Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic

12-10-2015 14:55 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.

Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:

je de pil bent vergeten?

je menstruatie uitblijft?

het condoom is gescheurd?

Etc.

Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bedank voor je reactie Lux. Het kan dus wel.

Afwachten maar voor mij!
Bedankt voor de reacties!
Is toch ook dom? Waarom ga je seks hebben als jij weet dat je geen pil slikt en hij gebruikt geen condoom.

Dacht hij dat je nog de pil slikte?

Krijg eerlijk gezegd het idee dat je hoopt dat je zwanger bent en hem daarmee weer terug kan winnen...
.
quote:Letmeloveyou schreef op 29 oktober 2016 @ 14:15:

Mijn ex en ik hebben er een behoorlijk zooitje van gemaakt.

Ongeveer 2 maanden geleden is de relatie verbroken door hem, waar ik sowieso helemaal kapot van was en nog steeds ben.

Contact zijn we blijven houden, en kwam het erop neer dat wij elkaar ook weer zagen en seks hadden met elkaar.

Rond de periode dat de relatie verbroken werd ben ik gestopt met mijn anticonceptie, om mijn lichaam even wat rust te geven.

Nu was ik van 12 tot 15 oktober ongesteld.

16, 17, 18, 19, 20 en 23 oktober seks gehad.

Onveilig, hij wilde geen condoom en ik natuurlijk niet aan de anticonceptie.

Hoe groot is de kans nu dat ik zwanger kan zijn, aangezien ik van vriendinnen weer hoor dat de week na je menstruatie de kans minimaal is.Grapjas. Hier een gevalletje zwanger geworden TIJDENS de menstruatie...dussss...
quote:isa__88 schreef op 29 oktober 2016 @ 14:18:

Is toch ook dom? Waarom ga je seks hebben als jij weet dat je geen pil slikt en hij gebruikt geen condoom.

Dacht hij dat je nog de pil slikte?

Krijg eerlijk gezegd het idee dat je hoopt dat je zwanger bent en hem daarmee weer terug kan winnen...

Hij wist dat ik op dat moment geen anticonceptie slikte, had wel condooms gepakt maar dat wilde hij absoluut niet.

En nee, ik wil hem hiermee niet terug winnen, al snap ik heel goed dat je dat denkt.
Je eerste week eindigt een week na de eerste dag, dus de keren dat je onbeschermd seks had in de week na de 19e had je seks in je meest vruchtbare week. Je eisprong was waarschijnlijk rond de 26e, dus de kans op bevruchting is aanzienlijk. Idd echt oerstom.
Wat een intense dommigheid
quote:Letmeloveyou schreef op 29 oktober 2016 @ 14:23:

[...]

Hij wist dat ik op dat moment geen anticonceptie slikte, had wel condooms gepakt maar dat wilde hij absoluut niet.

En nee, ik wil hem hiermee niet terug winnen, al snap ik heel goed dat je dat denkt.

Ok. Nou als je onveilige seks hebt kun je natuurlijk altijd zwanger raken. Ligt eraan wanneer je vruchtbare periode is.

Afwachten tot je ongesteld word en zo niet een test doen. Meer kun je niet doen.

Weer aan de pil gaan, dat zou ik wel doen.
.
quote:Roosjediedeldoosje schreef op 29 oktober 2016 @ 14:24:

Je eerste week eindigt een week na de eerste dag, dus de keren dat je onbeschermd seks had in de week na de 19e had je seks in je meest vruchtbare week. Je eisprong was waarschijnlijk rond de 26e, dus de kans op bevruchting is aanzienlijk. Idd echt oerstom.Ligt eraan hoe lang haar cyclus is. Heeft zij een cyclus van 34 dagen dan is haar eisprong meestal ook later.
.
quote:isa__88 schreef op 29 oktober 2016 @ 14:29:

[...]

Ligt eraan hoe lang haar cyclus is. Heeft zij een cyclus van 34 dagen dan is haar eisprong meestal ook later.Daar zou ik bij zo'n risico maar niet van uitgaan. Of heb ik gemist dat ze een langere cyclus heeft?
quote:Roosjediedeldoosje schreef op 29 oktober 2016 @ 16:06:

[...]

Daar zou ik bij zo'n risico maar niet van uitgaan. Of heb ik gemist dat ze een langere cyclus heeft?

Nee maar genoeg meiden die wel eens een eisprong hebben op dag 19 of 21 . Wil niet zeggen dat het bij haar precies twee weken later is. Alleen zij weet hoe lang haar cyclus is.

Zoals ik al zei pas testen als je niet ongesteld word en als ik haar was zou ik maar weer aan de pil gaan als je nog geen kinderen wilt. Waarom met vuur spelen
.
quote:Letmeloveyou schreef op 29 oktober 2016 @ 14:23:

[...]

En nee, ik wil hem hiermee niet terug winnen, al snap ik heel goed dat je dat denkt.En waarom ben jij dan niet zo slim om te zeggen dat je absoluut geen seks wil zonder condoom?
quote:isa__88 schreef op 29 oktober 2016 @ 18:20:

[...]

Nee maar genoeg meiden die wel eens een eisprong hebben op dag 19 of 21 . Wil niet zeggen dat het bij haar precies twee weken later is. Alleen zij weet hoe lang haar cyclus is.

Zoals ik al zei pas testen als je niet ongesteld word en als ik haar was zou ik maar weer aan de pil gaan als je nog geen kinderen wilt. Waarom met vuur spelenDat sommigen een afwijkende cyclus hebben is toch niet relevant? Onbeschermde seks is altijd heel onverstandig als je niet zwanger wilt worden, maar nog extra onverstandig als het in de week is waarin de meeste vrouwen het vruchtbaarst zijn. Het risico op zwangerschap is dan gewoon echt veel te groot, zelfs als de eisprong in sommige gevallen wat later is. Daar gaat het om.
Kunnen jullie ook ff kijken?

https://myalbum.com/album/qATvWn8ExxhD

Zie ik nou een streep of niet?

Ben 1 dag overtijd.
gewoon vanavond nog een testje doen. het lijkt wel op een streepje maar ik denk dat je gewoon nog even geduld moet hebben.
Ik zie geen streep. Ben je over tijd?
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Ik zie geen streep. Hoe lang ben je al overtijd?
ik zie heel licht iets, morgen weer even proberen
Je bedoeld dat paarsige overdwars streepje dichter bij de c dan de t?

Nee ik zie het niet

oh wacht er hoort nog een streepje te staan? Ik zie heeeeeel licht een streepje richting T
Ik denk dat ik wat zie. Of ik zie iets, omdat ik weet waar ik moet kijken. Ik zou later inderdaad nog eens testen. Ben je overtijd?
Yep, positief!!

Bij mij kon ik het niet eens vastleggen op foto en zag ik het toch zelf haha (en klopte ook), dus als ik nu ook maar het allerlichtste lijntje zie dan is het volgens mij ook echt wel zo

Gefeliciteerd?
Ja hoor, duidelijk! Gefeliciteerd!
Ik zie hem vrij duidelijk. Een drie-dagen-voor-je-nod-streepje, gok ik zo.
Morgen weer testen. Ik zie wel wat. Maar wel erg licht hoor.
Ja hoor!! Feli :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven