Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic (deel 2)

30-08-2017 15:03 2833 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,



Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.



Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:

je de pil bent vergeten?

je menstruatie uitblijft?

het condoom is gescheurd?

Etc.



Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.

Hier is een linkje te vinden naar het vorige topic: zwanger/het-algemene-039-ben-ik-zwanger ... ges/292403



Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Nee, je kan er voor nod niet vanuit gaan dat je niet zwanger bent. Het hangt namelijk oa af van je eisprong. Innestelingsproces is 6-12 dagen na je eisprong. Twee dagen na de start van innesteling zou je met KV 2 voor 5 positief moeten testen. Deze testen testen vanaf 12,5-15 miu/ml hcg. Dat is er vrij snel. Hcg verdubbelt elke 48 uur bij zwangerschap. Ik zou dus nog een testje doen.
Marliesz92 schreef:
02-01-2018 23:30
Hallo dames,

Ik ben nieuw op dit forum, maar heb al veel stukken gelezen. (Had al een topic aangemaakt, maar las net pas dat je in deze de vragen kunt stellen)

Zelf ben ik vorig jaar ( januari 2017 ) gestopt met de prikpil (na 2 jaar gebruik), maar tot op heden nog geen menstruatie!

2 weken (14 dec) geleden bij de gyn geweest en een inwendige echo gehad, daar was een ei op te zien van 27mm. Ze gaf aan dat binnen die data en 2 dagen later de eisprong zou zijn, en ik rond oudjaar ongie zou zijn. Maar tot op heden nog niks te bekennen, en de test is negatief.

Zijn er vrouwen die dit verhaal herkennen? Of tips of positieve verhalen hebben?
:hug:
anoniem_361479 wijzigde dit bericht op 12-05-2019 11:51
28.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben niet zwanger. Inmiddels ongesteld.
Alle reacties Link kopieren Quote
hoi dames, even vragen of jullie mee willen kijken. Ik ben inmiddels 5 dagen over tijd. Ivm visite heb ik nog niet eerder kunnen testen. Net samen met vriend een test gedaan en volgens mij is hij positief. Vriendlief vind het geen 'echte' streep, wat denken jullie? :hyper: Er staat sowieso een nieuwe test op de planning morgen ochtend, maar ik hield het echt niet meer. Alvast bedankt voor het kijken :)
https://www.mupload.nl/img/c7ojbg9dg262.jpg
boerinneke wijzigde dit bericht op 08-01-2018 14:48
Reden: link pakte hij niet
5.02% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Overduidelijk zwanger, een streep is een streep :)
boerinneke schreef:
08-01-2018 14:48
hoi dames, even vragen of jullie mee willen kijken. Ik ben inmiddels 5 dagen over tijd. Ivm visite heb ik nog niet eerder kunnen testen. Net samen met vriend een test gedaan en volgens mij is hij positief. Vriendlief vind het geen 'echte' streep, wat denken jullie? :hyper: Er staat sowieso een nieuwe test op de planning morgen ochtend, maar ik hield het echt niet meer. Alvast bedankt voor het kijken :)
https://www.mupload.nl/img/c7ojbg9dg262.jpg
Haske zwanger! Gefeliciteerd!
Streep is een streep :) gefeliciteerd!
Haha, dat is echt een ontzettend duidelijke streep, zeg dat maar tegen je vriend.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo,

Ik heb gisteren avond een zwangerschapstest gedaan en die was negatief. Vanochtend heb ik er nog eentje gedaan en zag op het moment zelf ook niks. Ik ben toen erna snel weg gegaan omdat ik naar school moest. 2/3 uur later kwam ik thuis en zag ik een licht roze streep. Zie bijgevoegde foto via de link. Wat kan dit betekenen?

http://i67.tinypic.com/jt5vs8.jpg
anoniem_362265 wijzigde dit bericht op 09-01-2018 20:02
16.46% gewijzigd
Gefeliciteerd! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb je bijsluiter gelezen? Na vijf minuten zijn ze niet meer betrouwbaar. Dus dit zegt niets
Alle reacties Link kopieren Quote
Scratte schreef:
09-01-2018 19:09
Gefeliciteerd! :cheer2:
Dankjewel hahah, is de foto die ik heb toegevoegd te zien? Is namelijk de eerste keer dat ik iets plaats
Alle reacties Link kopieren Quote
heb je de gebruiksaanwijzing wel (goed) gelezen hoe je een test moet doen en wanneer je deze moet aflezen?

streepjes die na een paar uur verschijnen zijn niet zo betrouwbaar.

zo snel mogelijk een nieuwe test doen voor duidelijkheid.

maar waarom denk je dat je zwanger bent?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren Quote
Tulpje25 schreef:
09-01-2018 19:10
Heb je bijsluiter gelezen? Na vijf minuten zijn ze niet meer betrouwbaar. Dus dit zegt niets
Ja precies... ik weet ook niet binnen Hoelang dat is gebeurd omdat ik gelijk weg ging. Denk morgen of overmorgen gewoon nog een keer met ochtendurine testen.
Nee, ik zie geen foto. Heb je netjes de minuten afgewacht die in de bijsluiter staan? Ik heb ook wel eens driftig een test weggegooid na een minuut. Vijf minuten later er toch maar weer uitgehaald. Het resultaat woont al 15 weken in mijn buik ;).
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zie geen foto...
Alle reacties Link kopieren Quote
hamerhaai schreef:
09-01-2018 19:11
heb je de gebruiksaanwijzing wel (goed) gelezen hoe je een test moet doen en wanneer je deze moet aflezen?

streepjes die na een paar uur verschijnen zijn niet zo betrouwbaar.

zo snel mogelijk een nieuwe test doen voor duidelijkheid.

maar waarom denk je dat je zwanger bent?
Ik ga inderdaad morgen opnieuw testen of overmorgen want heb nu niks meer thuis liggen. Ik heb vorige week een bloeding gehad maar was minder bloedverlies dan ik normaal van mezelf gewend ben al jaren en ook stukken minder pijn. Heb ook veel krampen in mn buik en een soort spanning in mn lage rug.
Alle reacties Link kopieren Quote
ducktales schreef:
09-01-2018 19:13
Ik zie geen foto...
Oh hmmm.. dan heb ik het niet goed gedaan. Hoe kan ik een foto toevoegen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees net dat ik helaas geen foto kan toevoegen... dat is wel balen ik heb namelijk een foto waar je de roze streep ziet zitten
Scratte schreef:
09-01-2018 19:09
Gefeliciteerd! :cheer2:
Zie jij iets wat wij niet zien? :proud:
Alle reacties Link kopieren Quote
uploaden via tinypic
Iebx schreef:
09-01-2018 19:24
Ik lees net dat ik helaas geen foto kan toevoegen... dat is wel balen ik heb namelijk een foto waar je de roze streep ziet zitten
Een indroogstreep zou volgens mij grijs moeten zijn, dus een lichtroze streep klinkt wel heel positief.
Alle reacties Link kopieren Quote
ariel149 schreef:
09-01-2018 19:27
uploaden via tinypic
Oké ik ga het proberen !!
Ik :heart: mee-gluur foto's.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oja het is gelukt dames!!

Dit is de foto:

http://i67.tinypic.com/jt5vs8.jpg

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven