Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic (deel 2)

30-08-2017 15:03 2833 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,



Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.



Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:

je de pil bent vergeten?

je menstruatie uitblijft?

het condoom is gescheurd?

Etc.



Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.

Hier is een linkje te vinden naar het vorige topic: zwanger/het-algemene-039-ben-ik-zwanger ... ges/292403



Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als het goed is staat nu de goede link onder mijn berichtje.

http://i66.tinypic.com/fa79kn.jpg

Bedankt alvast voor het reageren.
Alle reacties Link kopieren Quote
@Timeisprecious, het lijkt erop van wel, maar ik vind het altijd wat lastiger te zien op testen met blauwe strepen. Als ik jou was zou ik de kruidvat 2 voor 5 euro test kopen. Daarop zie je het een stuk beter en deze is gevoeliger.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zie links een kruisje, dat zal het testvak zijn? Ik ken die test niet.
Ja dat is het testvak. Als het lijntje duidelijk blauw is en niet grijs is het positief. Ik zou gewoon een goedkope twee voor vijf euro doen of early van predictor. Die hebben roze verf en dan zie zie je het duidelijk. Of een digitale natuurlijk, stukje duurder.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt voor jullie reacties.
Ik twijfelde erg of ik niet gewoon te lang heb gekeken en iets zag wat ik graag wilde zien.
Ik zal even bij de Kruidvat de 2 v 5 halen die jullie adviseren.
Ikzelf dacht dat clear blue goed was maarja niet erg duidelijk dus...
Timeisprecious schreef:
30-12-2017 14:30
Bedankt voor jullie reacties.
Ik twijfelde erg of ik niet gewoon te lang heb gekeken en iets zag wat ik graag wilde zien.
Ik zal even bij de Kruidvat de 2 v 5 halen die jullie adviseren.
Ikzelf dacht dat clear blue goed was maarja niet erg duidelijk dus...
Haal een clearblue digitale zwangerschapstest.
Uitslag is duidelijk; ‘niet zwanger’ of ‘zwanger’ met weekindicatie
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn ervaring is dat de goedkope test van het Kruidvat het beste is, beter dan de duurdere van Clearblue. Het roze lijntje is ook een stuk duidelijker en geeft niet zo'n indroogstreep die de testen met een blauwe streep wel hebben. Volgens mij is de digitale test van Clearblue niet heel vroeg al te gebruiken omdat deze iets minder gevoelig is.
Cb is even betrouwbaar als ander merken, alleen het nadeel is die blauwe verf. Daardoor is een positieve test minder goed te onderscheiden van een indrooglijntje. Daarnaast heeft de CB meer HCG nodig voor een positieve test in vergelijking met de KV twee voor vijf.

Ik zie wel duidelijk de streep hoor! Was die er meteen binnen vijf minuten? Ik vind het alleen lastig te zien op het beeldschermpje of het blauw is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja de foto is binnen de 5 minuten genomen. Vorige maand met dezelfde test getest en was toen helemaal wit (geen plus in ieder geval) en drie dagen later ongesteld. Dus voor mijn idee betrouwbaar.
Aangezien er twee in een pakje zitten deze nu weer gebruikt.
Gisteren verwachte ik mijn menstruatie.
Ik heb inmiddels de Kruidvat 2 v 5 gekocht maar twijfel of ik tot morgenochtend wacht...
Alle reacties Link kopieren Quote
http://i67.tinypic.com/125qgc3.jpg

Net toch maar getest. Ik zie een heel licht streepje met het blote oog maar haast niet op de foto te zien.
Over een paar dagen nog maar eens testen als ik niet ongesteld ben geworden.

http://i65.tinypic.com/2hqz5oi.jpg
Alle reacties Link kopieren Quote
Zo zag mijn streepje er in het begin ook uit :) en na een paar dagen al een stuk donkerder.
Alle reacties Link kopieren Quote
Saga_röversdotter: ja heb ik aan zitten denken. Maar er wordt aangegeven dat ze geen medische echo's doen. Sta ik dan niet ontzettend voor jan met de korte achternaam? Zo van er zit niks.. (misschien wel minimale kans..) qua betaling maakt het niets uit hoor.
Timeispreciois, ik zie het ook hoor! Je kan aan de kleur van je urine vaak zien hoe geconcentreerd het is, geler is geconcentreerder. Had je nu twee uur niet gedronken en geplast? Ik zou het knap vinden als je een paar dagen wachten volhoudt! Zag zelf aan het begin per dag al verschil, maar met 48 uur is ie HCG sowieso verdubbeld als je zwanger bent, dan zal het sowieso duidelijker moeten zijn.

Jacky, ik denk niet dat je dan voor lul staat hoor. Het lijkt me wel waarschijnlijk dat je niet zwanger bent. Je kunt ook nog eens een test doen over een week bijv.
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Vandaag heb ik een zwangerschapstest gedaan ('s ochtends) en ik zie volgens mij een heel vaag streepje. Wat denken jullie? Ik heb het resultaat binnen de tijd afgelezen en gefotografeerd (nu een paar uur later is het lijntje heel duidelijk geworden, maar dat telt niet).

Ik ben nu 2 dagen na mijn NOD en heb behalve wat buikpijn geen symptomen.

Help mij!

http://nl.tinypic.com/r/25a6put/9
Alle reacties Link kopieren Quote
Minik schreef:
31-12-2017 05:27
Beste forummers,

Vandaag heb ik een zwangerschapstest gedaan ('s ochtends) en ik zie volgens mij een heel vaag streepje. Wat denken jullie? Ik heb het resultaat binnen de tijd afgelezen en gefotografeerd (nu een paar uur later is het lijntje heel duidelijk geworden, maar dat telt niet).

Ik ben nu 2 dagen na mijn NOD en heb behalve wat buikpijn geen symptomen.

Help mij!

http://nl.tinypic.com/r/25a6put/9
Ik zie een duidelijk kruisje hoor! :D
Ik zie het ook heek licht Minik! Binnen 48 uur zou het duidelijker moeten zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt voor jullie reacties! Vandaag (zit in het buitenland, dus vandaar onlogisch qua tijd) weer een test gedaan en nu is het heel duidelijk :)
Na lang wachten is het eindelijk raak, we zijn heel blij!
Gefeliciteerd!!!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo dames,

Ik ben nieuw op dit forum, maar heb al veel stukken gelezen. (Had al een topic aangemaakt, maar las net pas dat je in deze de vragen kunt stellen)

Zelf ben ik vorig jaar ( januari 2017 ) gestopt met de prikpil (na 2 jaar gebruik), maar tot op heden nog geen menstruatie!

2 weken (14 dec) geleden bij de gyn geweest en een inwendige echo gehad, daar was een ei op te zien van 27mm. Ze gaf aan dat binnen die data en 2 dagen later de eisprong zou zijn, en ik rond oudjaar ongie zou zijn. Maar tot op heden nog niks te bekennen, en de test is negatief.

Zijn er vrouwen die dit verhaal herkennen? Of tips of positieve verhalen hebben?
Ik heb gereageerd op je topic! Succes met afwachten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi meiden,

Ik snap dat jullie niet kunnen weten of ik zwanger ben maar misschien herkent iemand het?

Ik ben nu ruim 1,5 week overtijd maar de testen blijven negatief :-( een kindje zou zeer welkom zijn dus ik hoop heel erg dat ik zwanger ben! Maar dit maakt me wel heel onzeker... zelfs als ik nu ongesteld zou worden zou ik blij zijn want dan weet ik tenminste waar ik aan toe ben!

Heeft iemand van jullie dit ook eens meegemaakt en hoe is dat afgelopen?
Sunny, ja ik. Je menstruatie kan uitblijven door stress of doordat je heel graag zwanger wilt worden/zijn. Je kan zelfs een cyclus overslaan.
Ik werd altijd wel een keer ongesteld als de testen negatief bleven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt voor je reactie! Naar mijn idee ben ik er juist helemaal niet zoveel mee bezig geweest door alle drukte van de feestdagen enzo maar het zal dan vast onbewust toch meer in mn hoofd zitten dan ik denk ;-) afwachten dus....
Je cyclus kan ook een keer overslaan/langer zijn zonder dat stress de oorzaak is. Dus gewoon zonder reden. Succes met afwachten!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal,

Mag ik een kort vraagje stellen tussendoor? Ik heb met oudjaar een test van kv gedaan omdat mijn nod 2 januari was en ik wilde weten of ik kon drinken. Negatief (2e urine van de dag want kwam er na plassen achter dat ik nog een test had).

Ik ben nu overtijd maar heb dat al een keer eerder gehad en werd gewoon ongesteld. Die kv testen zijn erg vroeg te gebruiken toch? Ik kan er nu toch vanuit gaan dat ik niet zwanger ben of zouden jullie nu nog twijfelen? Ik was bij de eerste echt heel beroerd, voel me prima nu.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven