is dat dan een vroege miskraam?

Maakt het verschil of je het wel of niet zo noemt?

Bedoel, zet je menstruatie nu wel door en ben of wordt je op 7-4 hevig ongesteld, dan had je normaliter ook niet getest (want ongesteld op nod dus testen overbodig). Dus ook niet al een heel licht streepje een paar dagen voor je nod gezien.

In dat geval had je voor je gevoel gewoon een menstruatie gehad die iets anders verliep dan anders, of zie ik dat verkeerd?
Nee dat klopt eigenlijk wel groenebroek. Maakt ook niks uit, was meer even nieuwsgierig wat dat dan precies zou zijn. Zal wel vaker voor kunnen komen zonder dat je het weet natuurlijk.
quote:cosmopolitan2208 schreef op 05 april 2017 @ 13:05:

Er is ws wel innestelling geweest anders had je geen heel licht streepje. Maar of het blijft plakken is toch echt afwachten....Als er al een innesteling was.... je weer dat vrouwen die graag een streep willen zien, na lang turen, een streep gáán zien...?
Ik testte ook altijd ruim vantevoren hoor, ieder z'n voorkeur. Ik zou het wel willen weten als het wel raak was maar misgegaan is...

To, als je een (licht) streepje ziet ben je zwanger.. of het ook goed gaat/blijft gaan is een tweede, aangezien je 7 april pas ongesteld zou moeten worden. Ietwat bloedverlies wil nog niet zoveel zeggen, heb ik ook beide zwangerschappen gehad en toch echt een mannetje van bijna 2 rondlopen en nu 28 weken zwanger. Wacht het gewoon even af, hoe lastig dat ook is
~ It takes a rad mama to be a father too ~
quote:groenebroek schreef op 05 april 2017 @ 13:15:

[...]

Maakt het verschil of je het wel of niet zo noemt?

Bedoel, zet je menstruatie nu wel door en ben of wordt je op 7-4 hevig ongesteld, dan had je normaliter ook niet getest (want ongesteld op nod dus testen overbodig). Dus ook niet al een heel licht streepje een paar dagen voor je nod gezien.

In dat geval had je voor je gevoel gewoon een menstruatie gehad die iets anders verliep dan anders, of zie ik dat verkeerd?Dit, en de menstruatie hoeft niet eens per se heviger te verlopen dan anders.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Ik heb toch weer wat bloedverlies lijkend op een menstruatie, ook buikpijn. Ik denk dat het toch doorzet. Helaas.

Maar die positieve test van vanmorgen zou een innesteling kunnen betekenen en feit dat nu buikpijn en bloedverlies doorzet kan zijn dat het mislukt is en dus alles wordt opgeruimd als bij een normale menstruatie? Gaat dat zo snel? Hoelang blijft hormoon nu nog in je lijf?
Waarschijnlijk zal je binnen een aantal dagen compleet negatief testen. In feite gebeurt er ook niets anders dan tijdens een menstruatie, want het innestelen is niet goed gegaan om wat voor reden dan ook, dus het baarmoederslijmvlies wordt afgestoten, net als bij een menstruatie.
Ja, jammer maar helaas. Nieuwe ronde nieuwe kansen zullen we maar zeggen.
4 dagen overtijd. In november met de pil gestopt en tekens netjes een cyclus van 30 dagen. Nu wel lichte pijn in onderbuik maar geen bloed.

Bijkomst: we doen het altijd met condooms want wilde pas in juli starten!

Zwanger?
Doe een test?
Ja? Denk je dat daar genoeg reden voor is?
Pfff mensen.... test gewoon zodat je zekerheid hebt of hou op met zeuren..!
Goh raar zo'n reactie als je deze vragen niet wilt horen moet je niet op dit forum gaan zitten
Ik weet zeker dat ik niet de enige bent die dit denkt!

Hoe moeten wij nou weten of jij zwanger bent? Doe gewoon een test!
quote:imt87 schreef op 07 april 2017 @ 08:04:

Goh raar zo'n reactie als je deze vragen niet wilt horen moet je niet op dit forum gaan zittenGoh raar dat je niet kan bedenken dat mensen op het forum geen glazen bol hebben en alleen een test uitsluitsel kan geven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven