Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic

12-10-2015 14:55 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.

Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:

je de pil bent vergeten?

je menstruatie uitblijft?

het condoom is gescheurd?

Etc.

Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Dat kan en dat mag bedankt voor het advies. Maar dat had best op een andere manier gekunt.
Geen menstruatie als je hem wel verwacht is voldoende reden en een test kost niets. Het kan ook gewoon een langere cyclus zijn. Na de pil kan het nog een jaar onregelmatig zijn volgens mij.
Je stelt een vraag, die wordt beantwoord met het enige antwoord wat mogelijk is: doe een test.

En dan ga je vragen of daar wel genoeg reden voor is.

Wat verwacht je nou?

Als je denkt dat je zwanger kan zijn, pies je een over stokje. Daar hoeft geen extra reden voor te zijn.

Zo'n test explodeert niet als hij negatief is hoor, is compleet ongevaarlijk, al doe je 47 testen zonder reden.
Wat een zure reacties zeg..

imt87, als je het altijd veilig hebt gedaan lijkt mij dat er geen reden is om zwanger te zijn of een test te doen. Je menstruatie kan ook door stress iets langer zijn. En weet je zeker dat je overtijd bent? misschien was je vorige cyclus toch iets later begonnen dan je dacht en ben je niet te laat? je menstruatie strat pas als je echt bloedt en niet al bij spotting bijv.

twijfel je nog, dan kan testen nooit kwaad.
Gewoon realistisch!
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Ik zou gewoon een test doen. Dan ben je toch zeker. Dat kost niks; geen tijd, geen moeite want plassen moet je toch en ook geen geld meer tegenwoordig. 1,50 bij de action voor 2. Waarom stressen en allerlei theorieeen bedenken waardoor je blijft gissen? Is het gepland/gewenst? Dan had ik al 800 tests gedaan als ik jou was. Zo niet dan eigenlijk ook want dan zou ik niet langer in onzekerheid willen zitten. Succes!
Benis en fresia bedankt voor het advies
quote:imt87 schreef op 08 april 2017 @ 08:54:

Benis en fresia bedankt voor het advies Geen probleem. Echt ff doen. Ook voor mij want nu ben ik nieuwsgierig
Hi

Gisteravond gedaan... niet zwanger... wel opgelucht. Kindje is wel gewenst maar niet geplant .. we gaan trouwen in juni en dat had spannend geworden met de jurk.

Wel nog steeds niet ongesteld... dat dat zo lang uit kan blijven..... nog nooit gehad.
Gepland.... planten doe je met bomen
quote:imt87 schreef op 08 april 2017 @ 16:45:

Hi

Gisteravond gedaan... niet zwanger... wel opgelucht. Kindje is wel gewenst maar niet geplant .. we gaan trouwen in juni en dat had spannend geworden met de jurk.

Wel nog steeds niet ongesteld... dat dat zo lang uit kan blijven..... nog nooit gehad.Ooh goed zo. Kijk nu kun je die onzekerheid laten varen. Misschien wat stress? Ziek geweest? Soms laat het even op zich wachten. Kun je nu weer focussen op de bruiloft! Gefeliciteerd!
Hallo,

Een paar dagen geleden heb ik onveilig seks gehad met mijn vriend, ik ben verder wil aan de pil maar sinds deze week heb ik echt geen eetlust meer, ben ik constant moe, misselijk en kan ik me amper nog concentreren. Ik heb gehoord dat nog steeds zwanger kunt raken ondanks dat je aan de pil bent. zou ik zwanger kunnen zijn?! ik val de laatste dagen wel af omdat ik dus niet veel eet. Of zou het ook alleen stress kunnen zijn? Ik zit momenteel in een drukke tentamen week.
Ja hoor. Ik denk het wel..
Twee weken na de onbeschermde seks heeft het zin om een testje te doen.

Tot die tijd dus even afwachten.

Alles wat je omschrijft zou ook net zo goed stress of een virusje kunnen zijn.
Als je je pil gewoon geslikt hebt ben je hoogstwaarschijnlijk niet zwanger.
Haal een test bij de drogist zodra je over tijd bent.

Succes met je tentamens!
Als je pas een paar dagen geleden onveilige seks heb gehad, kun je nu nog helemaal geen zwangerschapsverschijnselen hebben. Bovendien slik je ook nog eens de pil (en die werkt in de meeste gevallen prima). Ga er dus maar vanuit dat het stress is, vanwege je tentamenweek én vanwege het feit dat je je zorgen maakt om een (niet-bestaande) zwangerschap.
Ja, dat gebeurt hier heel vaak. Voor nu je gewoon even op je tentamens concentreren en verder wachten tot je een test kunt doen. Succes.
Met een paar dagen bedoel ik dan iets meer dan 1,5 week. Het lijkt me inderdaad ook niet heel waarschijnlijk maar ik vind het dan toch gek dat ik constant misselijk ben en totaal geen honger heb en erg moe ben.
quote:iemandd schreef op 12 april 2017 @ 14:10:

Met een paar dagen bedoel ik dan iets meer dan 1,5 week. Het lijkt me inderdaad ook niet heel waarschijnlijk maar ik vind het dan toch gek dat ik constant misselijk ben en totaal geen honger heb en erg moe ben.Lijkt me niet heel gek als je in een tentamen week zit.
quote:iemandd schreef op 12 april 2017 @ 14:10:

Met een paar dagen bedoel ik dan iets meer dan 1,5 week. Het lijkt me inderdaad ook niet heel waarschijnlijk maar ik vind het dan toch gek dat ik constant misselijk ben en totaal geen honger heb en erg moe ben.Van piekeren of je wel of niet zwanger bent, kun je ook moe en misselijk worden. Van leren voor tentamens en tentamenstress ook. En tussen een paar dagen en 1,5 week zit wel heel veel verschil. Raar dat je dat niet meteen zegt.
En doooooor!
Onveilige sex terwijl je aan de pil bent en een vaste vriend hebt? Zou toch veilig moeten zijn, in de zin van zwangerschap en soa's... Of zeg ik nu iets doms?
~ It takes a rad mama to be a father too ~
quote:bam_1984 schreef op 12 april 2017 @ 14:58:

Onveilige sex terwijl je aan de pil bent en een vaste vriend hebt? Zou toch veilig moeten zijn, in de zin van zwangerschap en soa's... Of zeg ik nu iets doms? Nee... mijn gedachte precies. Als je de pil fatsoenlijk slikt heb je gewoon veilige seks wbt zwangerschap.
Het zou kunnen. De kans is echter wel klein als je de pil goed / trouw hebt geslikt. Maar ja je kunt door de pil heen zwanger raken.

Ben je misschien onlangs ziek geweest / heb je overgegeven o.i.d. of gebruik je antibiotica? Dit zijn allemaal dingen die de betrouwbaarheid van de pil kunnen beïnvloeden namelijk.. Maar goed je zult moeten wachten tot je een test kunt doen.
My life, my way

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven